Pilotlar paneli ve Ulusal sıralama

Yarışma duyuruları , sonuçları.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Pilotlar paneli ve Ulusal sıralama

Mesaj #1 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (04.12.2012, 12:55)

Merhabalar.
Ulusal sıralamaların oluşturulması için ilgili Kurumlara yardımcı olabilmek için Pilotlar Paneli ve Ulusal Sıralama formülleri oluşturmuştuk.
Kişisel çatışmalar ve mefeat hesapları ne yazıkki bu paneli amacından uzaklaştırdı ve bizi meşrutiyetini sorgulamaya itti.

Başlangıçta sistemin kabul edilmesini sağlamak için sistemden fayda sağlayan insalarıda sisteme dahil etmiştik. Bu günkü şartlarda bu kararımızın bir hata olduğunu düşünüyorum. Federasyon destekleri sayesinde pilotlar paneli bir çıkar hesapları havuzuna dönüşmüştü.

Bu gün bazı arkadaşlar Paneli yeniden canlandırma niyetindeler.. Zor bir işe soyundular. Tartışmaları dışarıdan takip eden deneyimli bir pilot olarak bazı yorumlar karşısında hala hayretlere düşmekteyim.

Öncelikle ifade etmek gerekir.

1- Pilotlar Paneli Kurumsal bir yapılanma değildir
2- Ülkenin iki önemli kurumu THSF ve THK tarafından yetkilendirilmişde değildir
3- PWCA bu panelin çalışmalarını bütün pilotlar hemfikir olduğu zaman adil olduğu zaman ve itiraz olmadığı zaman kabul edecektir.
4- Verilen her sistem sıralama ve sonuç listesi PWCA komitesi tarafından dikkatle incelenir ve PWCA ya daha fazla pilot göndermek amacı ile yapılan gerçeği yansıtmayan sıralamalar tespit edilir. Bu amaçla hareket eden kurum, kişi ve uluslar PWCA nezdinde güvenirlik kriterini kaybeder.
5- PWCA nın kendisini bildirilen sıralamayı red etme yetkisi vardır ve geçmişde defalarca uygulanmıştır.

Sıralama formulünü yeniden elden geçirmek isteyen arkadaşların dikkat etmesi gereken hususlar var.

Öncelikle sıralamanın amacı belirlensin. Sıralama Türkiyenin en iyi ve en başarılı pilotlarını seçmek içinmi, World Cupa gidecek pilotları seçmek içinmi, Türkiyede yapılan yarışmaların en iyi pilotlarını seçmek içinmi kullanılacak o konuda bir hemfikir olunmalı.
PWCA yönünden baktığınızda onların amacı kesin ve netdir!
World Cup Türkiyenin en iyi ve başarılı pilotlarını yarışmalarında görmek ister ve seçim hakkını bu şekilde kullanmaya çalışır. Diğer bir deyişle Dünya Kupasına daha fazla pilot gönderebilelim diye bir sıralama formülü, bir çeşit sahterkarlık olarak algılanabilir.

Ulusal Sıralamanın yurtdışı yarışmaları daha fazla kullanması pilot seviyesini ölçmede daha mantıklı olmasına rağmen iş ve zaman sıkıntısından dolayı bu yarışmalara katılamayan arkadaşlara karşı adaletsiz durum yarattığıda aşikardır.

Hiçbir durumda kusursuz bir çözüm görünmüyor.

Öte yandan yine tekar tekrar ifade ettiğim üzere THSF nin Yurtdışı desteklerinin PWCA seçim kriterine göre yapılmasıda birçok sakıncaları beraberinde getiriyor.

THSF destekleri kime vereceğini ve hangi formüle göre vereceğini açıklamalıdır. Zira Dünya Kupasına kalifiye olmak sizin Türkiyedeki veya dünyadaki başarı grafiğinizle alakalı değildir. Dikkat ederseniz geçen senelerde yapılan bazı yarışmalarda Sportif başarı göstermeyen pilotlar bile Dünya Kupalarında yarışma şansı bulmuştu. Bu tamamen o yarışmaya katılacak pilot sayısı ve kalifikasyonu ile alakalıdır. iyi pilotlar gelmediği zaman yarışma bekleme listesinden bir sonraki kalifikasyon sınıfından doldurulur.

