Tek yüzeyli kanat ve Bernoulli ilkesinin uçuşla alakası
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ceremcem
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 09.12.2012, 11:02
- Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Tek yüzeyli kanat ve Bernoulli ilkesinin uçuşla alakası
Selamlar,
Tek yüzeyli kanat yapılmış diye duyduk, biz de denedik: http://www.youtube.com/watch?v=6NywNlZN ... e=youtu.be
Ayrıca, buradan çıkan sonuçlardan biri şudur ki; kanadın kaldırma kuvvetinin Bernoulli ilkesiyle bir alakası yoktur.
Tek yüzeyli kanat yapılmış diye duyduk, biz de denedik: http://www.youtube.com/watch?v=6NywNlZN ... e=youtu.be
Ayrıca, buradan çıkan sonuçlardan biri şudur ki; kanadın kaldırma kuvvetinin Bernoulli ilkesiyle bir alakası yoktur.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
bernolli ile alakası var.
çok uzatmadan bir örnekle açıklayayım.
paramotorda bernolli prensibiyle yapılmış pervaneyi söküp yerine düz yüzeyli yani kambur olmayan bir pervane taktığınızda itme kuvvetinin büyük ölçüde düştüğünü göreceksiniz.
paraşütte kamburluğu çift yüzey olması sağlıyor.
sonuç: bernolli olmasa da uçar ama verimi (kaldırma kuvvet, süzülme, hız vs) büyük ölçüde düşer.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var.
bilmem anlatabildimm mi?
çok uzatmadan bir örnekle açıklayayım.
paramotorda bernolli prensibiyle yapılmış pervaneyi söküp yerine düz yüzeyli yani kambur olmayan bir pervane taktığınızda itme kuvvetinin büyük ölçüde düştüğünü göreceksiniz.
paraşütte kamburluğu çift yüzey olması sağlıyor.
sonuç: bernolli olmasa da uçar ama verimi (kaldırma kuvvet, süzülme, hız vs) büyük ölçüde düşer.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var.
bilmem anlatabildimm mi?
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
- ceremcem
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 09.12.2012, 11:02
- Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
ender yazdı:bernolli ile alakası var.
çok uzatmadan bir örnekle açıklayayım.
paramotorda bernolli prensibiyle yapılmış pervaneyi söküp yerine düz yüzeyli yani kambur olmayan bir pervane taktığınızda itme kuvvetinin büyük ölçüde düştüğünü göreceksiniz.
paraşütte kamburluğu çift yüzey olması sağlıyor.
sonuç: bernolli olmasa da uçar ama verimi (kaldırma kuvvet, süzülme, hız vs) büyük ölçüde düşer.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var.
bilmem anlatabildimm mi?
Bernoulli ilkesi ile yapılan açıklamalar şu şekildedir: "Kanadın üst yüzeyi ile alt yüzeyi arasında farklı mesafe olduğundan ve hücum kenarından ayrılan hava firar kenarında birleştiğinden, üst yüzeyden geçen hava daha hızlı akar, bu da basınç farkı oluşturur, bu da kanat üzerinde kaldırıcı bir kuvvet oluşturur"
Bu açıklama yanlıştır. Kamburluk başka bir şey (kamburluk havanın yerini yumuşakça değiştirmeye yarar).
Sonuç: Uçmak için Bernoulli'ye gerek yok.
