Olum ve yaralanmalar Kader Midir..?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
sanlikihtir
Mesajlar: 5
Kayıt: 10.07.2010, 17:43
Ad Soyad: Sanlı Kihtir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen sanlikihtir » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 23:48)

Cok Haklisiniz Ibrahim Bey,

Bizde federasyon doneminde sabit bir task komitesi vardi. Bu insanlar yarismadan yarismaya kosarlar, her yarismada bu insanlar task komitesinin gorevlerini yuruturlerdi. Task komitesinde yer alma hakkida eski saltanat sistemimizden kalma bir aliskanlik olarak babadan ogula gecerdi.
Federasyonun kapanmasiyla birlikte task commitee olayi bizim icin bitti.

Yarismalarimizda safety committee secilmesini birak, hic olmadi ki. Ambulansa ihtiyac duyulmasida biz Turklerin sorumsuzlugundan.


Mesela 2011 yili ispanya'da ki dunya sampiyonasinda meydana gelen kazalarda( 2 gunde 3 yedek, 2 olum) pilotlar ambulansa, helikoptere falan ihtiyac duymadilar. Zaten yoktu da. Cunku onlarin ihtiyaci yok. Bu tip guvenlik onlemleri sadece Turkler gibi 3. dunya ulkelerinde yasayan insanlar icindir.
--Kaynak--
http://www.xcmag.com/2011/07/tragedy-hi ... hips-2011/

Unutmadan, sizin son 2 yilda yarismalara yonelmis arkadaslariniz gibi, bizim ulkemizde de bu bilgi birikimine sahip bir cok pilot var. Ve kendini surekli yenileyen, gelismeleri yakindan takip eden dinamik genc pilot gurubunun varligini biliyorum. Tabiki eksiklerimiz olabilir. Bu eksiklikler icin de herkesin elinden geldiginde calisacagina eminim. Bu eksikleri-yanlislari duzeltilme yolunun, "siz Turkler ... " seklinde baslayan cumlelerle olmayacagina da eminim.

Maalesef zor bir sezon geciriyoruz.Kazalarin ust uste gelmesi bazi seyleri sorgulamamiz gerektigini gosteriyor. Fakat kazalarin her yerde oldugunu, bunun sadece bizlere ozgu olmadigini hatirlamakta fayda var. Avrupa'da kaza olmuyor, avrupa pilotlari mukemmel ambulansa bile ihtiyac duymuyolar seklinde pembe bir tablo cizmenin anlami yok.

Kitle iletisim araclarinin sundugu imkanlarin bir sonucu olarak, 30 sene once avrupadan emekli olup kahvehanelerde avrupayi anlatan dayilari dinleyip, sonu hicbir yere varmayan tartismalar yapmak yerine , guncel kaynaklarin ve bilimsel calismalarin takip edilmesinin daha dogru oldugunu dusunuyorum.

Herkese guvenli ucuslar dilerim.


Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 23:56)

Evet çok deneyimli tecrübeli ve konu ile ilgili kanun yönetmelik vs. Kaynaklara hakim pilotlarimizin olduğu biliyoruz. Federasyonun teşkil aşamasında nasil caba gösterdiklerini de. Bu konuyla ilgili arkadaslarmizinda fikirlerini bekliyoruz.

Kullanıcı avatarı
ayseveyasemin
Mesajlar: 52
Kayıt: 07.12.2007, 14:40
Ad Soyad: Ayse Bayrak
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen ayseveyasemin » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 23:57)

Ismail bey kalkis alanina izlemeye gelen lokal insanlar gibi konusuyorsunuz. Korkarim Ulrich Prinze atacaginiz mailde "bu ipler saglam mi" diye soracaksiniz. Kayserideki PrePWC ye izlemeye gelin yok o cahil Turk isi derseniz Denizlide superfinal var. Tum Avrupalilar orda olacak bu isin hassasiyetlerini tartisirsiniz. Yazilarinizin uzunlugundan forumu takip edemez olduk. Konustugunuz konu hakkinda biraz biseyler bilirseniz forumda daha az ve oz yazarsiniz. Dostane zevkli ucuslar size . Inince de otantik yoruk cayi kabile hayati ohh :)

