Deep Stall
Moderatör: Moderatör Ekibi
- hakanikarus
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 07.03.2012, 16:28
- Ad Soyad: Hakan Keser
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Deep Stall
Merhabalar,
Cross Country dergisinin Mart-Nisan 2012 sayısında yer alan, Bruce Goldsmith'in Deep Stall başlıklı makalesini Türkçeye çevirip sayfamıza koyduk. Makaleye bu linkten ulaşabilirsiniz: http://www.ikarus.com.tr/deep-stall/deep-stall
Faydalı olması dileğiyle
--
Hakan KESER
İkarus Sportif Havacılık
Office: AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel : +90 212 243 16 28
Fax : +90 212 243 12 95
Cross Country dergisinin Mart-Nisan 2012 sayısında yer alan, Bruce Goldsmith'in Deep Stall başlıklı makalesini Türkçeye çevirip sayfamıza koyduk. Makaleye bu linkten ulaşabilirsiniz: http://www.ikarus.com.tr/deep-stall/deep-stall
Faydalı olması dileğiyle
--
Hakan KESER
İkarus Sportif Havacılık
Office: AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel : +90 212 243 16 28
Fax : +90 212 243 12 95
- Bülent ÖNER
- Mesajlar: 71
- Kayıt: 09.11.2011, 22:27
- Ad Soyad: Bülent Öner
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- sercang091
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 07.09.2012, 10:23
- Ad Soyad: Sercan Genç
- Şehir: Ordu
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- sedatkalkay
- Mesajlar: 66
- Kayıt: 17.02.2008, 12:17
- Ad Soyad: Sedat Kalkay
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 16 / 0
- Pilot Menüsü:
Yılını hatırlamıyorum ama, Bayramören de yapılan ilk yarışlarda ben dahil 4 kişi deep stol olmuştuk,hepimiz de 50 yaş ve üzeriydik ,benim kanadım ozaman 2003 model ileri 1/2 idi.Ne olduğunu sonradan algılayabildim. o anda kanadı tekrar uçurmaya çalıştım,fakat nafileydi o an için yedek atmam gerekirde yere düştüğüm de şans eseri ağacın üstüne düştüğüm için hiç bir şey olmadı, burası güney yamacı idi. kuzey yamacında ki 2 olayıda gördüm ikiside düştüler,çok kötü sonuçlar ortaya çıktı.
Demem şu olaki, bu çok kötü bir durumdur,sonuçları kesinlikle ölümcül olabilir,böyle bir olay yaşamamış arkadaşların,bunu deniz üstünde yetkin bir eğitmen nezaretinde S.İ.V yapması, bunu yaptıran eğitmenin de bu olayın hangi bölgeler de olabileceğini ..
Gayet sert ve net bi dille anlatması gerekir.
Saygılarımla
Demem şu olaki, bu çok kötü bir durumdur,sonuçları kesinlikle ölümcül olabilir,böyle bir olay yaşamamış arkadaşların,bunu deniz üstünde yetkin bir eğitmen nezaretinde S.İ.V yapması, bunu yaptıran eğitmenin de bu olayın hangi bölgeler de olabileceğini ..
Gayet sert ve net bi dille anlatması gerekir.
Saygılarımla
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
- ekremgardiyanoglu
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 02.03.2012, 19:43
- Ad Soyad: Ekrem Gardiyanoğlu
- Şehir: Balıkesir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- kafkasvet
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 12.07.2006, 09:29
- Ad Soyad: Murat Ercan
- Şehir: Bursa / Kayseri
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Makalede sebepleri aciklanmaya calisilmis;
Deep stall’a girmenize neden olabilecek etkenlerin kısa bir listesi:
Pilot kaynaklı:
Çok frenli uçmak (stall’a yakın)
Kulak kapama
Rüzgar gradyeninde uçmak
Trimler kapalı (yavaş) uçmak
Kanat kaynaklı:
İplerin uzaması veya kısalması
Kanopinin ıslanması (yağmur nedeniyle)
Kanat yükünün hafif olması (ya da bazı özel durumlarda, ağır olması)
Kanopi yapısının deep stall’a meyilli olması (tasarım)
Hücum kenarının üst yüzeyinde kumaşın hava geçirgenliğinin artması
Aşırı kısa fren ipleri
gibi....eklemek istedigim unsur ise bazi durumlarda atmosferik molekul yogunlugunun fazlaca oldugu ozellikle erken bahar doneminde hic bir sebep yokken molekül agirligi fazla olan havada da deep stall riski mevcuttur ki bunu onceden tahmin etmemiz de ucus sartlarında olanaksiz goruluyor.Ciddi bir problem olarak (ozellikle alcak irtifada) baktigim bu durum hissiyat olarak frenlerin bir anda basıncsız kalmasi seklinde oluyor.Pilot sadece o an anlamsiz gelen bu duruma anlam vermeye calisiyor ki bu esnada alcak irtifada ise anlik kararini emin bir sekilde vererek kesin deep stall cıkıs prosedürünü uygulamalıdır aksi halde kirim kacinilmaz hal alabilir.
Deep stall’a girmenize neden olabilecek etkenlerin kısa bir listesi:
Pilot kaynaklı:
Çok frenli uçmak (stall’a yakın)
Kulak kapama
Rüzgar gradyeninde uçmak
Trimler kapalı (yavaş) uçmak
Kanat kaynaklı:
İplerin uzaması veya kısalması
Kanopinin ıslanması (yağmur nedeniyle)
Kanat yükünün hafif olması (ya da bazı özel durumlarda, ağır olması)
Kanopi yapısının deep stall’a meyilli olması (tasarım)
Hücum kenarının üst yüzeyinde kumaşın hava geçirgenliğinin artması
Aşırı kısa fren ipleri
gibi....eklemek istedigim unsur ise bazi durumlarda atmosferik molekul yogunlugunun fazlaca oldugu ozellikle erken bahar doneminde hic bir sebep yokken molekül agirligi fazla olan havada da deep stall riski mevcuttur ki bunu onceden tahmin etmemiz de ucus sartlarında olanaksiz goruluyor.Ciddi bir problem olarak (ozellikle alcak irtifada) baktigim bu durum hissiyat olarak frenlerin bir anda basıncsız kalmasi seklinde oluyor.Pilot sadece o an anlamsiz gelen bu duruma anlam vermeye calisiyor ki bu esnada alcak irtifada ise anlik kararini emin bir sekilde vererek kesin deep stall cıkıs prosedürünü uygulamalıdır aksi halde kirim kacinilmaz hal alabilir.