acil sivil havacılık uçuş izni istiyor!!!

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
yppilot
Mesajlar: 20
Kayıt: 01.02.2007, 16:35
Ad Soyad: Emre Leblebici
Şehir: Kayseri-İzmir-Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

slm

Mesaj #81 gönderen yppilot » 1 on yıl 1 yıl önce (09.12.2012, 17:34)

herkese selamlar TİRE den bişey çıktıgı yok artık tire serüvenimi kapattım :) uçmak için güzel ama mesafe konusunda çok fazla çömert degil :)) sezonda full bozdağdayım ;)) herkese iyi uçuşlar ...


Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #82 gönderen ceremcem » 1 on yıl 1 yıl önce (09.12.2012, 17:45)


Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #83 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (09.12.2012, 19:34)

Tamam bilader biz maymunuz sen homosapien. Aptal itaatkar hayvanlar olarak senden beklentilerimiz

Yasagin kaynagini arastirip Genel Kurmaya dava aciver yada hic dava mava ugrasmadan Necdet'e selamimi ilet konus. Elin degmisken rica et Ergenekondan yargilananlarida saliversin. Soyle aksama okeye gec kalmasin sonra masaya Tayyip oturuyor. Muhabbeti hic cekilmiyor. Memleketi ozgurlestirmeye calisan senin gibi zeki delikanlilar olmasa napariz.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #84 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (10.12.2012, 08:41)

merhaba
mail adresime gönderilen mesajla haberim oldu ve dayanamadım yazmak istedim :D
Sezon kapandığında pilotlar forumda hırçınlaşıyor ama bu sefer bayaaa iyi olmuşsunuz
Tartışmaları özetliyim dedim bakalım doğru mu anlamışım?
1-P4-5 T-1-2 almak için THK ile iyi geçinmek lazım
2-Falezde uçmak için polisle ve belediye zabıtası ile iyi geçinmek lazım
3-Babadağda uçmak için THK temsilcisi ve Koop.le iyi geçinmek lazım
4-Bozdağda uçmak için Jandarma ile iyi geçinmek lazım
5-Muzonun dediği dava için de Pensilvanya ile iyi geçinmek lazım
6-Siz uçarken tepenize helikopter binmesi için Askerle İyi geçinmeniz lazım.

en komiği de her gün 1000 tane uçuş yapılan babadağda notam yok :mrgreen:
cerem cem denen arkadaşa bir uyarı
eğer motorlu :) devasa bir yolcu uçağı dahi kullanıyor olsan bi yerden bi yere gitmek için NOTAM almazsın

NOTAM istisnai durumlarda alınır

Bildiğim kadarı ile bozdağda notam almayı gerektirecek bir durum yok

BU ARADA YAZDIKLARIMDAN İNSANLARLA İYİ GEÇİNMEYİN ANLAMI ÇIKARMAYIN
HAKKIMIZOLANI ALDIĞIMIZ DA DA TEŞEKKÜR ETMEK NEZAKETTİR :D

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #85 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (10.12.2012, 14:03)

Selamlar,

NOTAM konusunda pek çok tartışma oldu arkadaşlar ama bu tartışmalar içinde verilen bazı bilgiler pek çok pilotun gözünden kaçmış görünüyor.

Devasa bir yolcu uçağı kullanıyor olsanız bile NOTAM almanıza gerek yok demek bunun ilk kanıtlarından biri. Bir kaç ufak bilgiden sonra devam edeyim ;

NOTAM bir çeşit hava trafik haritasıdır. Kimin nerede, ne zaman ve hangi irtifada uçacağını gösterir. Özellikle ticari uçaklar ve askeri hava araçlarının uçuş planları kesin olarak önceden belirlenir ama uçuş sırasında hava koşulları veya acil durum sebebi ile değişebilir. NOTAM aynı zamanda "izin" anlamına gelir. Ancak her çeşit hava aracı için aynı prosedür izlenmez.

Bizim temel sorunlarımızdan biri bu konuda gerekli düzenlemeleri yapması gereken Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve daha da çok Genel Kurmay. Bozdağ ve diğer bir çok popüler uçuş bölgesi için sürekli NOTAM alınması için yaptığımız başvuru aylar sonra SHGM'nin bize ilettiği bilgilere göre sivil hava meydanlarından gelen olumlu dönüşe rağmen Genel Kurmay tarafından ikinci defa reddedildi. Bu arada Ölüdeniz, Antalya Tahtalı gibi bir kaç noktanın NOTAM işlemleri her yıl yapılıyor yani bu noktalar NOTAM lı. Ancak asıl sorun Sivil Havacılık bünyesinde yapılması gereken Çok Hafif Hava Araçları yönetmeliği çalışmasıdır. Bu yönetmelik bir çok kural getirecek ve canımızı bir çok açıdan sıkacak ama başka yolu olmadığı için katlanmak zorundayız. Her gün uçan pilot sayısı artıyor. Bunun yanında pilotların eğitim süreci ve kalitesi ile ilgili olarak çok büyük eksikliklerimiz var. Sivil Havacılık yayınladığı bir genelge ile yerel yönetimlere uçuş yasağı getirme hakkı verdi. Genel olarak bunu olumsuz anlamda kullanan Bozdağ'dan başka bölge duymadım ama bu risk her yerde var.

