Karabinalar ve testleri

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Karabinalar ve testleri

Mesaj #1 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (16.01.2007, 02:03)

asagıdakı resımde karabınalar uzerınde dayanıklılık testlerı yapılmıstır.

test 1 de uretıcının vermıs oldugu en az dayanma noktası.

test 2 de kırılma noktası belırtılımıstır.

not1: orda bır takım degerler goreceksınız ornegın 15 kn = 1500 kg

not2:kayıtlar dhv test raporlarından cevırmıs olup dogabılecek olumsuzluklardan sorumlu degılım ..bılgı mahıyetındedır..
Dosya ekleri
duzeltimis3.JPG
karabina testleri


Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

tandem karabina ve testleri - 2

Mesaj #2 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (16.01.2007, 02:33)

bır cok tandem pılotu, ucus okulları ve bazı uretıcılerın tandem ıcın uygun konfıgırasyonu bılmedıgı gozlemlenmektedır. bır cok pılotun 15 kn den 20 kn ye kadar karabınaları kullandıgı ve bunların cogunlukla lımıtlı kullanım yada genel olarak yetersız oldunu dıkkatının cekılmesı gerektıgı....

resmı yetkılıler tandem baglantıları ıcın mınımum kırılma noktasının toplam ucus agırlıgının 9 katı dayanıklılıgında olması gerektıgını ıfade edıyorlar.. tandem ıcın kullanılacak mınımum dayanaklı karabınalar 24 kn dayanıklılıgında olması gerekır.
ornegın : pılot yolcu malzeme = 266 kg oldugunu ve bunu 9 ıle carpımından elde edılen sonuc 2400kg buda 24 kn olması gerektıgı...
Dosya ekleri
duzeltımıs2.JPG
duzeltimis1.JPG

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

karabına karsılastırmaları

Mesaj #3 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (16.01.2007, 03:33)

burada bazı karabına karsılastırmaları yer almaktadır..

+ = ıyı

O = orta


-- = sınırlı
Dosya ekleri
ScreenShot008.jpg

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

kazayla acılan otomatık karabına !!

Mesaj #4 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (17.01.2007, 23:51)

yıne dhv nın kaza raporlarından ......kazara acılan otomatık karabına..

son zamanlarda bazı otomatık karabınaların yamac parasutu harneslerınden kazayla acıldıgı haberlerı dolasmaktadır. burada bazı yararlı bılgıler ve dhv teknık bolumunun yapmıs oldugu bır kaza arastırmasının sonunu okuyacaksınız..

ne oldu ...?
Bır alman pılot kendı parasutu/malzemesı ıle ısvıcrede ucacaktı. karabınanın harnese yanlıs takılmasının harıcınde, kalkıs hazırlıkları olarak tam, normal olaylar zıncırı dahılınde gerceklesmıstır. kalkıs yaptıktan sonra kalkıs bolgesınden 90 metre yukseklıge cıktıktan sonra,, sola bır donus yaparken sol kolon harnesın karabınasından ayrıldı. pılot yedek parasutunu attıgında, yaptıgı hatanın ımkansız bır sey olmadıgını farkettı. pılot sanslı kı kazayı ufak tefek yaralarla atlattı.
Malzemeler bolge savcısı tarafından el konuldu ve yapılan kontrolde herhangı bır kusur/hata bulunamadan 2 hafta sonra pılota gerı verıldı.
dhv ekıbı eldekı meterıallerle kendı arastırmasını yapmasının tam zamanıydı. dogru bır arastırmadan dogru bır sonuc almak ıcın orjınal takımlar uzerınde calısılması gereklıydı..

arastırmanın sonucları :
kolanların karabınaya yanlıs baglantısı kaza sebebıydı. kalkıs esnasında karabınanın kazara acılması muhtemel bır kaza nedenıydı. baglantı ekıpmanlarına yapılan bır cok testten sonra, elverıssız kosulların beraberlıgınde kalkısta kazayla acılması kazanın baslangıcı oldu. kolonun karabınanın acılmasıyla baglantı kaybolmus oldu. kolonların baglantı uclarının olması gerekenden daha genıs olması, karabınanın agzından kacıp gıtmesı ayrı bır rısk faktorudur.
olması muhtemel gormedıgımız bır cok seyın ıhtımal dahılınde oldugunu unutmamak gerekır.

son kontrollerı her zaman her sartta mutlaka yapalım..

tangoabi..........
[/b]

Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen yilmaz » 1 on yıl 7 yıl önce (18.01.2007, 11:33)

Araştırma ve bilgiler için çok teşekkürler, iyi bir çalışma olmuş:)
forumda bu tür bilgilerin bulunması kesinlikle çok faydalı...

