speed basıp kulak kapatma önceliği nasıl?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
speed basıp kulak kapatma önceliği nasıl?
1. speede basıp sonra kulak kapatmak mı?
2. kulakları kapatıp sonra speede basmak mı?
hangisi daha doğru hareket olur, ve de neden?
2. kulakları kapatıp sonra speede basmak mı?
hangisi daha doğru hareket olur, ve de neden?
- Karaömer
- Mesajlar: 252
- Kayıt: 13.10.2006, 23:45
- Ad Soyad: Mehmet Karaömer
- Şehir: Hatay
- Aldığı Beğeni: 0 / 2
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Speed ve kulak kapamayı aynı anda yapmak isterseniz önceliğinizi belirlemeniz gerekir. İleri mi çıkmak istiyorsun çökmek mi istiyorsun.... Çökmek istersen önce kulak kapatırsın... Spedlere basarsan akabinde daha da artırırsın çöküşü.... Ama kafa rüzgarındaysan önce spedlere bas sonra eli kulağında in aşağı... Bulunduğun coğrafi mekana ve rüzgar limitlerine göre değişkendir bu konu... İniş alanına varmadan mı yapmak istiyorsun bu çalışmayı yoksa yüksek irtifada mı.... bunlar da etkiler...
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
Mehmet beyin mesajında yazdıklarını bende düşünüyordum açıkçası. Hava koşuluna ve o anki planlamanın irtifa kaybetme veya ileri gidiş olmasına göre değişir diye düşünüyordum. Sırası konusunda da Selim beyin dediği gibi kulak kapatıp speed basmak daha doğru olur gibi geliyordu.
Ziya bey konuyla detaya girip biraz bilgilendirir misiniz? kulak + speed de hangi davranışlar hatalı olur, doğru hareket nasıl olmalı?
Ziya bey konuyla detaya girip biraz bilgilendirir misiniz? kulak + speed de hangi davranışlar hatalı olur, doğru hareket nasıl olmalı?
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
- ozgunes07
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 03.05.2010, 19:17
- Ad Soyad: Özgür Güneş Şahin
- Şehir: Isparta
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Konu basit gibi görünsede ziya abininde dediği gibi önemlidir.
öncelikle speed sistemi kullanıldığında kanadın hücum açısı düşecek kanadın stabilitesi değişecek ve bilindiği gibi en çok a lar kırılmış olur. bu durumda kulak kapatmayı denerseniz kapanma yaşama durumunuz artacaktır.
önce kulak kapatılır sonra speed basılır.
öncelikle speed sistemi kullanıldığında kanadın hücum açısı düşecek kanadın stabilitesi değişecek ve bilindiği gibi en çok a lar kırılmış olur. bu durumda kulak kapatmayı denerseniz kapanma yaşama durumunuz artacaktır.
önce kulak kapatılır sonra speed basılır.
Son beğenen BerkhanB
- ziya
- Mesajlar: 247
- Kayıt: 03.03.2005, 22:37
- Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
- Şehir: Ölüdeniz - Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selamlar,
Oğretisi olabilecek bu konunu basır bır satış ilanından daha az okunması acı da olsa,konuya ilgili arkadaslara faydası olacagı kesin olan ayrıntılara, vakti olan ev pilotları bi glrsinler, uzun yazamıyorum.
Dıger taraftan konuya uygulamalarını yapan dusuncesı olan arkadaslarda dahıl olsun, yanlıslarını degerlendırılır, dogrusu ortaya cıkar, yazmaktan cekınmeyın,
Ogrenme ıstegı olan herkese saygılar
Oğretisi olabilecek bu konunu basır bır satış ilanından daha az okunması acı da olsa,konuya ilgili arkadaslara faydası olacagı kesin olan ayrıntılara, vakti olan ev pilotları bi glrsinler, uzun yazamıyorum.