Her durumda iyi niyet ve centilmenlik bizlerin kendi aramızda iletişimimizin temeli olmalıdır. Bir uçuş noktasına uçmaya gidecekseniz oranın yerel pilotlarından bilgi almak çok mantıklı değil midir zaten. Herhangi bir konuda yasayı çiğnedikten sonra yasayı bilmiyorum demek sizi nasıl cezadan kurtarmıyorsa pratikte de buna uygun şekilde gidilecek bölgeye özel durumlar var mıdır öğrenmek her pilotun tüm camiaya ve kendine karşı sorumluluk ve görevidir.

Arkadaşlar gelişmiş bir ülkede yaşamıyoruz pek çok derdimiz olduğu açık. Anlık öfke nöbetleri asıl konudan sapmamıza sebep olmaktan başka işe yaramaz. Egoları böyle mevzularda bir kenara koyup empati kurmaya çalışın. Bir pilot diğerinin uçmasına neden engel olmak istesin. Bu laf ebeliği kime ne kazandıracak.

Alim

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #86 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (10.12.2012, 23:59)

Merhabalar, yazmayacaktım ama adım zikredilmiş yazmadan olmaz. Öncelikle Muzaffer Dündara ve olaya dahil olan tüm arkadaşlara selamlar. Arkadaşlar Cem ile şimdi konuştum arkadaşımız Öner spine girdiğinde uçmaya gelen diğer arkadaşlardan biri hoş olmayan bir cümle kurmuş ve Cem cevabını kendi uslubü ile vermiş. Bir arkadaşımız spin yada kaza yapınca önceliğimiz buradan bir daha uçabilirmiyiz değil o pilotun sağlığı olmalı bence. Öner arkadaşımız grubun gelecek vadeden pilotlarından ayrıca dağ maratonu yapan, sırtında malzemeyle 1400 metreye sürekli çıkan Mahmut ve çevresindeki dağlardan uçan alçakgönülü bir sporcudur. Spinden sonra tecrübeli pilot arkadaşların Önerin yaptığı hatayı kendisine söylemeleri karşılığında Önerin vereceği cevap teşşekkür olacaktır. (Bir arka sayfada zaten Mashavktan övgü ile bahsettiği görülmektedir) Herkes spine girebilir, kaza yapabilir, mutlaka o gruptaki arkadaşlarım spine, ağaca vs. kötü duruma maruz kalmışlardır. Karşımızdakini lütfen aşşağılamayalım. Olay akşamı kritik yaparken önümüzdeki dönem Muzafffer DÜNDAR, Ayşe BAYRAK ve Yiğit YILDIRIMLA faailyetler (Yiğitle yüz yüze tanışmadık, Bartuğ yardımcı olacaktır) düzenlemeyi planlamıştık umarım vakitler uyuşur. Cerem cemin yazdığı yazıyı savunmuyorum yanlış anlaşılmasın ancak tecrübeli arkadaşların yaklaşımı çok önemli. Birde insanlar buradaki yazdıkları ile yorumlanmamalı, mesela Muzaffer forumda çok agresif görünürken aslında son derece yardım sever alçakgönüllü naif bir insan.( Benim gözümde ülkenin en iyi pilotlarındandır) Ceremde sana çok benziyor Muzo, pilot kısmı hariç. Tüm arkadaşlara kazasız, spinsiz uçuşlar diliyorum. Bu arada okeyden nefret ederim ama hatırına dördüncü olayım.


Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #87 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (11.12.2012, 00:58)

Necdet Özel genel kurmay baskani manasinda Necdet :D :D :D :D :D Sen degil Necdet abicim .

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #88 gönderen necdet » 1 on yıl 1 yıl önce (11.12.2012, 01:03)

Bilseydim yazmazdım bak. Neyse bu vesile ile önümüzdeki sezon bizimle bol bol uçmak zorunda kalacağını öğrenmiş oldun. Kardeşine, eşine selamlar kendine iyi bak seni çok özledim.

Kullanıcı avatarı
baytur
Mesajlar: 137
Kayıt: 09.09.2007, 19:25
Ad Soyad: Bayram Turgut
Şehir: İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #89 gönderen baytur » 1 on yıl 1 yıl önce (11.12.2012, 02:39)

Merhaba arkadaşlar,

O gün izin almaya çalışan kişilerden biriyim. Grup arkadaşlarımızın birinin sarf ettiği, ki kendisini çok severiz ve saygılı bir kardeşimizdir, bizim telefondan izin verilmedi dememiz üzerine düşünmeden ani söylenmiş bir sözüdür. Kastını aşan bir söz olmuş, hedef o anda sorun yaşayan pilot arkadaş değil, genel anlamda camiada düzeyini bilmeden riskli uçuşlar ve fevri davranışlar yaparak spora olumsuz faturalar çıkartan kişilerdir. Evet hoş olmamış, tabi ki her pilot gibi bizde pek çok acil durumda kaldık, bu sporun doğasında olan bir şey.

Asıl benim söylemek istediğim, Alim bey yukarıda belirtmiş, SHGM yazısının aleyhte uygulandığı Bozdağ dışında bir uçuş tepesi yok gibi. Var yada kimse dile mi getirmiyor? Sorun yoksa Bozdağ’da bu sorun neden aşılamıyor. Başka yerlerde yerel yönetimler bu spora destek verirken, burada neden köstek olunuyor?