İyi ucuslar...

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

kırılan dıger bır karabına..

Mesaj #6 gönderen tangoabi » 1 on yıl 6 yıl önce (07.01.2008, 23:43)

merhaba havacı dostlar...
gecen hafta dolasırken rastladıgım bır yazı... dagcılık tırmanma malzemelerı ve harnes uretıımı ve dıkımı yapan bır uretıcının makalesını turkceye cevırdım . ekte bır takım resımler var bılgılenme acısından yararlı olacagını dusunuyorum..
her pılot kendı malzemesınden sorumludur..

tamer celık (tangoabı)

kırılan dıger bır karabına........
yamac parasutunde guvenlık hatası olurken genelde bır cok seye guvenmememızın gecerlı bır sebebı var. yıne de bununla beraber karabınalar bızım en saglam malzemelerımızdendır. onlar bıze degısık sekıllerde ,olculerde ve renklerde gelır. genellıkle ıkı cesıt; celık ve alımınyum karabınlar mevcuttur.

yukarıdakı fotograf arkadasım olan gerry wıngenback tarafından gonderıldı. gerry bunu, dagın guney yamacına ındıkten sonra farkkettı. bu cok alcak ırtıfalarda meydana gelıp bır felaketle sonuclanabılırdı.

gorunen o kı, bır cok harnes uretıcılerı stoklarındakı alımınyum karabınaları erıtmek ıcın bunları sececekler. neden olmasın alımınyum karabınalar celık karabınalardan daha az pahalı ve daha hafıf parcalar . yıne de celık karabınanın guzel bır secım olduguna ınanıyorum ve butun pılotlar kendı kararlarını vermek ıcın bu gerceklerı gormelıdırler.

1992 yılında, benım o zamankı ıs ortagım tom lyde ve ben dagcılık tırmanma malzemelerı uretımı yapan fabrıkamızı austınden salt lake cıty ye tasımaya karar verdık. peter metcalf, fabrıka arazısı konusunda dagcılık harneslerının uretımı ve dıkımı ıcın bıze comert bır teklıf sundu. onların dagcılık harneslerının uretımı ve dıkımıne devam ettık. sonuc olarak uretım esnasında bazı beyın takımı dıye tabır ettıgımız ustun, tecrubelı ınsanlarla calıstım ve alımınyum karabınalar hakkında cok sey ogrendım.

alımınyum karabınalar agırlıklarına gore gucludur ve bız genel olarak onlara guvenırız ta kı dusene kadar. eger eger alımınyum karabınalar uygun ortamlarda sekıllendırılmezler ıse mıkro catlaklar olusur ve guclerınde onemlı bır dusme gorulur bu alımınyum ıcın kotu bır alıskanlıktır. bu demek degıldır kı her zaman alımınyum karabınaları kullananların basına bu gelecek. fakat bu alımınyumda mumkun ama celık karabınada degıl. bunun yaında baska faktorlerde var; uygun olmayan sekılde yanlardan yukleme, karabınanın agzının tam olarak kapatılmaması yada hıc kapatılmaması gıbı etkenler mevcuttur.

yamac parasutu ıcın karabınanın gecmısını bıldıgım gunden bu yana genel olarak alımınyum karabına kullanmıyorum. gozden kacabılecek ıhmal olasılıgına karsı bastan asagıya gorsel olarak sık sık kontrol edıyorum. cunku ben dıger arkadaslarım benım malzemelerımı kullanırlar bazen kazayla benım harnesı sert bır yuzeye dusururler karabına yere carptıgında ‘’ tıng ‘’ dıye metalık bır ses duyarım.

