Cat1 Yarismalarda ikinci yedek parasut zorunlulugu

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Cat1 Yarismalarda ikinci yedek parasut zorunlulugu

Mesaj #1 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (27.11.2012, 22:41)

Son CIVL toplantisinda alinan karar geregi 01 Mayis 2014 tarihi itibariyle FAI kategori 1 yarismalarda pilotlarin harnesin obur tarafinda ikinci bir yedek parasut tasimasi zorunlu bir kural olarak kabul edildi.

http://www.fai.org/civl-news/36773-seco ... y-1st-2014


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ORKO » 1 on yıl 1 yıl önce (27.11.2012, 23:31)

2. el tek yedek konteynırlı koza harnesleriniz yarı fiyatına alınır www.ölücügeldihaaanııımm.com dan ulaşabilirsiniz zaatalime

espiriyle başlayıp, normal yorumla devam edelim; yarışma harneslerinin büyük çoğunluğu tek konteynırlı... ama çözümü pratikleştirebiliriz... şöyleki; ikinci yedeğin nerde olduğu önemli değilse önden yedek iliştirilebilir, ama yooo illa biri sağda biri solda olacak diyorlarsa, yarışma pilotlarına geçmiş olsun... ikinci bi yedek parası ve çift konteynırlı kazık fiyata yarışma harnesi... bunu duyduğumuzda iyi oldu, harnes alırken çift yedekli alırık :P yakında bunlar klima kalüfer ( kalüfer :D ) abs şişme yastıkta isterlerse şaşırmam...

not: olarakta şunu belirtmek isterim; yeni çıkan yedeklerin ağırlığı birbuçuk kilo, hadi gene iyisiniz, fazla ağırlık binmeyecek...

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 00:59)

Mehmet onden yedeklere her iki ellede ulasildigi icin CIVL tarafindan kabul ediliyor. Halihazirda 2 yedekli olmayan harnesslere modifikasyonla 2. yedek eklenecek. Bu karar bekleniyordu. Gin yapti modifikasyonu bile. Xrated6 cift yedekli cikti vs.

Duyurunun sonunda kararimizi PMA (yamac parasutu ureticileri birligi) destekliyor yazmislar. Destekler tabi aq. CIVL son 2 senede malzemeyle ilgili ne karar verdiyse extradan para kazandilar. Simdide kazanacaklar. PMA destekliyor degil zil takip oynuyor yazsaylarmis daha iyi olurmus.

Kullanıcı avatarı
Barış Tura
Mesajlar: 63
Kayıt: 06.12.2005, 18:03
Ad Soyad: Barış Tura
Şehir: Denizli
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Barış Tura » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 09:37)

Hiç bu adamlar oturmuş tartışmış biliyorlardır diyemeyeceğim. (Benim açımdan) SAÇMALIK.

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 10:20)

Bana göre insan hayatını korumaya yönelik alınan hiçbir tedbir saçmalık değildir ve olamaz. yarışmalara sınıflı kanat zorunluluğu getirilmese bu işin ahlaki yönü kalmayıp firmalar performanslı olsun da nasıl olursa olsun mantığıyla güvenlik tedbirlerini tamamen arka planda bırakarak kanatlarını geliştirmeye çalışacaklardı. Bunun da acısını kaza yapan pilotlar çekecekti. şimdi ise kategori içinde tutarak performansı arttırmaya çalışıyorlar. sonuç olarak performans yine artıyor ama belli bir sistematik düzen içerisinde artıyor. bu pilotlar için iyi firmalar için daha zorlayıcı bir durum.

aynı şekilde yarışma sırasında (üst sınıf kanatlarla ve oldukça zorlu koşullarda) atılan yedeğin ana paraşütle dolaşma ihtimali 1/100 bile olsa buna karşı alınacak önlem zorunlu ve gereklidir. asıl bu zamana kadar yarışmalarda ikinci yedek kullanılmaması benim için saçmalıktır. bu bir kural haline getirilmezse insanlar "mahalle baskısından" veya maliyetinden dolayı ikinci yedek kullanmak istemeyebilir. (çok tırsaksın, iki yedek yetmez üçüncüyü de al gibi...). kural haline gelirse kimsenin itirazı olmaz ve düzeltilemeyecek bir acil durumda için ikinci şansımızın yanına; üçüncü bir şans daha eklemiş oluruz...