Türkiyede başarı göstermeyen bazı pilotların World Cupa devletin ve milletin parasıyla gönderilmesi diğer pilotlara karşı, kaynakların sorumsuzca kullanılması anlamında haksızlıktır.

Unutmayalım!

Dünya Kupası eğitim yeri değildir. Oraya en azından kendi ülkesinde belirli bir başarıyı yakalamış sporcuların gitmesi amaçlanmalıdır.

Yeni oluşan paneldeki arkadaşların bu konularda hasas davranacaklarını umut ediyorum.

Kolay gelsin

Semih


Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Pilotlar paneli ve Ulusal sıralama

Mesaj #2 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 12:26)

Champion yazdı:Dünya Kupası eğitim yeri değildir. Oraya en azından kendi ülkesinde belirli bir başarıyı yakalamış sporcuların gitmesi amaçlanmalıdır.

Yeni oluşan paneldeki arkadaşların bu konularda hasas davranacaklarını umut ediyorum.


Merhaba Semih Abi,

Belli bir basari dedigin olayi biraz acabilir misin ? PWC ye katilabilmek icin sence hangi seyleri basarmis olmak gerekir ? Mesela sadece A, B ve C harfliler mi gitmeli kaynakların sorumsuzca kullanılması anlamında haksızlık olmamasi icin ?

Tesekkurler.

Serdar

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Pilotlar paneli ve Ulusal sıralama

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 13:47)

Birkaç yöntemi var...

Birincisi öncelikle ülke sıralama formulünde en üstdeki pilotlar desteklenir . Takım sayısıda Dünya ve Avrupa Şampiyonlarında görev alan sporcu sayısı kadar olabilir. Türkiye için bu sayı 3+1 veya 4+1 dir.
Bu durumda Bayanlar şampiyonu ve İlk 3 kişi desteklenebilir. Zaman ayıramıyan yada mazereti olanlar bir sonraki en iyi dereceye sahip pilot ile tamamlanır.
Bu şekilde bir uygulama için başarı ve kriterin sezon öncesi açıklanması ve ona göre uygulanması gerekecektir.
- Hangi yarışmalar değerlendirilecek,
- Kaç task alınacak
- Yurtdışı başarı değerlendirilecekmi
gibi konuların netlik kazanması gerekir.

Aynı sistemle bir B takımı oluşturulup onlarında yakın ülkelerdeki Pre PWC yarışmalarına gitmeleri ve orada başarı gösterenleri belirli bir formül dahilinde World cup takımına dahil edilmesi düşünülebilir( İlk5 veya 10 a giren pilotlar gibi)

Bir sorun daha var..,
Pilot Ülkemizde ne kadar başarı göstermiş olursa olsun başka önemli bir yarışmada ( yada Dünya Kupasında) devamlı başarısız oluyorsa, sıradaki pilotlara imkan tanınabilir.

World Cupa giden pilotlardan Marx iki yarışmada, örneğin 2/3 de yer alamıyorsa(120 kiş katılmışsa ilk 80 eder) bu sporcuda ısrar etmemek yerini motivasyonu ve konsantrasyonu yüksek sıradaki sporcuyu deneyerek devam etmek gerekir.

Bu sistemin faydası nedir?
1- Pilotlar sezon içerisindeki yerlerini garanti edip yemeğe, içmeye, gezmeye değil başarı göstermeye çalışırlar
2- Konsantrasyonları artar
3- Disiplinli yaşamak zorunda kalırlar( Yarışma anında)
4- Rekabet artar üsteki yerini kaybetmemek için altdaki üste çıkmak için uğraşır.
5- Rekabet sene boyunca içeride ve dışarıda devam eder.