hang glıdıng de ben her zaman celık karabına kullandım hatta hang glıdıng ve paraglıdıng de tamdem ucusları ıcın ozellıkle tavsıye edılen bır cagrı yaptım tum camıaya.

paramotor ve yamacparsutunde ben daıma asutrıa alpıne celık karabına kullandım ve sattım. austrıa alpıne gorunus olarak aynı alımınyum versıyona sahıp. yukarıdakı fotografta gorunen kı ben onu tavsıye etmıyorum.

bu benım bıldıgım, kırılan ıkıncı alımınyum austrıa alpıne karabına. bırıncısı arkadasım mıke kung’un basına geldı. yukarıdakı fotografa benzer bır durum sans eserı ucustan once farkettı.

oyleyse karabınalarınıza cok ıyı bakın eger alımınyum karabınalara sahıp ısenız, dıs yuzeylerıne, koselerıne, kıvrımlarına cok ıyı bır ınceleme yapın buralardakı lekeler potansıyel tehlıke sebebıdır. eger herhangı bır derın cızık, catlak, centık, cokuk gorursenız derhal yenısı ıle degıstırın.

eger daha detaylı bılgıye sahıp olmak ıstıyorsanız lutfen benımle ırtıbat kurmaktan cekınmeyın. sıze yardım etmekten mutluluk duyacagım..
[email protected] yada tel : 800-7072525
lutfen ılgılı yorumlarınızı gonderın.

guvenlı ve mutlu ucuslar

bıll………..
Dosya ekleri
karabiner220702.jpg
karabiner220702.jpg (4.95 KiB) 20944 kere görüntülendi
karabiner.jpg
karabiner.jpg (8.51 KiB) 20944 kere görüntülendi
c922994443.jpg
c60661253a.jpg
7afd6e2afe.jpg
4bed822706.jpg
clip_image001.jpg


Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Karaömer » 1 on yıl 6 yıl önce (13.01.2008, 12:13)

Teşekkürler Tamer,

Bu bilgiler gerçekten çok önemli... İnsanın başına bu durumlar bir kez gelir ama geldi mi de kalıcı bir eser bırakabilir... Tabi bu eser toprağın altında veya üzerinde de tezahür edebilir.

Yapılacak basit kontrollerle bu durumun önüne geçmeliyiz...

Herkese kazasız zevkli uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
memoliarman
Mesajlar: 17
Kayıt: 02.06.2008, 00:16
Ad Soyad: Mehmet Ali Arman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Karabinalarımız Ne Kadar Sağlam?

Mesaj #8 gönderen memoliarman » 1 on yıl 5 yıl önce (02.02.2009, 19:09)

Arkadaşlar herkese merhaba ben yaklaşık 1 senedir uçan bi pilotum geçtiğimiz hafta pazar günü tirede 1000 metre irtifada aklıma bi anda nedensiz bi korku geldi. Karabinalar... Havada kopabileceğini düşünerek yere kadar o korkuyla indim yaklaşık yarım saat boyunca. Uçtuğumuz karabinalar ne kadar sağlam ne kadar sürede değiştirmemiz gerekir ve ne gibi nedenlerden yıpranır. Yada böyle bir kopma yaşayan gören veya duyan bi arkadaş varsa bilgi verirse sevinirim. Karabinalarım çok yeni değil ve inanın çok korktum. Yapı itibariyle oldukça basit bi şey gibi göründüğü gibi bi o kadarda hafif bi malzeme bide sanayide satılan araba çekisi için karabinalar var tonlarca yük çeken yani ona dayanıklı bunlarıda kullanabilirmiyiz. Bazıları bizim uçtuklarımızdan farksız. O gün yaşamış olduğum korkudan dolayı yamaçparaşütü sporunu bırakmayı bile düşünüyorum. Gerçekten çok ürkütücü bi konu. Şimdiden herkese teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Endurocu » 1 on yıl 5 yıl önce (02.02.2009, 19:10)

Mehmet abi bence bırakmalısın benide korkuttun:):):)

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ORKO » 1 on yıl 5 yıl önce (02.02.2009, 19:22)

çatlak testi yaptırın (karabinaya röntgen...) ve içiniz rahatlasın... o kadar vesveseli olmayın bence...

artı yeterli irtifada kırıldığı zaman yedek paraşütünüz var... ;)

birde şöyle düşünün; türkiyede karabina kırılma vakası kaç kere olmuş... ?
hiç öle bişi duymadık doğrusu... kırılan varsada buraya yazarsanız...

