Herkese merhaba,
Havada yaşanan emercensi durumların sonucunda genellikle kanat spirale bağlamakta ve bu durumda atılan yedeklerin bir çoğunun kanada dolandığını izlediğim videolardan görüyorum..Spirale oturmadan önce kanadın düştüğü emercensi durumlar sırasında yedek atış şekli belki çok önem arzetmiyorken, spiral sırasında yedeğin atılış şekli bence çok daha önemli hale geliyor...bu konuda daha önce forumda birkaç yorum okumuştum ama hem sezon öncesi farkındalık yaratmak hem de bu konuyu biraz daha deşmek adına bu başlığı açtım...
Bence klasik yana açığa patlatılan yedek atma şekli yerine spirale oturmuş bir haldeyken bariz aşağıya doğru yedek atmak daha mantıklı gibi geliyor..Tabi o konsantrasyonu yakalayabilmek önemli o an...
fikirleriniz için şimdiden teşekkür...
spiralde yedek nasıl atılır
Moderatör: Moderatör Ekibi
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
İki kez tam bu şekilde yedek attığım için kişisel fikrimi söylemem faydalı olabilir.
1) 2 kg.lık yedek G kuvveti ile 6 Kg oluyor. Yedek kulbunu çektiğiniz zaman istediğiniz her yöne savurabileceğiniz bir cisim olmadığını anlıyorsunuz. Merkezcil kuvvete teslim olmaktan başka çare yok.
2) 80-90 km/s hızda oluşan sürtünme/sürükleme kuvveti yedeği (kılavuz varsa çok çok belirgin) hareket edişinizin tersine doğru çekiyor.
Bu iki etki birbiri üzerine eklendiğinde (aynı yönlü kuvvetler) bana göre 10-15 kg kuvvetlik bir yük ediyor.
İşin güzel tarafı bu kuvvetin yönü doğru. Yani salın yedeği gitsin uzağa kendi kendine.
Ancak kanat SATa oturduğunda durum farklı. ???
1) 2 kg.lık yedek G kuvveti ile 6 Kg oluyor. Yedek kulbunu çektiğiniz zaman istediğiniz her yöne savurabileceğiniz bir cisim olmadığını anlıyorsunuz. Merkezcil kuvvete teslim olmaktan başka çare yok.
2) 80-90 km/s hızda oluşan sürtünme/sürükleme kuvveti yedeği (kılavuz varsa çok çok belirgin) hareket edişinizin tersine doğru çekiyor.
Bu iki etki birbiri üzerine eklendiğinde (aynı yönlü kuvvetler) bana göre 10-15 kg kuvvetlik bir yük ediyor.
İşin güzel tarafı bu kuvvetin yönü doğru. Yani salın yedeği gitsin uzağa kendi kendine.
Ancak kanat SATa oturduğunda durum farklı. ???
- MDT
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 23.05.2011, 14:11
- Ad Soyad: Medet Ekşi
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kanadın sağ kulağı kravat halde girdiğim ve durduramadığım bir spiralde yedeği çeker çekmez merkezkaç kuvvetinin etkisiyle yedek elimden anında gitti. Bir tarafa atmayı bırakın bir anlık tutmak bile pek mümkün değil sanırım. 3-4 G kuvvet etkisi altında sadece yedek ağırlığı değil kolunuzun da ağırlığı aynı oranda artacaktır. Bu durumda yedeği herhangi bir yöne atmak pek mümkün olmuyor.. Spiralde önemli olanın G kuvvetinin etkisi altındayken yedeği çekebilmek olduğunu düşünüyorum..
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Fazla bir tecrübem olmadığı halde, ukelalık saymazsanız fikrimi yazıyorum.
Akın ın anlatmaya çalıştığı görüntüler derin spiral değil de sanki SAT. çünkü diğer yazılardan da anlaşıldığı gibi derin spiralde yedeği çekmeyi başarabilirsen merkezkaç kuvvetin etkisi ile derhal dışarı doğru savrulup açılacaktır. Ancak SAT Yiğit hocamızın da yazısının sonunda sadece oturmuş SAT da başka diye yazdığı gibi atılan yedek her seferinde pilotun üzerinde adeta bir cadde süpürgesi gibi dönüp duran kanopinin iplerine takılıp açılmayacaktır. O durumdaki yedek atma şeklini de ustaların anlatmasına bırakmak lazım
Akın ın anlatmaya çalıştığı görüntüler derin spiral değil de sanki SAT. çünkü diğer yazılardan da anlaşıldığı gibi derin spiralde yedeği çekmeyi başarabilirsen merkezkaç kuvvetin etkisi ile derhal dışarı doğru savrulup açılacaktır. Ancak SAT Yiğit hocamızın da yazısının sonunda sadece oturmuş SAT da başka diye yazdığı gibi atılan yedek her seferinde pilotun üzerinde adeta bir cadde süpürgesi gibi dönüp duran kanopinin iplerine takılıp açılmayacaktır. O durumdaki yedek atma şeklini de ustaların anlatmasına bırakmak lazım