Son 10 metrede viril
Moderatör: Moderatör Ekibi
- mertr6v2
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 24.11.2013, 16:37
- Ad Soyad: Mustafa Mert Talay
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Son 10 metrede viril
Merhaba arkadaşlar, abiler.
Sizlere bir sorum olacak. Uzun zamandır aklımda ama sormadım. Son 10 metrede olaki bir stoll, viril gibi emercensi durumlar yaşarsak ne yapılması gerek. Yani ne olur son 10 metredeyiz ve riskli kanadımız uçuş özelliğini kaybetti ? ne yapmalıyız ? Yedek mi açacaz ? Durumu kurtarmaya mı çalışacaz ?
Sizlere bir sorum olacak. Uzun zamandır aklımda ama sormadım. Son 10 metrede olaki bir stoll, viril gibi emercensi durumlar yaşarsak ne yapılması gerek. Yani ne olur son 10 metredeyiz ve riskli kanadımız uçuş özelliğini kaybetti ? ne yapmalıyız ? Yedek mi açacaz ? Durumu kurtarmaya mı çalışacaz ?
- monosit
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 01.01.2012, 01:12
- Ad Soyad: Selim Sinan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar
Ben son 10 metrede yedek atmanın pek işe yarayacağını sanmıyorum. Yedek paraşüt açılıp bizi askıya alıncaya kadar çoktan yere çarpmış oluruz diye düşünüyorum.
Bu nedenle son 10 metredeki yaşanan bir emercensi durumunda kanada uygun komutlar vererek durumu kurtarmaya yada en azından sonucu hafifletmeye çalışmak bence daha doğru.
Varsayımda bulunduğunuz gibi son 10 metrede stall ve spin den kaçınmak için son yaklaşmada kanadın hücum açısını fazla yükseltmemek gerek.
Ben son 10 metrede yedek atmanın pek işe yarayacağını sanmıyorum. Yedek paraşüt açılıp bizi askıya alıncaya kadar çoktan yere çarpmış oluruz diye düşünüyorum.
Bu nedenle son 10 metredeki yaşanan bir emercensi durumunda kanada uygun komutlar vererek durumu kurtarmaya yada en azından sonucu hafifletmeye çalışmak bence daha doğru.
Varsayımda bulunduğunuz gibi son 10 metrede stall ve spin den kaçınmak için son yaklaşmada kanadın hücum açısını fazla yükseltmemek gerek.
- gakkaya001
- Mesajlar: 459
- Kayıt: 10.07.2010, 01:35
- Ad Soyad: Güner Akkaya
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
eğer doğru eğitimi aldıysanız son 10 metrede bu durumu yaşamanız olanaksız emercensi durumlarında böyle bir irtifadan sözedilmez bile olaki.. Diyelimki oldu dust devil çıktı diyelim son 10 metrede şansınız varsa http://www.youtube.com/watch?v=vigqGfXq ... ture=share bu adam gibi olursunuz
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba mert,
öncelikle pek hocasını dinlemeyen, hatta dinlemek istese bile elleri bun izin vermeyen yani kafasıyla vücudunu pekte uyumlu çalıştıramayan biri olarak her tür emercensi inişinden bir iki eksiği kalmış biri madde madde cevaplasın seni ;
s1- son on metrede spine girdik neydek?
c1- spine girene kadar aklın neredeydi? şimdi soruya soruyla cevap verip canını sıkmak istemezdim ama son 10 metrede spin, senin verdiğin anlamsız komutlar sonucudur. diyelim anlamsız bir günde, manasız bir uçuş yaptım kardeşim, ahada spine girdim şimdi ne yapacağız dersen... o zaman şöyle söyleyelim, yer seviyesinde her komut katıyla karşılık verdiğinden, hafif kontara fren ve senkronize ağırlık kaydırma. ha kontrayı verecek, peşine de senkronize totoyu kaydıracak tecrübem olsa ne soruyorum diyeceksin.. cevap; yerde bol bol çalışma yapıp, özellikle asimetrik kapanmaları çalışırsan bir tecrüben, artı havada spiral çalışmalarıylada katlı otopark tecrüben olur . böylece manasız bir spin dalışından kendini kurtaramasan bile sonuçları hafifletme şansın olur. beni sorarsan derin dalışları kimi zaman husseyin bolt koşusuyla, kimi zaman 45 derece yamaç yürüşüyle kompanse ettim, daha spinle yere dalmışlığım yok şükür
s2- poz vereyim, yahut şu sofranın yakınına inip bi sebepleneyim dediniz ve kanadı full stall oluncaya kadar durdurdunuz, şimdi kanadı uçmaya nasıl ikna edeceğiz?