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (02.02.2009, 20:23)

Öncelikle konu açarken daha önce açılmış mı diye forumda aratırsanız, nedensiz korkularınızın da yok olmasını sağlayacak sağlıklı bilgilere ulaşırsınız. Bu nedenle son açılan "Karabinalarımız Ne Kadar Sağlam?" başlığını buraya taşıdım. Konunun açılacağı kategori de "Havacılık Federasyonu" değil "Güvenlik ve Uçuş Tekniği" olmalıdır. Daha fazla dikkat ederseniz, konuya diğer üyeler de kolaylıkla yardımcı olabilir, en azından çok zaman sonra bile bu konu hakkında bir şey yazılmak istendiğinde konuyu rahatça bulabilirler.

Gelelim konumuza...

Karabinalar günümüzde en fazla dikkat edilmesi gereken teknik ekipmanların başında gelir. Bu konuda yazılmış ve halen yazılmakta olan onlarca makaleyi internetten aratarak okumanız ve en önemlisi uygulamanız, size çok şey kazandıracaktır. Her yönüyle eğer uygunlanması gereken teknik bakım usullerini tatbik ederseniz, başınıza herhangi bir aksaklık gelmeyecektir. Çünkü bu teknik ekipmanlar, dayanım testlerinden geçtikleri tarihten sonra size uzun yıllar kullanım imkanı sunar.

Bir olayın daha önce olmamış olması, daha sonra olmayacağının garantisi değildir. En yakın örneğiyle daha önce Türkiye'deki kaza literatüründe microlight'ın bağlantı noktasının kırılması ile kanat kokpitten hiç ayrılmamıştı ama bu yaz Altan'ımızı kaybettik.

Metal yorgunluğu çok ciddi ve dikkat edilmesi gereken bir konu olduğu için, kişilerin sporu bırakma kararlarını olumlu etkilemek için bu gerçekleri de yabana atmamalıyız diye düşünüyorum.

Daha önce bu başlıkta Tamer Çelik çok değerli bilgiler paylaştı.

Ben de bazı kaynaklardan aldığım yararlı bilgileri paylaşmak istiyorum.

Temel Karabina Bakımı

Karabinaların Hasarlı Olup Olmadığının İncelenmesi

Karabinalarınızın bütün yüzeylerini ayrıntılı olarak inceleyin. Çatlaklar, keskin köşeler, korozyon, lekeler veya aşırı aşınmış noktalar olmamalıdır. Saç telinin giremeyeceği bir çatlak bile karabinanızın çekerini yarı yarıya azaltır. Kapıların hızlı ve kolayca açılıp kapandığını kontrol edin. Bütün kapıların (ve kilit mekanizmalarının ) zorlanmadan ve tamamen kapandığından mutlaka emin olun. Pim ve perçinlerin (kapılarda) eğik ya da eksik olmadığından emin olun. Kapının eğilmiş (normal kavisi dışında) olmaması, gaganın yuvasına tam olarak oturması özellikle önemlidir.

Eğer herhangi bir karabinanız yukarıda anlatılan incelemeyi başarıyla geçemezse, onları kullanmayın ve başkalarının da kullanmasını engellemek için imha edin. Genel eğilim, 6-7 metrenin üzerindeki yüksekliklerden düşen karabinaları da emekliye ayırma yönündedir. Bu tip malzemelerin görünümünde hiçbir hasar yokken bile dayanımlarında ciddi düşüşler olabilir. Bu konuda son yıllarda yapılan bazı bağımsız, ama onaylanmamış testler düşüş yaşayan karabinaların dayanımlarının değişmediğini ileri sürse de, bu konuda üzerinde tam bir fikir birliği yoktur. Emniyetiniz için 6-7 metre ya da üzeri yükseklikten düşen karabina ve diğer alüminyum malzemelerinizi kullanmamanızı öneririz.

