İkinci El Yarışma Kanadı Satışları

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen Human capital » 1 on yıl 1 ay önce (27.02.2014, 14:22)

Server Arkadas,
Anlatilan konuyu biraz mizahi yone cekebilen yazilari aslinda cok severim.Bu insani
okurken canlandirici, kisa da olsa olay disi bakarak,meseleyi daha iyi kavramaya
daha yararli olabilir. Ayni zamanda eylendirici bir etkisi de olabilir okuyucu uzerine.

Ama maalesef senin yazini okurken yuzume bir gulumsemecik bile gelemedi.

Yukarida arkadaslarin tartistiklari konu,insanin yasami nasil algiladigi,yani kendi
yasam felsefesi ile ilgili onemli bir bakis meselesi. Yasal olarak tabii,herkese,her turlu
techizati (ozelliklerini aciklamak sartiyla) satabilirsin.Buna kimse karisamaz.
Ve bu techizati alan kisinin bir sure sonra bir kaza yapip,belini yada boynunu
kirdigini duydugun zaman, bana ne almasa idi de diyebilirsin. Bu da senin kendi
icsel sorunundur.

Ama bazi insanlar, boyle durumlarda olayda kendi sorumluluklari da oldugunu
dusunuyor. Keske satmasaydim da,sakat kalmasaydi ya da olmeseydi dusuncesi,
kendi sorumlulugunu bilen,cevresinde ve icinde yasadigi toplumda iyilestirilmesi
gereken davranislarda en azinda kendine duseni yapmak isteyen insan tavridir.

"Her koyun kendi bacagindan asilir" dusuncesi hakim olan bir grup ya da toplum
gercek anlamda bir birliktelik kuramaz. Bundan dolayi,insan gruplarinda aralarindaki
iliskilerde yasal cercevelerden baska degerler de belirleyicidir.

Boyle konular Alman parasutculeri forumunda da yogun bir bicimde tartisiliyor.
Genel kani,malzemeyi satarken malzemenin eksiklerini acikca belirtmek ve alicinin
ucus kondusyonuna uygunlugu konusunda fikir iletmek. Ama bir kisim pilotlar
bu konuda kesin tavirli. Baslangic seviyesindeki birine ileri seviyede bir malzemeyi
satmak, ahlaki olarak yanlistir ve ben satmam diyorlar.

Yasal dayanigi olmayan bu durus bence cok degerli.Kazim arkadasin tavrini sonuclari
acisindan dusundugumuz zaman, Y .Parasutculeri arasindaki guvenlik yeterliliginin
gelismesine cok yararli olacagini anlayabiliriz.

Yanlis anlasilmayi engellemek acisindan bastan soyleyeyim;Hic kimseye zorla bir sey
yaptirmak dogru deyildir. Uculmamasi gereken bir havada ucmaya kalkan pilota
ancak insani bir diyalogla sorulabilir, acaba tehlikelerden haberi varmi ve buna ragmen ucmak
kararinda mi?. cevap evet ise yapilacak bir sey yok bence,maalesef.

Ayrica malzeme satanlari da herhangi bir bicimde zorlayamayiz,suna veya buna
satin diye.Ancak insanlara ticari kaygilari disinda,ve yasal cercevelerinden ayri bir
insani sorumluluklari oldugunu hatirlatmak,bir toplumda kendi sorumlulugu
oldugunu bilen insanlarin da gorevidir.
Selamlar
Ibrahim Coban


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (27.02.2014, 18:32)

Kazım bey kardeş diye hitab ederken gerçekten samimi ve içten bir şekilde seslenmiştim kabadayılık yapmak değil amacım.
Uslubum sizin alışveriş biçiminizlede dalga geçmek değil sizinde uyguladığnız yaygın bir tavrın abartılarak saçmasapan bi hale gelmesini eleştirmekti.

Yiğit beyde eğitmen kimliği ile saygı duyduğum bir arkadaşımız. Kendi klubünde ve ayp de uyguladığı eğitim sistemi ile işini ciddiyetle yapan nadir eğitmenlerden biri.

