uçuş kondisyonu

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

uçuş kondisyonu

Mesaj #1 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 7 ay önce (14.09.2013, 18:26)

mrb arkadaşlar bi sorum olacak

XC uçuşlarında ciddi efor kaybediyoruz 2 saat 3 saat ve üstü uçuşlarda kondisyon git gide azalıyor refleksler ve konsantrasyon kaybolmaya başlıyor ileri seviye kanatlarda ciddi proplem oluyordur eminim. bu kondisyonu arttırmanın yolu nedir. ilk başta daha fazla uçmak doğal olarak buna ek olarak neler yapılabilir ne tavsiye edersiniz

ülkemizde kendini çok geliştirmiş dünya klasmanlarında yarışacak pilotlar var tavsiyelerinizi bekliyorum


Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 7 ay önce (16.09.2013, 09:10)

kimsenin çalışmadığı yerden sorduk sanırım :?

Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 7 ay önce (16.09.2013, 10:06)

Yamaç Paraşütünde Sporun Önemi;
Yamaç Paraşütü sporun da hafta sonları uçan pilotlar için antrenmanın fazla önemi olmadığı gözükse de croos country veya yarışma uçuşu yapanlar ile kanadın kilo limitlerinde kalmak isteyen sporcuların düzenli olarak spor yapmaları gerekmektedir. Saatlerce havada kalan pilotların reflekslerinin ve vücut dirençlerinin soğuk ve sıcak ortamlarda sürekli maksimum seviyede tutmaları gerektiğinden düzenli antrenman yaparak vücudu kuvvetli, süratli, koordinasyonlu ve dayanıklı tutmaları gerekmektedir.
Yamaç paraşütü sporunun aynı zamanda bir doğa sporu olması sporun önemini daha da artırır. Yamaç paraşüt sporu, her şeyden önce dayanıklılık, çeviklik, iyi bir refleks ve vücut fonksiyonlarının birbirine uyumlu olarak kullanılmasını gerektirir. Bu da kuşkusuz önce sporla (yeterli bir fiziksel kondisyon sağlanması),sonra da bu branşın gerektirdiği hareketleri yerde bol bol çalışmakla sağlanır.
Hiç hareket etmeden, bir araçla tepeye (özellikle yüksek tepeler) çıkılmış da olsa, alınan irtifa(yol durumu ve basınç etkisi) bünyeyi daha başlangıçta oldukça yorar. Yükseklik(özellikle insanları ürperten dik ve sarp yamaçlar ve tepelerle birleşirse), kişinin adrenalini yükseltir. Dolayısıyla tepede ve uçuş süresince yaşanılan heyecanın kontrol altına alınmasında sporun çok önemli bir payı var.
Yamaç paraşütü en hafif hava aracı da olsa uçmak için bazen yolu olmayan tepelere yaklaşık 15-20 kg' lık ekstra bir ağırlıkla çıkmak zorunda kalınabilir. Bu ağırlıkla kişilerin düz yolda bile yoruldukları düşünülürse tepeye tırmanırken ne kadar dinç olması gerektiği daha iyi anlaşılır.
Özellikle uzun mesafeli ya da bilinmeyen yönlere doğru yapılan uçuşlarda yüksek noktalara veya yolu olmayan bölgelere inmek zorunda kalındığında yine malzemelerle birlikte saatlerce yürümek ve bir tepeden aşağıya yürüyerek tekrar inmek zorunda kalınabilir. Uçuşlarda, harnese oturuluyor olsa da kollara ve ayaklara binen yük (termikli ve türbülanslı havalarda çok daha fazla olur) son derece artar. Bir süre sonra frenlerdeki ağırlığın kollarda çok fazla hissedilmesi, sürekli speed basmaktan, hareketsizlikten ve kasılmalardan ayak ve karın kaslarının titremeye başlaması, ağzın kuruması, boyun ve omuzların tutulması ya da ağrıması, sonuçta vücudun tükenmesi olasıdır.
Karşılaşılan sorunların ya da emercensi durumların aşılabilmesinde (bilginin yanında); doğru ve iyi bir refleksin, zihin açıklığının olması, zamanın çok iyi değerlendirilmesi pilotun güvenliği açısından şarttır.
Bütün bu konular ve benzeri durumlar, hemen hemen tüm pilotların sık sık karşılaştıkları ve yaşadıkları yamaç paraşütü sporuna özgü durumlardır. Bunların birkaçının aynı anda olması durumunda ise kişinin performansının daha çabuk düşeceği ortadadır.
İşte bu nedenlerle yamaç paraşütü pilotlarının doğa şartlarına karşı dayanıklı, gerektiğinde çabuk hareket edebilen, iyi reflekslere sahip ve yapılan işe konsantre olabilen bir yapıda olmaları gerekmektedir. Yamaç paraşüt pilotları her şeyden önce yürümeyi ve koşmayı sevmelidir. Çünkü bunlar bu sporda en çok karşılaşılan durumlardır. Yürüyüş ve koşu tüm vücudu çalıştırır. Bunun yanında bisiklete binmek ve merdiven çıkmak ( her fırsatta asansör yerine merdivenleri kullanmak) bacakları kuvvetlendirir. Bu sporlar yeterince yapıldığı taktirde vücudun dayanıklılığı korunmuş olur. Çeviklik için ise uzak doğu sporlarında uygulanan vücudu açma germe hareketleri usulüne uygun olarak yapılmalı, bunun korunması için de her fırsatta voleybol, basketbol, yüzme, bisiklete binme, dağcılık, ağırlık çalışma, kayak, hentbol, tenis, vb. çabukluk gerektiren sporlarla ilgilenilmelidir.