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 00:14)

Ben pwc nin veya super finalin bir ülkede düzenlenmesinin o ülkenin bir göstergesi olduğunu pek düşünmüyorum. Türkiye de ilk pwc 2002 yyilinda erzincan da düzenlenmişti sanirim. 2002 fen bugüne TTurkiyede yamaç paraşütü cağ atladi. ama biz yp camiasi gelinen noktayi yeterli gormemeliyiz. Hep daha ileri demeliyiz. Ve bunun için ne yapılabilir bunu düşünmeli ve tartismaliyiz.

Saygilar.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 00:15)

Ayse hanim,
Benim yarismacilik konusunda hic bilgim yok, var demedim zaten. Bilgim olmadigim icin
arkadasima danistim.Ama bu sistemdeki carpikligi gormek icin her seyi bilmek gerekmez. Yureginle bakmak yeter. Olen ve sakat kalan pilot arkadaslar icin aci ve sorumluluk duymak cikis noktam. Zevkli ucus temeniniz icin tesekkurler.
Basarili yarismalar ve saglikli inisler.

Asagidaki yarismaci bir pilotun yazdiklari bir cok seyler soyluyor,dinlemek isteyene:

Merhaba,
Öncelikle Cenay'ın ailesine,sevenlerine,birlikte gökyüzünü paylaştığı dostlarına başsağlığı ve sabır diliyorum.

Kaza ile ilgili bilgi edinmek, benzer olayların önüne geçmek isteyenlerin görüşlerini paylaştığı bu forum alanını, birbirlerinin kabadayılıklarını ölçme noktasına getirenleri ise kınıyorum.Bunun, herkesten önce, daha sonra belki buradan bilgi edinmek isteyecek,ailesini ve sevenlerini daha da üzeceğini,yaralayacağını düşünüyorum.Acı olaya şahit olmak,acısını ve çaresizliği hissetmek ya da kendinizi sorumlu hissetmenizin sizleri haklı çıkarmayacağını da düşünüyorum.lütfen , artık bunu burada bitirin.

Fedarasyonu fiilen lağvedilmiş, kuralları, bu kuralları, uçuş güvenliğini ve eğitimleri denetleyeni belirsiz hale getirilmiş bu sporu yapmak bence artık çok tehlikeli.

Geçen sene benim de katıldığım, antrenman gününde bildiğim kadarıyla dört pilotun kaza geçirdiği, diğerlerinin abuk subuk yerlere inmek durumunda kaldığı, genelde deneyimsiz pilotların katıldığı Bozdağ yarışmasını , sonrasında Yine ucuz atlatılan Akşehir yarışmasını düşünürsek, bu tür acı kazaların gelmekte olduğu dünden belli idi.Bu yarışmalarda ne doğru düzgün bir pilot seçim süreci,ne antrenman gününde bile olsa hava koşullarını değerlendirip uçuşları kesecek bir take off güvenliği vardı.Örneğin Bozdağ'da , benim gibi hava koşullarını değerlendirmekten aciz onlarca pilot birden patlayan havada ampül olup zar zor abuk subuk yerlere indik.3 yada 4 arkadaşımız bizim kadar şanslı değildi.İçimizde aslında o yarışmaya hiç katılmaması gereken insanlar da vardı. Ancak,gerek bunu gerekse bu sporun bütününü ve uçuş güvenliğini denetleyen bir mekanizma maalesef yok.