İkişer aylık NOTAM lar alıyoruz, daha uzun süre verilmiyor. NOTAM işiyle uğraşmak oldukça can sıkıcı, sağ olsun gruptaki avukat arkadaş üşenmeden bunu yapıyor. Bazen yazı gecikiyor, kalkmışsın İzmir’den, Manisa’dan veya bilmem nereden gelmişsin uçmadan geri dön. Anlamadığım adı geçen gün jandarma önce kesin uçamayacağımız yönünde tavır koyup, kabahatlar kanunu gereği 169 TL ceza keserse uçabileceğimizi söylemesine rağmen, geri dönüp buradan uçmayacağız Tire’ye gidiyoruz dediğimizde hiçbir açıklama yapmadan tamam uçabilirsiniz denmesinin sebebi ne olabilir? Şayet hiçbir sebebi yoksa jandarma nasıl oluyor da bu kadar keyfi davranabiliyor ve bizim uçuşumuzu engelleyebiliyor?

Daha önceden bu durum karşısında nasıl davranılacağı konusunda yasal veya yasal olmayan yöntemler arkadaşlarca önerildi. Şayet hiçbir koşulda buradan uçmamıza izin verilmeseydi, kendi adıma konuşuyorum inadına uçacaktım, uçtuğum için herhalde kimse arkamdan kurşun sıkmayacak ve dahası sıkamayacaktı. 169 TL cezaları kestirip uçalım diye düşündük, dava açar iptal ettiririz fakat iptal olacağı kesin değil, tut ki ödemeyi iptali başardınız bunu yapmış olmanız uzun vadede bir kazanç sağlamıyor, sonraki uçuşunuzda yine 169 TL ceza, aynı prosedür, bu defa belki iptal değil. Diğer yöntem kimseyi takma kuşan uç, sonraki uçuşunuzda jandarma tepeye damlıyor, yazmaya hiç gerek yok uçarız hakkımız var, uçamazsınız talimat var teranesi ve yaptırım uygulama girişimleri sinirleri bozucu şekilde sürüp gidiyor. Uçmayamı geliyorsun, birileriyle tartışmaya mı?

Tire veya Spilden uçarken nasıl hiçbir sorunla karşılaşmadan uçuyorsak, buralarda Bozdağ gibi Türkiye sınırları içinde, Bozdağ’da da aynı şekilde uçmak istiyoruz. Biz NOTAM almaz isek, ki uçmayı çok sevdiğimiz bir yer olmasına rağmen zaman zaman bıkkınlık geliyor, sanki burada uçuş yapmak pek mümkün olmayacak, olsa da tatsızlıklar yaşanacak gibi gözüküyor.

Bu konuda uygulanabilir çözüm önerileri bekliyoruz. Bölge pilotları arkadaşlar olarak daha ne yapabiliriz. Jandarmaya gönderilen SHGM yazısının gereğini yapın talimatını, kalıcı olarak bırakın uçsunlara çevirebilelecek tanıdıklarınız yok mu? Daha ne kadar buna katlanacaz …

Tüm pilotlara sorunsuz uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
kucele
Mesajlar: 23
Kayıt: 11.01.2013, 17:26
Ad Soyad: Kaan Ucele
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #90 gönderen kucele » 1 on yıl 1 yıl önce (11.01.2013, 19:04)

selam herkese


ben ıngılterede yasıyorum burdakı ucus kurallarıda turkıyedekıne benzer

burda butun havacılık kuluplerının kalkıs pıstı oldugu gıbı bunun dısında herkese acık olan pıstler de var ve bazılarından ucmak ıcın ( cok kalabalık ve her daım ucus yapılabılen ornek olarak baba dag olabılır) seltıfıkanız ve sıgortanız olması gerekıyor. seltifika baska biey lısans baska bırsey buna dıkkat cekmek ısterım

turkıyede kı gıbı ıngılterede Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yok para motor da buna dahıl

ama eger sız engellı bır sporcuysanız ve tekerleklı ıskenbekle ucacaksanız lısansa ıhtıyacınız var cunku teknık olarak tekerlere sahıpsınız =)

bıraz toparlayıp genel tartısma konusuna gelırsek
sızden ıkı sey ıstenıyor ucmanız ıcın

genel hava trafık kuralları bunun ıcınde hava araclarının gecıs ustunlugu (sıcak hava balonu, yamac parasutu delta kanat planor ve son olarak ucaklar ve helıkopterler )

son olarakta sıvıl havacılıgı arayarak hangı bolgede ucus yapacagınızı soylemenız
(o bolgeden gecek olan plotların sızın orda oldugunuzu bılmsı ıcın )

bunun dısında bılmenız gereken ucus yapacagınız bolgenın hava trafık durumu ve max ucus ırtıfası ve sınırları ( eger aramızda plot olan bır arkadasınız varsa o daha ıyı acıklayacaktır hava sahası katogorılarını A-B-C vs.)


boz dagadakı sorun sanırsam adnan menderes hava lımanın son yaklasım ayagından kaynaklana bırlır veya o tarıhler arasında ordakı bır hava trafıgıde

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #91 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (13.01.2013, 22:01)

ocak-şubat 2013 notamı alınmıştır..evrak jnadarmaya henüz verilmedi..uçmaya giden arkadaşlara duyrulur..

afşin


Kullanıcı avatarı
ases
Mesajlar: 25
Kayıt: 11.06.2010, 22:37
Ad Soyad: Canburak Tümer
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #92 gönderen ases » 1 on yıl 1 yıl önce (14.01.2013, 16:04)

Keşke jandarmaya bir kaç gün önce ulaşabilmiş olsaydı. Hafta sonu üniversite kulübünden arkadaşlarımız gidip eli boş döndüler maalesef.