c2- şimdiye kadar gözümün önünde gerçekleşen full stall'lardan kurtulanı daha görmedim şimdi gene baş tarafa refere edeceğiz ama full stall dediğimiz şey kanadın kendi kendine yapacağı bir şey değil kendi aklı olsa kendini stall edecek insanla uçmaz . lakin denk geldi beraber uçmak zorunda kaldınız stall eğer 10 metrede olduysa ve anında duruma uyanıp (stall'a sokan adam, stall yaptığına uyanma şansı çok düşük malsef ) frenleri saldınız, (boşalttınız yani) kanadın uçmasını umdunuz ve şansa binaen kanat uçtu valla süper . ama fakat ben daha çok 10 metrede ve hatta daha yüksekte freni boğa boğa boğa gelip çat diye yere vuranı çok gördüm. başka öneriler de var ama son 10 metre için artık fren salmaktan başka bir şey işe yarar mı şüpheliyim varsa daha iyi bilen yahut tecrübe eden, paylaşırsa bizde aydınlanır teşekkür ederiz.
bu kış günlerinde uçmayıp, canımızn sıkıldığı nasılda belli oluyor olsun.
öncelikle pek hocasını dinlemeyen, hatta dinlemek istese bile elleri bun izin vermeyen yani kafasıyla vücudunu pekte uyumlu çalıştıramayan biri olarak her tür emercensi inişinden bir iki eksiği kalmış biri madde madde cevaplasın seni ;
s1- son on metrede spine girdik neydek?
c1- spine girene kadar aklın neredeydi? şimdi soruya soruyla cevap verip canını sıkmak istemezdim ama son 10 metrede spin, senin verdiğin anlamsız komutlar sonucudur. diyelim anlamsız bir günde, manasız bir uçuş yaptım kardeşim, ahada spine girdim şimdi ne yapacağız dersen... o zaman şöyle söyleyelim, yer seviyesinde her komut katıyla karşılık verdiğinden, hafif kontara fren ve senkronize ağırlık kaydırma. ha kontrayı verecek, peşine de senkronize totoyu kaydıracak tecrübem olsa ne soruyorum diyeceksin.. cevap; yerde bol bol çalışma yapıp, özellikle asimetrik kapanmaları çalışırsan bir tecrüben, artı havada spiral çalışmalarıylada katlı otopark tecrüben olur . böylece manasız bir spin dalışından kendini kurtaramasan bile sonuçları hafifletme şansın olur. beni sorarsan derin dalışları kimi zaman husseyin bolt koşusuyla, kimi zaman 45 derece yamaç yürüşüyle kompanse ettim, daha spinle yere dalmışlığım yok şükür
s2- poz vereyim, yahut şu sofranın yakınına inip bi sebepleneyim dediniz ve kanadı full stall oluncaya kadar durdurdunuz, şimdi kanadı uçmaya nasıl ikna edeceğiz?
c2- şimdiye kadar gözümün önünde gerçekleşen full stall'lardan kurtulanı daha görmedim şimdi gene baş tarafa refere edeceğiz ama full stall dediğimiz şey kanadın kendi kendine yapacağı bir şey değil kendi aklı olsa kendini stall edecek insanla uçmaz . lakin denk geldi beraber uçmak zorunda kaldınız stall eğer 10 metrede olduysa ve anında duruma uyanıp (stall'a sokan adam, stall yaptığına uyanma şansı çok düşük malsef ) frenleri saldınız, (boşalttınız yani) kanadın uçmasını umdunuz ve şansa binaen kanat uçtu valla süper . ama fakat ben daha çok 10 metrede ve hatta daha yüksekte freni boğa boğa boğa gelip çat diye yere vuranı çok gördüm. başka öneriler de var ama son 10 metre için artık fren salmaktan başka bir şey işe yarar mı şüpheliyim varsa daha iyi bilen yahut tecrübe eden, paylaşırsa bizde aydınlanır teşekkür ederiz.
bu kış günlerinde uçmayıp, canımızn sıkıldığı nasılda belli oluyor olsun.
