Yedek Paraşüt havalandırma katlama ve atma

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Collezyium
Mesajlar: 8
Kayıt: 21.06.2006, 12:34
Ad Soyad: Ümit Organ
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yedek Paraşüt havalandırma katlama ve atma

Mesaj #1 gönderen Collezyium » 1 on yıl 7 yıl önce (27.11.2006, 16:20)

Merhaba :

Manisada bu hafta farklı bir etkinlikle hafta sonunu hoş anılarla geçirdik,grup olarak katılımın hayli kalabalık olduğu manisa tenis dağcılık ve yamaç paraşütü spor klubünde bu haftaki programımız spil karlık mevkiinden uçuş yedek paraşütlerin havalandırılması ve katlama seklinin gösterilmesiydi izmir ehavktan eğt mahmut -engin manisa dan hocamız mehmet delibaş vardı Bilgin Yavaş -Ümit Organ(ben) Dağcılık üzerinde gerekli önlemler alındıktan sonra yedek atma ya karar verdik.Araç hazırlandı ve yola koyulduk 40 dk süren yolculuktan sonra take off vardık ve uçuş hazırlıkları başladı güney pistinden sırasıyla kalkışlar gerçekleştirildi son olarak bilgin ve ben kalkışlarımızı yaptık ve nihayet yedek atma bölgesine geldik ve hocamızla telsiz kontrolünden sonra kulbu cekip yedek atma işlemini gerçekleştirdim biraz heyecan biraz adrenalinden sonra yedek paraşütün heybetli açılışından sonra hep merak ettiğim çöküş aşamasına geldi açılma esnasında yedek tepeme gelirken kanopim önümde yarım fren kontrolüyle kazasız bir şekilde yere inişim gerçekleşti.Benim için gerçekten iyi bir tecrübe oldu.

Yedek Marka :İndependence
Model :Joker Large 120 kg
Pilot Ağırlığı :93 Kg
Harnes Marka: Woody-Walley
Harnes Model :Mix
Sırt koruması : Var
Kask :Charly İnsider

Yedek Atılan İrtifa :100 Mt
Çöküş oranı yedek açılırken 3.8m/sn - Açıldıktan Sonra 5.3m/sn yere son yaklaşım 7.0m/sn. Dhv nin bu model için vermiş olduğu çöküş test sonucu 6.8m/sn


Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen afsin » 1 on yıl 7 yıl önce (27.11.2006, 16:26)

evet kankamın dediği gibi güzel bir gündü..
yalnız genede siz siz olun kara üzerinde--acil durumunuz yoksa-- yedek atmayın..kötü süprizler olabilir..
cümleten geçmiş olsun..
kankim manisalı olduğu için -deli- ne yapsa yeridir..

hüseyin afşin oral
manisa dağcılık yp pilotu

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (27.11.2006, 18:04)

arkadaşlar kara üzerindesiniz yahu... yedek falan ama ne olur ne olmaz acil durum olmadığı sürece kara üzerinde deklanşörle fazla bağ kurmayın derim :D benim fikrim tabiikide

Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Karaömer » 1 on yıl 7 yıl önce (27.11.2006, 19:22)

Merhaba Ümit Şu telsiz kontrolünden sonrasını ayrıntılı anlatırmısın...

Kanadı stole sokupta mı yedek açtın başka bi şekilde mi veya kravat mı yaptın...

Biraz detaylandırırsan seviniriz....

Collezyium
Mesajlar: 8
Kayıt: 21.06.2006, 12:34
Ad Soyad: Ümit Organ
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yedek Atma esnasında meydana gelen sıralama

Mesaj #5 gönderen Collezyium » 1 on yıl 7 yıl önce (27.11.2006, 20:03)

Tekrar merhaba:
Yedek atma esnasında gelişen sıralamayı izah edeyim Manisa tenis dağcılık tesisleri üzerindeki geniş araziye yedek atarak iniş yapma fikri gerek olayı yaşamak gerek kanatın tepkilerini görmek ve diğer arkadaşlara görsel EĞİTİM açısından faydalı olmak amacı ile şahsi show içermiyen ve bütün kritik risk değerleri hesaplanarak yapılmış bir eğitim aşamasıdır yedek atma esnasında kanatta herhangi bir ters durum stall kravat asimetrik kapanma vb durum söz konusu değildir düz uçuş esnasında 100mt irtifada yedek kulbundan tutulup sağ taraftan nizami bir sekilde açılma meydana gelmiştir YEDEK PARAŞÜT atıldıktan sonra birbirini takip eden sırama ileri gidiş aşamasında yedek paraşütün tepe üstüne gelinceye kadar olan 3.4 sn lik bir gecikmeden sonra sanki yedek bağlantısı yeri olan omuz askılarından kuvvetli bir gücün sizi geriye doğru cok kısada olsa çekme olayı ve hemen ardından tepenizdeki kanopinin önünüze gelme aşaması ve dikey olarak çöküşün başlaması gibi birbirini takip eden süreç ile yere iniş gerçekleşiyor.Ben Çöküş esnasında frenleri %20 -25 gibi değerlerde dengeli bir şekilde kullanarak çöküş siddetini azaltma tekniğini kullandım.