Bu sporu yapan insanlar her geçen yıl artmakta.Bu, olaya ticari açıdan yaklaşan,geçimini bundan sağlayan insanların sayısını artırdığı gibi, kendisini aşmak isteyen,egosunu burada tatmin etmek isteyen pilotlarda artmakta.Ben, öğlen termiğinin patladığı anda öğrenci kaldıran eğitmenler gördüğüm gibi, havada inmeye çalışan pilotları değerlendirmeyip, cb nin yaklaştığını gördüğü halde kanat çeken orta seviye pilotlar da gördüm.Yada, yarışmalarda, fırtınanın gelişi barizken, hava olmuş mu diye wind dummyleri salıp, yağan yağmurun altında onların spiral atıp inmeye çalışmasını izleyen, yarışma organizatörlerine şahit oldum.Özetle, bu sporun eğitimden, yarışmasına her alanı bu ülkede sakat.O yuzden, uçmaya gönül vermiş arkadaşlar, tedbiri elden bırakmayın, iyi uçtuğunu düşünseniz bile kimseye güvenmeyin, kendinizi geliştirin,havayı ve koşulları kendi yeteneğinize göre değerlendirecek hale gelin.

Bazen kuş uçmaz,kervan geçmez yerlerde uçuyoruz.Bilin ki helikopter gelmez, gelse inemez, kaza geçirseniz, yirmi kişi sizi 100 metre aşağıdaki yola taşıyamaz.Siz arkadaşınız kadar şanslı olmayabilirsiniz.O kanadı çekmeden önce sizi evde bekleyen,yolunuzu gözleyen sevenlerinizi düşünün.

Özgür Bektaş
Ayp

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 00:30)

Sanli Kihtir,
Zahmetle yazdigim yazi okundugunda Almanya,daki ( mili) yarismacilarin nasil orgutlendigini,
masraflarini kimlerin odedigini ve Federasyonumuz DHV nin onlara
bakisini ortaya koydum. Buradaki yani Turkiye,de beklenti ve yonelim bunun tam tersi
oldugu icin gosterilen cabalarin , ne iyi yarismaci yetistirebilecegine ne de Turkiye,deki
Pilot ve ucus alanlari sorunlarini cozebilecek bir organizasyonun ortaya cikmayacagini
anlatmaya calistim.Belli gruplarin ticari gelir kaygisi ile attiklari adimlar,cogunluk icin
guzel bir sonuc vermez.Ayse hanimin onerisi ile kisa kestim.Isteyen yazimi yeniden okusun.
selamlar.


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 08:20)

İbrahim Abinin Türk veya başka kültürleri aşağılama gibi bir derdi amacı yok.

Hatta kendi kültürü ile belki hepimizden daha fazla gurur duyuyor, şenliklerde takip ederseniz burayı tanıtmak için elinden geleni yapıyor.

Ancak anlamadığım iki şey var:
1-İbrahim abinin dediklerinin tamamı doğru, Türkiyeye yönelik olarak tespitlerinde yaptığı en küçük bir yanılgı yok niye bundan ders çıkarmıyoruz.
2-Kaza raporu okurken siz neye bakıyorsunuz? Kaza analizi yapmıyor musunuz?
Son 7 yılda oluşan kaza nedenlerinin aynı olduğunu göremiyor musunuz?

Son olarak evet almanyada 50.000 civarı pilot var,
Türkiyede tahmini 3.000 civarı düzenli uçan vardır.
Kafanızda oranların büyüklüğünü ona göre canlandırın

sonra şunu canlandrın

ortalama bir Alman ortalama Türk pilottan en az 2 kat fazla uçuyor çünkü fırsatını bulduğu anda uçuyorlar, yer çalışıyorlar.
Fransada bu oran hava şartlarının etkisi ile uçuk ölçüde

başka faktörler de var
Örneğin spor geçmişi, örneğin başlama yaşı......

Sapır sapır öldüğümüzden insanlar bu spora soğuk bakıyor

evet şu an kesin olarak belli Türk insanı son 10 yıldır ciddi bir akıl tutulması yaşıyor
bence okuduğunuzu anlamak bir yana, gördüğünüzü, hatta bizzat kendi başınıza geleni bile algılayamıyorsunuz

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 12:20)

slm..mesela ben 7 senedir aydın gurubuyla birlikde uçuyorum.uçuş arkadaşlarımı çok seviyorum..dolayısiyle yazısında izinsiz aydın gurubu diye adımızı -kullanan- arkadaşları arkadaşları öperim..lütfen kullanmayınız,tşkr ederim..ki

merak ediyorum kaç kişi beğen tuşunu tıklayacak..???