Dıger taraftan konuya uygulamalarını yapan dusuncesı olan arkadaslarda dahıl olsun, yanlıslarını degerlendırılır, dogrusu ortaya cıkar, yazmaktan cekınmeyın,
Ogrenme ıstegı olan herkese saygılar
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
bu sorunun cevabını ve nedenine merak ediyorum Ziya Beyinde dediği gibi havada konuya ilgili uygulama yapan arkadaşlarında değerlendirmeleri de yararlı olacaktır. bu arada doğru speed basmak ve kulak kapatmakla ilgili bilgilerde yararlı olacaktır. havada bunları deneyen arkadaşların görüşlerini bekliyoruz ...
- SHaDoW
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 11.07.2009, 00:34
- Ad Soyad: Ahmet Tokalı
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 1
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Bence speedli kulak kapama sırası kadar "ne zamana kadar? Kulak kapanmalı?" konusu da önemli. O da konuşulmalıdır.
Özellikle tepe inişlerinde ayağı yere değene kadar kanadın kulaklarını açmayan pilotları sıklıkla görüyorum. Bence yere yakınken türbülanslı havalarda veya tepenin türbülanslı bölgelerine yakınken asıl amacımız kanadı tepede tutmak olmalı yere yakınken kulak kapama yapılmamalıdır. kulaklar kapalı iken hem olası bir kapanmaya müdahale şansımız çok azalıyor. Hem de yere yakınken rüzgarın yere yaklaştıkça azalma yönünde değişiminden ve kulaklar son ana yakın açılırsa deep stall riski artıyor. İzlediğim bir çok videoda üretici firmaların test pilotları yere yakınken kulak kapatmayı tavsiye etmiyorlar. Benzer bir nedenden kaynaklanan kaza olayı bu yaz kayseride ismini hatırlayamadığım tokatlı bir pilotun başına gelmiş, bir evin çatısına asimetrik kapanmayla iniş yapmıştı. Kulaklar kapalı olduğundan ve çatıya da çok yakın olduğundan kapanma anında müdahale fırsatı bulamadığını çatıya uygunsuz iniş gerçekleştiğini belirtmişti. Neyse ki kendisinde bir sorun yoktu. İyi ki yere yakınken kulak kapama alışkanlığım yok diye düşünmüştüm. O arkadaş okursa tecrübesini burada paylaşması "forumun amacına" uygun olacaktır.
Bir diğer konu: kanadın üst limitine yaklaştıkça kanadın minimum hızını yükse tutmak gerekmektedir. Yani; kanat stola daha yakın uçmaktadır, erken stol olabilmektedir. kulaklar kapalı iken küçülmüş olan kanadın birim alanına yüklenen ağırlık miktarı arttığından ve kanadın hücum açısı da arttığından kanadın stola daha yakın uçtuğu önemli bir gerçektir. Türbülanslı koşullarda fren müdahalesinin gerektiği hallerde bu konuya da dikkat etmek gerekir. Hücum açısını düşürme, ileri gidişi artırma açısında speedli olarak kulak kapama hücum açısını da azaltacağından bir çözüm olabilir.
Farklı bir konu; kulak kapalı iken kanadın ileri gidiş hızında benim fark edebildiğim bir artma olmadığı konusudur. Bir çok uçuşumda gps yardımı ile kulaklar kapalı iken ve normal açıkken ileri gidiş hızlarını karşılaştırdım. kulak kapama sadece çöküşe etili bir manevradır. İleri gidiş hızını artırmamaktadır.
Sonuç olarak Ben; irtifam 50metreden az ise kulak kapatmamaya dikkat ediyorum. Geri sürüklenme riskinin olduğu durumlarda; kalkayım hemen speed basar, kulak kapar, açılırım dememeye, hatta uçmamaya dikkat ediyorum. Kulak kapamaya güvenerek kalkmadığım ama havada iken zaruri olarak ihtiyaç duyduğum durumlarda irtifam uygun ise önce kulak kapatıp sonra speed basıyorum. Manevradan çıkma için ise, son yaptığım speed eylemini önce bırakıp kanattaki salınım bittikten sonra kulakları açıyorum.