Kullanıcı avatarı
onurii
Mesajlar: 32
Kayıt: 07.03.2009, 16:21
Ad Soyad: Onur İşsever
Şehir: Antakya-İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 35
Pilot Menüsü: 

Mesaj #93 gönderen onurii » 1 on yıl 1 yıl önce (15.01.2013, 17:16)

Canburak kardeşim ucamadığınızı duyduk ve ciid anlamda üzüldük. ama bundan sonra ki 2 aylık sürede şimdilik rahatız. Tekrardan giderseniz. kazasız belasız keyifli uçuşlar :D

Kullanıcı avatarı
ases
Mesajlar: 25
Kayıt: 11.06.2010, 22:37
Ad Soyad: Canburak Tümer
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #94 gönderen ases » 1 on yıl 1 yıl önce (15.01.2013, 22:02)

Onur ben artık gidemiyorum onlarla. Mezun olup İstanbul'a yerleştim. Ama bizim ekip orada, size onlarla beraber keyifli uçuşlar :)

Kullanıcı avatarı
vlkn
Mesajlar: 3
Kayıt: 16.07.2011, 00:32
Ad Soyad: Volkan Yasakçı
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #95 gönderen vlkn » 1 on yıl 1 yıl önce (29.01.2013, 22:00)

Herkese merhaba. Bozdağ hakkında bilgisi olanlara bir konu hakkında danışmak istiyorum.
Öncelikle kendimi tanıtayım. Ege Üniversitesi Havacılık Topluluğundan Volkan. Bir iki hafta önce Bozdağ'a uçuş yapmaya gittiğimizde jandarma her zamanki prosedürden farklı olarak, bizden federasyonun bağlı bulunduğu Gençlik Spor İl Müdürlüğü'nden izin belgesi getirmemizi istemişti. Normal şartlarda uçuş için Sivil Havacılıktan alınan notam yeterliydi ve bunun dışında herhangi bir durumda kendinden sorumlu olduğuna dair jandarmanın verdiği bir belgeyi imzalamak gerekiyordu. Notamı'da Manisa Havacılıktan abilerimiz her düzenli olarak alıyor. Sanıyorum bizim gittiğimiz günlerde notam jandarmaya henüz ulaşmamıştı.
Arkadaşımız bugün tekrar jandarmayı aradı ve istenilen belgenin ne olduğunu ayrıntılı olarak sordu. Yanıt olarak federasyon onaylı olacak şekilde G.S.İ.M.'den bilgilerimizin bulunduğu bölgesel uçuş izni gerektiğini söylemişler. Böyle bir izin belgesinden haberi olan varsa yardımcı olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
baytur
Mesajlar: 137
Kayıt: 09.09.2007, 19:25
Ad Soyad: Bayram Turgut
Şehir: İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #96 gönderen baytur » 1 on yıl 1 yıl önce (29.01.2013, 22:25)

THSF Başkan Adaylarına duyurulur.

baytur yazdı:Merhaba arkadaşlar,

O gün izin almaya çalışan kişilerden biriyim. Grup arkadaşlarımızın birinin sarf ettiği, ki kendisini çok severiz ve saygılı bir kardeşimizdir, bizim telefondan izin verilmedi dememiz üzerine düşünmeden ani söylenmiş bir sözüdür. Kastını aşan bir söz olmuş, hedef o anda sorun yaşayan pilot arkadaş değil, genel anlamda camiada düzeyini bilmeden riskli uçuşlar ve fevri davranışlar yaparak spora olumsuz faturalar çıkartan kişilerdir. Evet hoş olmamış, tabi ki her pilot gibi bizde pek çok acil durumda kaldık, bu sporun doğasında olan bir şey.

Asıl benim söylemek istediğim, Alim bey yukarıda belirtmiş, SHGM yazısının aleyhte uygulandığı Bozdağ dışında bir uçuş tepesi yok gibi. Var yada kimse dile mi getirmiyor? Sorun yoksa Bozdağ’da bu sorun neden aşılamıyor. Başka yerlerde yerel yönetimler bu spora destek verirken, burada neden köstek olunuyor?