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
"sonuç: bernolli olmasa da uçar ama verimi (kaldırma kuvvet, süzülme, hız vs) büyük ölçüde düşer.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var. "
++1
yelken ya da sorf yapanlar da bilir ki tek katlı film gibi ince bir tabakaya sahip yelkeni olan bu araclarda rüzgarın itmesinden ziyade yelkenin bombe yüzeylerinden farklı hızlarda akan havanın olusturdugu basınc farkı sayesinde olusan emiş gücü ile hareket saglanır ve bu da bernoulli ilkesinin temelini olusturur.ustelik bu ilke ucak ve parasütün kullanımından cok daha önce, yelken mekaniğini acıklamaktadır.
yelkenkanatta %90 tek yüzey bir kanadın süzülmesi 1/6 iken %90 çift yüzey bir kanadın süzülmesi 1/18 yani üç kat fark var. "
++1
yelken ya da sorf yapanlar da bilir ki tek katlı film gibi ince bir tabakaya sahip yelkeni olan bu araclarda rüzgarın itmesinden ziyade yelkenin bombe yüzeylerinden farklı hızlarda akan havanın olusturdugu basınc farkı sayesinde olusan emiş gücü ile hareket saglanır ve bu da bernoulli ilkesinin temelini olusturur.ustelik bu ilke ucak ve parasütün kullanımından cok daha önce, yelken mekaniğini acıklamaktadır.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Havanın bir kutlesi var,
Ceremin yaptigi kanadin ust kismi ile sel duvarlari arasina hava sikisiyor,
Alt yuzey goreceli olarak ust yuzeye gore duzlesiyor.
Tabii hava yerine kati meteryal olsa yani kumas daha fazla duz olur daha verimli ucar.
Sel duvarlarindaki deliklerin kapatilmasi,
Kanadin hucum duvarinin delta 2 de oldugu gibi daha asagi hatta geride olmasi halinde
Ceremin inanmadigi prensip daha verimli calisacagindan suzulme olarani ve kanadin stabilitesi artacak
Cerem de bunu gozlemlemis
Frenler sifirlandigi anda kanat dagiliyor cunku altta hava tutamiyor
Sonuc altta uttugunuz hava orani arttikca verim de artacak
Ceremin yaptigi kanadin ust kismi ile sel duvarlari arasina hava sikisiyor,
Alt yuzey goreceli olarak ust yuzeye gore duzlesiyor.
Tabii hava yerine kati meteryal olsa yani kumas daha fazla duz olur daha verimli ucar.
Sel duvarlarindaki deliklerin kapatilmasi,
Kanadin hucum duvarinin delta 2 de oldugu gibi daha asagi hatta geride olmasi halinde
Ceremin inanmadigi prensip daha verimli calisacagindan suzulme olarani ve kanadin stabilitesi artacak
Cerem de bunu gozlemlemis
Frenler sifirlandigi anda kanat dagiliyor cunku altta hava tutamiyor
Sonuc altta uttugunuz hava orani arttikca verim de artacak
- ceremcem
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 09.12.2012, 11:02
- Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Biraz bilimsel olalım.
Bi arkadaş çok güzel açıklamış: How Does A Wing Actually Work? http://www.youtube.com/watch?v=aFO4PBolwFg
Bu açıklamada katılmadığım nokta şu: 2:08'de dediğinin aksine, bu mesele için "aynı olaya birden fazla bakış açısı vardır" diyemeyiz. Üstten geçen hava daha hızlı akmaktadır, çünkü üstte karşılaştığı basınç daha azdır.
Bi arkadaş çok güzel açıklamış: How Does A Wing Actually Work? http://www.youtube.com/watch?v=aFO4PBolwFg
Bu açıklamada katılmadığım nokta şu: 2:08'de dediğinin aksine, bu mesele için "aynı olaya birden fazla bakış açısı vardır" diyemeyiz. Üstten geçen hava daha hızlı akmaktadır, çünkü üstte karşılaştığı basınç daha azdır.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
iddia edeceğine vaktini ayır git basit rüzgar tünelinde
sigara dumanı mı üflersin ne halt edeceksen
tamam bence de büyük bi iş başardın
ama deneysel bilimi yok sayıp sallarsan olmaz
ben diyom ki
senin yapının altında bir hava kütlesi birikiyor
böylece yapının altı düzleşiyor.
Alt yüzey ve üst yüzey arasında basıç farkı doğuyor ve sen uçuyorsun.