İbrahim bey sizin yazılarınızı keyifle takip ediyorum. Forumda çok sık yazmasamda sizi takip eden ve takdir eden forum üyelerinden biriyim.
Daha önce uçulmaması gereken bir havada uçmaya çalışan bir pilota nasıl müdahale etmek gerektiği konusunda başka bir başlık altında çok yerinde tesbitler yapan bir cevap vermiştiniz. Benzer bir nokta olduğu için yine bu başlık altında vermiş olduğunuz cevabı tekrarlamışsınız.
Size kesinlikle katılıyorum. Benzer bi tavrın kanat satışlarında da uygulanabilir olduğuna inanıyorum. İnanırmısınız burda uçamazsınız diye take offa dozer çıkartıp pilotların üzerine süren insanlar var. Ne için, pilotları korumak için dozerle üzerlerine yürüyor. Vur diyince öldüren bi milletiz ne yazık ki.

Bi yarışma kanadım olsa onu başlangıç öğrencisine satmazdım. Aklı başında olan bi başlangıç öğrenciside kandırılmadığı sürece
yarışma kanadı almak isteyeceğini pek sanmıyorum. Referansa gerek kalmadan kişinin beyanı esas alınarak alışveriş yapılabilir diye düşünüyorum. Bundan fazlası bence de işgüzarlık, take off a dozer çıkartan zihniyetten farksız bi yaklaşım.

Burda esas mesele bence insanlara yardımcı olmak istiyorsanız onları doğru yönlendirmek için bilgi verin. En A dan En B ye, En C den En D ye sonrasında yarışma kanadına geçmek için pilotaj düzeyinin, toplam uçuş saatinin, sezonluk uçuş saatinin ne olması gerektiği hakkında bilgilendirin. Hatta Kanat seviyesi düzeyinin yükseltilmesinin çok da gerekli bi şey olmadığnın anlatılması gerek. Benim 20 senedir uçan arkadaşım hala En B sınıfı kanatla uçuyor. Yeni başlayan arkadaşlarda kendini
ispatlamak için gereksiz risk alıp kanat seviyesini bir an önce yükseltme yönünde bir eğilimleri oluyor. Bunun önüne geçmek için objektif kriterler koyup en azından bu hırslı arkadaşlarımızı doğru yönlendirmeye çalışabiliriz.

Kullanıcı avatarı
lsslzadam
Mesajlar: 53
Kayıt: 11.01.2012, 22:51
Ad Soyad: İsmail Yüksel
Şehir: Elazığ
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen lsslzadam » 1 on yıl 1 ay önce (27.02.2014, 19:27)

+1

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen Human capital » 1 on yıl 1 ay önce (27.02.2014, 21:31)

Servet arkadasim,
forumda yazilarimi severek takib etmene sevindim. Ama bu ne seni benim dusuncelerimi oldugu gibi kabul etmeni, ne de
her dusuncemin dogru olabilecegi ilkesiyle digerlerine uygulayip eslestirme yapmani gerektirir. Benim icin senin bizleri
ilgilendiren konularda kafa yorman ve kendin icin belli yargilara varman,cok onemli. Baskalari ya da baska kurumlar
bizim icin bu soruyu cozsunler, demedigin surece, sorunun cozulmesi yonunde dogru yoldasin demektir.

Vardigin yargilarda ayni dusunceye ulasip ulasamayacagimiz da ayri bir konu. Belki bir kisminda, bazi noktalarda anlasip
diger bazilarinda aramizda farkliliklar olabilir. Bunun sebebi farkli kulturel koklerimizden olabilecegi gibi,generasyon
farkliligindan da kaynaklanabilir. Ama konustugumuz surece sorun cozum yonunde dogru ilerliyoruz demektir.

Simdi burada iki degisik soru var karsimizda. - Bir pilot tehlikeli bir havada ucus yapmak istiyor. -Diger pilot kendisi icin
tehlikeli olabilecek bir kanadi benden satin almak istiyor. Birinci olayda pilotu uyarmak, mumkun tehlikelerden haberdar
olup olmadigi sakin bir dille sormak, benim insani gorevim. Ama pilot kesinlikle durumun farkinda oldugunu ve kendisinin
ucmaya yeterli oldugunu ve ucacagini soyluyorsa,onu kimse engellememelidir. Bu tamami ile onun kisisel karar verme
ozgurlugu hakki icindedir. Benim o kisinin o hakkini engelleme yetkim yok. Bir tek ozel durumda onu engelleyebilirim.
Bu da sayet kalkis yaptigi arazi benim tapulu kisisel arazimse. Bunun disinda onun taniyamadigim bir Y. parasutu
uzmani,super bir pilot oldugunu umud edip,basina bir sey gelmemesine dua etmekten baska yapacak bir sey yok.