Dikkat Edilecek Noktalar

Karabinalarınızdan verim almak istiyorsanız onları temiz tutmalı ve tozdan korumalısınız. Tuzlu suyla temas ettikten sonra karabinalarınızı bol ılık su ile yıkayınız. Aşındırıcı asitler ile asla temas ettirmeyiniz.

Karabinaların Temizliği

Problemli kapıların daha iyi çalışmasını sağlamak için mesnet ve gaga noktalarına hava üfleyin. Bu olumlu sonuç vermezse, karabinayı ılık sabunlu suda yıkadıktan sonra iyice durulayınız. Mekanik aksamını sadece WD40 ya da benzeri özellikte yağlayıcı ile yağlayınız. Uygulamayı gaga (kanca) bölgesi, yay deliği ve kilit mekanizmasına yapınız. Taşan fazla yağlayıcı maddeyi iyice sildiğinizden emin olunuz. Not: Eğer kuru tip yağlayıcılar (İngilizce`de dry graphite veya dry lubricant olarak ifade edilen ) kullanırsanız karabinanız daha zor kirlenir, çünkü bunlar tozları daha az tutarlar.

Karabinaların Saklanması

Karabinaları nemli ve tuzlu (deniz kenarı tırmanışları) ortamlarda, ıslak giysi ve ekipmanlarla beraberce saklamayınız, aşındırıcı kimyasal maddelerden koruyunuz. Hiç bir nedenle karabinaları eğelemeyiniz (fiziksel bombeleri düzeltmek için su zımparası kullanınız, bombeyi azıcık zımparalama ile yok edemediyseniz karabinayı imha ediniz.)

Kaynak: Adrenalin


Kullanıcı avatarı
ozaygormez
Mesajlar: 86
Kayıt: 01.03.2007, 21:32
Ad Soyad: Özay Görmez
Şehir: Lüleburgaz
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

karabina ve ben

Mesaj #12 gönderen ozaygormez » 1 on yıl 4 yıl önce (15.05.2009, 14:58)

Tekirdağ Uçmakdere Yamaçparaşütü şenliğini destekleyen Tekirdağ valiliğine ve organizasyonda emeği geçen herkese çok çok teşekkürler. Ayrıca bu vesile ile bir iki konuyu paylaşmak istedim:

-- Uçuşa başlamadan önce tüm teçhizatını kontrol et!!!

-- Kontrollerini atlamadan yap!!

-- Emercensi durumlarda Paniğe kapılma!!

-- Hızlı ve doğru karar ver!!

Şimdi aşağıdaki resme bakın beynime öyle yerleşmiş ki kurşun kalem ile
çizdim.Uçuş öncesi kontrolümü mutlaka eksik yaptım ki bu başıma geldi.Uçmakdere şenlikleri esnasında uçuyorum ve kaldırıcılar ile tepe üstündeyim irtifa bayağı vardı.Karabinaya gözüm bir takıldı ve resimdeki pozisyonda, ilk aklıma gelen yedek oldu.Tabi anlattıklarımı saniyeler,saliseler içinde aklımdan geçirdim.Baktım kolonlar sağlam gözüküyor hemen iniş planladım.Tepeye irtifam yeterli olduğu için kazasız indim.Aklımdan geçenler;

1-Yedek açma

2-Tepeye iniş(Problemsiz indim.Karabiya kolonu iyice taktıktan sonra tekrar uçuş için kalkış yaptım.)

3-İniş alanına gitmek(Mesafe ve irtifa yüksek olduğu için ve giderken salınımdan dolayı terslik olabileceği aklımdan geçti)

4-Kolonu yerine takmak(Oynama yaparken terslik olabilir dedim)

5-Kulak kapatıp irtifa kaybetmek(Tekrar açarken terslik olabilir)

6-Hatta tek kolon beni taşır mı bile aklımdan geçti(Taşımayacağı malum)

7-Karabinanın kırılabileceği aklıma geldi.


Sonuç olarak;İlk önce paniğe kapılmadım ama çok korktum ve iniş yaptım.Çok sakindim diye düşünüyorum kendimce sadece o esnada iki kişiydim Ben ve Yusuf.Yedek paraşütlerin de harnesin tam arkasında veya önde olmasının daha faydalı olabileceği aklımdan geçiyor.Çünkü bu resimdeki durumda kolon çıksa yedek altta ve kulp sağ tarafta idi terslik bu ya sağdaki kolonum resimdeki durum da idi.