- SHaDoW
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 11.07.2009, 00:34
- Ad Soyad: Ahmet Tokalı
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 1
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Gladyatör yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=vigqGfXqMZo&feature=share
Yüksel Koç'un paylaştığı video çok güzel bir örnek olmuş. Zaten iyi eğitim almış bir başlangıç öğrencisinin dahi kanadı son 10 metrede son süzülüşte kendi verdiği yanlış kumandalarla spine stola sokacağını düşünmüyorum. Burada konuyu başlatan Mustafa Mert'in kastettiği dustdevil, rotor vb gibi bir durum olmalı.
Bu durumda, bence kanada hakim olmaya çalışmak kanadı dalış veya dönüşlerini kontrol etmek çok önemli.. Salınım ve dalış anında yaşanan yere çarpmalar çok daha şiddetli olabiliyor. Ayrıca konu ile ilgili olarak son 10-15 metre kala harnesten çıkmak böyle olası bir durumda 5 nokta taklası atılması gerektiğinde ilk nokta olarak ayaklarımızın tabanını kullanmayı kolaylaştıracaktır. Aksi durumda beş nokta taklasının ilk noktası kalça olacaktır ki bu da kompresyon kırığı vb omur yaralanmalarına sebep olabilir.
Ender'in yelkenkanat teklifi de düşünülebilir
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
Soru çok tedirgin edici ve bence herkesin başına gelebilir. Özellikle de yaz aylarında herkes aynı yere inerken bir önceki kanadın tetiklediği kaldırıcıya inmeye çalışırken olabilir veya ilerideki bir termiğin rüzgar altı bölgesine inerken olabilir bir de top landing yaparken rotor'a inerken olabilir. Video'daki pilotun yerinde ben olsaydım kanat öne surge yaptığında ve yer hızı arttığında sola dönüp başka yere inerdim çünkü belli yani arka rüzgar var, yer hızı artmış vs.
Yere 10 metre kala kanat tam stol olursa deep stola çevirebilmek mümkün olursa çarpışma hızı yedekle yere inmeye yakın bir hız olabilir.
Yere 10 metre kala deep stol olan kanadı deep stoldan yavaşça çıkarmak mümkündür ve olursa da normal inersin.
Yere yakın 30 metre'de kanadı gerçekten spine sokarsan siv'de de olduğu düz uçuş için gerekli irtifaya sahip değilsindir. Spine giren EN-A veya DHV 1 kanadı hemen uçması için yapabileceğin hızlı bir yöntem bilmiyorum.
Ufak bir tavsiyem var bir de fren uygulayıp yere çakmaktansa düz uçup ağaca girmek daha iyidir bence
Yere 10 metre kala kanat tam stol olursa deep stola çevirebilmek mümkün olursa çarpışma hızı yedekle yere inmeye yakın bir hız olabilir.
Yere 10 metre kala deep stol olan kanadı deep stoldan yavaşça çıkarmak mümkündür ve olursa da normal inersin.
Yere yakın 30 metre'de kanadı gerçekten spine sokarsan siv'de de olduğu düz uçuş için gerekli irtifaya sahip değilsindir. Spine giren EN-A veya DHV 1 kanadı hemen uçması için yapabileceğin hızlı bir yöntem bilmiyorum.
Ufak bir tavsiyem var bir de fren uygulayıp yere çakmaktansa düz uçup ağaca girmek daha iyidir bence
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
yere son 10-15 mtrede darbeli bir rüzgar ve inmeye çalıştığım yer eğimli bir arazi herhangi bir kapanma yaşamadım ama müdahele etmesem önden kapama veya sert bi asimetrik yerdim sanırım. o an düşündüğüm tek şey kanadı bütün tutmaya çalışmak
https://www.facebook.com/photo.php?v=15 ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v=15 ... =3&theater
- tunahan yz
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 04.03.2011, 13:14
- Ad Soyad: Tunahan Yavuz
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Iniste veya yere yakinken deep stall, full stall ve spin herekesin basina gelebilecek kazadir. Cok korkulacak birsey degildir. Buna kanat, hava, pilot hatasi vs vs sebep olabilir. Videodan bu yaz benim basima gelen deep stall inisi gorebilirsiniz.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater (formulu: eski boom 6, bi gidim fren ve baaaam betona inis. Biraz bel agrisi sukur buyuk zaiyat yok )
Hem kendi basima geldi hem de canli olarak birkac bu tur kazaya sahit oldum. Bu tur kazalardan olumcul yara almak mumkun olmakla birlikte dusuk bir ihtimaldir. Yeni stalla girmis kanadin cokus hizi yedek cokus hizina cok yakindir. Ancak stalldan ucusa gecen bir kanat enerjik bir yapiya sahiptir. Ucusa gecen kanadin ani enerji degismleri dolayisiyla pilotu pendulum etkisiyle yere cok hizli vurma riski vardir ve bu olumcul sonuclar dogurabilir. Stall iniste dikkat etmeniz gereken belinizi korumak olmalidir mumkun oldugunca darbeyi bacaklariniza almaya calisin. Iniste stall olursaniz ayaga kalkmaya calisin.
not: Bunlar kisisel gorusumdur, yasanacak herhangi bir kazada mesuliyet kabul etmem. Her pilot kendi kararlarini verir kendi bacagindan asilir!