Önerilen formülden çıkan sonuçda sadece A ve B harfleri alan pilotların destek kotasına girebildiği görünür.
PWCA her ülkeden 2 sonuç listesi almaktadır.
Bu şu anlama gelir
Türkiye şampiyonasının ilk 4 ü A ve B harfleri alırlar
TPS nin İlk 4 de benzeri harfler alırlar

Dolayısıyla önerilen Seçim kalifikasyonunda bu şekilde bile 6 ile 8 pilot olacaktır.
Bazı arkadaşlar bu sistemin yeni pilotların zararına olduğunu düşünebilirler... Daha önce defalarca açıkladığım üzere World Cup eğitim yeri değildir.Türkiyede bile her sene 4 yarışma yapılıyor ve en az 1 Pre World Cup oluyor. Yakınımızdaki ülkelerden Yunanistanda, Bulgaristanda ve diğer Balkan ülkelerinde bir sürü yarışmalar var.
Türkiyede başarı gösteremeyipde Dünya Kupasına katılıyım tecrübe ediniyim düşüncesinin mantıklı bir izahı yoktur.

Genç ve yetenkeli arkadaşları başarıya ulaştırmanın çözünü eğitim kamplarıdır. Bu anlamda federasyon bu çeşit kamplar düzenleyerek pilotları üst seviye yarışmalara hazırlayabilir( yada bizi görevlendirirler biz hazırlarız)
Ödenek bu şekilde daha adilce harcanaktır.
Bu kamplara katılan seçilmiş pilotlara konaklama, yol, yemek imkanları ücretsiz sağlanır. Bu sayede yeni arkadaşların gerçek kapasitesi ortaya çıkar ve yeni tecrübeleri daha emniyetli ortamlarda alırlar.
Ben tecrübesiz arkadaşların bazen bizim bile tedirgin olduğumuz hava şartlarında, sert yerlerde, yarışma stresi ile boğuşmalarına bir anlam veremiyorum.

Bakın;
Fransa ve isviçrede şimdi yeni bir uygulama var. Bu uygulamaya göre Pilotlar federasyon tarından belirlenmiş en iyi performaslı kanatlarla yarışmak zorundalar.Başka türlü bu şekilde bir rekabetde başarı göstermek mümkün değil.
Buradan hoşumuza gitmesede şu sonuçları çıkarmak mümkün!
- Kazanmak için iyi kanatla uçmalısın
- iyi kanatla uçabilmek için tecrübeli olmalısın
- Alt sınıf kanatlarla ne kadar iyi uçarsan uç başarıyı yakalayamazsın. Kendini geliştirirsin. Yarışmalarda kendini geliştiren değil geliştirmiş olan , başarı gösteren desteklenir.
Peki bu şekilde bir uygulama pilotların hazır olmadan yüksek sınıf kanatlara geçmesine sebep olmazmı?
Bu yüzden söz konusu kantlarla uçan pilotlar önceden belirlenmiş manevraları deniz üstünde yaparak kanat hakimiyetlerini hem yetkililere hem kendilerine kanıtlarlar. Ayrıca pilotun gösterdiği başarı onun tecrübe ve deneyimlerinin sonucudur. (İyi sonuçlar alan pilot iyi kanatla uçabilecek yeterliliktedir)

Biraz fazla yazdım yine.., okurken arada çay molası verebilirsiniz.))

Semih

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Re: Pilotlar paneli ve Ulusal sıralama

Mesaj #4 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 16:03)

Selamlar..

Abi küçük bir alışverişimiz olmasına ve kayseride yarışmada karşılaşmış olmamıza rağmen konuşma fırsatımız olmadı.. Fakat yazdıklarını merak ve ilgi ile takip ediyorum.. Bir kaç sorum olacak..

Tespitlerinin bu kadar net ve yerinde olması şart mı? :)
Her zaman EN doğruyu EN olması gerekeni yazmak zorunda mısın? :)

Aşağıda senin yazdıklarından bir kaç alıntı var.. Yazıklarına katılmamak elde değil.. Keşke federasyonda gerekli değişiklikler yapılsa.. gerçekten bu işi yalnız çıkar amaçlı değil sporun kaliteli gelişmesi adına kaygı taşıyan arkadaşlara güvenerek yenilikler yapılsa..

Forumdan takip ettiğim kadarı ile sporun gelişimine katkı sağlamak adına samimiyetine sonuna kadar güvendiğim iki kişiden birisiniz.. Yazılarınızı ve yorumlarınızı merak ve ilgi ile takip ediyorum.. Siz gibi düşünen arkadaşlar olduğu sürece sporun daha kaliteli yerlere geleceğini düşünüyor, kolaylıklar diliyorum...


