Paramotor hakkında önemli bilgiler
Moderatör: Moderatör Ekibi
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Paramotor hakkında önemli bilgiler
Arkadaşlar merhaba gelen sorular ve yapılan yanlışları biraz olsun düzeltmek amacı ile paramotor hakkında bazı önemli açıklamalarda bulunmak istedim.
Motorlar hakkında genel bilgi
Paramotor üretici firmaları çoğunlukla motorları dışarıdan başka firmadan almaktadırlar. Paramotor üreticileri sadece harness ve çerçeve üreterek aldıkları motoru kendi kasalarına monte ederler. Örnek olarak aşağıdaki resimlere bakabilirsiniz 1. resimde polini thor 100 cc motorunu kullanılmış çeşitli çerçeveler (frame) 2. resimde ise top 80 motoru kullanılmış çeşitli çerçeveler (frame) ler görebilirsiniz.
Dünya genelinde paramotorlarda genellikle Top 80, polini thor, Moster, Simonini, Black Devil, gibi motorlar kullanılır. Paramotor üreticileri bu motorları satın alarak kendi kasalarına monte ederler ve bu şekilde piyasa sunarlar.
Paramotor satın alınırken nelere dikkat edilmelidir.
1 - MOTOR SEÇİMİ
Paramotor satın alınırken öncelikle ve en önemlisi kendi ağırlığınıza göre motor seçimi yapmaktır. Nasıl yamaçparaşütü alırken kilo değerlerine göre satın alıyorsak aynı özveriyi motor seçerkende yapmalıyız.
İdeal motor ve kilo dağılımı için söyle bir örnek verebiliriz 60-85 kg ağırlığındaki biri için 80cc gücünde bir motor veya 85-100 kg arası ağırlıktaki bir kişi için 100cc bir motor tavsiye edilebilir.
2 - ÇERÇEVE (FRAME) SEÇİMİ
Dikkat edilmesi gereken bir diğer konuda çerçeve seçimidir. Paramotor üreticileri değişik ve farklı çerçeveler üretmektedir. Kimi üreticiler hafif bir paramotor üretmek ve yerde ve havada daha kolay manevra kabileyi sağlamak amacı ile tek çerçeveli modeller üretirken bazı paramotor firmaları güvenliği ön planda tutmak için çift çerçeveli modellere ağırlık verirler.
Çift ve tek çerçeveli modeller nedir ? bunu daha iyi anlayabilmek için lütfen 3 numaralı resmi inceleyin.
Eğer paramotora yeni başlayan birisi isek çift çerçeveli modelleri tercih etmemiz daha mantıklı olur. Çünkü çift çerceveli modellerde pervane çercevenin içinde kaldığı için ufak tefek düşmelerimizde yada kıç üstü inişlerde pervaneyi korur. Ayrıca çift çerçeveli bir paramotor rüzgarsız havalarda düz kalkışlarda yapılacak bir yanlış harekettte iplerin pervaneye değmesine ve iplerin kopma riskinide ortadan kaldıracaktır. 4 numaralı resimde gördüğünüz üzere tek çerçeveli modellerde pervane çerçevenin dışarısındadır Buda tek çerçeveli modellerde düz kalkışlarda ekstra dikkat etmek anlamına gelir ve en ufak bir dikkatsizlikte iplerin pervaneye değme olasılığı çok fazladır.
Yapılan yanlışlar ve en çok sorulan sorular
SORU:
1-Paramotora yeni başlıyacağım tandem bir motor almayı düşünüyorum ilerde iyice öğrenince tandem uçarım
Cevap: Bu kesinlikle yanlış bir düşüncedir. Çünkü güçlü bir paramotor çok ağır olduğundan yerde iken bir yandan paramotoru taşımak bir yandan kanadı kontrol etmek çok profosyonellik isteyen bir durumdur yeni başayan bir kişi için bu çok zor bir durumdur. Ayrıca güçlü motor havada yüksek tork etkisi sebebi ile sürekli pervanenin dönüş yönünün tersine doğru kanadı yatıracaktır bu durum yeni başlayan bir kişi için sakıncalıdır. Şayet kanada doğru kumanda veremez ise twist dediğimiz olay meydana gelecektir. İnişlerde ise ağır bir motorla iniş yapabilmemiz için gazlı iniş tekniğini kullanmamız gerekir yeni başlayan birisi bu tekniği tam olarak uygulayamayacağından sert inişlerde ayağını incitebilir.
NOT: tandem motor alayım ilerde uçarım düşüncesi ile paramotor sporuna başlayan bir çok kişi yukarıda belirttiğim unsurlar başına gelerek ufak kazalar yaşamış ya sporu çok kısa bir sürede birakmış yada aldığı motoru zararına satıp hafif kilosuna uygun motor alarak spora devam etmiştir.
SORU:
95-100 Kiloyum 80 cc motor alıcam beni kaldırırmı
Cevap: Evet kaldırır fakat sürekli üst devirde uçacağınız için motor normalinden çabuk aşınır.