Ikinci olayda ama ben karsi tarafin ozgurlugunu kisitlamadan,parasutu ona satmayarak olayi o kisi icin tehlikeli bir
durumu engelliyorum.Yani bu ikinci durumda kendi acimdan aktif olarak bir seyler yapabilme imkanim var. Ama o kisi
zaten baska birinden de boyle bir parasut alabilir diye karsi cikabiliriz. Tabiiki oyle, ama tartistigimiz nokta zaten o.
Ahlaki olarak dogru bulmadigim icin satmiyorum. Ama baska biri satiyor olabilir, benim satmadigim icin en azindan
kendi acimdan dogru davranarak, kendime saygimi kaybetmem, Kazim,in da hareket noktasi sanirim buydu.

Ama.., iki olay arasinda (biraz uzak da olsa) yine de bir baglanti,benzerlik var; Birinci olayda,pilotun kalkis yapma
ozgurlugu, ikinci olayda pilotun kendi karar verdigi malzemeyi alma ozgurlugu. Birincisinde adamin kalkis yapma
ozgurlugunu kabul ediyoruz da ikinci pilotu neden,hocasina ogretmenine muhtac ediyoruz.Bence aradaki fark su,
birinci pilotun nasil bir seviyede oldugunu bilmiyoruz ve techizatini biz satmadik.Ve ayrica kendine pilot diyenleri
engelleme yetkimiz yok.Ikinci pilotun ise baslangic seviyesinde oldugunu ve bizim satacagimiz malzeme ile
basina kotu bir sey gelebilecegini dusunuyoruz. "Hocasina"muhtac kalmasi tabii ki bizim icin mutlu edici degil.

Ama o pilot saglikli oldugu surece kendini gelistirerek "Hoca" yorungesinden kurtarabilir kendini.

"Bi yarışma kanadım olsa onu başlangıç öğrencisine satmazdım. " diyorsun hakli olarak. O pilot adayinin kaza
yapma ihtimali cok yuksek olurdu o parasutle. Bence Kazim,in kaygisi da ayni cikis noktasinda idi.

Y. parasutu camiasinin bugun icinde bulundugu durumun nedenleri konusunda ben de biraz fikir yuruttum.
Asagidaki nedenlere Turkiye,deki insanin Sosyo-kulturel yapisini analiz eden bir bolum koymak gerekiyordu,
tam olmasi acisindan. Ama konumuzu cok uzatip dagitacagindan yapmadim.

- Pilotlar arasindaki birligin saglanabilmesi icin vizyon eksikligi.
- Her sehirde bulunan gruplar arasinda Ticari kaygilarla, karsilikli iliskilerin yok edilmesi.
- Bilgisi olan pilotlarin kendilerini gokyuzunde gormeleri nedeni ile bilgi kopuklugu.
- Yamac parasutu icin adi altinda sadece yarisma pilotu yetistimek ve her olanagi yarismaya yonlendirmek.
- En onemlisi Tabanin (herkes) pasif her seyi disaridan bekleyen,elini is yapmaya uzatmayan olmasi.
- Ve bunun sonucunda belli kisilerin Federasyon vs adi altinda Y.P. kitlesi adina, bazi kurumlardan makam ve olanak
umuduyla iliskiler kurup kitlenin umudunu yonlendirmesi

Butun bunlar Pilotlar arasindaki birlikteligi engelleyen anlayislarin en onemli nedenlerinden. Ve bunlar maalesef
cok cabuk cozulecek sorunlardan degil. Kitlenin olgunlasmasi bence en temel sorun. Bu sadece pilotlar icin
degil Turkiye Toplumu icin de gecerli bence. Padisah ya da Pasa secmeden yasamayi ogrenmemiz gerek.
Uf cok yazdim galiba, disarida yagmur var bu da biraz uzun tutmami sagladi. Buna ragmen konuyu bence
yeteri kadar ayrintili aciklayamadigim duygusundayim, ama oturmaktan biktim artik.
Hoscakal, Selamlar.
Ibrahim

