Benzer bir konu Cross Conutry'nin bir onceki sayisinda ele alinmisti.
Yazar bu konuda iki gorus oldugunu; kiminin fren ipini bir kac tur eline sardigini, kiminin ise buna karsi oldugunu ifade etmisti.
Turkiye'de de bazi ogretmenlerin farkli sebeplerle bunu tavsite ettigini goruyorum. Bazilari kanadi, basinci daha iyi hissedebilecegimizi savunuyor.
Ben dogustan muhalif olarak buna karsiyim.
Basima gelmedi ama acil bir durumda elime sarili bir fren ipinden kurtulup yedek parasute uzanmanin cok zor olacagini, belki de engeleyecegini dusunuyorum.
Siz neyi tercih ediyorsunuz; uretici firmanin tutulsun diye yaptigi fren kulbu yerine ipi elinize sarip parmaklariniza kan gitmeden saatlerce ucmayi mi
Fren ipinin ele sarilmasi
Moderatör: Moderatör Ekibi
- CENK ESENER
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 24.03.2005, 17:45
- Ad Soyad: Cenk Esener
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- PaRaDoX
- Mesajlar: 712
- Kayıt: 31.07.2004, 23:53
- Ad Soyad: Ali Yücer
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 40 / 1
- Yaş: 41
- Pilot Menüsü:
Bir kaç kez tandem de inerken fren ipini eline sararak inenleri gördüm.
Fren ipinin uzun olduğundan dolayı böyle yaptığını söylemişti.
Bence de fren iplerini ele sararak uçulduğunda kangren olma ihtimali var.Hemde yüksek irtifada havanında soğumasıyla kangren olma ihtimali daha da artar diye düşünüyorum.
Fren ipinin uzun olduğundan dolayı böyle yaptığını söylemişti.
Bence de fren iplerini ele sararak uçulduğunda kangren olma ihtimali var.Hemde yüksek irtifada havanında soğumasıyla kangren olma ihtimali daha da artar diye düşünüyorum.
- nidaakiz
- Mesajlar: 28
- Kayıt: 02.03.2005, 00:06
- Ad Soyad: Nida Akiz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Fren iplerinin ele sarılmasındansa ip uzunluğu ayarının güzelce yapılması daha mantıklı bence.
Ancak siz kangren olayından bahsediyorsunuz ya, ben de kollarımın sürekli havada öyle kalıp da yorulmasından hoşnut değilim. Buna bir çare bulmak için kolçaklı harness üreticem sanırım.
Buradan yetkililere sesleniyorum. Yorulmadan uçuran kolon, harness vs ayarları istiyoruz....
Bu arada XC felan yapıp da çişi gelen vatandaşlar için düşünülmüş pantolon paçasından sarkan boru aleti olan var mı? Bu nasıl bir duydu acep? :wink:
Ancak siz kangren olayından bahsediyorsunuz ya, ben de kollarımın sürekli havada öyle kalıp da yorulmasından hoşnut değilim. Buna bir çare bulmak için kolçaklı harness üreticem sanırım.
Buradan yetkililere sesleniyorum. Yorulmadan uçuran kolon, harness vs ayarları istiyoruz....
Bu arada XC felan yapıp da çişi gelen vatandaşlar için düşünülmüş pantolon paçasından sarkan boru aleti olan var mı? Bu nasıl bir duydu acep? :wink:
- levo_redkid
- Mesajlar: 163
- Kayıt: 31.01.2005, 20:36
- Ad Soyad: Levent Topcu
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Cenk'e katiliyorum, eline dolamak cok ciddi bir tehlike yaratabilir. Tehlike aninda kulbu elinizden biraktiginiz anda gitmelidir... Kangren vs tehlikesinin ise eldiven kullaninca olmayacagini saniyorum. Zaten kan akisini kesecek kadar sert fren cekerseniz kanat stall olur
Frenleri eline dolayanlar gordugum kadariyla frenleri uzun oldugundan degil, kanadin basincini (dolayisla tepkilerini - geri beslemelerini) daha iyi hissedilmek icin bunu yapiyorlar. Hissiyat konusunda da haklilar bence...