SORU:
Single geçmişim var termikde uçuyorum SİV de yaptım paramotor ile uçmak için eğitim almam gerekirmi
Cevap: Evet gerekir paramotorun iniş ve kalkış tekniği biraz farklıdır.
Yazdıklarım umarım yeni başlayacak olan arkadaşlara yardımcı olur.
Motorlar hakkında genel bilgi
Paramotor üretici firmaları çoğunlukla motorları dışarıdan başka firmadan almaktadırlar. Paramotor üreticileri sadece harness ve çerçeve üreterek aldıkları motoru kendi kasalarına monte ederler. Örnek olarak aşağıdaki resimlere bakabilirsiniz 1. resimde polini thor 100 cc motorunu kullanılmış çeşitli çerçeveler (frame) 2. resimde ise top 80 motoru kullanılmış çeşitli çerçeveler (frame) ler görebilirsiniz.
Dünya genelinde paramotorlarda genellikle Top 80, polini thor, Moster, Simonini, Black Devil, gibi motorlar kullanılır. Paramotor üreticileri bu motorları satın alarak kendi kasalarına monte ederler ve bu şekilde piyasa sunarlar.
Paramotor satın alınırken nelere dikkat edilmelidir.
1 - MOTOR SEÇİMİ
Paramotor satın alınırken öncelikle ve en önemlisi kendi ağırlığınıza göre motor seçimi yapmaktır. Nasıl yamaçparaşütü alırken kilo değerlerine göre satın alıyorsak aynı özveriyi motor seçerkende yapmalıyız.
İdeal motor ve kilo dağılımı için söyle bir örnek verebiliriz 60-85 kg ağırlığındaki biri için 80cc gücünde bir motor veya 85-100 kg arası ağırlıktaki bir kişi için 100cc bir motor tavsiye edilebilir.
2 - ÇERÇEVE (FRAME) SEÇİMİ
Dikkat edilmesi gereken bir diğer konuda çerçeve seçimidir. Paramotor üreticileri değişik ve farklı çerçeveler üretmektedir. Kimi üreticiler hafif bir paramotor üretmek ve yerde ve havada daha kolay manevra kabileyi sağlamak amacı ile tek çerçeveli modeller üretirken bazı paramotor firmaları güvenliği ön planda tutmak için çift çerçeveli modellere ağırlık verirler.
Çift ve tek çerçeveli modeller nedir ? bunu daha iyi anlayabilmek için lütfen 3 numaralı resmi inceleyin.
Eğer paramotora yeni başlayan birisi isek çift çerçeveli modelleri tercih etmemiz daha mantıklı olur. Çünkü çift çerceveli modellerde pervane çercevenin içinde kaldığı için ufak tefek düşmelerimizde yada kıç üstü inişlerde pervaneyi korur. Ayrıca çift çerçeveli bir paramotor rüzgarsız havalarda düz kalkışlarda yapılacak bir yanlış harekettte iplerin pervaneye değmesine ve iplerin kopma riskinide ortadan kaldıracaktır. 4 numaralı resimde gördüğünüz üzere tek çerçeveli modellerde pervane çerçevenin dışarısındadır Buda tek çerçeveli modellerde düz kalkışlarda ekstra dikkat etmek anlamına gelir ve en ufak bir dikkatsizlikte iplerin pervaneye değme olasılığı çok fazladır.
Yapılan yanlışlar ve en çok sorulan sorular
SORU:
1-Paramotora yeni başlıyacağım tandem bir motor almayı düşünüyorum ilerde iyice öğrenince tandem uçarım
Cevap: Bu kesinlikle yanlış bir düşüncedir. Çünkü güçlü bir paramotor çok ağır olduğundan yerde iken bir yandan paramotoru taşımak bir yandan kanadı kontrol etmek çok profosyonellik isteyen bir durumdur yeni başayan bir kişi için bu çok zor bir durumdur. Ayrıca güçlü motor havada yüksek tork etkisi sebebi ile sürekli pervanenin dönüş yönünün tersine doğru kanadı yatıracaktır bu durum yeni başlayan bir kişi için sakıncalıdır. Şayet kanada doğru kumanda veremez ise twist dediğimiz olay meydana gelecektir. İnişlerde ise ağır bir motorla iniş yapabilmemiz için gazlı iniş tekniğini kullanmamız gerekir yeni başlayan birisi bu tekniği tam olarak uygulayamayacağından sert inişlerde ayağını incitebilir.
NOT: tandem motor alayım ilerde uçarım düşüncesi ile paramotor sporuna başlayan bir çok kişi yukarıda belirttiğim unsurlar başına gelerek ufak kazalar yaşamış ya sporu çok kısa bir sürede birakmış yada aldığı motoru zararına satıp hafif kilosuna uygun motor alarak spora devam etmiştir.
SORU:
95-100 Kiloyum 80 cc motor alıcam beni kaldırırmı
Cevap: Evet kaldırır fakat sürekli üst devirde uçacağınız için motor normalinden çabuk aşınır.
SORU:
Single geçmişim var termikde uçuyorum SİV de yaptım paramotor ile uçmak için eğitim almam gerekirmi
Cevap: Evet gerekir paramotorun iniş ve kalkış tekniği biraz farklıdır.