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (28.02.2014, 19:38)

insanların yerine karar vermektense onlara gerekli olan veriyi verip onların kendi karar vermesini beklemek bence daha doğru. Gerekli bilgiyi verdikten sonra kendi hayatları üzerine kumar oynamak istiyorlarsa kendileri bilir ve sorumlulukta onlara aittir.
Ben bu oyunun bi parçası olmak istemiyorum diyenede saygı duyarım. Fakat bu tür bi kumarın önüne geçmek içinde önerilen alışveriş yöntemide doğru değil bence. Ben kanat almak istiycem adam benden Cv i istiycek refarans isteyecek oldu olacak sabıka kaydı da istermisin diycem tatsızlık çıkacak:)
Yassah kardeşim yassah demekte veya olayı kişiselleştirip bu kanadı sen alırsan ölürsün demek yerine önüne objektif kriterler koyup sağ duyulu bi karar vermesini ummamız gerek.

Kullanıcı avatarı
kazim karabas
Mesajlar: 85
Kayıt: 08.10.2007, 18:15
Ad Soyad: Kazım Karabaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen kazim karabas » 1 on yıl 1 ay önce (28.02.2014, 20:40)

Kardes hitabinizin samimi ve icten oldugunu dusunmuyorum,acikcasi
Mesajin icindeki isguzarlik,komik ve sacmasapan gibi kelimeler ictenliginiz hakkinda yeterince fikir veriyor.
Kendi adima ,forumda sadece adini soyadini gordugum,tanimadigim,samimiyetim olmayan birine nezaket ve saygi kurallari dogrultusunda davranmaya calisir ve kardes diye hitap etmem ,bunu en azindan ustten bir hitap tarzi hatta uluorta bulurum.Hitaptada foruma yazdigim mesajda da bu asgari kriterlere dikkat etmeye calisirim.Aksi takdirde polemige gider konu,bende sizin yaklasiminizi acik soyleyeyim sacmasapan buluyorum,ama siz boyle bir ifade kullanmadiginiz surece bunu yazmaktan kaciniyorum.
Ibrahim agbinin dedigi gibi benim icin konu sadece kanat satmakla ilgili degil,yasam felsefemizle ve kendimize gore neye ahlaki ve ilkesel buldugumuz ile ilgili.Bu spor icinde bulundugumuz sure icinde seviyeye uygun olmayan kanat hatta kilo limiti uygun olmayan kanat satislarindan kaynaklanan kazalar oldugunu gorduk.Bu konuda trajedi (parodi degil ) ile sonuclanan cok aci vakalar biliyorum.En az 7-8 ornek verebilirim ancak baska polemikler acar.
Acikca soyleyeyim,biz o kanadi ona sattik ama cok iyi ucuyordu,kisa zamanda cok ilerletmisti diyenler cikabilir.
Ben duydugum kisisel sorumlulukla boyle davranmayi uygun buluyorum.
Herkesin illa ikna olmasi gerekmiyor.Yazdiklarim bu konuda fikir olusturmaya calisanlara yardimci olursa mutlu olurum.

Yani kisacasi mesele yogurdu nasil yedigimiz ile ilgili
Ben yogurdu boyle yiyorum,bunu hesabini da vicdanima veriyorum.
Tabiki yogurdu yemenin bir cok yolu var,isteyen kasikla,isteyen elle yer,isteyen ustune basina doker ,herkesin kendi bilecegi sey

Afiyet olsun


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (28.02.2014, 22:06)

Eyvallah kardeş :) ben iyi niyetimi beyan ettim. O senin hassasiyetin dikkat ederiz.
Benim demem o ki sizin çözüm diye önerdiğniz yöntem işe yaramaz. Pg forumdan dhv den e bay den isteyen istediğni alıyo zaten.

Kullanıcı avatarı
akifcagdas
Mesajlar: 9
Kayıt: 17.06.2006, 17:37
Ad Soyad: A. Çağdaş Acar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen akifcagdas » 1 on yıl 1 ay önce (01.03.2014, 16:35)

ziya yazdı:Hee elimde patladi kanatlar satabilmek bir icin alt yapi olusturuyorum.
Istermisin? Ucarsinda aslanlar gibi fiyatta anlasiriz paradan haber ver.