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen Ninja » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 16:17)

İbrahim bey tanıdığım ülkeler arasında en çok yp ye destek veren ülke Türkiye demişsiniz anlaşılan pek ülke tanımıyorsunuz...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 17:28)

evet Türkiyede olduğu kadar hemen hiç bir ülkede YP yerel yönetimlerden bu ölçüde destek almaz
Onur bildiğin bir ülke varsa sen söyle
ben bir kaç orta doğu ülkesi ile Avrupanın bir çok yerinde uçtum
Şiliden Yunanistana kadar bir çok yabancı arkadaşım var
İbrahimin sadece geçen yıluçtuğunu bildiğim yerler Romanya-Macaristan
Evi Hollandaya 50 Km uzakta, eşi de Fransız Mayısta Kulüple Annecye gideceklerdi
Gittiler mi Bilmiyorum

Onur eğer sen bir ülke söylersen kendi görüşlerimi değil söylediğin Ülkedeki arkadaşlarla yazışıp onların görüşlerini buradan aktarayım

Kullanıcı avatarı
utku09
Mesajlar: 89
Kayıt: 12.02.2011, 00:28
Ad Soyad: Utku Temur
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #51 gönderen utku09 » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 18:41)

''İbrahim sen Türkleri yönetme ve hitap etme sanatından yoksun bir kişisin.
70 yaşına merdiven dayamışsın ama forumda yazamayacak kadar da cahilsin,
Başımız sağolsun de yeter, ne öyle entel dantel yazıyorsun.
Sen yılda bir kere buraya gelip bizim hakkımızda ahkam kesemezsin
Burada ne düzeyde eğitimler veriliyor biliyor musun?
Senin gibi 10-15 yıllık kanatlar-20 yıllık yedeklerle uçmuyoruz. Biz avrupadan daha ucuza malzeme temin ediyoruz.
Türk pilotlarının kalitesi ne kadar yüksek sen nereden bileceksin ''


"İbrahim Abinin Türk veya başka kültürleri aşağılama gibi bir derdi amacı yok."

Bartuğ abi bu ikisinide sen yazdın ya benım aklım karıştı simdi.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #52 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 21:57)

sayin arkadaslar,
Bu konuyu actigimdan beri,bazi arkadaslar benim dusuncemi elestirme egilimi ile bircok seyler yazdilar.
Bunlarin bazilari tahrik ederek konunun tartisilmasini engellemeye, bazilari da ya yazilarimi okumadan
ya da bilincli olarak,yazimin anlamini yanlis yone cekerek,tartismayi zayiflattilar. Ama hicbiri dusuncelerimin
temelini alip irdeleyip duzgun bir elestiri, ( su veya bu nedenden,yanlis,eksiktir,gibi) getirmediler.
Oysa her dusunce yuzde yuz dogru olmaya bilecegi gibi,belki de benim dusunce tarzimda da eksiklikler
olabilir. Ve bu ancak duzgun ve iyi niyetli elestiriler sayesinde ortaya cikip duzeltilebilir.

Bunun icin zaman ve enerji ayirmadan bu konuda olumlu bir sey yapmak mumkun degil. Burada hemen sunu
soyleyeyim, bu kadar zaman ve enerjiyi harcamama ragmen, bu konudaki dusuncelerin degismeden
surecegini ve her seyin ayni bicimde devam edecegini dusunuyorum. Bir sure sonra (belki birkac hafta)
her sey unutulacak ayni tas ayni hamam misali aynen devam edecektir. Boyle dusunce tarzlari ancak
pasif kalan diger pilotlarin kendilerini yetistirerek, Y. P. dunyasina yeni bir ruzgar katmasi ile mumkun olur.

Yarismaci ve organizator kisilerin arasinda bir suru yeni ve degisik dusunmege acik pilotlar olmasina
ragmen , tabandaki pilotlarin cogunlugu aktif olarak kendi sorunlari icin dusunce gelistirmek, zaman ayirip
organizasyonlari emek vermek vs gibi katilimlara hazir olmayan insanlardan olusuyor. Bence butun sorun burda.