İkişer aylık NOTAM lar alıyoruz, daha uzun süre verilmiyor. NOTAM işiyle uğraşmak oldukça can sıkıcı, sağ olsun gruptaki avukat arkadaş üşenmeden bunu yapıyor. Bazen yazı gecikiyor, kalkmışsın İzmir’den, Manisa’dan veya bilmem nereden gelmişsin uçmadan geri dön. Anlamadığım adı geçen gün jandarma önce kesin uçamayacağımız yönünde tavır koyup, kabahatlar kanunu gereği 169 TL ceza keserse uçabileceğimizi söylemesine rağmen, geri dönüp buradan uçmayacağız Tire’ye gidiyoruz dediğimizde hiçbir açıklama yapmadan tamam uçabilirsiniz denmesinin sebebi ne olabilir? Şayet hiçbir sebebi yoksa jandarma nasıl oluyor da bu kadar keyfi davranabiliyor ve bizim uçuşumuzu engelleyebiliyor?

Daha önceden bu durum karşısında nasıl davranılacağı konusunda yasal veya yasal olmayan yöntemler arkadaşlarca önerildi. Şayet hiçbir koşulda buradan uçmamıza izin verilmeseydi, kendi adıma konuşuyorum inadına uçacaktım, uçtuğum için herhalde kimse arkamdan kurşun sıkmayacak ve dahası sıkamayacaktı. 169 TL cezaları kestirip uçalım diye düşündük, dava açar iptal ettiririz fakat iptal olacağı kesin değil, tut ki ödemeyi iptali başardınız bunu yapmış olmanız uzun vadede bir kazanç sağlamıyor, sonraki uçuşunuzda yine 169 TL ceza, aynı prosedür, bu defa belki iptal değil. Diğer yöntem kimseyi takma kuşan uç, sonraki uçuşunuzda jandarma tepeye damlıyor, yazmaya hiç gerek yok uçarız hakkımız var, uçamazsınız talimat var teranesi ve yaptırım uygulama girişimleri sinirleri bozucu şekilde sürüp gidiyor. Uçmayamı geliyorsun, birileriyle tartışmaya mı?

Tire veya Spilden uçarken nasıl hiçbir sorunla karşılaşmadan uçuyorsak, buralarda Bozdağ gibi Türkiye sınırları içinde, Bozdağ’da da aynı şekilde uçmak istiyoruz. Biz NOTAM almaz isek, ki uçmayı çok sevdiğimiz bir yer olmasına rağmen zaman zaman bıkkınlık geliyor, sanki burada uçuş yapmak pek mümkün olmayacak, olsa da tatsızlıklar yaşanacak gibi gözüküyor.

Bu konuda uygulanabilir çözüm önerileri bekliyoruz. Bölge pilotları arkadaşlar olarak daha ne yapabiliriz. Jandarmaya gönderilen SHGM yazısının gereğini yapın talimatını, kalıcı olarak bırakın uçsunlara çevirebilelecek tanıdıklarınız yok mu? Daha ne kadar buna katlanacaz …

Tüm pilotlara sorunsuz uçuşlar.


Üzücü. Evet işin bu noktaya gelmesi olası idi, bu da olmuş. NOTAM alınsa bile birde organizasyon ve yarışma için İl Spor Genel Müdürlüğü Hava Sporları Başkanlığından izin almanız gerekiyor. İlgili bildiri aşağıdaki linktedir.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=56742#56742

Gel de hafta sonu uçuşunun organizasyon olmadığını, jandarmaya anlat. THSF kaş yaparken göz mü çıkarmıştır yada sorunu sorunla mı çözmüştür tartışılır. Bireysel uçuşlar için engel yok, jandarma sınırları zorluyor, NOTAM izni var bence gidip uçun. Bu kafayla nereye varırız ve daha başımıza neler gelir bilinmez, sonumuz hayırlı olsun.

Saygılar,


Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #97 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (30.01.2013, 13:12)

Selamlar,

SHGM ile uzun zamandır NOTAM hakkında görüşmeler devam etmekte bildiğiniz gibi. Popüler uçuş noktalarının toplu olarak SHGM ye gönderilmesi ve kalıcı NOTAM ların alınması çözümü zaten onlardan gelmişti ama sivil hava alanlarından gelen olumlu yanıta rağmen Genel Kurmay kabul etmedi. Ancak mesele bu noktada kapanmış değil Türkiye Hava Sahasının ICAO kurallarına göre sınıflandırılması ve yeni ÇHHA düzenlemeleri gibi çalışmalar var. Bunlar daha zaman alacak altyapı başlıkları. Bu arada özellikle Bozdağ için Ölüdeniz veya Antalya Tahtalı gibi yıllık NOTAM alınması için Seyrüsefer Daire Başkanlığı ile görüşmeler devam etmekte. Kış ayları içinde sonuçlanacağını ümit ediyorum.

Kullanıcı avatarı
vlkn
Mesajlar: 3
Kayıt: 16.07.2011, 00:32
Ad Soyad: Volkan Yasakçı
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #98 gönderen vlkn » 1 on yıl 1 yıl önce (02.02.2013, 16:56)

YAMAÇ PARAŞÜTÜ VE BOZDAĞ


Herkese Selam,

Dün, yani 01.02.2013 tarihinde arkadaşlarım İsmail Gül ve Cenay Altıntaş ile birlikte Bozdağ’a uçuş yapmaya gittik. Yaklaşık olarak 3 hafta önce gittiğimizde yaşadığımız bir takım problemleri bu forumda dile getirmiştim. Maalesef bu gidişimizde de aynı problemlerin mutasyon geçirmiş haliyle karşılaştık.