Kendinde defalarca yazdın
dedin ki: Frenleri bırakınca cacık oldu kanat Okey!!
Çünkü sen frenleri bırakınca içindeki hava kütlesi bozuldu arkadan çıktı gitti
Sakince bi uyu bidaha düşün
Hadi bakiim
sigara dumanı mı üflersin ne halt edeceksen
tamam bence de büyük bi iş başardın
ama deneysel bilimi yok sayıp sallarsan olmaz
ben diyom ki
senin yapının altında bir hava kütlesi birikiyor
böylece yapının altı düzleşiyor.
Alt yüzey ve üst yüzey arasında basıç farkı doğuyor ve sen uçuyorsun.
Kendinde defalarca yazdın
dedin ki: Frenleri bırakınca cacık oldu kanat Okey!!
Çünkü sen frenleri bırakınca içindeki hava kütlesi bozuldu arkadan çıktı gitti
Sakince bi uyu bidaha düşün
Hadi bakiim
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
bi de buna bakın herşey uçar abi, herşey uçar biraz hız biraz süzülüş efes şişe bile uçar
http://www.youtube.com/watch?v=t2sozrof3HY
http://www.youtube.com/watch?v=t2sozrof3HY
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Konuyu takip ediyor fakat bir türlü vakit bulup yazamıyordum.
Uçma olayını tek başına bernolli prensibiyle anlatamayız. Yamaç paraşütü başlangıç öğrencisine, birtek bernolli prensibi anlatılır ve olay daha fazla detaylandırılmadan bırakılır.
Fekat, emmevelakin, venturi effect, kanat hücum açısının uçma olayının üstündeki etkileri, drag(sürüklenme, direnç) oluşumu vs. vs. anlatılmaz. Zaten anlatılmış bile olsa, herkesin kafası karışır.
Basitçe anlatmak gerekirse, Bernolli prensibinin tek başına uçmayı anlatamaması şurdan kaynaklanır.
Eğer uçma olayı birtek Bernolli prensibine dayanıyorsa; akrobasi uçaklarının kanatları simetrik profildedir, yani altıda üstüde aynı yapıdadır. Bu uçaklar nasıl uçmaktadır???
Genel olarak clark y profil diye tabir ettiğimiz altı düz üstü bombeli kanat profiline sahip olan uçaklar nasıl oluyorda ters uçabilmektedirler.
Neden genel olarak kargo yada ağır yük taşıyan uçaklarda chamber (kambur kanat profili, kanadın alt tarafıda üst tarafa bombelidir.)kanat profili kullanılmaktadır.
Jet uçaklarının kanat profillerinde ise neredeyse herhangi bir bombe yok gibidir ve çok incedir. Öyle ise alçak basınç yüksek basınç farkı çok azdır ve nasıl uçmaktadır.
Burada videosunu paylaştığım uçan halı kanat profiline sahip olmamasına rağmen nasıl uçmaktadır.
http://vimeo.com/19625686#at=0
Sadece bernolli prensibi ile uçmayı açıklayacaksak; kanadın üst yüzeyindeki kamburluğu her artırdığımızda kaldırma kuvvetininde artması gerekmez mi?
Tüm bunlar, değişkenler olup, tek bir formülle izahı mümkün değildir. Kanatların kaldırma güçleri kanat profillerinin (aerofill yada aerodinamik)şekillerine bağlı olarak gelişmektedirler.
Aynı zamanda kanat profilleri havada belirli bir vakum etkisi yapmakta ve bir direnç oluşturmaktadırlar.
Hücum açısının artmasıylada bu direnç artmakta ve kanadın performansı ortaya çıkmaktadır.
Hücum açısını şöyle izah edebiliriz; yamaç paraşütünde öğrendiğimiz rüzgar penceresinin kanadı ve bizi en çok çektiği yer, en yüksek hücum açısıdır. Yani kanat uçmaya çalışır ama sürüklenmesi çok fazladır.
