ağaçların yarattığı rotor bölgesine iniş

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

ağaçların yarattığı rotor bölgesine iniş

Mesaj #1 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 5 saat önce (27.03.2014, 22:02)

yer : mercimek tepesi
hava durumu : rüzgar kuzey doğu şiddeti 25 km darbesiyle beraber 30 km
termal aktivite çok güçlü


mercimek tepenin kuzey takeoff u dinamik kaldırıcısı gayet yüksek olan bir takeoff kalkar kalkmaz fırlatacağı kesin. rüzgar şiddeti fazla kanatları serdik bekliyoruz darbe geçtiği bir anda çıkış yaptık hava cok canlı tepe önünde bulduğum +6 lık bir termikle 3400 mt irtifaya çıktım ve irtifada gezinmeye başladık kalktıktan yarım saat sonra yerdeki arkadaşlardan bir uyarı geldi ( hava ara ara iyi patlıyor dikkatli olun ) diye bu uyarıyı aldıktan sonra 2 tane sağlam spiral le irtifa azaltmaya çalıştım ama nafile hava oldukca hareketli geniş termikler bulut çekimi var.

rüzgar şiddeti artar ve geri sürüklenme başlar ortalama 35/40 km. heryer çalışır durumda inmek için bastırıcı arar haldeyim attığım spiraller yüzünden midem bulanmaya başladı düşündüğüm tek şey acilen inmek

önümdeki açık araziye yetişemiyorum altımda ve geride ufak tarlalar kimisi ekili kimisi düz tarla kimi yerlerde de ağaçlar var.

kendimi inmeye okadar şatlandırdım ki önümdeki bir tarla dolusu ağacın rotor yapabileceği aklımın ucundan bile geçmemekte. ve inadına yaparmışcasına tam ağaçları karşılar inişe geçerim. insan kendini kötü hissettiğinde ve kendini bir şeye şartlandırdığında etrafındaki olan biteni göremiyor malesef. ve rotora girer kanat. kanat bocalamaya başlar ve yere 3-4 metre kala boşalır ve olduğum yere hızlı bir şekilde indirir beni.

neyseki yara bere almadan atlattık bu kazayı

alınacak dersler

1: havanın patlayacağını bildiğin halde uçma
2:kanat limitlerinin sınırlarındaki bir havada uçmaya çalışma
3: dayanamayacağın kadar spiral atma
4: her ne olursa olsun uyanık uç etrafında olan biteni analiz et, düşün ve yorumla
5: bu tarz olumsuz şartlarda iniş pilanını son dakikaya bırakma

video : https://www.facebook.com/photo.php?v=252433084938707

uçuş kaydı:
http://www.ypforum.com/leonardo/flight/17224

herkese kazasız belasız uçuşlar....


Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen H_E_L_P_55 » 1 on yıl 5 saat önce (27.03.2014, 22:22)

servet yalçın abinin geçen açtığı konuda anlatmaya çalıştığı olaya yakın bir durum

link : http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... yal%E7%FDn

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SERVET » 1 on yıl 4 saat önce (27.03.2014, 22:56)

Geçmiş olsun. Wind shadow yani rüzgar gölgesi bu. Önündeki kavak ağacları neden olmuş. Ağaçların yüksekliğnin on katı mesafeye kadar ulaşabilir rotor ve rüzgar gölgesi.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SERVET » 1 on yıl 4 saat önce (27.03.2014, 23:24)

Anti-g kullanırsan daha hızlı irtifa kaybedip daha az rahatsız olursun spiralde.

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 198
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 91 / 9
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen htamerursavas » 1 on yıl 1 saat önce (28.03.2014, 02:13)

H_E_L_P_55 yazdı:servet yalçın abinin geçen açtığı konuda anlatmaya çalıştığı olaya yakın bir durum

link : http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... yal%E7%FDn


Çok basit olacak bunları biliyorsundur ama bilmeyen olabilir diye yazıyorum. Havadayken bulutların yerdeki geçiş hızı ve ağaçların tepesinin yatması, ekinlerin dalgalanması bana rüzgarın kuvveti hakkında fikir veriyor. Yerde hiç rüzgar yok. Bulut tabanı ve hızını videodan hesaplayabilirsin.
Benim asıl merak ettiğim niye inmek için çaba sarfettiğindi :)
İnme kardeşim uç işte ne güzel almışın irtifayı kaptır arka rüzgarla Tokat-Amasya yoluna nasıl olsa inersin :) :)
Geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 11 ay önce (28.03.2014, 10:36)

htamerursavas yazdı:
İnme kardeşim uç işte ne güzel almışın irtifayı kaptır arka rüzgarla Tokat-Amasya yoluna nasıl olsa inersin :) :)
Geçmiş olsun.


o günki 4. sorti abi günün yorgunluğu ve peşine spirali biraz fazla kaçırmamdan kaynaklı. o günkü kadar havada bunaldığımı hatırlamıyorum hiç. bu olaya neden olan asıl şeyde kendimi inişe şartlamam ve etrafımı analiz etmeyi bırakmam.


daha öncesinde de darbeli sert bir havada hafif eğimli araziye inerken yaşadımıştım bunu.

video : https://www.facebook.com/photo.php?v=15 ... =2&theater


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen SERVET » 9 yıl 11 ay önce (28.03.2014, 11:51)

Videoyu izledim ve facebookdaki yorumları okudum. Kulak kapama türbülansda kanatı daha stabil hale getirebilir doğrudur. Fakat darbe ve türbülans farklı şeyler. Darbeli havada kulak kapatılmaz çünkü darbeli havalarda gust stall (darbe stall ) tehlikesi vardır. Etkisi tıpkı wind shadowdaki gibidir aynı aerodinamik kurallar geçerlidir. Kulak kapama kanat yükünü arttırıp stall hızını yukarı çeker ve darbeli bir havada kulak kaparsan gust stall olma riskini çok daha fazla arttırırsın.

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 11 ay önce (28.03.2014, 12:09)

bu video oldukca eski şimdi izlediğimde hatalarımı daha net görebiliyorum. bölesine türbülanslı bir havada eğimli araziye inmeye çalışmak büyük hata.

ama şu bir gerçek video altındaki yorumlarda kulak kapamalısın lafı bencede yanlış

1. deep stall olma durumu
2. kulak kapalıyken müdahele ve kanat hakimiyeti oldukça zayıf olduğu için bölesine türbülanslı ve darbeli bir havada yere o yakınlıktayken kulak kapatılmamalı. yapılacak en mantıklı şey kanadı bütün tutmak ve yön kaybı yapmamak sanırım

yinede fikri olan veya örneklerini yaşayanlar varsa değerlendirmeleri güzel olurdu