Ziya

Bir zamanlar fakir ama gururlu bir öğrenci vardı.. Şimdi elindeki tüm kanatlara talibim... 8)

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 1 ay önce (01.03.2014, 22:51)

EN C veya EN D bir kanat satacak olsam satacağım kişinin bu kanada uygun olup olmadığını bilmek isterdim. sattıktan 1 2 ay sonra kişinin kaza yapması vicdanımı rahatsız ederdi.

yarışma pilotu kaza yapamaz mı yapar ama sattığım kişinin seviyesini bilmek vicdanımı rahatlatırdı.


bu olay çok kişisel birşey. kimisi umursamaz ben ticaretime bakarım der kimiside ticareti bi adım geride tutup birazcık araştırmayla hem kendi vicdanını hemde karşısındakinin hayatını düşünerek iş yapar.


ve kendi kanaatim bu sporda biraz vicdanlı olmak lazım.

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen metin » 1 on yıl 1 ay önce (02.03.2014, 15:48)

Sevgili pilot arkadaşlarım;
Mevzu bahis olan insan hayatından bahsediyoruz, malesef bu sporda hatalı yapılan seçimler insan hayatına mal olabiliyor. Siz satıcı ve tecrübeli pilot arkadaşım sattığınız kanadın durumunu, derecesini kullanıcı ve bilir kişi olarak alıcı arkadaşa yönelteceğiniz bir kaç soru ile kanıdın kendisine uygun olup olmaması hakkında görüş ve önerinizi belirterek eğer kanat kendisine uygun değil ise almamasına mani olarak belkide hayatını kurtarmış olursunuz.

Diyelimki kanadı alan arkadaşımızın kanadın kendisine göre olmadığını sezinlediğiniz halde umursamıyarak arkadaşımızı uyarmadınız ve sonuç çok kötü oldu....... hiç mi vicdanınız sızlamıyacak????

Kendi başımdan geçen olayıda sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir arkadaşım YP sporunu bırakmak istediğini ve malzemelerini satmam konusunda benden yardım istedi. Birlikte uçuşa başladığımız arkadaşımın öğrencisi kanadı satın almak istedi bende kanadın kendisine uygun olmadığını kanadı vermek istemediğimi belirttim ve uygun kanat seçimleri konusunda kendisini bilgilendirdim. Daha sonra kendi hocam kanadı benden satın aldı ve tanımadığım başka birine uçuş için verdiğinde uçan arkadaşımız Babadağ 1900'den kalkışı esnasında asimetrik kapanma ve spinle çakıldı ve o arkadaşımız şu an aramızda değil arkadaşlar...

Sevgili Sevet YALÇINKAYA pilot arkadaşım gerçekten güzel bir espiri olmuş. Fakat düşüncelerinize katılmıyorum.

Mevzu bahis insan hayatı olunca ufacık bir hatam ve kusurum olmamalı...

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 15:40)

http://www.bhpa.co.uk/pdf/En926_summary.pdf
ingiltere yamaçparaşütü ve delta kanat federasyonunun kanat seçiminde pilotların değerlendirmesi gereken kriterleri açıkladığı çok güzel bir güvenlik uyarısı çok açık ve net.
bir sütunda her kanat sınıfının uçuş karakteri tanımlanmış diğer sütünda da o sınıf için gerekli olan pilotaj düzeyini açıklamış.
http://www.dhv.de/web/en/safety/recomme ... ragliders/
dhv de her kanat düzeyi için bir pilot profili tanımlamış ve min sezon uçuş saatinin ne olması gerektiğni yazmış.
bhpa sezonluk uçuş saatleri hesaplanırken özellikle sahil kesiminde stabil rüzgarda yapılan soaring uçuşlarından ziyade termal koşullarda yapılan aktif pilotaj gerektiren uçuşların değerlendirilmesi gerektiğni yazmış bence bu önemli bi ayrıntı.


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 15:58)

pg forumda bir pilotun güzel bir lafı vardı. Çoğumuzun düştüğü bir yanılgıdan bahsediyordu.
Yamaçparaşütü kullanmak araba kullanmaya benzemez daha hızlı bir araba aldığnızda daha hızlı gidebilirsiniz. Fakat yamaçparaşütünde bu geçerli değildir.
Daha çok keman kullanmaya benzer iyi bir virtüöz kötü bir kemanla harikalar yaratırken işi bilmeyen birine dünyanın en iyi kemanınıda verseniz felaket sesler çıkartıcaktır.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 20:27)

SERVET yazdı:http://www.bhpa.co.uk/pdf/En926_summary.pdf
ingiltere yamaçparaşütü ve delta kanat federasyonunun kanat seçiminde pilotların değerlendirmesi gereken kriterleri açıkladığı çok güzel bir güvenlik uyarısı çok açık ve net.
bir sütunda her kanat sınıfının uçuş karakteri tanımlanmış diğer sütünda da o sınıf için gerekli olan pilotaj düzeyini açıklamış.