Bunlar benim edindiğim bilgiler/tecrübeler eşiğinde konu hakkındaki düşüncelerim. İfade edişimde veya temelinde yanlışlar olabilir. Tartışılması doğruya ulaşılması, ayrıca doğru kısımların altının çizilmesi ve bu doğrulardan herkesin faydalanması beni memnun eder. Ziyanın sanırım telefondan yazdığı için anlamakta güçlük çektiğim son mesajı için ayrıca teşekkürler. Önemli bir noktaya değinmiş. Beni yazmak konusunda motive etti.
Bir koca mevsim uçuşlarımız oldukça azalacağını düşünüyorum. Bu tarz paylaşımların artmasını ve iyi forumlar diliyorum.
Özellikle tepe inişlerinde ayağı yere değene kadar kanadın kulaklarını açmayan pilotları sıklıkla görüyorum. Bence yere yakınken türbülanslı havalarda veya tepenin türbülanslı bölgelerine yakınken asıl amacımız kanadı tepede tutmak olmalı yere yakınken kulak kapama yapılmamalıdır. kulaklar kapalı iken hem olası bir kapanmaya müdahale şansımız çok azalıyor. Hem de yere yakınken rüzgarın yere yaklaştıkça azalma yönünde değişiminden ve kulaklar son ana yakın açılırsa deep stall riski artıyor. İzlediğim bir çok videoda üretici firmaların test pilotları yere yakınken kulak kapatmayı tavsiye etmiyorlar. Benzer bir nedenden kaynaklanan kaza olayı bu yaz kayseride ismini hatırlayamadığım tokatlı bir pilotun başına gelmiş, bir evin çatısına asimetrik kapanmayla iniş yapmıştı. Kulaklar kapalı olduğundan ve çatıya da çok yakın olduğundan kapanma anında müdahale fırsatı bulamadığını çatıya uygunsuz iniş gerçekleştiğini belirtmişti. Neyse ki kendisinde bir sorun yoktu. İyi ki yere yakınken kulak kapama alışkanlığım yok diye düşünmüştüm. O arkadaş okursa tecrübesini burada paylaşması "forumun amacına" uygun olacaktır.
Bir diğer konu: kanadın üst limitine yaklaştıkça kanadın minimum hızını yükse tutmak gerekmektedir. Yani; kanat stola daha yakın uçmaktadır, erken stol olabilmektedir. kulaklar kapalı iken küçülmüş olan kanadın birim alanına yüklenen ağırlık miktarı arttığından ve kanadın hücum açısı da arttığından kanadın stola daha yakın uçtuğu önemli bir gerçektir. Türbülanslı koşullarda fren müdahalesinin gerektiği hallerde bu konuya da dikkat etmek gerekir. Hücum açısını düşürme, ileri gidişi artırma açısında speedli olarak kulak kapama hücum açısını da azaltacağından bir çözüm olabilir.
Farklı bir konu; kulak kapalı iken kanadın ileri gidiş hızında benim fark edebildiğim bir artma olmadığı konusudur. Bir çok uçuşumda gps yardımı ile kulaklar kapalı iken ve normal açıkken ileri gidiş hızlarını karşılaştırdım. kulak kapama sadece çöküşe etili bir manevradır. İleri gidiş hızını artırmamaktadır.
Sonuç olarak Ben; irtifam 50metreden az ise kulak kapatmamaya dikkat ediyorum. Geri sürüklenme riskinin olduğu durumlarda; kalkayım hemen speed basar, kulak kapar, açılırım dememeye, hatta uçmamaya dikkat ediyorum. Kulak kapamaya güvenerek kalkmadığım ama havada iken zaruri olarak ihtiyaç duyduğum durumlarda irtifam uygun ise önce kulak kapatıp sonra speed basıyorum. Manevradan çıkma için ise, son yaptığım speed eylemini önce bırakıp kanattaki salınım bittikten sonra kulakları açıyorum.