Paylaşmak istedim sadece bütün uçucu arkadaşlara kazasız keyifli uçuşlar
dilerim...

Özay GÖRMEZ

0505 824 07 00 / Ankara
Dosya ekleri
Karabina.jpg

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 4 yıl önce (15.05.2009, 19:00)

ORKO yazdı:çatlak testi yaptırın (karabinaya röntgen...) ve içiniz rahatlasın... o kadar vesveseli olmayın bence...

artı yeterli irtifada kırıldığı zaman yedek paraşütünüz var... ;)

birde şöyle düşünün; türkiyede karabina kırılma vakası kaç kere olmuş... ?
hiç öle bişi duymadık doğrusu... kırılan varsada buraya yazarsanız...


Sayin ORKO komik olmayin, konu cok ciddi...

Ben oludeniz'de karabinasi kalkistan once elinde kirilan bir pilotu sahsen biliyorum. "Verilmis sadakam varmis" demisti..

Seneler once aluminyum karabinalari celik ile degistirdim. Oncelikle herkese aluminyumdan uzak durmanizi, celik kullanmanizi tavsiye ederim.

En son da gectigimiz yil Charly pin-lock karabina kullanmaya basladim ki, dizayn ve saglamlik olarak en guvenli duzeneklerden biri olarak biliyorum..

http://shop.flybubble.co.uk/product_inf ... 41675db1fc

Bu arada, biraz daha para vermeye razi olanlara cok guzel urunler de var..

http://www.viparagliding.com/node/1253

Herkese iyi ucuslar..
-levent

Kullanıcı avatarı
keremakkaya
Mesajlar: 25
Kayıt: 15.08.2009, 19:37
Ad Soyad: Kerem Akkaya
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen keremakkaya » 1 on yıl 3 yıl önce (19.08.2010, 22:40)

Özay'ın dediğine istinaden ben de tıpkı buna benzer bir olayı ormanlıda yaşadım. Uzun süre uçuş yapmamıştım ve bir kanatla deneme amacıyla uçuş yapacaktım. Her şey çok güzel görünüyordu. Çok değer verdiğim bir abi tam kalkış esnasında yanıma geldi ve bana kerem hazır mısın diye sordu. Bende hazırım dememle birlikte kaskımda bir osmanlı tokadının sesini duydum. Neye uğradığımı şaşırdım. ne olduğuna bir anlam veremedim. Sonra tabii ki kolonların karabinaya tıpkı yukarıdaki fotoğraftaki gibi durduğunu gördüm. Biraz heyecan yapmadım da değil. Sonra aynı abi tekrar sordu uçuşa hazır mısın diye. Ben evet derken bir osmanlı tokadı daha... Bu sefer ne oldu diye bakarken diğer kolonunda aynı şekilde olduğunu farkettim. Neyse sonra kafamı toplayıp kontrollerimi yaptıktan sonra uçuşumu gerçekleştirdim.

Olay bu sene nisan ayında ormanlıda gerçekleşti.

Şimdi burada yaptığım hatalara bakalım:

- Öncelikle uzun bir uçuş arasından sonra kesinlikle yer çalışması yapmalıydım. Böyle bir hataya maruz kalmamın da en büyük sebebi yer çalışması yapmamam.

- Yaptığım 2. bir hata tabii ki uçuş öncesi hazırlıkları o heyecanla eksik yapmamdı. MARKA da yapılacak bir hatanın sonucunun ölüm olduğunu bir kez daha hatırladım.

- 3. hatam gelen uyarıya rağmen benim kontrollerimi düzgün yapmış olmamam ve buna bağlı olarak kafamda ki yoğunluğu ve stresi atmış olmamam.

- Ve yaptığım en büyük hatalardan birisi de bu halde ve bu şartlarda uçuşa çıkmam.

Kısaca; MARKA kontrolü gibi hayati öneme sahip kuralları uygulamamamdan ötürü belki şu anda burada olmayabilirdim. Beni bu tip bir durumda uçuş yapmaktan son anda kurtaran abime de teşekkürü bir borç bilirim.