Bu konuda yarismacilar ve acrocular frenlerin biraz yukarisina mandala benzer bir parca baglayarak frenleri o noktadan kontrol ediyorlar. Hatta acrocular kulplari tamamen sokup sadece bir cubuk benzeri bir sey bagliyorlar fren ipinin ucuna. Boylelikle kanatlarindan son derece hassas geri besleme alabiliyorlar...
Benim bir arkadasimdan ogrendigim bir ara cozum var. Simdi nasil tarif edecegimi bilmiyorum ama kulptan oyle bir sekilde tutuyorsunuz ki, elinizden biraktiginiz anda gidiyor, ancak bir yandan da ipin ucundan tutuldugu icin hissiyattan kaybetmemis oluyorsunuz. (Kulbun bir kenarini isaret parmagi ile orta parmak arasindan geciriyorum)...
Frenleri eline dolayanlar gordugum kadariyla frenleri uzun oldugundan degil, kanadin basincini (dolayisla tepkilerini - geri beslemelerini) daha iyi hissedilmek icin bunu yapiyorlar. Hissiyat konusunda da haklilar bence...
Bu konuda yarismacilar ve acrocular frenlerin biraz yukarisina mandala benzer bir parca baglayarak frenleri o noktadan kontrol ediyorlar. Hatta acrocular kulplari tamamen sokup sadece bir cubuk benzeri bir sey bagliyorlar fren ipinin ucuna. Boylelikle kanatlarindan son derece hassas geri besleme alabiliyorlar...
Benim bir arkadasimdan ogrendigim bir ara cozum var. Simdi nasil tarif edecegimi bilmiyorum ama kulptan oyle bir sekilde tutuyorsunuz ki, elinizden biraktiginiz anda gidiyor, ancak bir yandan da ipin ucundan tutuldugu icin hissiyattan kaybetmemis oluyorsunuz. (Kulbun bir kenarini isaret parmagi ile orta parmak arasindan geciriyorum)...
- KARAGÖZ
- Mesajlar: 566
- Kayıt: 13.08.2006, 19:11
- Ad Soyad: Deniz Karagöz
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Yaş: 44
- Pilot Menüsü:
nacizane fikrim şudur yelken uçuşuna başlamadan önce bende de frenlerin ele dolanmasına karşı olumsuz bir düşünce vardı. ancak biraz zaman geçtikten sonra frenleri elime doladığımda kanadı daha iyi hissettiğimi gördüm. normal tutuş şeklinde ikide bir kafamı kaldırıp kanada bakıyordum. bu durum basıncı tam hissedemediğim içindi. şimdi ise yukarı bakmadan kanadın durumunu anlayabiliyorum.
bence bu konuda her pilotun kendi insiyatifi önemli. ben kendime göre rahat bir tutuş şekli bile buldum elimi kulbun bana bakan tarafından sokup kulbu avucumun içine alıyorum. baş parmak ve işaret parmağım kulbun ikiye ayrıldğı yere denk geliyor. böylece hem elime fazla dolamamış oluyorum hem de basıncı tam olarak hissediyorum.
bence bu konuda her pilotun kendi insiyatifi önemli. ben kendime göre rahat bir tutuş şekli bile buldum elimi kulbun bana bakan tarafından sokup kulbu avucumun içine alıyorum. baş parmak ve işaret parmağım kulbun ikiye ayrıldğı yere denk geliyor. böylece hem elime fazla dolamamış oluyorum hem de basıncı tam olarak hissediyorum.
- derajan
- Mesajlar: 408
- Kayıt: 16.11.2005, 19:46
- Ad Soyad: Yusuf Biçer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 2
- Pilot Menüsü:
Kullandıgım bir kanatta bunu cok iyi yasadım zamanla fren ipleri uzamış...
kanatı döndüremiyorsunuz bile yarın freni yemiyo dünmek için....
bizde en iyisini yapıp fren kulbunu 1 karış kadar yukarı bagladık ve fren hissiyatı degişti kanattan daha cabuk tepkiler elde ettik...
bende katılıyorum fren iplerinin bilege dolanmasının sakıncalı olduguna..
en iyi yöntem biizim yaptıgımız gibi olan bence...
elleri kullanmak gerktiginde bilege gecirmektense bırakmayı tercih ediyorum...