Bu çok güzel bir açıklama evet. Burada bahsedilen A,B ve D kateregorilerine lafım yok ancak C kategorisi çok arada kalmış, anlamsız olmuş.
Şöyle yazıyor:
Designed for pilots familiar with recovery techniques,
who fly “actively” and regularly, and understand the
implications of flying a glider with reduced passive
safety.
(For pilots who are Advanced Pilot rated, have
several hundred hours logged (many of these in
thermic conditions), have completed SIV courses, are
flying ten or more hours a month, and enjoy dealing
with large asymmetric collapses etc.)

Yani diyor ki:
Bu kanat, kanadın açılma tekniklerine aşina, aktif ve düzenli uçan, pasif güvenliği azaltılmış bir yamaç paraşütünün doğasını anlayabilen pilotlar için tasarlanmıştır.
(İleri pilotaj seviyesine sahip, birkaç yüz saat uçuş kaydı olan(çoğu termikli koşullarda), SIV kurslarını bitirmiş, ayda 10 veya daha fazla saat uçan, ve büyük asimetrik kapanmalarla uğraşmaktan keyif alan pilotlar içindir.)

Şimdi bizim memleketi bırak yabancılarda bile C kanat kullananların çoğunde öyle birkaç yüz saat uçuşu olsun, ayda 10 saatten fazla uçsun gibi pilotlar yok. Hepsini geçtim büyük asimetrik kapanma yiyip bununla uğraşırken hoşuna giden kimseyi de görmedim, tanımadım :)
Şimdi C kanadı olanlar veya almak isteyenler bu tabloya bakıp B'ye mi geçmeli yani????

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 21:34)

:) Evet bhpa En c de çıtayı çok yüksek tutmuş. Herhalde uçanların yüzde 80 ni bu durumda EN B ye geçmek zorunda.:)
dhv en c için sezonluk uçuş saatinde daha makul bir ölçü koymuş. Min. 50 saat diyor. En c ile uçmak isteyen biri En B kanatla full s.i.v tamamlamış olmalı. Bruce gold simith de son kitabında en c için min. 50 saat diyor. 50 saatden az uçuyorsanız slow en B ya da en A kullanın diyor.(ileri En b bile değil) Ayrıca sakın bunlar başlangıç kanadıdır tuzağına düşmeyin diye belirtiyor.
Kitabında En A ile nasıl Xc uçuşu yapılır diye bir bölümde var.
En B yi B1 B2 B3 diye üçe ayıranlar var. B1 Yavaş En B En a ya yakın. B2 normal En B. B3 ileri en B , En B güvenliğinde En C performansına yakın kanatlara diyolar.

C sınıfında da benzer bi ayrım yapılıyor. Hot En C dedikleri D ye yakın En C ler için bhpa nın kriteri baz alınabilir. Normal En C ler için dhv ye uymak daha mantıklı gibi duruyor.

Kapanma konusuna gelince En B den En c ye geçicek biri full s.i.v tamamlamış. En azından 5 farklı bölgede termik ve xc uçuşu yapmış.(ushpa kriteri) min 50 km e hatta 60, 70 km uçmuş olmalı. Ayrıca yarışmalara katılmış birinin kapanmalarla ilgili hiçbir problemi olmaması gerekir. Bence o kriterde bi tuhaflık yok.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen Human capital » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 23:11)

Sayin servet arkadas,
Verdigin cevaplardan ya yazimi (yazilarimizi da diyebilirim, musaade ederse Kazim arkadas) hic okumadigin ya da okuyup da
anlamadigin sonuclarini cikardim dogrusu. Gerci sonucta benim icin iki durum da senin kendi ozgurluk sinirlari icinde oldugu icin farketmez. Ama genis detaylari ile yazmis olmama ragmen benim dusuncelerimi boyle carpitarak vermis olman benim icin
kabul edilir degil. Yazilarimizda hicbir sekilde herhangi bir duzeni kurulmasini,kontrol edilmesini,yassaklanmasini vs savunmadim.
Tamamiyle iki tarafin da ozgur karar verme haklarini degisik pozisyonlardan degerlendirip anlatmaya calistim.
Okumadi isen sana daha baska bir onerim yok.
Selam