Yazdıklarım umarım yeni başlayacak olan arkadaşlara yardımcı olur.
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
Aydınlatıcı paylaşımızız için teşekkürler.. tüm dealer sadece ticaret yapayım para kazanayım dememeli bildiklerini sizin gibi paylaşmalı bence..
bende henüz başlamadım eğitim alıcam kısmetse paramotor fiyatları hakkında bana detaylı bir pm atarmısınız kilom 75 temiz ikinci el de varsa olur yoksa sizin samimiyetinize güveniyorum bana tavsiye edeceğiniz paramotor peşin ve taksitli fiyatı hakkında bilgi verin lütfen.
bende henüz başlamadım eğitim alıcam kısmetse paramotor fiyatları hakkında bana detaylı bir pm atarmısınız kilom 75 temiz ikinci el de varsa olur yoksa sizin samimiyetinize güveniyorum bana tavsiye edeceğiniz paramotor peşin ve taksitli fiyatı hakkında bilgi verin lütfen.
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
size flyproduckts ın jet modelini tavsiye ederim
önerdiğim modelin teknik verilerine aşağıdaki lingden ulaşabilirsiniz fiyatını hesaplayıp size gönderirim.
http://www.flyproducts.it/en/paramotors/jet.html
önerdiğim modelin teknik verilerine aşağıdaki lingden ulaşabilirsiniz fiyatını hesaplayıp size gönderirim.
http://www.flyproducts.it/en/paramotors/jet.html
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
seccckin yazdı:size flyproduckts ın jet modelini tavsiye ederim
önerdiğim modelin teknik verilerine aşağıdaki lingden ulaşabilirsiniz fiyatını hesaplayıp size gönderirim.
http://www.flyproducts.it/en/paramotors/jet.html
ok bekliyorum
- tunahan yz
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 04.03.2011, 13:14
- Ad Soyad: Tunahan Yavuz
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
seçkin beye katılıyom ben kendımden örnek gösteriyim ben singılcıydım ve paramotora başlamak için kara verdim ben 90 kg dım dedim küçük motor alayım dedim ama sonra fikrim deyişti tandem motor alayımdedim güclü olsun dedim ama hataydı tabiki bilmememin çok şey varmış direk tandem motoruyla başlamak çok çok zormuş ben kendim öğreneçem dedim öğrendim ama çok zorluk cektim bu işe başlayan yada başlamak isteyen arkadaşlara sesleniyom tavsıyem singil motora başlamaniz ben halen tandem motorla uçuyom güçlü olmsı iyi anama tehlikesi çok sorularınız olursa özlden mj yazyın yardımcı olcak bir konu olursa seve seve yardımcı olurum iyi ucuşlar herkese uçan demirçi
- mustafa çelik
- Mesajlar: 391
- Kayıt: 20.11.2006, 18:38
- Ad Soyad: Mustafa Çelik
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim gibi karasal iklimde uçacak olanlara acizane tavsiyem güçten yana olacaktır. En hafif dediğiniz paramotorla tandem veya yarı tandem paramotor arasında sadece 5-6 kg fark var. Bu fazla kilonun dezavantajı nedir; pilotun kanat hakimiyeti fazla yoksa kalkışta 2-3 başarısız denemeden sonra kan ter içinde kalacaktır kalkışını zora sokacaktır bir diğer dezavantajı sıfır rüzgarda koşarken fazla ağırlık olumsuz etkiliyecektir. Tüm bu olumsuzluklar tecrübe kazandıktan sonra dejevantajı kalkacaktır. Ben yazın yaptığım uçuşlarda sabah erken saatler ve güneş batımına yakın termik oluşumlarının olmadığı saatleri tercih ediyorum. Benim paramotorum Fly Products Gold 115 modeli olup itişide fazla ağırlığıda fazladır. Her ne kadar termik oluşumlarından sakınsam bile uçuş kayıtlarını incelediğimde + - 7m'lik varyo etkisiyle karşılaştığım olmuştur, 150-200 km motorsuz single uçan arkaşların uçuş kayıtlarına baktığımda benim kadar bastırıcıya kaldırıcıya girmediklerini görüyorum. Paramotorla genellikle yüksek irtifa uçuşları yapılmadığı için ani bir bastırıcı karşısında istenmiyen bir bölgeye girmemek için (ağaçlık alan, binalar ve rotorlu alanlar vb) motorun gücünden fazlasıyla istifade ediyorum. Sahillerde yapmış olduğum uçuşlarda şunu gördümkü ayağını kumlara sürüye sürüye uç veya 1-2 m yükseklikte keyifli uçuşlar yap bu uçuşu karasal iklimde yapmak devamlı risk içerir. Herkes kendi uçtuğu kanadın ve motorun etkisi altında kalabilir, olumsuzlukları görmeye bilir benimde görüşlerim bu şekilde. Kazasız kırımsız uçuşlar.
Mustafa ÇELİK
Mustafa ÇELİK
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü: