360 Derece Dönüş, Spiral, Derin Spiral?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

360 Derece Dönüş, Spiral, Derin Spiral?

Mesaj #1 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (26.02.2007, 19:32)

Bir süredir 360 derecelik normal bir dönüş, spiral ve derin spiral ararındaki sınırların ne olduğu sorusu aklımı kurcalıyor. Forumda sorarsam cevap alırım dedim.
Mesela kanat 30 dereceye kadar yana yatıyorsa Normal dönüş 30 dereceden sonra spiral mi oluyor. Yada alçalma hızına göre mi? Böyle bir açı yada ölçü var mı? Kanattan kanada bu ölçü değişir mi?


Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (27.02.2007, 00:32)

Cevap yok mu peki?
Ben yamaç paşaşütü serüveninde daha başlarda sayılırım. 39 başlangıç tepesi, 3 orta irtifa uçuşum var. Ama bu soru aklıma takıldı.

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (03.03.2007, 22:41)

Cevap yok mu... ? :cry:
Herkes spiral, mipiral diye konuşup duruyor ama ne demek olduğunu açıklayabilecek biri bile yok mu yani? :shock: :x

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen tangoabi » 1 on yıl 7 yıl önce (03.03.2007, 22:56)

spiral 360 dan farkı daha hızlı cokus daha hızlı donus m/s olarak hızlı ırtıfa kaybı ve yedıgın bırkac neagtıf g kuvvetı.. 360 ta cokus hızlı degıldır ..

Kullanıcı avatarı
Karaömer
Mesajlar: 252
Kayıt: 13.10.2006, 23:45
Ad Soyad: Mehmet Karaömer
Şehir: Hatay
Aldığı Beğeni: 0 / 2
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Karaömer » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 15:15)

Yani pilotun harnesteki DİKEY duruşunun ,dönüşteki açının ve dönüş hızının artmasıyla giderayak yere PARELEL hale gelme durumudur.

Sınırlarını sen belirlersin.

Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kellad » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 18:45)

Teşekkürler. Sağolun.


Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

spiral-360- spin

Mesaj #7 gönderen metinmurat » 1 on yıl 7 yıl önce (04.03.2007, 23:07)

Bu dönerek uçuş veya düşüşün içine birde spini koyup tekrar soruyu soralım. Deepspiral de çöküş hızı kaç mt/sn'dir? Hangisinde fren konur, hangisinde fren bırakılır veya kontur fren konur? Kaynak: En yakın kaynak Yamacparasutu.net'in dersler bölümü ve muhtelif makaleleri.

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 7 yıl önce (05.03.2007, 00:01)

ben bu soruyu anlamadım.. daha doğrusu soru mu yoksa cewap mı olduğunu algılıyamadım... ?? hangisi ??