Kanat tepemize geldikçe hücum açısı ve dolayısıyla sürüklenmeside azalır.
Kanat tam tepemizdeyken hücum açısı en verimli açıdadır ve kanadın en iyi kaldırma kuvveti bu açıdayken olur.
Kanat önümüze geçtiğinde ise, hücum açısı düşer, kaldırma kuvveti azalır, hız artar.
Bizim ne için uçmak istediğimiz çok önemlidir.
Eğer yük taşımak istiyorsak, kambur bir kanat profiliyle gayet ağır yükler taşıyabiliriz. Bu tür bir kanat profili aynı zamanda yüksek kaldırma oranı sebebiyle daha küçük motora ve daha az yakıta ihtiyaç duyabilir. (Uçurmak istediğiniz ağırlıkla doğru orantılı olarak artar.) Fakat hızınız üzerinde olumsuz etkisi olacaktır. Hız istiyorsanız ya motorları bayağı bir büyütecek ve böylelikle yakıtı artıracak, yahut kanat profilinde değişikliğe gidecek ve böylelikle de taşıma kapasitesini azaltacaksınızdır. (Kalkış ve iniş için ihtiyaç duyduğu pist kısadır, stall hızı düşüktür.)
Eğer normal değerlerde bir uçuş istiyorsanız, (eğitim uçakları, özel uçaklar vs.) kaldırma kuvveti, motor gücü ve yakıt tasarrufu en dengeli uçaklar bunlardır. Fakat aşırı hız yapamazsınız, akrobatik hareketler yapamazsınız. Herhangi bir emergency durumda (viril, spin, ters uçuş, vb.) uçağı tekrar düz uçuşa geçirmeniz gayet zordur. (Normal pistlere rahatlıkla iner ve kalkar.)
Eğer akrobasi yapmak istiyorsanız. Bu sefer kanat yapısı simetrik, yani alt ve üst yüzeyi aynı olan kanat profili ve uçağın ağırlığından daha fazlasını taşıyacak, yani uçağı hiç kanat gücü olmaksızın, dikine tırmandırabilecek performansta bir motor kullanan bir uçağa sahip olmanız gerekecektir. (Motor gücünden dolayı kalkışta uzun pist istemez, stall hızı biraz daha yüksektir. Diğer örneklere nazaran daha uzun bir iniş pisti ister. Hareket kabiliyeti yüksek, yön dümenleri geniştir.)
Eğer hız istiyorsanız (jet uçakları) kanat yapısı en ince, sürüklenme kuvveti oluşturmayacak kanat profilini tercih edersiniz. Motor gücü çok yüksek, kaldırma kuvveti çok az, süzülme hemen hemen hiç yoktur. Günümüz jet uçaklarında kullanılan jet motorları, uçak ağırlığının üzerindedir. Yani jet uçakları dikine yükselebilir. Çok daha fazla yakıt kullanıp, çok daha uzun pistlere ihtiyaç duyarlar. (Uçak gemilerinde durum farklıdır, istenirse izah edebilirim.)
Ayrıca kanatların taşıyabileceği ağırlıklar ve kanatların en boy oranları başlı başına ayrı bir konudur. Kanatların kanat dibinden yada kanat ucundan stalla girmesinden bir başlar, sonu genel olarak yoktur
Konu aslında çok derin bir konudur. Bu konuda konuşacak en son kişi kesinlikle benimdir. O yüzden hata yaptığım yerler varsa lütfen bilen arkadaşlar sebepleriyle birlikte yazsınlar. Yanlış bilgilendirme yapmamış oluruz.
Ben sadece basit olarak anlatmaya çalıştım.