Bunlar benim edindiğim bilgiler/tecrübeler eşiğinde konu hakkındaki düşüncelerim. İfade edişimde veya temelinde yanlışlar olabilir. Tartışılması doğruya ulaşılması, ayrıca doğru kısımların altının çizilmesi ve bu doğrulardan herkesin faydalanması beni memnun eder. Ziyanın sanırım telefondan yazdığı için anlamakta güçlük çektiğim son mesajı için ayrıca teşekkürler. Önemli bir noktaya değinmiş. Beni yazmak konusunda motive etti.
Bir koca mevsim uçuşlarımız oldukça azalacağını düşünüyorum. Bu tarz paylaşımların artmasını ve iyi forumlar diliyorum.
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- Karaömer
- Mesajlar: 252
- Kayıt: 13.10.2006, 23:45
- Ad Soyad: Mehmet Karaömer
- Şehir: Hatay
- Aldığı Beğeni: 0 / 2
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar olayı bir önceki mesajda hızlıca geçtiğimden yanlış anlaşılmalar olmuş.Yelken bandında kafa rüzgarındasınız.... İleri çıkamıyorsunuz ileri, çıkamazsanız basarsınız speedlere... İleri çıktınız çökmek istiyorsunuz;Spedleri bırakıp kulak kapatırsınız geriye sürüklenmemek kaydıyla..
Önceliğe göre kanadın şekli değişir demedim... Çökme ve ileri gitme eylemine göre sped ve kulak kapamanın önceliği değişir demek istedim...
Kafa rüzgarında spedliyken kulak kapama riskli olablir... spedleri serbest bıraktıktan sonra kulak kapama tercih edilmelidir....
Önceliğe göre kanadın şekli değişir demedim... Çökme ve ileri gitme eylemine göre sped ve kulak kapamanın önceliği değişir demek istedim...
Kafa rüzgarında spedliyken kulak kapama riskli olablir... spedleri serbest bıraktıktan sonra kulak kapama tercih edilmelidir....
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
paylaşımlar için teşekkürler. şu ana kadar doğru uygulama kulak kapattıktan sonra speede basmak , çıkarken de speede önce bırakıp sonra kulakları açmak yönünde sanırım. son 50 metrede kulak kapatmamak daha güvenli olacağını düşünülmekle beraber asıl uygun olmayan havalarda çıkmamak daha önemli diye notlarımı alıyorum.
Ahmet Bey kulak kapalı iken kanadın ileri gidiş hızında benim fark edebildiğim bir artma olmadığını gpsten denedim demişsiniz. hafta sonu Manisa'da kuvvetli rüzgarda çıkan kanatları izlediğimde kulak kapattıktan sonra ileriye gidişin biraz daha arttığını gözlemlemiştim. ileriye gidiş hava durumuna göre değişkenlik gösterir mi? yoksa kulak kapatmanın ileri gidişe hiç etkisi yok mu demeliyiz?
Ahmet Bey kulak kapalı iken kanadın ileri gidiş hızında benim fark edebildiğim bir artma olmadığını gpsten denedim demişsiniz. hafta sonu Manisa'da kuvvetli rüzgarda çıkan kanatları izlediğimde kulak kapattıktan sonra ileriye gidişin biraz daha arttığını gözlemlemiştim. ileriye gidiş hava durumuna göre değişkenlik gösterir mi? yoksa kulak kapatmanın ileri gidişe hiç etkisi yok mu demeliyiz?
- SHaDoW
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 11.07.2009, 00:34
- Ad Soyad: Ahmet Tokalı
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 1
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Eren bey, öncelikle şunun altını çizmekte fayda var kulak kapama başlı başına hızlı irtifa kaybetme yöntemidir.