Kullanıcı avatarı
airking45
Mesajlar: 118
Kayıt: 10.12.2007, 15:46
Ad Soyad: Murat Ciftci
Şehir: Muğla/Fethiye
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen airking45 » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 13:41)

ahanda ben yırttım benım koza çift yedek bölmeli :)


Kullanıcı avatarı
ademhasgul
Mesajlar: 141
Kayıt: 14.08.2006, 15:01
Ad Soyad: Adem Hasgül
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ademhasgul » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 14:48)

.

Dikkatle okunduğunda bu bir rapordur. Bunu şu anda CIVL ofisi hazırlamış ve ilan etmiş. Ancak bu nihai karar değildir. Ofisin hazırlamış oılduğu bir Rapordur. Bunun nihai karar olabilmesi için CIVL genel kurulunda onaylanması gerekiyor. CIVL Bureau dediğimiz CIVL ofisi her sene CIVL genel kurulunda gönüllülük esasına göre seçilir ve o sene için planlama ve teknik çalışmaları yaparlar. Peki Ofis bu raporu neden yayınladı. Bu rapor tartışılsın ve Genel Kurula insanlar hazrılıklı gelsin istiyorlar. Burada bu tartışılacak belki kabul edilecek belkide kabul edilmeyecek. Genelde Ofis çalışmaları kabul edilir. Ancak kabul edilmeyen çalışmaları da gördüğümüz oluyor. İtirazınız varsa şimdiden gerekçeleriyle delegelere bildirebilirsiniz. Hatta bazen "bunu bir sene daha tartışalım gelecek seneye bırakalım" dendiği de oluyor. Sertifikasız kanatların yasaklanması gibi. İspanya daki trajediden önce tartışılmış ancak bir sene daha tartışalım denip zaman alınmıştı ancak İspanya trajedisi sonrasında Gerek Ofis gerek CIVL yönetimi geçici bir karar alıp bunu ilan etmek suretiyle yetkilerini kullanmışlar CIVL genel kurulunda ise işi resmileştirmişlerdi.



.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ORKO » 1 on yıl 1 yıl önce (28.11.2012, 19:21)

belli standartların pilotların lehine ivedi olabilmesi için izlemek yerine çözüm önerileri bulup fai ye mail atma yoluda bence mantıklı olabilir... yamaç paraşütünde deneme yanılma yöntemleri öncedenmiş ama hala deneme yanılma yöntemi kullanılıyor ve senelerini yamaç paraşütüne vermiş değerli pilotlar hayatını kaybediyor yada ciddi şekilde sakatlanıyor... bu yedek paraşüt olayı ben dahil biçok kişinin kafasını kurcalayan bi olay, atınca düzgün açılmama durumu neredeyse 100 de 1 gibi bişey (sezonda onlarca yedek atma vakası görüyorum ona göre bu istatistik)... çift yedeğin yanında bu olayada bi yoğunlaşsalar hiçte fena olmaz... yarışma kanatlarında çokça görülen vakalar nedir; kıravat twist spinden kıravat yada spinden twist, yarışma kanatlarında yedek vakası olayının olasılığının yüksek olması sebebiyle yarışmalar için özel yedek imal edilebilir... bakın base system, yani paraşütten tamamiyle kurtuluk serbest paraşüt kanopisi biraz mantıklı gibi ( base systemi kullanmayada yürek ister :D çekte görüyüm hadi kulpu hacı, çekinme kulp senin )

hani ne biliyim buna benzer çözümler olabilir ve buda öneri olarak sunulabilir ilgili patronlara... başta söylediğim 2. yedek için pratik üzeri kokpitli önden yedekte gayet şık bi fikir, aklımı seviyim hacı