yer : mercimek tepesi
hava durumu : rüzgar kuzey doğu şiddeti 25 km darbesiyle beraber 30 km
termal aktivite çok güçlü
mercimek tepenin kuzey takeoff u dinamik kaldırıcısı gayet yüksek olan bir takeoff kalkar kalkmaz fırlatacağı kesin. rüzgar şiddeti fazla kanatları serdik bekliyoruz darbe geçtiği bir anda çıkış yaptık hava cok canlı tepe önünde bulduğum +6 lık bir termikle 3400 mt irtifaya çıktım ve irtifada gezinmeye başladık kalktıktan yarım saat sonra yerdeki arkadaşlardan bir uyarı geldi ( hava ara ara iyi patlıyor dikkatli olun ) diye bu uyarıyı aldıktan sonra 2 tane sağlam spiral le irtifa azaltmaya çalıştım ama nafile hava oldukca hareketli geniş termikler bulut çekimi var.
rüzgar şiddeti artar ve geri sürüklenme başlar ortalama 35/40 km. heryer çalışır durumda inmek için bastırıcı arar haldeyim attığım spiraller yüzünden midem bulanmaya başladı düşündüğüm tek şey acilen inmek
önümdeki açık araziye yetişemiyorum altımda ve geride ufak tarlalar kimisi ekili kimisi düz tarla kimi yerlerde de ağaçlar var.
kendimi inmeye okadar şatlandırdım ki önümdeki bir tarla dolusu ağacın rotor yapabileceği aklımın ucundan bile geçmemekte. ve inadına yaparmışcasına tam ağaçları karşılar inişe geçerim. insan kendini kötü hissettiğinde ve kendini bir şeye şartlandırdığında etrafındaki olan biteni göremiyor malesef. ve rotora girer kanat. kanat bocalamaya başlar ve yere 3-4 metre kala boşalır ve olduğum yere hızlı bir şekilde indirir beni.
neyseki yara bere almadan atlattık bu kazayı
alınacak dersler
1: havanın patlayacağını bildiğin halde uçma
2:kanat limitlerinin sınırlarındaki bir havada uçmaya çalışma
3: dayanamayacağın kadar spiral atma
4: her ne olursa olsun uyanık uç etrafında olan biteni analiz et, düşün ve yorumla
5: bu tarz olumsuz şartlarda iniş pilanını son dakikaya bırakma
video : https://www.facebook.com/photo.php?v=252433084938707
uçuş kaydı:
http://www.ypforum.com/leonardo/flight/17224
herkese kazasız belasız uçuşlar....
ağaçların yarattığı rotor bölgesine iniş
Moderatör: Moderatör Ekibi
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
servet yalçın abinin geçen açtığı konuda anlatmaya çalıştığı olaya yakın bir durum
link : http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... yal%E7%FDn
link : http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... yal%E7%FDn
- htamerursavas
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 26.10.2012, 23:32
- Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 91 / 9
- Pilot Menüsü:
H_E_L_P_55 yazdı:servet yalçın abinin geçen açtığı konuda anlatmaya çalıştığı olaya yakın bir durum
link : http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t= ... yal%E7%FDn
Çok basit olacak bunları biliyorsundur ama bilmeyen olabilir diye yazıyorum. Havadayken bulutların yerdeki geçiş hızı ve ağaçların tepesinin yatması, ekinlerin dalgalanması bana rüzgarın kuvveti hakkında fikir veriyor. Yerde hiç rüzgar yok. Bulut tabanı ve hızını videodan hesaplayabilirsin.
Benim asıl merak ettiğim niye inmek için çaba sarfettiğindi
İnme kardeşim uç işte ne güzel almışın irtifayı kaptır arka rüzgarla Tokat-Amasya yoluna nasıl olsa inersin
Geçmiş olsun.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
htamerursavas yazdı:
İnme kardeşim uç işte ne güzel almışın irtifayı kaptır arka rüzgarla Tokat-Amasya yoluna nasıl olsa inersin
Geçmiş olsun.
o günki 4. sorti abi günün yorgunluğu ve peşine spirali biraz fazla kaçırmamdan kaynaklı. o günkü kadar havada bunaldığımı hatırlamıyorum hiç. bu olaya neden olan asıl şeyde kendimi inişe şartlamam ve etrafımı analiz etmeyi bırakmam.
daha öncesinde de darbeli sert bir havada hafif eğimli araziye inerken yaşadımıştım bunu.
video : https://www.facebook.com/photo.php?v=15 ... =2&theater
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
Videoyu izledim ve facebookdaki yorumları okudum. Kulak kapama türbülansda kanatı daha stabil hale getirebilir doğrudur. Fakat darbe ve türbülans farklı şeyler. Darbeli havada kulak kapatılmaz çünkü darbeli havalarda gust stall (darbe stall ) tehlikesi vardır. Etkisi tıpkı wind shadowdaki gibidir aynı aerodinamik kurallar geçerlidir. Kulak kapama kanat yükünü arttırıp stall hızını yukarı çeker ve darbeli bir havada kulak kaparsan gust stall olma riskini çok daha fazla arttırırsın.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
bu video oldukca eski şimdi izlediğimde hatalarımı daha net görebiliyorum. bölesine türbülanslı bir havada eğimli araziye inmeye çalışmak büyük hata.
ama şu bir gerçek video altındaki yorumlarda kulak kapamalısın lafı bencede yanlış
1. deep stall olma durumu
2. kulak kapalıyken müdahele ve kanat hakimiyeti oldukça zayıf olduğu için bölesine türbülanslı ve darbeli bir havada yere o yakınlıktayken kulak kapatılmamalı. yapılacak en mantıklı şey kanadı bütün tutmak ve yön kaybı yapmamak sanırım
yinede fikri olan veya örneklerini yaşayanlar varsa değerlendirmeleri güzel olurdu
ama şu bir gerçek video altındaki yorumlarda kulak kapamalısın lafı bencede yanlış
1. deep stall olma durumu
2. kulak kapalıyken müdahele ve kanat hakimiyeti oldukça zayıf olduğu için bölesine türbülanslı ve darbeli bir havada yere o yakınlıktayken kulak kapatılmamalı. yapılacak en mantıklı şey kanadı bütün tutmak ve yön kaybı yapmamak sanırım
yinede fikri olan veya örneklerini yaşayanlar varsa değerlendirmeleri güzel olurdu