İlk bakışta kulaklar kapandığında kanadın taşıyıcı yüzey alanı azaldığından ve kanadın taşıyıcı yüzey alanında metrekareye binen yük miktarı arttığından şöyle düşünülebilir; kulak kapandığında L olan kanat M kadar alana, M kanat S kanat alanına kadar düşüyor. O halde; pilot ağırlığı aynı kaldığından kanadın hızlanması gerekir.
Yukarıdaki varsayımda göz ardı ettiğimiz bir durum var, kulak kapalı iken kanat yapısındaki değişmeden ve bileklerimizde/elimizde bulunan fren iplerinin de aşağı doğru çekilmesinden kaynaklı "hücum açısı artmaktadır" Hücum açısı artınca kanadın ileri gidiş hızı da azalmaktadır. Dolayısı ile yüzey alanının küçülmesiyle elde edildiğini varsaydığımız hız, hücum açısının artmasıyla kaybediliyor. Kanadın çöküş hızı artarken, ileri gidiş hızı pek değişmiyor..
Tabiiki de bu değişim her zaman aynıdır, kesin kuraldır diyemeyiz.. Bazı havalara göre, veya pilotun uyguladığı kulak kapama miktarına göre ya da frenlerin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bahsettiğim ileri gidişte fark edilir bir artışın olmaması, benim gözlemim idi.
Bununla birlikte kesin kural olan şu, kulak kapama ile dikeyde hızlı çöküş, speed basarak yatayda hızlı ilerleme sağlarız... Bence siz kulak kapanınca kanadın ileri hızındaki değişimden çok, çöküş hızındaki değişime odaklanın. Sonrasında ileri de çıkmanız gerekiyorsa şartlar uygunsa kulak kapama ile birlikte speed basın.. İleri gidiş için speed çok çok daha etkili bir yöntemdir.
Speed basmanıza rağmen olası bir tepe gerisine sürüklenme hali yaşama ihtimaline karşılık aşağıdaki başlıkta çok önemlidir. Nefes almak, su içmek gibi.... Güzel olan şeylerin tekrarı da güzeldir. Bilgilerimizi tazeleriz.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Kazasız uçuşlar..
İlk bakışta kulaklar kapandığında kanadın taşıyıcı yüzey alanı azaldığından ve kanadın taşıyıcı yüzey alanında metrekareye binen yük miktarı arttığından şöyle düşünülebilir; kulak kapandığında L olan kanat M kadar alana, M kanat S kanat alanına kadar düşüyor. O halde; pilot ağırlığı aynı kaldığından kanadın hızlanması gerekir.
Yukarıdaki varsayımda göz ardı ettiğimiz bir durum var, kulak kapalı iken kanat yapısındaki değişmeden ve bileklerimizde/elimizde bulunan fren iplerinin de aşağı doğru çekilmesinden kaynaklı "hücum açısı artmaktadır" Hücum açısı artınca kanadın ileri gidiş hızı da azalmaktadır. Dolayısı ile yüzey alanının küçülmesiyle elde edildiğini varsaydığımız hız, hücum açısının artmasıyla kaybediliyor. Kanadın çöküş hızı artarken, ileri gidiş hızı pek değişmiyor..
Tabiiki de bu değişim her zaman aynıdır, kesin kuraldır diyemeyiz.. Bazı havalara göre, veya pilotun uyguladığı kulak kapama miktarına göre ya da frenlerin durumuna göre değişiklik gösterebilir. Bahsettiğim ileri gidişte fark edilir bir artışın olmaması, benim gözlemim idi.
Bununla birlikte kesin kural olan şu, kulak kapama ile dikeyde hızlı çöküş, speed basarak yatayda hızlı ilerleme sağlarız... Bence siz kulak kapanınca kanadın ileri hızındaki değişimden çok, çöküş hızındaki değişime odaklanın. Sonrasında ileri de çıkmanız gerekiyorsa şartlar uygunsa kulak kapama ile birlikte speed basın.. İleri gidiş için speed çok çok daha etkili bir yöntemdir.