World Cupa giden pilotlar örneğin 2/3 de yer alamıyorsa(120 kiş katılmışsa ilk 80 eder) bu sporcuda ısrar etmemek yerini motivasyonu ve konsantrasyonu yüksek sıradaki sporcuyu deneyerek devam etmek gerekir.


World Cup eğitim yeri değildir.


Türkiyede başarı gösteremeyipde Dünya Kupasına katılıyım tecrübe ediniyim düşüncesinin mantıklı bir izahı yoktur.


Genç ve yetenekli arkadaşları başarıya ulaştırmanın çözünü eğitim kamplarıdır. Bu anlamda federasyon bu çeşit kamplar düzenleyerek pilotları üst seviye yarışmalara hazırlayabilir( yada bizi görevlendirirler biz hazırlarız)


Bu kamplara katılan seçilmiş pilotlara konaklama, yol, yemek imkanları ücretsiz sağlanır. Bu sayede yeni arkadaşların gerçek kapasitesi ortaya çıkar ve yeni tecrübeleri daha emniyetli ortamlarda alırlar.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 16:08)

Semih abi siir gibi yazmissin cay molasi vermeden bir cirpida okunuyor. Vurgulama amaciyla alinti yapmak isediklerimi Ahmet benden once davranip yapmis.

Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen sancihat » 1 on yıl 1 yıl önce (07.12.2012, 17:26)

bende altına imzamı atıyorum
güzel ve doyurucu bir yazı olmuş emeğine sağlık


Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 1 yıl önce (08.12.2012, 00:19)

Evet ben de yeterince tatmin oldum. Bir hevesle okudum yazılanları. Keşle böyle olsa... Ama ben böyle bir dünya için hala uzak olduğumuzu düşünüyorum.
Malesef !

Çok şeyin değişmesi lazım ...

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (08.12.2012, 02:38)

Aslinda cok zor degil. yeterki isteyelim.

Panelde oylama yapariz 5-6 kisilik bir kurul olustururuz. Bu kuruldakiler illa panel uyelerinden olusmak zorunda degil. Yillardir formulasyon islerine kafa yoran kisileri seceriz.

Bu kurul oturur Yurtdisindaki ornekleri inceler, Turkiye sartlarini goz onunde bulundurarak TPS formulasyonu, Milli takim yonetmeligi, Bilgi/tecrubenin gelecek nesillere aktarilmasi vs basliklarini kapsayan dosyalar hazirlar.

Bu dosyalari panelde(kulup temsilcisi uyeler ile tabana yayilmis panelde) oylariz, kabul edilirse THSF ve THKya sunariz. Mantikli, adil hazirlanmis kurallari kurumlarda uygulamaya koyar.Yeterki biz birlik olalim, guclu olalim

Bildiginiz gibi cok degerli pilotlar panelin yapisi, paneldeki kavgalar (Ben zamaninda cok cikardim eseklik ettim) sebebiyle artik panelde yeralmak istemiyor. Bu kisiler kurul sayesinde tekrardan spora faydali olur.

Suanki yapi icinde ufacik, bir kural degisikligi icin bile gunlerce mesajlasip oylama moylama bir hafta-10 gunumuz gidiyor. Kurul kendi icinde gorev paylasimi yapar belgeler 1 haftada hazirlanir. Bu belgelerdeki hassas noktalar tartisilir uzlasilir. Bu da 15-20 gun surse. 1 ay icinde cogu problem cozume kavusur.

Benim bir cirpida aklima gelen, bilgisine guvendigim, faydali olacagini dusundugum pilotlar:

1)Akin Gokbulut
2)Semih Sayir
3)Yigit Yildirim
4)Yurdaer Etike
5)Adem Hasgul
6)Emre Gurer
7)Ozgur Sen
8)Durali Karaca
9)Ibrahim Coban

Not: Hangi sistem yapilirsa yapilsin herkesi mutlu etmek mumkun degil. Onemli olan genel hatlariyla adil orta yolda uzlasilmis bir belge olmasi. Ben bu kisilerin olusturacaklari her sisteme raziyim. Oyum simdiden evet.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (09.12.2012, 12:42)

Muzaffer ile genelde aynı fikirdeyim.