özellikle yeni pilotların yaptıgı büyük bir hata bu oluyo ellerindeki freni unutup harnese oturmaya kalkıyolar.ve stoll ...
bu tip alışkanlıkların sorun yaratcagı konusunda sizinle mutabıkım arkadaşlar...
kanatı döndüremiyorsunuz bile yarın freni yemiyo dünmek için....
bizde en iyisini yapıp fren kulbunu 1 karış kadar yukarı bagladık ve fren hissiyatı degişti kanattan daha cabuk tepkiler elde ettik...
bende katılıyorum fren iplerinin bilege dolanmasının sakıncalı olduguna..
en iyi yöntem biizim yaptıgımız gibi olan bence...
elleri kullanmak gerktiginde bilege gecirmektense bırakmayı tercih ediyorum...
özellikle yeni pilotların yaptıgı büyük bir hata bu oluyo ellerindeki freni unutup harnese oturmaya kalkıyolar.ve stoll ...
bu tip alışkanlıkların sorun yaratcagı konusunda sizinle mutabıkım arkadaşlar...
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ele frenleri dolama konusunda bende biraz çekingenim... acil bir durumda o iplerden mi kurtulucaz, handle dan mı elimizi çıkarıcaz yoksa deklanşöre mi uzanıcaz... benim seçimim de direk olarak handle ların iple buluştuğu düğüm noktasından tutmak... böylece daha rahat hissediyorum... tabiki bu kişisel bir olaydır herkes farklı bir şekilde hisseder... her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır diyebiliriz bu konu hakkında
- mahomedia
- Mesajlar: 173
- Kayıt: 31.08.2004, 23:57
- Ad Soyad: M. Emin Öner
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
nidaakiz yazdı: ben de kollarımın sürekli havada öyle kalıp da yorulmasından hoşnut değilim. Buna bir çare bulmak için kolçaklı harness üreticem sanırım.
Yıllar önce bir haber okumuştum;
bir yamaç paraşütü pilotu akşam üzeri yorgunluk atmak için deniz kenarında bir yere soaring yapıyor. Hava o kadar stabil ki eleman uyuyakalıyor ve biryerlere toslayıp hayatını kaybediyor.
Aslında bu sporda (spor yani) çok rahat etmek doğru olmayabilir.
Hele kolçaklı filan bi harnes olursa ben kesin uyurum yani
Aslında yelkenkanatın harnesini ters çevirebilsem sırt üstü yatarak uçanbilirim belki
[pardon biraz konu dışı oldu..]
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
selamlar,
nasıl bir uçuş içinde olduğuna da bağlı bir konu. akro mu yapacan, termiğe sardırıp kendini glide'in ellerine mi bırakacan...
uzun uzun süzüleceksen freni ele dolamak yanlış. en iyi süzülme değerini üreticiler artık sıfır fren konumunda ayarlamaya çalışıyolar. bir dönem %50 speed idi, sonra %25 speed oldu. şimdi sıfır fren civarı. ele freni dolarsan olmaz.
ancak hissiyat konusunda da ele fren dolamak faidelidir. termikte kanada hakimiyet daha iyi olur.
her neyse, ikisi bir arada diyorum. ne zaman gerekirse o zaman dola, sonra sal gitsin.
sevgiler.
nasıl bir uçuş içinde olduğuna da bağlı bir konu. akro mu yapacan, termiğe sardırıp kendini glide'in ellerine mi bırakacan...
uzun uzun süzüleceksen freni ele dolamak yanlış. en iyi süzülme değerini üreticiler artık sıfır fren konumunda ayarlamaya çalışıyolar. bir dönem %50 speed idi, sonra %25 speed oldu. şimdi sıfır fren civarı. ele freni dolarsan olmaz.
ancak hissiyat konusunda da ele fren dolamak faidelidir. termikte kanada hakimiyet daha iyi olur.
her neyse, ikisi bir arada diyorum. ne zaman gerekirse o zaman dola, sonra sal gitsin.
sevgiler.