Bir önceki gidişimizde take off ‘a çıkmadan bilgi vermek için her zamanki gibi Ovacık Jandarma karakoluna uğradık. Fakat daha karakola girmeden izin belgemizin olup olmadığını sordular. Bizde nasıl bir izin belgesi istediklerini sorduk. Bozdağ bölgesi için her ay düzenli olarak MASHAVK tarafından NOTAM alındığı söyledik. Bu diyalog sonrasında bize federasyondan izin belgesi getirmemiz gerektiğini söylediler (Tam olarak ifade ettikleri şekilde Bölgesel Uçuş İzni ). Mantıken düşündüğünüzde bu ifade NOTAM’a karşılık geliyordu fakat Federasyon ve GSİM cümle içinde kullanılmıştı ve kafa karışıklığı yaratıyordu. Yaşanılan bu olayı daha kısa ve öz biçimde forumda dile getirdim.

(Öncelikle belirteyim ki biz bir üniversite topluluğunun üyeleriyiz. Vaktimiz elverdiğince boş zamanlarımızda bu spor ile uğraşmak zorundayız. Amacımız tabi ki bu uğraşımızda ilerleyebilmek kendimizi geliştirmek ve bunun içinde ne kadar çok uçarsak bizim için o kadar iyi. Şu zamanlar da bizim için kaçırılmayacak zamanlar. Çünkü sömestr tatili. Vaktimizi bu sporu ayırmak için en iyi fırsat ama gelin görün ki burnumuzun dibindeki yerden uçmak için devletin bir takım kurumlarıyla engelleri aşmak için, tartışmalarla vaktimizi harcıyoruz.)

Dün sabah 06:00 metrosu ile(ilk metro) Ege Üniversitesi Kampüsü’nden Basmane’ye, 06:20’deki Ödemiş trenine binerek Ödemiş’e hareket ettik. Saat 08:40 civarında Ödemiş garında indik. İlk işimiz G.S. İlçe Müdürlüğü’nü bulmaktı. Kaymakamlık binasında olduğunu söylediler. Jandarmanın bizden istediği izin belgesinin nasıl bir şey olduğunu sormak için görevlinin gelmesini bekledik. Saat 09:00 civarında görevli geldi ve meramımızı anlatmaya başladık. Bozdağ’dan uçuş yapabilmek için olması gerekli tek izinin NOTAM olduğunu ve bunun haricinde bizden herhangi bir belge istemeyecekleri hususunda İlçe Müdürüyle hem fikirdik. Çünkü biz ne yarışmaya katılıyorduk ne yarışma düzenliyorduk ne de herhangi bir organizasyon içerisindeydik. Kanuni olarak çok açık bir şekilde ifade edilen ‘‘sadece yarışma ve organizasyonlar’’ için izin alınması husuna uymayan bir eylem içerisinde değildik.

http://www.ypforum.com/download.php?id=20011

Sonrasında G.S. İlçe Müdürü sağolsun Ovacık jandarma karakolunu arayıp bizden istenilen izin belgesinin nasıl bir şey olduğunu birinci ağızdan öğrenmek istedi ve hem fikir olduğumuz hususu onlara da anlatmak istedi. Jandarma da bize söylenilen aynı şeyleri Federasyondan izin belgesi almamızı gerektiğini kendisine yineledi! Bizde kafaya koyduk yukarı çıkacağız. Burada ne organizasyon ne de yarışma var. NOTAM’da alınmış. Uçmamızda bir sakınca yok. Kanuni olarak herhangi bir yaptırımda uygulayamazsınız deyip uçacaktık. Saat 09:30 – 10:00 civarıydı. G.S.İlçe Müdürü yukarı çıkmadan İlçe Jandarma karakoluna uğrayıp onlar bu durumu anlatmayı deneyin dedi. (Bir de yakın zamanda maraton koşusu etkinliği yaptıklarını bunun için her yere yazı gönderip, gerekli olan tüm izinleri aldıkarını fakat bu maratonun jandarma tarafından iptal edilmeye çalışıldığını söyledi. Yanlış anlamayın amacım jandarmayı kötülemek değil. Sadece bilgisizce davrandığına bir örnek olsun diye yazdım. Bize davrandıkları gibi…) Neyse öyle yapalım dedik. Kalktık İlçe Jandarma karakoluna gittik. Üsteğmen rütbeli komutana olayı anlattık. Bozdağdan uçabilmek için sadece NOTAM alınması gerektiğini başka bir şeye gerek olmadığını belirttik. O da ilk başları başından savarcasına hareket etmiş olsa da sonra bilgisi olmadığını söyleyerek Ovacık Jandarma karakolunu aradı. Uzun bir telefon trafiğinden sonra bizden istenilen belgenin SHGM’ne gönderilecek uçuş izin talep formu olduğunu, bir formu doldurmamız gerektiğini ve gelecek sonuç ile uçuş yapabileceğimizi söyledi. İşin zorluğunu bilmediğinden dolayı ‘‘ –Formu doldurup fakslayın sonuç gelince uçarsınız. Bizim amacımız önünüze taş koymak değil, size yardımcı olmak’’ dedi. Sonrasında biz jandarma karakolundan ayrıldık. Kendi aramızda acaba MASHAVK Ocak-Şubat ayı için almış olduğu NOTAM’ı Ovacık Jandarma karakoluna göndermedi mi dedik. Bu sırada ben MASHAVK’tan Afşin abiyi aradım ve durumu sordum. Bana kış dönemi Bozdağ’dan çok fazla uçmadıklarını ve bu yüzden sırf NOTAM vermek için Bozdağ’a gelmediklerini söyledi. Sorunun esas kaynağı anlaşılmıştı. NOTAM jandarmaya ulaşmadığı için haklı olarak bizi uçurmak istemiyorlardı. Ortada bir kavram kargaşası vardı. İlk başlarda söylenen Federasyon ve G.S.İ.M. yerini NOTAM’a bıraktı. Hata bizde de vardı. NOTAM’ın ulaştığını düşünüp kendimizi savunmaktan geri kalmadık! Afşin abiye NOTAM’ı göndermesini rica ettim. Sağ olsun oda yardımcı oldu. Faks yoluyla NOTAM’ı aldık. Artık aklımızda hiçbir soru işareti kalmadı ve uçmayı dört gözle bekliyorduk. Garajdan Birgi dolmuşuna binip Birgi-Bozdağ ayrımına gittik. Oradan da otostopla take off’a. Sıra gelmişti Ovacık Jandarmaya izinleri vermeyi. Yalnız yolda iken aklımıza bir soru takılmıştı. Afşin abinin gönderdiği NOTAM’da MASHAVK ismi vardı(doğal olarak). İzin haricince bir üst yazıda göndermişti( MASHAVK adına bir dilekçe ve MASHAVK pilotlarının isimlerinin bulunduğu bir liste).
Acaba bizim ismimiz olmadığı için zorluk çıkarırlar mı? İşte olayın esas patlak verdiği nokta tam da burası.


