AYP Spor Klulübü 2013 yıl sonu değerlendirmesi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
KUTLU
Mesajlar: 54
Kayıt: 13.12.2006, 12:20
Ad Soyad: Kutlu Aydar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

AYP Spor Klulübü 2013 yıl sonu değerlendirmesi

Mesaj #1 gönderen KUTLU » 1 on yıl 2 hafta önce (12.03.2014, 12:31)

AYP Spor Kulübü 2013 yılsonu değerlendirmesi

AYP Spor Kulübü olarak 2013 yılında yaşanan olaylar sonrasında genel bir değerlendirme yaptık. Bu değerlendirme sonucunda, ülke genelinde tüm öğrenci ve eğitmenlere tavsiye niteliğinde bir döküman hazırladık. Bu paylaşım dahilinde hiçbir kişi ya da kuruluşu hedef almıyoruz, amacımız farkındalığı ve eğitim kalitesini arttırmak, herkesin daha güvenli ve nitelikli uçuşlar gerçekleştirebileceği bir ortam oluşmasına katkıda bulunmak. Diğer kulüplerin ve üyelerinin de katkılarıyla bu hareketin daha da yayılacağına ve gelişeceğine inanıyoruz.


Kulüp ve topluluklar her etkinlik/yarışma öncesi ve sonrasında bir araya gelerek risk ve durum değerlendirmesi yapmalıdırlar. Ayda en az bir kez olmak üzere eğitim, planlama ve görev dağılımı yapmak için genel bir toplantı düzenlenmelidir.

Pilotların zor durumda kaldıkları veya kaza ile sonuçlanan uçuşlar mutlaka değerlendirilmeli, problemlerin kaynakları incelenerek pilotları aydınlatıcı analiz ve bilgilendirme yapılmalıdır.

Başlangıç eğitiminden sonra spora devam etmeye karar veren tüm pilotlar ilk yardım eğitimi almalıdır. En az 2 yılda bir, mümkünse her yıl ilk yardım eğitimi tekrarlanmalıdır.

Eğitim müfredatları içine hava sahalarının kullanımı ve telsiz kullanımı ile ilgili gerekli bilgileri de dahil edilmelidir.

Her yıl en az bir kez düzenlenen teorik sınavlarla, pilotların bilgileri sınanmalı ve tazelenmeli, sonuçlara göre teorik ve pratik eğitimler düzenlenmeli, bu eğitimlere katılıma özen gösterilmeli, gerekiyorsa pilotlara kısıtlamalar getirilmelidir.

Öğrenciler eğitim sırasında anlatılacak konuları bölüşüp, aktif olarak bu sürece dahil olarak daha verimli bir çalışma yapılmasını sağlayabilirler.

Pilotluk seviyeleri ve kriterleri tanımlanmalı ve pilotların seviyeleri adil ve tutarlı bir biçimde belirlenmelidir.

Sadece öğrenciler değil, eğiticiler de bilgilerini tazelemeli ve güncel tutmalıdır. Yerli ve yabancı kaynakların eğiticiler tarafından takip edilmesi gereklidir.

Eğiticiler, öğrencilerden değerlendirme formları alarak kendilerini geliştirmek ve eğitim kalitesini artırmak için bir kılavuz olarak kullanabilirler.

Yer çalışmasının özellikle başlangıç ve kulüp pilotluğu aşamasındaki önemi unutulmamalı, öğrenciler ve eğitmenler bu çalışmaya yönelik motivasyonu yüksek tutmalıdır. Daha çok yer çalışması ve daha az uçuş potansiyel olarak daha az risk anlamına gelir. Yer becerileri yeterince gelişmemiş bir pilot ise uçuş sürecinde daha çok risk alıyor olacaktır.

İniş planlaması ve hedef inişi çalışmalarına özen gösterilmeli, öğrencilere aşamalı olarak bu çalışmalar yaptırılmalıdır.

Öğrencilerin yaşam tarzlarına bağlı olarak bu spora ayırabilecekleri zaman hedeflerini belirlemede en önemli etkenlerden birisidir. Eğitim esnasında öğrencilerin beklentilerinin ve hedeflerinin yaşam tarzlarına paralel oluşması hem fazladan risk almamalarına hem de hayal kırıklığına uğramamalarına yardımcı olacaktır.

Uçuş etkinliğinin sadece garanti havada yamaca gidip uçup geri dönmek olmadığı, bu planın önceki günlerden havayı takip ederek başladığı, alınan tahminlerin gerçeklerle karşılaştırılmasının önemi, uçulmadan geri dönülse de yamaçta gözlem veya yer çalışmasıyla biten bir günün de en az uçuş yapılan bir gün kadar değerli ve önemli olduğu ve bu durumun sporumuzun doğasında var olduğu her zaman hatırlanmalıdır.

Öğrenciler tabi tutuldukları teorik ve pratik eğitim ile ilgili zorluklar olduğunu ve bu zorlukları aşmak için yeterli çabayı göstermeleri gerektiğini kabullenmedirler.

Özellikle tatil beldelerinde gerçekleştirilen etkinliklerde disiplin anlayışını korumak, uçuşun niteliğini ve güvenliği olumsuz etkileyecek durumları en aza indirmek gereklidir. Risk oluşturmasa bile bir kişinin düzensiz davranması tüm ekibin verimini azaltabiliyor. Bu tür problemleri engellemek için çalışma ve eğlence programlarının dikkatli hazırlamak önem kazanıyor.

Bu sporun zor, zahmetli ve diğer hava sporlarına göre daha ucuz olmasına rağmen pahalı bir spor olduğunun kavranması başlangıç aşamasında çok önemlidir. Eğitim, malzeme temini ve etkinliklerle ilgili ödemelerin belirli bir düzende yapılıyor olması öğrencilerin bu sporu ne kadar önemsediğinin ve ciddiye aldığının göstergelerinden bir tanesidir. Bu konuda kolaylıklar sağlanırken, önem ve ciddiyetin arka plana atılması ya da kişilerin can güvenliklerini para ile kıyaslar hale gelmeleri büyük bir probleme dönüşmektedir.

Etkinliklerde herkes tarafında telsiz kullanılması sağlanmalıdır.

Uçuş kayıtlarının düzenli tutulmasının önemi vurgulanmalı ve öğrenciler, bu davranışı alışkanlık haline getirmeye yönlendirilmelidir.

Tehlike ile karşı karşıya olan, hatalı veya sorumsuzca davranan pilot veya öğrenciler yapıcı ve uygun bir dille mutlaka bilgilendirilmeli ve ikaz edilmelidir. ‘Ben artık karışmıyorum’, ‘Bizim işimiz değil’ gibi yaklaşımlarla olan biteni uzaktan izlemek sportmenliğe uygun bir davranış değildir. Sorumlu davranarak elde edilecek en iyi şeyin bir hayat kurtarmak olabileceği unutulmamalıdır.

Pilotlar bu sporu ailelerinden gizli olarak yapmamalıdır.