İyi bir reflekse sahip olmak için refleks geliştirici hareketler yapılabilir, ama bunun için daha çok yamaç paraşüt sporunun inceliklerinin ve hangi durumlarda nelerle karşılaşacağının bilinmesi (bilgi) gereklidir. Vücut fonksiyonlarının birbirine uyumlu olarak kullanılması ise bol bol yer çalışması (kubbe kontrolü, kalkış yöntemlerinin öğretilmesi, uygulamalı yedek paraşüt açma, harnes ayar ve frenlerin kontrolü vs) yapılarak öğrenilebilir.

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 7 ay önce (16.09.2013, 17:54)

paylaşım için teşekkürler gayet açıklayıcı.

kısacası spor yapmaya tam gaz devam

Kullanıcı avatarı
lsslzadam
Mesajlar: 53
Kayıt: 11.01.2012, 22:51
Ad Soyad: İsmail Yüksel
Şehir: Elazığ
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen lsslzadam » 1 on yıl 6 ay önce (22.09.2013, 22:25)

kondisyonu birlikte depolayalım koray :)

Kullanıcı avatarı
inönü
Mesajlar: 80
Kayıt: 06.12.2009, 22:25
Ad Soyad: Metin Sözsoy
Şehir: İnönü - Eskişehir
:
150+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 1
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen inönü » 1 on yıl 6 ay önce (22.09.2013, 23:23)

Ertan emeğine sağlık iyi yazmışsın :):) tamamen katılıyorum.


Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen MAGNETO » 1 on yıl 3 ay önce (10.01.2014, 18:59)

Ertan bey e katkisindan dolayi tesekkur edrim gayet guzel açiklamis .
Arti olarak ucuştan 1 saat once findik,fistik,ceviz ici bal pekmez karisimi ni tavsiye ederim :evil:

Kullanıcı avatarı
sedats3
Mesajlar: 23
Kayıt: 24.01.2008, 00:48
Ad Soyad: Sedat Demirel
Şehir: Konya
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 54
İletişim:
Pilot Menüsü: 

kondisyon

Mesaj #8 gönderen sedats3 » 1 on yıl 3 ay önce (10.01.2014, 22:46)

koray koçum senin daha çok çalışman lazım gece gündüz uçman lazım :twisted:

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen webbi55 » 1 on yıl 3 ay önce (11.01.2014, 00:08)

Koraycım nacizane burda yelken uçuşu yaparken dikkat ettim 20 dk da pert oluyordu kollarım. Bu bşr değil iki değil. En son fıtness - kondisyon - ağırlık çalışmak için spora yazıldım. Tek çare bu sanırım. :?

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 3 ay önce (11.01.2014, 14:21)

Benim de buyuk sorunlarimdan biri bu olay ve tirsmaktan veya turbulanstan olmuyor. Tamamen ucma hissinden kaynaklaniyor. Dhv 2 ve acik harnesle ucarken 2 bucuk saatte bitiyordum. Mide bulantisi sonrasinda konsantre olamama, inme istedigi gibi seyler oluyordu. Koza harnese gecince ucabildigim saat 4 - 4 bucuk saatlere cikabildi anca, onda da kendimi zorlayarak. Toplam ucus saatim artmasina ragmen ayni sorunlar hala devam ediyor maalesef. Erzincan PWC de 4 saat 20 dakikalik tempolu ucusda kendimi kasa kasa gol yaptim ve iner inmez kustum. Performansim gercekten dusuyor bu yuzden.

Bunu engellemek icin baya bir sey denedim aslinda. Hava da kek yemek, seker yemek, ucmadan once mide bulantisi ilaclari icmek.. ama sonuc ayni.

Bu sene spor salona yazildim ve derslerden firsat buldukca kondisyonumu artirmaya calisiyorum. Ne kadar ise yaradigini sezon da gorecegiz.