Çıkartılacak sonuçlar;

- Kesinlikle MARKA yapmadan uçma
- Gelen uyarılara kayıtsız kalma. Çünkü her zaman bir başka göz senin görmediğin birşeyi görebilir.
- Kafanı toplamadan ve psikolojik olarak rahat hissetmeden uçma.
- Altın kuralları uygula.

Not: Burada yazılanlar eğitim amaçlı değildir, kendi yorumlarımdır.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (20.08.2010, 10:23)

Konuyu saptırmadan sadece bir detay hakkında bir not düşmek istiyorum:

Microlighla uçarken "10 cm'lik bir pimin bu ağırlığı nasıl taşıdığını anlamayıp, kopar mı acaba" kaygısı duyanlardandım ki bildiğim kadarıyla herkeste az çok bu kaygı oluyor o yüzden;

Volkan Bey'in

"Bir olayın daha önce olmamış olması, daha sonra olmayacağının garantisi değildir. En yakın örneğiyle daha önce Türkiye'deki kaza literatüründe microlight'ın bağlantı noktasının kırılması ile kanat kokpitten hiç ayrılmamıştı ama bu yaz Altan'ımızı kaybettik."


diye kastettiği kazada aşırı bir yüke maruz kalsa da bildiğim kadarıyla bu bağlantı pimi kırılmadı. Bunu şunun için yazıyorum: Microligtı merak edip, binmek, uçmak isteneler olacaktır; biner binmezde bahsedilen bu bağlantı noktasına da kaygıyla bakılır genellikle.
Ama bu noktanın düşünüldüğünden çok daha güvenli bir yapı olduğu ve iç huzuruyla microlighta binilebileceğine inananlardanım sadece onu belirtmek istedim...

Kullanıcı avatarı
ozaygormez
Mesajlar: 86
Kayıt: 01.03.2007, 21:32
Ad Soyad: Özay Görmez
Şehir: Lüleburgaz
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ozaygormez » 1 on yıl 3 yıl önce (22.08.2010, 11:50)

uçuş öncesi kontroller mutlaka çok titiz yapılmalı.Hiçbir detay atlanmamalı bu nedenle kafamızda bir çeklist oluşturmalıyız, beynimize yazılmalı. Sonucun kötü olmaması için bu çeklist şart.

Bütün arkadaşlara kazasız keyifli uçuşlar dilerim.

Özay Görmez
Ankara


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (22.08.2010, 21:52)

levo_redkid yazdı:
ORKO yazdı:çatlak testi yaptırın (karabinaya röntgen...) ve içiniz rahatlasın... o kadar vesveseli olmayın bence...

artı yeterli irtifada kırıldığı zaman yedek paraşütünüz var... ;)

birde şöyle düşünün; türkiyede karabina kırılma vakası kaç kere olmuş... ?
hiç öle bişi duymadık doğrusu... kırılan varsada buraya yazarsanız...


Sayin ORKO komik olmayin, konu cok ciddi...

Ben oludeniz'de karabinasi kalkistan once elinde kirilan bir pilotu sahsen biliyorum. "Verilmis sadakam varmis" demisti..

Seneler once aluminyum karabinalari celik ile degistirdim. Oncelikle herkese aluminyumdan uzak durmanizi, celik kullanmanizi tavsiye ederim.

En son da gectigimiz yil Charly pin-lock karabina kullanmaya basladim ki, dizayn ve saglamlik olarak en guvenli duzeneklerden biri olarak biliyorum..

http://shop.flybubble.co.uk/product_inf ... 41675db1fc

Bu arada, biraz daha para vermeye razi olanlara cok guzel urunler de var..

http://www.viparagliding.com/node/1253

Herkese iyi ucuslar..
-levent


geçen sene yazılmış bir yazı ama buna cevap yazayım... ( cevap yazmam çokta gerekli değil aslında ama neyse... )

geçen sene karabinalarımın hepsine savaş uçaklarına yapılan mikro çatlak testi yaptırdım, ve bu kış tekrar yaptıracam... sağlam çıkarsaki sağlam çıksada yoğun bi şekilde kullandığım için önümüzdeki sezon sıfırlarını alacam (önce güvenlik...)