Öncelikle bu panelin adının Pilotlar paneli yerine Yarışma Paneli olması gerekir. Pilotlar paneli diyince sanki yarışma pilotu* olmayanlar katılamaz gibi algılayan arkadaşlar oluyor.
Panelin Kurumsallığı Kulüplerin katılımı ile sağlanabilir.Kulüplerin katılma kriteri daha önceki sezonlarda yaptıkları faaliyetler ve Yarışmalara katılan sporcu sayıları baz alınarak ( Federasyon seçimlerinde olduğu gibi)belirlenebilir. Kulüplerin kararları kendi lehlerine manipule etmemeleri için kulüp başına 2 üyeden fazlası alınmayabilir.

Panel içerisinde bir Teknik Kurul, Yürütme kurulu, İcra kurulu.., adı ne olursa olsun fikri daha öncede benim tarafımdan teklif edilmişti. Bu öneri o zaman bazı arkadaşlar tarafından "Kontrolu tamamen kaptırırız" düşüncesiyle engellendi( Bkz. Eski TPP yazışmaları)

Yeni planlanan oluşumda kural ve formül değişiklikleri Panel içerisindeki 5-7 kişilik gurup tarafından yapılır ve draft( kesinleşmemiş metin) haline getirilir. Daha sonra Panelde diğer arkadaşların oylamasına açılır. Çalışmaları yapacak olan guruba güven esastır. Bu arkadaşlarıda Panel üyeleri seçeceği için Arkadaşlar seçtikleri üyelere güvenmek zorundalar. Başka bir yöntemle verimli çalışmak mümkün değildir.
Yürütme kuruluna giren veya girmek isteyen arkadaşların teknik bilgisinin yeterli olması,yeterli zamanı ve yeterli motivasyonu olması gereklidir.

Diğer konular yapılandırıması gereken detaylardır. Bu konular üzerine Akın Gökbulut ile beraber bir taslak çalışması yapıyoruz. Şekillendiği zaman Panel içerisinde ve Yamaç paraşütü camiasında paylaşırız ve tartışmaya açarız. Söz konusu oluşum gereçekleşirse ve ve bende arkadaşlarımız tarafından seçilerek görevlendirilirsem elimden gelen katkıyı yaparım ve zamanımı bu göreve ayırırım.

Semih SAYIR

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (14.12.2012, 12:48)

Yarışma panelinin oluşturulması ile ilgili Pilotlar karar birliğine vardılar.
Bu aşamadan sonra yapılacak işler şöyle sıralanıyor!

- Yeni üye olma kriteri( Kulüp temsilcileri)
- Yeni üyelerin kayıt işlemlerinin tamamlanması
- Yürütme kurulu seçimi

Kulüp temsilcilerinin bu sene için bir şekilde Yarışmaşlarda aktif sporcularının olması gerekir. Bu kriterin 2012 senesinde TPS de en az 2 kayıtlı spocu olması şartı bu sene için yeterli gözüküyor.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=11071

Hak sahibi kulüplerin listesini çıkarabilecek bir gönüllü varmı?

Semih

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (14.12.2012, 16:42)

Hak sahibi kuluplerin belirlenebilmesi icin 2012'de yarisan pilotlarin lisansli olduklari kuluplerini bilmemiz gerekiyor. Ekteki belgede sari olan pilotlar kuluplerinin temsil edilebilmesini saglayabiliyor. Kirmizi olan bolumde kulupleri eksik olan pilotlari tamamladiktan sonra hesap yapabiliriz.

Not. lutfen en kisa surede bana kuluplerinizi iletin.

Dosyanin .xls hali ektedir. Indirip kulubunuz veya kendiniz adina kirmizi yeri doldurup bana [email protected] email adresime gonderebilirsiniz.

Selamlar
Dosya ekleri
PG Ranking TR 2012 TPS for CompPanel.xls
(56 KiB) 142 kere indirildi