Konuyla bu yazdıklarımın ne alakası olduğuna gelince, mevcut aerofil yapısını bozarsanız, performansı ve güvenliği etkilersiniz. Yani aynı özellikte iki kanat bulur, birinin altını bu başlıktaki gibi keser, diğerini kurcalamaz ve aynı gün aynı yerde uçurursanız, kanatların performansları arasındaki müthiş farkı gözlerinizle görürsünüz.
Uçma olayını tek başına bernolli prensibiyle anlatamayız. Yamaç paraşütü başlangıç öğrencisine, birtek bernolli prensibi anlatılır ve olay daha fazla detaylandırılmadan bırakılır.
Fekat, emmevelakin, venturi effect, kanat hücum açısının uçma olayının üstündeki etkileri, drag(sürüklenme, direnç) oluşumu vs. vs. anlatılmaz. Zaten anlatılmış bile olsa, herkesin kafası karışır.
Basitçe anlatmak gerekirse, Bernolli prensibinin tek başına uçmayı anlatamaması şurdan kaynaklanır.
Eğer uçma olayı birtek Bernolli prensibine dayanıyorsa; akrobasi uçaklarının kanatları simetrik profildedir, yani altıda üstüde aynı yapıdadır. Bu uçaklar nasıl uçmaktadır???
Genel olarak clark y profil diye tabir ettiğimiz altı düz üstü bombeli kanat profiline sahip olan uçaklar nasıl oluyorda ters uçabilmektedirler.
Neden genel olarak kargo yada ağır yük taşıyan uçaklarda chamber (kambur kanat profili, kanadın alt tarafıda üst tarafa bombelidir.)kanat profili kullanılmaktadır.
Jet uçaklarının kanat profillerinde ise neredeyse herhangi bir bombe yok gibidir ve çok incedir. Öyle ise alçak basınç yüksek basınç farkı çok azdır ve nasıl uçmaktadır.
Burada videosunu paylaştığım uçan halı kanat profiline sahip olmamasına rağmen nasıl uçmaktadır.
http://vimeo.com/19625686#at=0
Sadece bernolli prensibi ile uçmayı açıklayacaksak; kanadın üst yüzeyindeki kamburluğu her artırdığımızda kaldırma kuvvetininde artması gerekmez mi?
Tüm bunlar, değişkenler olup, tek bir formülle izahı mümkün değildir. Kanatların kaldırma güçleri kanat profillerinin (aerofill yada aerodinamik)şekillerine bağlı olarak gelişmektedirler.
Aynı zamanda kanat profilleri havada belirli bir vakum etkisi yapmakta ve bir direnç oluşturmaktadırlar.
Hücum açısının artmasıylada bu direnç artmakta ve kanadın performansı ortaya çıkmaktadır.
Hücum açısını şöyle izah edebiliriz; yamaç paraşütünde öğrendiğimiz rüzgar penceresinin kanadı ve bizi en çok çektiği yer, en yüksek hücum açısıdır. Yani kanat uçmaya çalışır ama sürüklenmesi çok fazladır.
Kanat tepemize geldikçe hücum açısı ve dolayısıyla sürüklenmeside azalır.
Kanat tam tepemizdeyken hücum açısı en verimli açıdadır ve kanadın en iyi kaldırma kuvveti bu açıdayken olur.
Kanat önümüze geçtiğinde ise, hücum açısı düşer, kaldırma kuvveti azalır, hız artar.
Bizim ne için uçmak istediğimiz çok önemlidir.
Eğer yük taşımak istiyorsak, kambur bir kanat profiliyle gayet ağır yükler taşıyabiliriz. Bu tür bir kanat profili aynı zamanda yüksek kaldırma oranı sebebiyle daha küçük motora ve daha az yakıta ihtiyaç duyabilir. (Uçurmak istediğiniz ağırlıkla doğru orantılı olarak artar.) Fakat hızınız üzerinde olumsuz etkisi olacaktır. Hız istiyorsanız ya motorları bayağı bir büyütecek ve böylelikle yakıtı artıracak, yahut kanat profilinde değişikliğe gidecek ve böylelikle de taşıma kapasitesini azaltacaksınızdır. (Kalkış ve iniş için ihtiyaç duyduğu pist kısadır, stall hızı düşüktür.)