Speed basmanıza rağmen olası bir tepe gerisine sürüklenme hali yaşama ihtimaline karşılık aşağıdaki başlıkta çok önemlidir. Nefes almak, su içmek gibi.... Güzel olan şeylerin tekrarı da güzeldir. Bilgilerimizi tazeleriz.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Kazasız uçuşlar..
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
Yukarıdaki varsayımda göz ardı ettiğimiz bir durum var, kulak kapalı iken kanat yapısındaki değişmeden ve bileklerimizde/elimizde bulunan fren iplerinin de aşağı doğru çekilmesinden kaynaklı "hücum açısı artmaktadır" Hücum açısı artınca kanadın ileri gidiş hızı da azalmaktadır. Dolayısı ile yüzey alanının küçülmesiyle elde edildiğini varsaydığımız hız, hücum açısının artmasıyla kaybediliyor. Kanadın çöküş hızı artarken, ileri gidiş hızı pek değişmiyor..
Teşekkür ederim.. belirttiğiniz başlıkta da çok güzel bilgilendirmeler var.
Teşekkür ederim.. belirttiğiniz başlıkta da çok güzel bilgilendirmeler var.
- ziya
- Mesajlar: 247
- Kayıt: 03.03.2005, 22:37
- Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
- Şehir: Ölüdeniz - Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selamlar
Kulaklara mudahele ederken, fıren kulpları bıleklerınızde ıse 1) guvenlık acısından 2) pılotajda hatadır.
1) acıl durumlarda o kulp gılegıbızde kelepce gıbı, yedege uzanmanıza engel olabılır,
2)a) fızıksel yapınızdan kaynaklı; kolunuzun kanat acıklıgı, boyunuzun uzunlugu ıle alakalı uzananılabılen max mesafe
b) uygulamada kulak ıplerını neresınden kavradıgınız
c)Dogru malzeme secımı; bedenınıze uygun harnes, kanat secımı
d) kanattakı kolon uzunlugu,fren ıplerı uzunlugu, kulak ıplerını cektıgınızde kanadın ne kadarının kapandıgı
Kulak kapandıgında bunun kanat ustundekı etkılerını konusmaya devam edın orası guzel yer, oraları bı ogrenelım neymıs,
Kulaklara mudahele ederken, fıren kulpları bıleklerınızde ıse 1) guvenlık acısından 2) pılotajda hatadır.
1) acıl durumlarda o kulp gılegıbızde kelepce gıbı, yedege uzanmanıza engel olabılır,
2)a) fızıksel yapınızdan kaynaklı; kolunuzun kanat acıklıgı, boyunuzun uzunlugu ıle alakalı uzananılabılen max mesafe
b) uygulamada kulak ıplerını neresınden kavradıgınız
c)Dogru malzeme secımı; bedenınıze uygun harnes, kanat secımı
d) kanattakı kolon uzunlugu,fren ıplerı uzunlugu, kulak ıplerını cektıgınızde kanadın ne kadarının kapandıgı
Kulak kapandıgında bunun kanat ustundekı etkılerını konusmaya devam edın orası guzel yer, oraları bı ogrenelım neymıs,
- advilhan
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 31.03.2007, 12:33
- Ad Soyad: Hüseyin İlhan
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Dayanamadım atladım ortaya...
Ozone sitesinde malzeme kullanım başlığı altında yazan :
NEVER try to pull the Big Ears in with the speed bar on. This
can lead to a major asymmetric deflation. Always make the
Big Ears first and then apply the speed bar.
Türkçe meali şöyle : "ASLA" hız çubuğuna basarken kulak kapatmayınız. Bu büyük bir asimetrik kapamaya neden olabilir. Her zaman önce kulak kapatınız sonra hız çubuğuna basınız.
Ziyacığım kusura bakma, sen dururken bize düşecek kısım malum, dayanamadım uşağum daa.
Hava güzel, ben yer çalışmasına kaçar...
Hoş kalın...