Hepiniz saglicakla kalin.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater (formulu: eski boom 6, bi gidim fren ve baaaam betona inis. Biraz bel agrisi sukur buyuk zaiyat yok )
Hem kendi basima geldi hem de canli olarak birkac bu tur kazaya sahit oldum. Bu tur kazalardan olumcul yara almak mumkun olmakla birlikte dusuk bir ihtimaldir. Yeni stalla girmis kanadin cokus hizi yedek cokus hizina cok yakindir. Ancak stalldan ucusa gecen bir kanat enerjik bir yapiya sahiptir. Ucusa gecen kanadin ani enerji degismleri dolayisiyla pilotu pendulum etkisiyle yere cok hizli vurma riski vardir ve bu olumcul sonuclar dogurabilir. Stall iniste dikkat etmeniz gereken belinizi korumak olmalidir mumkun oldugunca darbeyi bacaklariniza almaya calisin. Iniste stall olursaniz ayaga kalkmaya calisin.
not: Bunlar kisisel gorusumdur, yasanacak herhangi bir kazada mesuliyet kabul etmem. Her pilot kendi kararlarini verir kendi bacagindan asilir!
Hepiniz saglicakla kalin.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba,
http://www.youtube.com/watch?v=OvYORWG-SpU
yukarıdaki linkte görüldüğü gibi yerden kopan bir termiğe, yahut yüksel koçun paylaştığı türden bir dust devil'e kapılmak olası olduğu gibi, iniş öncesi ağaç, bina, kaya çıkıntısı gibi engellerin ardında oluşan ve enerjik havalarda misliyle kuvvetli rotor bölgelerine girmekte mümkün, bunlar stall ve spin gibi düzgün gelişimli hareketler değiller, bildiğin allahın şamarı, artık o gün ne herze yediysen . tabi böyle şansız küçük emrah kılıklı pilot düştüğünde baya bir öledebilirdi, lakin 10 metre yahut yakınlarından yaşanacak çakmalarda potansiyel enerji az olduğundan yere vurduğunuzda ortaya çıkan kinetik enerji de o kadar az olur ve düşmenizide iyi ayarladıysanız çok bir şey olmadan, yahut kırık bir iki kemik ve kalbi yere bırakıp kalkabilirsiniz .
asıl spinle çakmaktan çok korkmak lazım çünkü baya enerjilenerek hareket halinde yere çaktığınızda bildiğin spatulayla kazırlar, lakin bu hareket düzenli bir manevradır ve bilinçli yapılır ve hiçbir bilinç sahibi o mesafeye kadar zorlamaz spini, akrolar hariç, onlar şuursuz kardeşim .
muzaffer arkadaşımızın videosunun yerinde yeller estiğinden, bir şey göremedim ama stala sokulmuş kanatla yere yaklaşan kişi, eğer muzaffer kadar tecrübe ve şuur sahibi değilse, kurtarması zor, anca bilinçli düşmeye hazırlıklı olmak lazım bence. bilinçli düşmeye o kadar alışmışımki yakınlarda geçirdiğim elim bir bisiklet kazasında bisikleti yokuş aşşağı yaklaşık 30-40 km hızla ıslak yolda salacak kadar şuursuzlaştığım bir kazada ) sadece omzumu çıkararak yırtmayı başardım gerçi omuz dağılabilirdi fakat artık reflekslerim nasıl efendi yoda tadında gelişmişse asfalta çottadanak vuracak kafamı ve refleksle yere uzatılacak kolu uzatmayarak kafa kolu koruduk ama vücudun bir yerini feda etmem gerekiyordu oda omuz oldu malesef .