DHV nedir neden basarili, ve herkes onun test yaptigi techizatlara guveniyor. ? Bazilari ya Almanlar baskadir,
onlarin normlari vs vs var devlet kotrol ediyor,onun icin her sey iyi isliyor. Bu yanlis bir dusunce.!!
Dunyanin her yerinde insanlar Parti,sendika, dernek vs. yonetiminde olan kisiler(bir sure idealist bile olsalar)
belli bir sure sonra her seyin kolayina, ve kendi kafasina uyan bicimine kacip, organizasyonun icinde
en iyi anlastiklari insanlar ile grup olusturup, butun calismalari kendi istedikleri bicimde yonlendirirler.

Kendi gruplarini yonetime,iktidara getirdikten sonra ,organizasyonun butun calisma ve yonelimi onlarin
menfaatleri, ya da istemleri dogrultusunda olur. Dogal ki boyle ele gecirilen bir organizasyon , kendi kitle
tabanina ya halkin beklenti ve menfaatlerinden cok yoneticilerin dusundukleri yonde menfaatleri yonunde
adim atarlar. Boyle organizasyonlar en cok otoriter rejimlerin hakim oldugu ulkelerde gorulur.
Ama demokrasinin iyi isledigi ulkelerde de sikca rusvet ve menfaat isbirligi ile yonetilen organizasyonlar
olabilir. Peki nedir o zaman DHV nin basarisinin sebebi:

Ilk olarak DHV nin uyesi olan 36.400 uyesi arasinda olaganustu sayida gonullu calisan kisiler var.
- Dernegin butun kurul uyeleri gonullulerden olusur.
-dernegin mali durumunu kontrol eden iki kisi , uyelerin arasindan gonullu kisilerdir.Sene sonunda butun hesaplari
aciklayip, kontrol ettiklerine dair sorumlulugu uzerlerine alirlar. Her uye bunlardan dernegin nereye ne kadar
odedigini sorabilir. Zaten sene sonu DHV butun hepsini ayrintili olarak kendi mecmuasinda yayinliyor.
- dernegin yillik yonelimi bolgelerden secimle gelen delegeler tarafindan tartisilir ve acik oylama ile kararlastirilir.
- Dernek yonetimi, personel alimi, yatirimlar gibi her sey herkesin gozu onunde delegeler tarafindan tartisilip,kararlastirilir.
-Tartismalarda muhalif gruplar ( son uc yil bir dernek disi, yani uyesi olmayan ve bir de dernek ici olmak uzere)
yeteri kadar soz hakkina sahiptirler. Gecen yil sonuna kadar DHV forumunda ne foruma uye ne de DHV,ya uye olmayan
bir radikal muhalif grup vardi. Bir yigin konuda sahifelerce yazi yazip tartistilar. DHV toplantilarina
katilip elestirilerini ilettiler, ama su ana kadar "basarili" olamadilar. Dikkat basarili kelimesini ozel olarak
isaretledim. Boyle organizasyonlarda hicbir muhalefet bosuna degildir. Degisik muhalif gruplar aslina DHV,nin
basarisinin bir sebebidirler. Cunki bunlar yoneticiler ve dernek kurullari uzerinde , onlari devamli gozlemliyen
buyuk bir baski olusturuyorlar. Bu sayede DHV bir suru yenilige adim atmak zorunda kaldi. En son ornek:
Safety Class testi. Bu dernek uyeleri tarafindan cok olumlu karsilanan zorlu calismalar ( 50 den fazla kanat testi)
DHV yonetimini bir adim one goturdu. Her firsatta "bizim uyelik aidatlarimizi hor kullaniyorsunuz,hic bir sey yapmiyorsunuz"
gibi cok sert elestiriler azaldi boylece.

Gordugunuz gibi boyle bir mekanizmayi kurabilmek iki etkene bagli:
-Guclu muhalefet yapabilecek ve degisik alanlarda teknik yeterliligi olan ve zamanini kendi "davasi"icin ayirabilen biryigin insan.
-Demokratik secim ve seffaf bir organizasyon, ve elestiri ozgurluklerinin sinirsiz kullanilabildigi platformlar.