önce özel mesaj atın, tatmin olmazsanız sonra burda rencide edin LEVENT BEY...

bizi bu kadar düşündüğünüz içinde allah razı olsun, eksik olmayın...

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (22.08.2010, 22:19)

SAYIN LEVENT BEYİN son yazdığı yazılara şöle bi baktım, genelde sorun çıkarmaktan hoşlanan birisi... o şekilde sinir bozucu biriki tane üye daha var maalesef...

dahada bişey yazmak istemiyorum, kötü oldum yani akşam akşam...

Kullanıcı avatarı
ardaulugergerli
Mesajlar: 4
Kayıt: 27.05.2010, 16:21
Ad Soyad: Arda Ulugergerli
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen ardaulugergerli » 1 on yıl 3 yıl önce (30.11.2010, 17:58)

Bu paslanmaz çelik karabinaların özel isimleri nedir acaba? yani hangi elemntleri içerdiğine dahil mesela 1020,1040..çeliği gibi özel isimleri var mı? ve de bunun bir standardı var mıdır yoksa her marka farklı paslanmaz çelikler mi kullanır?

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: karabina ve ben

Mesaj #20 gönderen MAGNETO » 1 on yıl 3 yıl önce (13.12.2010, 19:02)

ozaygormez yazdı:Tekirdağ Uçmakdere Yamaçparaşütü şenliğini destekleyen Tekirdağ valiliğine ve organizasyonda emeği geçen herkese çok çok teşekkürler. Ayrıca bu vesile ile bir iki konuyu paylaşmak istedim:

-- Uçuşa başlamadan önce tüm teçhizatını kontrol et!!!

-- Kontrollerini atlamadan yap!!

-- Emercensi durumlarda Paniğe kapılma!!

-- Hızlı ve doğru karar ver!!

Şimdi aşağıdaki resme bakın beynime öyle yerleşmiş ki kurşun kalem ile
çizdim.Uçuş öncesi kontrolümü mutlaka eksik yaptım ki bu başıma geldi.Uçmakdere şenlikleri esnasında uçuyorum ve kaldırıcılar ile tepe üstündeyim irtifa bayağı vardı.Karabinaya gözüm bir takıldı ve resimdeki pozisyonda, ilk aklıma gelen yedek oldu.Tabi anlattıklarımı saniyeler,saliseler içinde aklımdan geçirdim.Baktım kolonlar sağlam gözüküyor hemen iniş planladım.Tepeye irtifam yeterli olduğu için kazasız indim.Aklımdan geçenler;

1-Yedek açma

2-Tepeye iniş(Problemsiz indim.Karabiya kolonu iyice taktıktan sonra tekrar uçuş için kalkış yaptım.)

3-İniş alanına gitmek(Mesafe ve irtifa yüksek olduğu için ve giderken salınımdan dolayı terslik olabileceği aklımdan geçti)

4-Kolonu yerine takmak(Oynama yaparken terslik olabilir dedim)

5-Kulak kapatıp irtifa kaybetmek(Tekrar açarken terslik olabilir)

6-Hatta tek kolon beni taşır mı bile aklımdan geçti(Taşımayacağı malum)

7-Karabinanın kırılabileceği aklıma geldi.


Sonuç olarak;İlk önce paniğe kapılmadım ama çok korktum ve iniş yaptım.Çok sakindim diye düşünüyorum kendimce sadece o esnada iki kişiydim Ben ve Yusuf.Yedek paraşütlerin de harnesin tam arkasında veya önde olmasının daha faydalı olabileceği aklımdan geçiyor.Çünkü bu resimdeki durumda kolon çıksa yedek altta ve kulp sağ tarafta idi terslik bu ya sağdaki kolonum resimdeki durum da idi.

Paylaşmak istedim sadece bütün uçucu arkadaşlara kazasız keyifli uçuşlar
dilerim...

Özay GÖRMEZ

0505 824 07 00 / Ankara
Dosya ekleri
imagesCADOFFYV.jpg
karabina kolon bağlantısı (dikkat) !!!!!
imagesCADOFFYV.jpg (7.61 KiB) 14756 kere görüntülendi