Eğer normal değerlerde bir uçuş istiyorsanız, (eğitim uçakları, özel uçaklar vs.) kaldırma kuvveti, motor gücü ve yakıt tasarrufu en dengeli uçaklar bunlardır. Fakat aşırı hız yapamazsınız, akrobatik hareketler yapamazsınız. Herhangi bir emergency durumda (viril, spin, ters uçuş, vb.) uçağı tekrar düz uçuşa geçirmeniz gayet zordur. (Normal pistlere rahatlıkla iner ve kalkar.)
Eğer akrobasi yapmak istiyorsanız. Bu sefer kanat yapısı simetrik, yani alt ve üst yüzeyi aynı olan kanat profili ve uçağın ağırlığından daha fazlasını taşıyacak, yani uçağı hiç kanat gücü olmaksızın, dikine tırmandırabilecek performansta bir motor kullanan bir uçağa sahip olmanız gerekecektir. (Motor gücünden dolayı kalkışta uzun pist istemez, stall hızı biraz daha yüksektir. Diğer örneklere nazaran daha uzun bir iniş pisti ister. Hareket kabiliyeti yüksek, yön dümenleri geniştir.)
Eğer hız istiyorsanız (jet uçakları) kanat yapısı en ince, sürüklenme kuvveti oluşturmayacak kanat profilini tercih edersiniz. Motor gücü çok yüksek, kaldırma kuvveti çok az, süzülme hemen hemen hiç yoktur. Günümüz jet uçaklarında kullanılan jet motorları, uçak ağırlığının üzerindedir. Yani jet uçakları dikine yükselebilir. Çok daha fazla yakıt kullanıp, çok daha uzun pistlere ihtiyaç duyarlar. (Uçak gemilerinde durum farklıdır, istenirse izah edebilirim.)
Ayrıca kanatların taşıyabileceği ağırlıklar ve kanatların en boy oranları başlı başına ayrı bir konudur. Kanatların kanat dibinden yada kanat ucundan stalla girmesinden bir başlar, sonu genel olarak yoktur
Konu aslında çok derin bir konudur. Bu konuda konuşacak en son kişi kesinlikle benimdir. O yüzden hata yaptığım yerler varsa lütfen bilen arkadaşlar sebepleriyle birlikte yazsınlar. Yanlış bilgilendirme yapmamış oluruz.
Ben sadece basit olarak anlatmaya çalıştım.
Konuyla bu yazdıklarımın ne alakası olduğuna gelince, mevcut aerofil yapısını bozarsanız, performansı ve güvenliği etkilersiniz. Yani aynı özellikte iki kanat bulur, birinin altını bu başlıktaki gibi keser, diğerini kurcalamaz ve aynı gün aynı yerde uçurursanız, kanatların performansları arasındaki müthiş farkı gözlerinizle görürsünüz.
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Takat, motor gucu eklenmesi ayri konu.
Benim dedigim celler sokulse bile orada sıkısmis hava var.
Sanirim ozone xxlite da bunu kismen cozmus
Cemin uctugu alette ise cem bunu frenlerle sagliyor
Kumas gibi yeterli bir duzluk saglamdigi icin. Suzulme orani azaliyor, frenler birakilinca ileri hizin da etkisiyle kkanat bosaliyor,
Benim dedigim celler sokulse bile orada sıkısmis hava var.
Sanirim ozone xxlite da bunu kismen cozmus
Cemin uctugu alette ise cem bunu frenlerle sagliyor
Kumas gibi yeterli bir duzluk saglamdigi icin. Suzulme orani azaliyor, frenler birakilinca ileri hizin da etkisiyle kkanat bosaliyor,