Suna kesinlikle inaniyorum ki: yukarida saydigim sartlar olmazsa , DHV da Turkiye,deki bir cok sendikalar gibi islevsiz olur.
Burada basari kesinlikle oradaki demokratik yapi ve kitlenin bunu aktif olarak kullanabilme yeteneginden kaynaklaniyor.
Seffaflik ve kontrol mekanizmasi olmayan her orgutlenmede dunyanin neresinde olursa olsun ,cikar gruplari koseyi kapar.

Yarismacilar hakkinda nasil dusundugumu yarina birakiyorum. okuma zorlugu ceken arkadaslarimiz uykusuz kalmasin.
Selamlar

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen SENERARSLAN » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 22:37)

Yazılar çok uzun. Okumaya üşendim. Millet 140 harf ile ortalığı yıkıyo. Biri kısa bir özet geçermi?

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 22:47)

İbrahim Bey ben yazinizi okudum. Benim için bilgilendirici bir yazi.
Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (10.08.2014, 23:08)

:D
Utku o kısım kara mizah
İbrahim ile samimi olduğum için öyle yazdım ama doğru olduğunu düşünen var mı?
Çok kısa
bu yıl çok az uctum su an kendimi acemi olarak niteliyorum
Bir ay ucusa ara vermek uzun sure bir ay ucmayip kendini acemi sayan var mi

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (12.08.2014, 14:07)

Sayin Arkadaslar,
Buraya yazmayi dusundugum 2-3 konu daha var. Ama Karpat sira daglari turu icin bir yigin hazirlik yapmam
gerekiyor. Kolonilerimden getirdigim kolelerim isyan edip gittikleri icin hepsini yalniz yapmak zorundayim.
Ayrica koylu kokenligim nedeni ile kendimi kisa mesaj biciminde ifade edemedigimden onumde kalan zamanda
bu yazilari yazmam mumkun degil.

Oysa ben Avokat beg e ve yuksek zekali iyi aile egitimi gormus bazi pilot arkadaslara da cevaplar yazmayi isterdim.
Ama bu benim Karpatlar turumu gerceklestirmemi tehlikeye dusurecegi icin yapamiyorum. Sayet yazmak istedigim
fikirleri, tur anilari ve etkinliklerin ruzgarlari ucurup goturmez ve ben de hala gerekli oldugu kanisinda olursam
kisa dogru burada yazmaya calisirim.
Ucuslariniz zevk ve guzel inisli olsun. Saglicakla kalin
Selamlar


Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Doğru Yazmış Kardeşim...

Mesaj #57 gönderen ahmetsen » 9 yıl 7 ay önce (12.08.2014, 18:33)

Human capital yazdı:Anlamak istemeyenler ve dedi kodu egilimli yazanlar icin yapabilecegim bir sey yok maalesef.
Onlar devam edebilirler istedikleri gibi. Burada taslanmaya hazir olmadan bazi seyleri soyleyebilmek
de zor ise, bu oradaki egilimi ifade ediyor. Bu egilim insanin gelisimini engelleyen bir durum.

Dusunme ozgurlugunu tam anlayip, bunun ulke ve insanlarimiz icin olumlu gelisme sartlarini
olusturacagini bilmedigimizden, her degisik seyler soyleyene hemen yukleniyoruz. Bunu yapanlarin
eski sistemden nemalanan kisiler - gruplar mi yoksa , yeniligi ve baskaligi hazmedemiyen kisilikler mi
oldugu da ayri ve ilginc sorular . Kendi ile yuzlesemiyen insan yonetilmeye ve kullanilmaya hazirdir.