Ovacık Jandarma karakoluna girdik. Astsubayın odasına girdik izin belgelerini verdik. Bu işle ilgilenen diğer astsubayı bekledik. SHGM’den, Uçuş İzin Talep Formuna karşılık faks ile gönderilen belgenin elimizde olduğunu söyledik. Fakat aklımıza takılan soru başımıza geldi. Önce listede adımızın olup olmadığını sordular. Yok dedik. Önemi de yok dedik. SHGM’den gönderilen NOTAM içi isme ihtiyaç olmadığı NOTAM’ın bölgesel olduğunu söyledik. İlgilenen astsubay SHGM tarafından gönderilen belgenin düzeninden bahsetti. Herhangi bir olayda hiçbir geçerliliğinin olmadığını bahsetti. Lisans olayına dahi girdi. Bu işi yapabilmek için her şeyde olduğu gibi bir ehliyet gerekiyor dedi. Sizin ne adınız var ne lisansınız var dedi. Herhangi bir olay olsa savcıya biz hesap veremeyiz dedi. Dedi de dedi. Kendince haklı. Fakat haklılığı gücü ile bağdaştırıp, bizi kanunlara uygunsuz bir şekilde, uçuşumuza engel olduğu için haksız.

Bir kere biz herhangi bir spor müsabakasında değiliz ki uçmak için lisansımıza gerek olsun. Halı sahaya futbol oynamaya gelen kişilerden emniyet ne kadar lisans isteme yetkisine sahipse, jandarma da bizden uçmak için o kadar lisans isteme yetkisine sahiptir. İlerleyen saatlerde arkadaş NOTAM bu inanmıyorsanız Sivil Havacılığı arayıp sorun dedi. Saat 12:30. NOTAM’a inanmayan jandarma Sivil Havacığı arar. E haliyle öğle arası. 13:30’a kadar Jandarma karakolunda pinekledik. Sivil Havacılık öğle arasını bitirse de jandarmayla görüşse diye beklemedeyiz. Yalnız işin tuhaf tarafı Sivil Havacılığın NOTAM’ını beğenmeyen ve inanmayan jandarma, NOTAM üzerinde yazan 09:00-14:30 arası uçuş yapılabilir ibaresine inanarak ve beğenerek zaten 1 saatiniz kaldı demeyi ihmal etmiyor! Saat 14:00’a gelirken jandarma SHGM’yi arayarak kendini kurtarmak ve belgenin geçerliliğini öğrenmek istiyor. Sivil Havacılıktaki görevliye, Sivil Havacılık yönetmeliklerinden olan ‘‘Çok Hafif Araçlar İşletme Yönetmeliği’nin’’ ikinci kısmında bulunan ‘‘Motorsuz Çok Hafif Hava Araçları Pilot Lisansı ve Uçuş Kuralları MADDE 11- Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir.’’ yönetmeliğinin geçerliliğinin günümüzde geçerliliğini koruyup korumadığı soruyor. Aldığı cevap: -Saat 16:00’da toplantı var. Ben size toplantı sonrası daha net bilgi verebilirim. Sonrasında Ödemiş İlçe Jandarma Komutanı Ovacık karakoluna geliyor. Bir olay mı ne varmış. Bize valilikten gelen emri gösteriyor. Bu emirde ‘‘ilgili’’ ibaresini işaret edip SHGM’den isim ile NOTAM alamamız gerektiğini söylüyor. Ha yok illa uçmak isterseniz 169 TL ceza ödemek mecburiyetinde kalırsınız diyor. En sonunda da amacımız önünüze taş koymak değil, biz bize gelen emirleri uyguluyoruz deyip gidiyor. Saat 14:30 ve bizde geldiğimiz gibi 15:00 treniyle İzmir’e dönmek için Ödemiş’ hareket ediyoruz.

