Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 6 yıldır yarışmalara katılıyorum. İlk başlarda en fazla 5-6 km uçabiliyordum. Daha sonrasında 20-30km lere çıktı ama hiç gol atamıyordum. Bu beni daha çok uçmaya ve gözlem yapmaya itti. Ondan sonra tek tük gol yapmaya başladım ve amacımı her görevde er ya da geç gole gitmek olarak belirledim. Bu amaca ulaşmaya çalışırken ister istemez ön sıralarda gole ulaşma isteği de kendiliğinden belirdi. Ve fakat eksiklerimi daha fazla yüzüme çarpan bu durum beni düşünmeye ve gözlem yapmaya sevk etti.
Katıldığım yarışmalarda uçuştan önce plan yapmanın ve uçuş esnasında daha önceden yapılmış planı uçmanın önemini daha çok anladım. Hani derler ya maçı bir gece öncesinde kafasında oynamak diye. Bunu yapmaya çalışmaya başladıktan sonraki uçuşlarımda ciddi bir gelişme olduğunu gördüm. Uçuş sırasında ise konsantrasyonumun daha da arttığını hissettim. Bazı şeyleri uçuştan önce düşünüp planlamış olmak uçuş sırasında gereksiz dikkat harcamadan uçuşa konsantre olmamı kolaylaştırdı.
Yurtdışında uçtuğum bir yarışmada ise aslında çok tecrübeleri pilotların taskı değil kafalarındaki planı uçtuklarını veya uçmaya çalıştıklarını gördüm. Nerelere gidecekleri belli, tek konsantrasyonları belirli noktalara ulaşmaktı. Bu tabiki tecrübe ile geliştirilebilecek birşey ancak sonuçta onlar bu noktaya bir şekilde gelmişlerdi. Bunu farkettikten sonra resmen gözümün önünden bir perde kalktı ve uçuşum çok değişti, rahatladı. Aslında pilotların önündeki en büyük engelin kendileri olduğunu anlamış oldum.
Uçuştan önce plan yapmanın ve strateji oluşturmanın ne kadar faydalı olduğunu anlamam beni buraya da yazmaya itti ve diğer tecrübeli pilot arkadaşların da bilgilerini paylaşmaları ile yeni yarışma uçmaya başlamış arkadaşların kendilerini geliştirmeleri için çok faydalı bir kaynak olacağını düşündüm.
Benim düşüncelerim şu şekilde:
1. Meteoroloji: Yarışmada ilk olarak havayı iyi analiz etmek çok önemli. Hava iyi mi yoksa zayıf mı? Bu pilotun atak uçup uçmayacağını belirliyor. Eğer hava zayıfsa grup uçuşu daha öne çıkıyor. Rüzgarın görev devam ederken değişmesi başlangıçtaki planımızı değiştirmemize sebep olabilir. Ancak daha önceki hava tahminlerine bakmak ve rüzgar yön/şiddetinin değişeceğini bilmek stratejimizi buna göre kurmamızı sağlayacaktır.
2. Görevin yapısı: Göreve ve coğrafi şekillere göre uçuş planlaması oluşturmak. Biliniyorsa daha rota üzerindeki belirli termik noktalarını gps e veya haritaya işaretlemek. Çoğu zaman sadece rotayı takip etmek bizi güçlü termiklerden uzaklaştırıyor. Birçok pilot turnpointleri değil termik noktalarını uçuyor.
3. Elimizdeki malzemeye göre uçmak: Kendi kanadımızı ve pilotajımızı bilerek hareket etmek çok önemli. Eğer yakalayamayacağımız kanatları takip ediyorsak sonuçları da beklendiği gibi olacaktır. Ancak grup halinde uçabileceğimiz kanatlarla birlikte uçmak bizi sonuca daha kolay ulaştırır. Kanat kadar onu uçuran da çok önemli. Kendi pilotajımızı da strateji oluştururken hesaba katmamız gerekir.
4. En önemlilerinden bir tanesi bu teknoloji ve bilgi çağında daha önce yapılmış uçuş kayıtlarını incelemek çok faydalı. Bu bize arazi ile ilgili genel fikri zaten veriyor ancak bunu uygulamak için stratejimize uyarlamamız daha önemli.
Ben aklıma gelenleri bu şekilde sıralamaya çalıştım. Genel olarak yazılmış şeyleri detaylandırmanız da çok yararlı olacaktır.
Umarım herkesin katkısı ile faydalı bir belge oluşur.
İyi uçuşlar,
Eren...
Mesafe yarışmalarında uçuş stratejisi oluşturma
Moderatör: Moderatör Ekibi
- HeRCaiKraL
- Mesajlar: 131
- Kayıt: 05.12.2010, 15:29
- Ad Soyad: Veysel İpek
- Şehir: Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- merk
- Mesajlar: 190
- Kayıt: 26.10.2006, 18:01
- Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 12 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba,
Ben teşekkür ederim arkadaşlar.
Bu konuyu açmamdaki amaç nasıl iyi termik dönülürü, nerede speede basılır nerede basılmazı, yüzey şekillerine ve güneş/rüzgara göre nereden ve nasıl uçuluru, meteorolojik şartlara göre nasıl uçuluru tartışmaktan ziyade bunların tamamını hesaplayarak genel bir uçuş stratejisi oluşturmak. Çünkü çoğumuzda bu tür mental eksiklikler olduğunu farkettim.
Konunun daha da gelişmesi için soru-cevap şeklinde de gidebiliriz. Soruları kafalarına takılan şeyler olanlar yazarlarsa ona göre değişik cevaplar ve fikirler gelecektir. Ben de en azından kendi bildiğim ve uyguladığım şekilde yazarım. Doğru veya yanlış tartışırız hepimize faydası olur.
İyi uçuşlar,
Eren...
Ben teşekkür ederim arkadaşlar.
Bu konuyu açmamdaki amaç nasıl iyi termik dönülürü, nerede speede basılır nerede basılmazı, yüzey şekillerine ve güneş/rüzgara göre nereden ve nasıl uçuluru, meteorolojik şartlara göre nasıl uçuluru tartışmaktan ziyade bunların tamamını hesaplayarak genel bir uçuş stratejisi oluşturmak. Çünkü çoğumuzda bu tür mental eksiklikler olduğunu farkettim.
Konunun daha da gelişmesi için soru-cevap şeklinde de gidebiliriz. Soruları kafalarına takılan şeyler olanlar yazarlarsa ona göre değişik cevaplar ve fikirler gelecektir. Ben de en azından kendi bildiğim ve uyguladığım şekilde yazarım. Doğru veya yanlış tartışırız hepimize faydası olur.
İyi uçuşlar,
Eren...