Deep Stall

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
hakanikarus
Mesajlar: 19
Kayıt: 07.03.2012, 16:28
Ad Soyad: Hakan Keser
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Deep Stall

Mesaj #1 gönderen hakanikarus » 1 on yıl 1 yıl önce (19.06.2012, 15:39)

Merhabalar,
Cross Country dergisinin Mart-Nisan 2012 sayısında yer alan, Bruce Goldsmith'in Deep Stall başlıklı makalesini Türkçeye çevirip sayfamıza koyduk. Makaleye bu linkten ulaşabilirsiniz: http://www.ikarus.com.tr/deep-stall/deep-stall

Faydalı olması dileğiyle
--

Hakan KESER
İkarus Sportif Havacılık

Office: AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel : +90 212 243 16 28
Fax : +90 212 243 12 95


Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen JPPAKİN » 1 on yıl 1 yıl önce (19.06.2012, 18:34)

Faydalandım....emeğiniz için teşekkür ederim.....

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Ninja » 1 on yıl 1 yıl önce (19.06.2012, 20:31)

Elinize sağlık

Kullanıcı avatarı
Gültekin
Mesajlar: 137
Kayıt: 12.06.2012, 09:32
Ad Soyad: Gültekin Kazandöğer
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Gültekin » 1 on yıl 1 yıl önce (19.06.2012, 21:45)

süper çok faydalı olmuş teşekkürler

Kullanıcı avatarı
Bülent ÖNER
Mesajlar: 71
Kayıt: 09.11.2011, 22:27
Ad Soyad: Bülent Öner
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Bülent ÖNER » 1 on yıl 1 yıl önce (19.06.2012, 21:58)

Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
yılmaz23
Mesajlar: 6
Kayıt: 16.01.2013, 20:57
Ad Soyad: Yasin Yılmaz
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen yılmaz23 » 1 on yıl 1 yıl önce (17.02.2013, 22:46)

teşekkürler


Kullanıcı avatarı
astral
Mesajlar: 32
Kayıt: 16.02.2011, 12:27
Ad Soyad: Oktay Canlı
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen astral » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 19:45)

Eline sağlık.

Kullanıcı avatarı
sercang091
Mesajlar: 37
Kayıt: 07.09.2012, 10:23
Ad Soyad: Sercan Genç
Şehir: Ordu
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen sercang091 » 1 on yıl 1 yıl önce (18.02.2013, 19:51)

teşekkürler işe yarar paylaşım

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen 3333feet » 1 on yıl 1 yıl önce (19.02.2013, 09:40)

teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
sedatkalkay
Mesajlar: 66
Kayıt: 17.02.2008, 12:17
Ad Soyad: Sedat Kalkay
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen sedatkalkay » 1 on yıl 1 yıl önce (19.02.2013, 12:00)

Yılını hatırlamıyorum ama, Bayramören de yapılan ilk yarışlarda ben dahil 4 kişi deep stol olmuştuk,hepimiz de 50 yaş ve üzeriydik ,benim kanadım ozaman 2003 model ileri 1/2 idi.Ne olduğunu sonradan algılayabildim. o anda kanadı tekrar uçurmaya çalıştım,fakat nafileydi o an için yedek atmam gerekirde yere düştüğüm de şans eseri ağacın üstüne düştüğüm için hiç bir şey olmadı, burası güney yamacı idi. kuzey yamacında ki 2 olayıda gördüm ikiside düştüler,çok kötü sonuçlar ortaya çıktı.
Demem şu olaki, bu çok kötü bir durumdur,sonuçları kesinlikle ölümcül olabilir,böyle bir olay yaşamamış arkadaşların,bunu deniz üstünde yetkin bir eğitmen nezaretinde S.İ.V yapması, bunu yaptıran eğitmenin de bu olayın hangi bölgeler de olabileceğini ..
Gayet sert ve net bi dille anlatması gerekir.
Saygılarımla

ahmetoztiryaki
Mesajlar: 165
Kayıt: 15.06.2006, 14:31
Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 59
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ahmetoztiryaki » 1 on yıl 1 yıl önce (21.02.2013, 22:39)

Teşekkürler..
Bu tür Faydalı bilgileri paylaşan ve hazırlayan arkadaşların ellirine sağlık.


Kullanıcı avatarı
ekremgardiyanoglu
Mesajlar: 19
Kayıt: 02.03.2012, 19:43
Ad Soyad: Ekrem Gardiyanoğlu
Şehir: Balıkesir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ekremgardiyanoglu » 1 on yıl 1 yıl önce (22.02.2013, 20:05)

Emeğe saygı, teşekkürler.. :)

Kullanıcı avatarı
kafkasvet
Mesajlar: 26
Kayıt: 12.07.2006, 09:29
Ad Soyad: Murat Ercan
Şehir: Bursa / Kayseri
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen kafkasvet » 1 on yıl 1 yıl önce (23.02.2013, 00:36)

Makalede sebepleri aciklanmaya calisilmis;


Deep stall’a girmenize neden olabilecek etkenlerin kısa bir listesi:



Pilot kaynaklı:

Çok frenli uçmak (stall’a yakın)
Kulak kapama
Rüzgar gradyeninde uçmak
Trimler kapalı (yavaş) uçmak


Kanat kaynaklı:

İplerin uzaması veya kısalması
Kanopinin ıslanması (yağmur nedeniyle)
Kanat yükünün hafif olması (ya da bazı özel durumlarda, ağır olması)
Kanopi yapısının deep stall’a meyilli olması (tasarım)
Hücum kenarının üst yüzeyinde kumaşın hava geçirgenliğinin artması
Aşırı kısa fren ipleri

gibi....eklemek istedigim unsur ise bazi durumlarda atmosferik molekul yogunlugunun fazlaca oldugu ozellikle erken bahar doneminde hic bir sebep yokken molekül agirligi fazla olan havada da deep stall riski mevcuttur ki bunu onceden tahmin etmemiz de ucus sartlarında olanaksiz goruluyor.Ciddi bir problem olarak (ozellikle alcak irtifada) baktigim bu durum hissiyat olarak frenlerin bir anda basıncsız kalmasi seklinde oluyor.Pilot sadece o an anlamsiz gelen bu duruma anlam vermeye calisiyor ki bu esnada alcak irtifada ise anlik kararini emin bir sekilde vererek kesin deep stall cıkıs prosedürünü uygulamalıdır aksi halde kirim kacinilmaz hal alabilir.

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen cansoycan » 1 on yıl 1 yıl önce (24.02.2013, 13:15)

teşekkürler.emeğinize sağlık. artık böyle paylaşımlar ne kadar da azaldı. tartışma sataşma ve satılık ilanlar arasında çok kıymetli görünüyor.