Ben bu ülkenin bir ferdi bir genci olarak, ülkemin güncel olaylarına baktığımda ve hukuksuzlukları gördüğümde inanın hiç şaşırmıyorum. At gözlüğü takmış, sığ düşüncelerle hayatını geçiren insanlar, devletin tüm kurum ve kuruluşlarının içini istila etmiş vaziyetteler. Daha ki NOTAM’ın kelime anlamını bilmeyen insanlar bakınız bizim önümüze taş koymadıklarını iddaa ediyorlar. Kanunlardan, yönetmeliklerden bir haber insanlar kendi kafalarına göre, kendilerini kurtarmak için kanun üretmekten geri kalmıyorlar. Sivil Havacılığı, Jandarması, Valiliği ortaya attığı tezi savunacak bilgiye sahip değilken, biz vaktimizi boşa harcadığımızla kalıyoruz. Jandarmanın bize söylediği bir başka olay ise yaşanan kazalar oluyor. Geçen yıl kaza yapan biri yüzünden uçuşları bahardaki şenliğe kadar kapattıklarını söylemekten çekinmiyorlar. Hangi hakla peki? Herhangi bir olay olduğundan ilk hesap sorulan kişiler olmaktan kendilerini kurtarma hakkı! Empati yaparsanız haklı. Fakat empatinin farklı bir yönüne bakıldığında, ehliyeti olan, sürücü kursu tarafından trafikte uyması gereken kurallar, yapmaması gereken hatalar öğretilen bir kişi, kalkıp yapılmaması gereken bir şekilde hatalı solama yapıyor ve kazaya sebep oluyor. Üstelik başkalarının da ölümüne sebep oluyor. Devletin asayişini sağlayan polis ya da jandarma kalkıp neden o yolu 5 aylığına trafiğe kapatmıyor? Yapabilir mi? Hayır! Peki niye uçarken kaza yapan biri yüzünden diğer insanların uçuşlarına engel olunuyor. Çünkü bu araba değil. Yamaç paraşütü. Havadasın, daha tehlikeli.
Bilim doğru düzgün yapamayan buna bağlı olarak teknoloji üretemeyen bir ülkenin insanları, hiçbir bilgisi olmayan bir konu hakkından, sırf havada uçmanın büyük bir insan kemsi tarafından ‘‘tehlikeli’’ olarak nitelendirilmesinden dolayı, kalkıp kendi kanunlarıyla uçmaya gelen insanları uçurmuyor. İstatistiki olarak baktığımızda ülkemizde cinayete kurban giden insan sayısı, yamaç paraşütü kazası sonucu ölenlerden kat be kat fazladır. Ama gelin görün ki insanlar kendini kurtarma eğiliminde olduğundan hiçbir şekilde laf anlatamıyorsun. Kurumlarda aynı şekilde kendi paçasını kurtarmak için topu oradan oraya atıyor. Günlük hayattaki en basit olay için de geçerli değil mi ki?

Kısacası biz gittik uçamadık. Bir daha gider miyim bilmiyorum burnumun ucundaki o güzel doğaya sahip yere. Buradan ilgililere sesleniyorum. Sorunu çözmek için uğraşıldığını biliyorum fakat bence kanunları ve yönetmelikleri bilmeyen, kurum ve kuruluşlardaki yetkili kişilere bu işin kanunlarını ve yönetmeliklerini tanıtmak amacıyla bir seminer yapılabilir. Hiç olmazsa doğru bilgi doğrultusunda düşünmelerine olanak sağlanmış olabilir.

İşe yaramayacığını düşünsemde, yaşadıklarımı burada ifade ettim.

Saygılar.

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #99 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (02.02.2013, 21:17)

izlenecek yollar

1-)seçimlerden sonra thsf yönetimi duruma el atmalı..
2-kalabalık bir grupla şubatta uçuşa gitmeli..gazetecilerde çağrılmalı
3-gerekirse jandarma genel kmt şikayet maili yada faksı çekmeliyiz..

bir haftaya uygun olması durumunda birebir komutanlarla görüşecem..

bakalım dertleri sıkıntıları neymiş..

volkan kardeşim uçamadığınıza üzüldüm..ama ölüme çare yok..bu sorunu aşacağız tüm yp camiası olarak
afşin

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #100 gönderen exmurat » 1 on yıl 1 yıl önce (03.02.2013, 00:53)

Yapılacak şey belli arkadaşlar üzmeyin kendinizi bu kadar gittiğinizde sizin uçuşunuza izin verilmediğine dair bir tutanak tanzim etmesini isteyin jandarmadan daha sonra bu tutanakka sulh hukuk mahkemesine başvurun Sivil havacılığın yönetmeliği açık delil olarak mahkemeye sunulduğunda mahkeme kararı verecektir ve bu karar emsal teşkil edecektir bu kararın üstüne Türkiyenin hiç bir yerinde engelleme yapılamaz . . .