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 ay önce (04.03.2014, 23:57)

Ben üst seviyeye geçişte daha önce forumun köşe bucak bir yerlerinde okuduğum ve çok önemli olarak gördüğüm bir yöntemi tavsiye ederim.. Sanırım şöyle bir şeydi "Eğer kullandığınız kanat ile full speedde önden kapanma ve asimetrik kapanma sizi hiç rahatsız etmiyor ise üst seviyeye geçmeniz uygun olabilecektir" Yarışma kanadına geçmeyi cesaret edecek seviyede olan pilotlar bence bunu bir denemeli.. Sonra karar vermeli..

Onun haricinde, alıcı, satıcı, vicdan merhamet, iç huzur, dua, helallik... uzaar gider..

Kazasız keyfli uçuşlar diliyorum..


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (05.03.2014, 00:22)

İbrahim bey sonuçta önerilen ve tercih edilen yapay bi kontrol mekanizması. Ben de bunun işe yaramayacağını söylüyorum.
Sorun benim için doğru malzeme seçememek. Konu yanlış bir zeminde tartışılıyor. Bana göre insanların kanat seçiminde doğru karar vermeleri için çaba göstermek daha anlamlı.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen Human capital » 1 on yıl 1 ay önce (05.03.2014, 00:37)

Hangi kontrol mekanizmasindan bahsettigini anlayamadim,yazimizda kontrol gerekliligi konusuna yorumlanabilecek bir virgul bile yok

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen SERVET » 1 on yıl 1 ay önce (05.03.2014, 00:51)

Tavsiye ettiğiniz alışveriş yönteminin kendisi kontrol mekanizması üzerine kurulu. Buna odaklanmak yanlış diyorum.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 1 ay önce (05.03.2014, 01:17)

SERVET yazdı::) Evet bhpa En c de çıtayı çok yüksek tutmuş. Herhalde uçanların yüzde 80 ni bu durumda EN B ye geçmek zorunda.:)
dhv en c için sezonluk uçuş saatinde daha makul bir ölçü koymuş. Min. 50 saat diyor. En c ile uçmak isteyen biri En B kanatla full s.i.v tamamlamış olmalı. Bruce gold simith de son kitabında en c için min. 50 saat diyor. 50 saatden az uçuyorsanız slow en B ya da en A kullanın diyor.(ileri En b bile değil) Ayrıca sakın bunlar başlangıç kanadıdır tuzağına düşmeyin diye belirtiyor.
Kitabında En A ile nasıl Xc uçuşu yapılır diye bir bölümde var.
En B yi B1 B2 B3 diye üçe ayıranlar var. B1 Yavaş En B En a ya yakın. B2 normal En B. B3 ileri en B , En B güvenliğinde En C performansına yakın kanatlara diyolar
.


Evet aynı fikirdeyim bende. Yazdıklarından bu konuya çok aşina olduğun anlaşılıyor...
Thermik Magazin(Almanya)'de dediğin gibi B kanatları kendi içinde B1-2-3 diye sınıflanıyor ayrıca DHV ayrıntılı kanat incelemesi yapıp normale test edilmeyen bazı kriterleri kullanıcılarla internet sitesinden paylaşıyor.
Şimdi elinde afedersiniz boktan bir kanat olan biri tabi ki de kanadını kötülemeyecektir. Bunun dışında istediği fiyattan alıcı bulan biri yine aynı şekilde alıcıyı kaçırmamak için ürkütmek istemeyecektir.

Benim önerim şöyle:
Kanat almak isteyen veya satan biri bizim tercüme ettiğimiz yani Türkçe olarak basit ve anlaşılır bir dille yazılmış DHV, BHPA ve USHPA önergelerini kontrol etsin ve/veya satıcı tarafından yönlendirilsin.
Bir başlık açarız, moderatör başlık bağlantısını eklemeyi zorunlu kılar veya ekler tabi satan kişide bağlantıyı malzeme bilgisinin sonuna ekler...
Böylelikle alıcı okuyup fikir sahibi olur.
Servet ve İbrahim abi ne dersiniz???