aşağıda zamanında yaptığım bir hesapsızlık ve saldımcılık neticesi oluşan zeytin ağaçları arasındaki dalışımın videosu var. yalnız 4-5 metreden itibaren sağ fren neredeyse kalça seviyesinde olmasına rağmen, kanat çok yavaş tepki veriyor. eğer daha enerjik bir hava olsaydı bu kadar şanslı olmayabilirdim. gerçi benim kanadın fren ipleri çok uzun, doğru düzgün dönmek için kalçalarda gezdiriyorum freni o ayrı mevzu, ama yinede insan ağaca girmiyimde ne olursa olsun diyip sonra kendini bi kavanoz jöleyede çevirebilir
http://www.youtube.com/watch?v=TXcTtKcqy0U
demem o ki, her şey bir tecrübe, düşmeden yürünmez, yürümeden koşulmaz hesabı ben derimki bol bol yer çalışması, hocalardan yahut kulüp, pilot çevresinden kopmadan, tecrübeleri paylaşarak daha iyi oluruz. bilgi ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlarada teşekkürler. herkese sevgiler saygılar.
http://www.youtube.com/watch?v=OvYORWG-SpU
yukarıdaki linkte görüldüğü gibi yerden kopan bir termiğe, yahut yüksel koçun paylaştığı türden bir dust devil'e kapılmak olası olduğu gibi, iniş öncesi ağaç, bina, kaya çıkıntısı gibi engellerin ardında oluşan ve enerjik havalarda misliyle kuvvetli rotor bölgelerine girmekte mümkün, bunlar stall ve spin gibi düzgün gelişimli hareketler değiller, bildiğin allahın şamarı, artık o gün ne herze yediysen . tabi böyle şansız küçük emrah kılıklı pilot düştüğünde baya bir öledebilirdi, lakin 10 metre yahut yakınlarından yaşanacak çakmalarda potansiyel enerji az olduğundan yere vurduğunuzda ortaya çıkan kinetik enerji de o kadar az olur ve düşmenizide iyi ayarladıysanız çok bir şey olmadan, yahut kırık bir iki kemik ve kalbi yere bırakıp kalkabilirsiniz .
asıl spinle çakmaktan çok korkmak lazım çünkü baya enerjilenerek hareket halinde yere çaktığınızda bildiğin spatulayla kazırlar, lakin bu hareket düzenli bir manevradır ve bilinçli yapılır ve hiçbir bilinç sahibi o mesafeye kadar zorlamaz spini, akrolar hariç, onlar şuursuz kardeşim .
muzaffer arkadaşımızın videosunun yerinde yeller estiğinden, bir şey göremedim ama stala sokulmuş kanatla yere yaklaşan kişi, eğer muzaffer kadar tecrübe ve şuur sahibi değilse, kurtarması zor, anca bilinçli düşmeye hazırlıklı olmak lazım bence. bilinçli düşmeye o kadar alışmışımki yakınlarda geçirdiğim elim bir bisiklet kazasında bisikleti yokuş aşşağı yaklaşık 30-40 km hızla ıslak yolda salacak kadar şuursuzlaştığım bir kazada ) sadece omzumu çıkararak yırtmayı başardım gerçi omuz dağılabilirdi fakat artık reflekslerim nasıl efendi yoda tadında gelişmişse asfalta çottadanak vuracak kafamı ve refleksle yere uzatılacak kolu uzatmayarak kafa kolu koruduk ama vücudun bir yerini feda etmem gerekiyordu oda omuz oldu malesef .
aşağıda zamanında yaptığım bir hesapsızlık ve saldımcılık neticesi oluşan zeytin ağaçları arasındaki dalışımın videosu var. yalnız 4-5 metreden itibaren sağ fren neredeyse kalça seviyesinde olmasına rağmen, kanat çok yavaş tepki veriyor. eğer daha enerjik bir hava olsaydı bu kadar şanslı olmayabilirdim. gerçi benim kanadın fren ipleri çok uzun, doğru düzgün dönmek için kalçalarda gezdiriyorum freni o ayrı mevzu, ama yinede insan ağaca girmiyimde ne olursa olsun diyip sonra kendini bi kavanoz jöleyede çevirebilir
http://www.youtube.com/watch?v=TXcTtKcqy0U
demem o ki, her şey bir tecrübe, düşmeden yürünmez, yürümeden koşulmaz hesabı ben derimki bol bol yer çalışması, hocalardan yahut kulüp, pilot çevresinden kopmadan, tecrübeleri paylaşarak daha iyi oluruz. bilgi ve tecrübelerini paylaşan arkadaşlarada teşekkürler. herkese sevgiler saygılar.