Ozone sitesinde malzeme kullanım başlığı altında yazan :
NEVER try to pull the Big Ears in with the speed bar on. This
can lead to a major asymmetric deflation. Always make the
Big Ears first and then apply the speed bar.
Türkçe meali şöyle : "ASLA" hız çubuğuna basarken kulak kapatmayınız. Bu büyük bir asimetrik kapamaya neden olabilir. Her zaman önce kulak kapatınız sonra hız çubuğuna basınız.
Ziyacığım kusura bakma, sen dururken bize düşecek kısım malum, dayanamadım uşağum daa.
Hava güzel, ben yer çalışmasına kaçar...
Hoş kalın...
- Bülent ÖNER
- Mesajlar: 71
- Kayıt: 09.11.2011, 22:27
- Ad Soyad: Bülent Öner
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar, Kulakları kapatırken defalarca uyguladığım yöntem; ilk önce bir tarafını sonra diğer tarafını ayrı ayrı kapatıyorum. Speed'e basıyorum. Aksi taktirde ikisine de birden sağlı sollu aynı anda abanmak, bana göre kanadın içindeki havanın puff olabilme durumunu da unutmamak gerekir diye düşünüyorum. Bırakırken de aynı şekilde ilk önce bir tarafı bırakıp açıldığını gördükten sonra diğer tarafı da bırakıp açıyorum.
Bir de speed basılmamışsa, kulakları kapattıktan maksimum 30 saniye içinde speed'e basılmalıdır. Bu Alman pilotların vazgeçilmez kuralıdır. Bunu da Alman arkadaşlarımdan biliyorum.
Yukarıda bazı arkadaşlarım, kulakları kapattıktan sonraki olası kapanmalardan nasıl kurtulabiliriz gibi bir şeyler yazmışlar. Zaten kanadın kapanacak yerlerini kapatmışsınız. Başka nereleri kapanabilir ki? Yedek paraşütün kumandalı halini alıyor kanat. Vücutla istediğimiz yöne çevirebiliyoruz. Şemsiye şeklinde değil de kare şeklinde oluyor sadece.
Bir de speed basılmamışsa, kulakları kapattıktan maksimum 30 saniye içinde speed'e basılmalıdır. Bu Alman pilotların vazgeçilmez kuralıdır. Bunu da Alman arkadaşlarımdan biliyorum.
Yukarıda bazı arkadaşlarım, kulakları kapattıktan sonraki olası kapanmalardan nasıl kurtulabiliriz gibi bir şeyler yazmışlar. Zaten kanadın kapanacak yerlerini kapatmışsınız. Başka nereleri kapanabilir ki? Yedek paraşütün kumandalı halini alıyor kanat. Vücutla istediğimiz yöne çevirebiliyoruz. Şemsiye şeklinde değil de kare şeklinde oluyor sadece.
- erenkılıc
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 15.12.2011, 21:39
- Ad Soyad: Eren Kılıc
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 21 / 1
- Pilot Menüsü:
''bir de speed bakılmamışsa, kulakları kapattıktan maksimum 30 saniye içinde speede basılmalıdır.''
Bülent bey 30 saniye içinde basılmasının nedeni nedir? 30 sn sonra basılmasının ne gibi olumsuzluk yaratır?
kulak kapatırken iki tarafı aynı anda kolonun ip bağlantısının hafif üstünden çekerek kapatıyorum. ipleri bıraktığımda tam açılmazsa frenle müdahale edip düzeltiyorum
Bülent bey 30 saniye içinde basılmasının nedeni nedir? 30 sn sonra basılmasının ne gibi olumsuzluk yaratır?
kulak kapatırken iki tarafı aynı anda kolonun ip bağlantısının hafif üstünden çekerek kapatıyorum. ipleri bıraktığımda tam açılmazsa frenle müdahale edip düzeltiyorum
- Bülent ÖNER
- Mesajlar: 71
- Kayıt: 09.11.2011, 22:27
- Ad Soyad: Bülent Öner
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: