Bir süredir bolca XC uçuş kayıtları geliyor, bazı pilotların profillerine brövelerini ekliyoruz ama eklenmeyenler varsa bildirirlerse eklemeleri yapalım. Sistem otomatik olarak eklemiyor biz kontrol edip manuel ekliyoruz bu yüzden bildirmeniz gerekli. Herkese tebrikler.

speed basıp kulak kapatma önceliği nasıl?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 173
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen kakalamtahu » 4 yıl 8 ay önce (18.10.2013, 12:55)

Speedli Speedsiz kulak kapama sonucu olabilecek asimetrik kapanma olasılığı markaya göre değişen bir durum.
Örneğin benim kanat kataloğunda öyle bir durum yazmıyor. Windtech Zenith Evolution. Denedim aynı zamanda.




Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen ziya » 4 yıl 8 ay önce (18.10.2013, 13:36)

sn.bülent öner (olma durumuna karşı alınan tedbirdir. Bu süre, hızı olmayan bir kanadın içindeki havanın boşalma süresidir. Yani maksimum 30 saniye içinde speede basılıp kanada hız kazandırmak veya onu uçar duruma getirmek.)

bu bir mecburiyet midir? mutlaka yapılmalı mıdır? tavsiye niteliğinde midir?

kanat testlerinde boyle bir uyarı yapılmış mıdır?mesela uçtuğunuz kanadın test raporlarında kulak kapama ile ilgili ne demişler? speede basılmalıdır denmiş mi?

kulak kapamadan sonra basılan hız çubuğuna basılı tutmaya devam mı edilmeli?
(pek çok değişken uçuş şartlarını yok sayalım. deniz üstü 0 km.rüzgar)
Ziya...

Kullanıcı avatarı
Bülent ÖNER
Mesajlar: 69
Kayıt: 09.11.2011, 22:27
Ad Soyad: Bülent Öner
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Bülent ÖNER » 4 yıl 8 ay önce (18.10.2013, 18:31)

Sn. Ziya bey, bu bana göre tavsiye değil, mecburiyettir. Mutlaka yapılmalıdır. Yapmayan yapmaz kimseye de bir şey diyemeyiz.

-Uçtuğum kanatların testlerinde böyle bir uyarı görmedim. Eğer kanat testini ben yapsaydım, kesin yazardım. Ben, benim uyguladığım şekli yazıyorum. Sizin uygulamalarınıza göre doğru ya da yanlış.

-Kulak kapandıktan sonra, basılan speede, kulaklar kapalı olduğu sürece tabii ki basılı tutmaya devam edilmelidir.

Kullanıcı avatarı
monosit
Mesajlar: 15
Kayıt: 01.01.2012, 01:12
Ad Soyad: Selim Sinan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen monosit » 4 yıl 8 ay önce (18.10.2013, 19:10)

Bülent ÖNER yazdı:Merhabalar, Kulakları kapatırken defalarca uyguladığım yöntem; ilk önce bir tarafını sonra diğer tarafını ayrı ayrı kapatıyorum. Speed'e basıyorum. Aksi taktirde ikisine de birden sağlı sollu aynı anda abanmak, bana göre kanadın içindeki havanın puff olabilme durumunu da unutmamak gerekir diye düşünüyorum. Bırakırken de aynı şekilde ilk önce bir tarafı bırakıp açıldığını gördükten sonra diğer tarafı da bırakıp açıyorum.

Bir de speed basılmamışsa, kulakları kapattıktan maksimum 30 saniye içinde speed'e basılmalıdır. Bu Alman pilotların vazgeçilmez kuralıdır. Bunu da Alman arkadaşlarımdan biliyorum.

Yukarıda bazı arkadaşlarım, kulakları kapattıktan sonraki olası kapanmalardan nasıl kurtulabiliriz gibi bir şeyler yazmışlar. Zaten kanadın kapanacak yerlerini kapatmışsınız. Başka nereleri kapanabilir ki? Yedek paraşütün kumandalı halini alıyor kanat. Vücutla istediğimiz yöne çevirebiliyoruz. Şemsiye şeklinde değil de kare şeklinde oluyor sadece.


Merhabalar bende bu konu hakkında düşüncelerimi yazmak istedim

Öncelikle kulak kapattık diye kanadımızın kapanma yaşamayacağı düşüncesi bana göre yanlış.Belki kanadın açık olan kısmına daha çok ağırlık bindiği için kapanması zorlaşmış olabilir ancak yamaç paraşütü aktif olarak hücum açısının kontrolünü gerektiren bir hava aracı olduğu için kulak kapatmanın oluşabilecek diğer tüm kapanma olasılıklarını yok ettiğine katılmıyorum. Youtube da kulak kapatmış bir pilotun kocaman bir önden kapanma yaşadığı video izlemiştim bulabilirsem linkini buradan paylaşırım.

Kulak kapatma ile speed kullanımına gelince bana göre standart (tek A ipi ile) kulak kapamada speed kullanmak zorunlu değildir ancak okuduğum dökümanlarda ve videolarda rastladığım kadarıyla Big Big Ears diye tabir edilen çift A ipi ile yapılan kulak kapatmalarda speed kullanımı şiddetle tavsiye ediliyordu.

Yine aynı şekilde çift iple kulak kapatma için (Big Big Ears) kulakların teker teker kapatılması tavsiye ediliyor (Önden kapanma yaşanmaması için).Ancak benim düşünceme göre hepimizin sık sık kullandığı standart kulak kapatmada kulaklar aynı anda kapatılabilir

Kullanıcı avatarı
Semih60
Mesajlar: 24
Kayıt: 15.06.2008, 21:59
Ad Soyad: Semih Necli
Şehir: Tokat - Fethiye
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 36
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen Semih60 » 4 yıl 8 ay önce (20.10.2013, 13:12)

Arkadaşlar Benim bizzat başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum Karseri Ali Dağdaki yarışmada patladıktan sonra akşam keyif uçuşuna çıktık rüzgar 20,25 esmekteydi tepeden yuaklaşık 10 pilot havalandık ama vario nun sesi hiç susmuyor malum türbülans var acayip sallantılı bir uçuş yaklaşık bir saatlik uçuşun ardından kulak kapatarak irtifa azalttık iniş alanının gerisindeki binaların üzerine geldiğimde irtifam 80 100 m civarındaydı ben tekrar kulakları kapatıp irtifayı yemek için uğraşırken binaların arasından gelen türbülansın içinde kaldım ve kulaklar kapalıyken % 60 oranında bir asimetrik yedim ve kanat sipine girdi ve twist oldum twisti açıp aşşa baktığımda spor salonunun üzerine 3 m kamıştı ve 3 m den stall basıp çatıya indim Bende Ziya Abi ve Ahmet Tokatlı Kardeşime katılıyorum irtifa azken ve türbülanslı havalarda inişe yaklaşırken Asla Kulak Kapatılmamalı şahsi kanaatim türbülanslı havada satıhı kulak kapatarak küçültmek tehlikelidurumlar oluşturmakta.

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen ziya » 4 yıl 8 ay önce (05.11.2013, 01:41)

selamlar,
ne yazsam elle tutulur bır yanı olmuyor.
Bılgıye bu kadar kapalı, yaptıgının yanlıs oldugunu kabullenıp dogruyu bulmak yerıne, degıskenlerı hesaba katmak bı yana degıskenlerın de olabılecegının dahı farkında olmayan, bıseyler paylasmak adına harcanan cabamıza sızın kı ve bızımkı dıye yaklasan, konuyu kendı ucusuna veya tecrubesıne saldırı sanıp, aşşagılanmış gıbı algılayıp agresıfe baglayan,
Forumda bılgı paylasılmıyor dıye zırlamayın, yanlısa yansıl dedırtmıyorsunuz, ne halınız varsa gorun
Ziya...


Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 485
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen yyalibuk71 » 4 yıl 8 ay önce (05.11.2013, 02:13)

Sevgili Ziya, 'Ne yazsam elle tutulur bir yanı olmuyor' diye sitem etmişsin.
Bence, senin yazdıklarından ve söylediklerinden feyz alan birçok arkadaşı görmezden geliyorsun.
Hatırlıyorsan, bizim festivalde girdiğim ve çıkamadığım spiral hakkında, üç ay sonra Gürsu'daki hedef yarışmasında şöyle demiştin. 'Yaptığın en büyük yanlış, ilk yaptığındı, bırak kanat uçsun.' demiştin.
Hiç öyle düşünmemiştim, ve hiç kimsede senin söylediğin gibi söylememişti. Ben doğru müdahaleleri yaptığımı sanıyordum ve kanadıma olan güvenim kaybolmuştu. Sen basit bir cümleyle, hatayı en başında yaptığımı ve kanada müdahalelerimin yanlış olduğunu söyledin. Yani doğruyu söyledin.
Lütfen doğruları söylemeye devam et. Bilgiyi alacak olanlar, her ne şekilde olursa olsun alacaklardır. Sevgi ve Saygılarımla....

Kullanıcı avatarı
erenkılıc
Mesajlar: 107
Kayıt: 15.12.2011, 21:39
Ad Soyad: Eren Kılıc
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 13 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen erenkılıc » 4 yıl 8 ay önce (05.11.2013, 12:48)

Kulilay Beye tamamen katılıyorum. Paylaştığınız bilgiler sadece bugün değil bu spora hevesli insanların yıllar sonra bile işine yarayacaktır.Dün spiralle ilgili merak ettiğim bir konuyu 2007 de bir forumdaki tartışmaları okuyup ve orada paylaşılan videoları izleyince hatamı fark ettim.
Yalov'un da dediği gibi bir şeyde ilerleme kaydetmek istiyorsan 'BARDAĞIN ÜÇTE BİRİ DOLU OLAN KISIMDAN YOLA ÇIKACAKSIN, ÜÇTE İKİSİ BOŞ OLAN KISIMDAN YOLA ÇIKARAK İLERLEME KAYDEMESSİN'

Konuyla ilgili paylaşımlardan kulağın önce kapatılıp sonra speede basılması şeklinde kanaat oluştu bende. Tabii öğrenmek istediklerim de var

1. çevremde ' BEN SPEEDE BASIP SONRA KULAK KAPATIYORUM HİÇ BİR SORUN OLMUYOR' diyenler var. Konuyla ilgili tecrübeli arkadaşların da paylaşımları arttıkça eminim herkes için faydalı bilgiler ortaya çıkacaktır..

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 182
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen SERVET » 3 yıl 1 ay önce (22.05.2015, 19:10)

Manevra girişinde herkes aynı görüşte kulaklar kapatılıp speede basılıyor.
Yalnız kulaklar kapalı speed basılıyken manevradan çıkışta kulakları açmadan speed den ayağınızı çekerseniz deep stall olma riskini bir hayli arttırırsınız. Önce kulaklar açılır sonra speed bırakılır.

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=13829

Son beğenen BerkhanB



“Güvenlik ve Uçuş Tekniği” sayfasına dön