yedek acma egitimi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

yedek acma egitimi

Mesaj #1 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (18.02.2007, 19:44)



roketsan
Mesajlar: 40
Kayıt: 24.02.2007, 20:17
Ad Soyad: Tolga Can
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen roketsan » 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 13:11)

çok guzel özelikle benim gibi yeni baslayanlar icin inanilmaz gorsel bir kaynak tesekur ederim.

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 14:02)

Yedek açıldıktan sonra kanadı B-Stol yapıyor. Bunu daha önce hiç duymamıştım. Galiba bu sayede kanat önde kalmıyor tepede duruyor.

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 17:33)

bence güzel bir yöntem her nasıl yapıyorsa..
Kanat yukarıda kaldığı için yedek paraşütün yavaşlatma etkisine katkıda bulunuyor.

Yelkenkanatta da yedek attığınınzda kanat tamemen parçalanmayacağı için düşüşü yavaşlatmak için yedek paraşüte katkıda bulunur..

Güzel bir video olmuş...

Kullanıcı avatarı
Kutsal
Mesajlar: 50
Kayıt: 04.04.2005, 00:31
Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Kutsal » 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 21:35)

Arkadaşlar bu da açılan yedeğin katlanması,

http://www.youtube.com/watch?v=1byYkDMnwvU

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (28.02.2007, 01:27)

Güzel videolar elinize sağlık. Özellikle B-Stoll olayı çok iyi.


sami_gunel
Mesajlar: 60
Kayıt: 20.09.2005, 01:07
Ad Soyad: Sami Gunel
Şehir: Balıkesir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen sami_gunel » 1 on yıl 7 yıl önce (02.03.2007, 00:32)

saol tamer abi... :)

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (29.04.2007, 18:56)

arkadaşlar yedekler çok güzel atılıyo b stol de iyi sizce hangi görüntü yedek açmak için tehlike arz ediyo. mesela sprale girmiş çıkamayan birinin yedek atma şekli bu olabilirmi?. dönerken yedek paraşüt açılmadan 1 tur sonunda kanada dolaşacaktır. açılmayacaktır. bence yaşanan tehlikeye göre yedek atma şekli değişecektir... bence...

Kullanıcı avatarı
Kutsal
Mesajlar: 50
Kayıt: 04.04.2005, 00:31
Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Kutsal » 1 on yıl 6 yıl önce (29.04.2007, 21:54)

Spirale girmiş biri yedeğini attığında yedek öyle kolay kolay dolaşmayacaktır. Spirale girmiş biri yedeğini attığında o yedek "sıfır" saniye denilen sürede açılacaktır. Zaten süratli bir spiralde yedeğe davranmak ta merkez kaç kuvveti gibi bir savrulmada belki de imkansızlaşacaktır. Bunları zaten böyle bir durumda hesaplayamazsınız. Ayrıca spiralden yedek açmadan kurtulma teknikleri mevcuttur. Artık elinizden hiçbir şey gelmiyorsa, tüm kurtulma durumları tükendiyse siz yedeğinizi atmaya bakın. Nizamilik veya atma şekli arayacak durum olmayabilir.

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 09:50)

katılıyorum. nizamilik gibi bir şart yok yere sağ salim indikten sonra yedeği nasıl attığın önemli değil. fakat yedek açtıracak durumlar aşağı yukarı bellidir. mesela semih sayar hocayla yaptığım bir sohbette kendi şöyle anlattı. yedeği çıkarıp atarsın fakat bazı durumlarda yedeği çıkarıp hernesin altına bırakırsın. ama sonuçta yedek attığın mesafede önemli. geçen ölü denizde adam yaklaşık 800 m de bi asimetriğe yedek attı. zevkine yada tecrübe edinmek içinde atmış olabilir ama o mesafede ortada bi şey yokkende atılmaz bence. ama söğlediğin mantıklı. elinden bi şey gelmiyosa salla gitsin. ama yedeğin çöküş hızını unutma... ayrıca söylediklerim tamamen kendi şahsi fikirlerimdir. kendi görüşlerimi söylüyorum ki hatam varsa bulayım. form zaten bunun için değilmi... esen kal zafer hocam.

Kullanıcı avatarı
Kutsal
Mesajlar: 50
Kayıt: 04.04.2005, 00:31
Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Kutsal » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 19:14)

Sevgili Şener,
Şayet üslubumda bir dikkatsizlik yaptıysam, yani bilmişlik hissettirdiysem çok özür dilerim. Dediklerinin hepsi doğru. Ben sadece spiralle ilgili kısmını almıştım. Yedek için dediğin gibi açılıp açılmaması gereken durumlar ve irtifalar vardır. Tabiki burası fikir de sunma platformudur. Burası benim değil, sakın fikrini eleştirdiğimi düşünme, benimki bir bilgi aktarımıydı. Kusurumu hoş gör.


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (01.05.2007, 10:40)

açıkçası bu spora başlayalı yaklaşık 9 ay oldu. tecrübe edineceğim bir çok uçuş falan yaptım ama tüm uçuşlarımın toplamı henüz 50. bu nedenle bilgiye açım ve paylaşım yapabilmek için böyle güzel bir ortamda doğru yada yanlış görüşlerimi sunuyorum. sizlerden yani daha tecrübeli olan arkadaşlardan da fikirlerini alıyorum. üslübunda kesinlikle bir şey yok yanlış anlama yok. hatta sen öğreneceğim şeyler yaz üslup no problem zafer hocam. hatta sen bilgi verde fırça ata ata ver.

Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen JPPAKİN » 1 on yıl 2 yıl önce (05.12.2011, 23:24)

Konu başlığının üzerinden epey geçmiş ama, konunun üstadlarından kafama takılan bir soru hakkında bilgi almak isterim...Aldığım eğitimde yedeğin yana ve açığa fırlatılması gerektiği belirtilmişti. Açığadan kasıt paralel açık....Acaba yedeği tam arkamıza(oturuş pozisyonunda harnesin arkasına doğru) fırlatmamız kanadın önümüze yığılmasını sağlayarak yedeğin kanat ile karışmasını önler mi? Yoksa, en etkin yedek fırlatma açısının veya şeklinin yana doğru fırlatma olduğu söylenebilirmi. Saygılarımla, Akın MURAT

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (06.12.2011, 02:12)

Eğer kanat sat'a girmiş bir durumda yedeğini yana doğru fırlatırsan o yedek muhtemelen kanada takılarak açılmayabilir.45 derecelik bir açıyla yana ve aşağıya fırlatıldığı takdirde yedeğin kanadın içine girmesini engellemiş olursun.