Slovenya, Cek cumhuriyeti, Slovakya, , ve Hirvatistan bu 4 ulkenin toplam nufusu Turkiye nufusunun
ancak 1/4 yani Turkiye nufus acisindan bu dort ulke toplamindan 4 kat fazla. Tahmin edin bakalim
bu ulkelerde butun dunyaya Y.P. Paramotor Mikrolite vs. ihrac eden kac firma var. Ve neden boyle.
Ben soylelyeyim; 20 den fazla Firma en kaliteli marka ve techizatlari uretip her ulkeye satiyorlar.
Ulkesini ve insanlarini seven bir insan, bu durumu soyleyen insana ofkelenip sinkaf etmez.

Acaba hangi tarihsel,sosyal veriler onlara o imkani-yetenegi verdi de, biz neden kendimize guvenip
bu gelismeyi yapamadik?. Bu soruyu sormali yurtsever bir insan. Boyle sorulari soranlari kotulemeye
calismak isin kolayina kacmak olur. Boylece ne kendin icin ne de toplumun icin bir seyler yapabilirsin.

Isin daha da kotusu, kara calmak ve yildirma yontemleri,yeni bir seyler yapmak isteyenler icin de
ideal bir atmosfer degil. Bundan dolayi buraya "yazi" yazanlarin dusunerek yazmalarini oneririm.
Ayrica yaziyi komple okuyup ozunu anlayarak yazarsak, her yazida benim bir ozet cikarmam gerekmez.

Yeniden yazalim ,Peki sorun nedir ; En onemlisi bence kurumlasma sorunu.
- Bolge ve sehirlerde sorunlari cozebilmek icin gucbirligi bilinci ve motivasyonu yok. Degisik cikar
gruplarinin rakip olarak gordukleri diger grup ve kisilerle biraraya gelmemeleri gucbirligini engelliyor.

Bu gruplarin etkisindeki pilot cevreleri kendilerini (bagimsizlastiramayanlar ) hocalarinin, egitmenlerinin
yorungesinde , bir futbol taraftari gibi tavirlari ile gucbirligine karsit en onemli etkeni oluyorlar.
Oysa bir yoredeki sorunlar herkesi ilgilendirir ve ancak herkes bir araya gelirse cozume yaklasilabilir.
Kitlenin genis ve guclu sivil bir kurumlasmasi olmadigindan, belli gruplar Devletin bazi kurumlarindan
Federasyon gibi bir organizasyonu onlara bahsedecekleri umudu ile butun enerjiyi oraya topluyorlar.

Oysa devletin yada herhangi bir kurumun bize bahsettigi herhangi bir kurumsallasma ve olanaklar
bizi ileri goturmez. Ayrica onlar istedikleri zaman da bunlari geri alabilirler.
Ama her bolgede canli, dirli ve kendi sorunlari ile ilgilenen, tum ulkede olusan degisik gruplarin olusturacagi
bir orgutlenme ve bu orgutlenmelerin ozgur tartismalar sonunda serbestce secebilecegi bir yurutme
kurulu cogunlugun destegini alarak adim atmada guclu ve degisik bolgelerin sorunlarini kavramada
yeterli olur.

- Cok onemli (belki de en onemlisi) pilotlar arasindaki davranis tarzi. Eski pilotlarin ,yeni baslayanlara
arkadasligin ve dostlugun hakim oldugu bir iliskiler bicimi sunmali. Gecmiste herkes acemi idi,bunu
unutmadan, ve kendini yuceltmeden, yeni baslayanlarla ilgilenmeli. Bu ozellikle cok onemli bir konu,
cunki Turkiye,de 8 ve 10 ucusla "pilot" yapilan kisiler var. Bu arkadaslarin uzun ve dikkatle gozlenmesi
gereken bir baslangic suresi olmasi gerekiyor. Bu surede kaza yapip ucmayi birakan cok sayida eski
pilot arkadasim oldu oralarda.

Iyi iliskileri sadece kendi klubu ya kendi grubu degil butun pilotlarla kurmak gerek. ( biliyorum bu bir hayal)
Ama hicbir olgu once hayalini kurmadan gerceklesemez.
Bir pilot tanimadigi bir pilotla hemen her konuda cekinmeden bilgi alisverisinde bulunabilmelidir.
Bu atmosfer hem ucus guvenligini artirir hem de ucus zevkini yukseltir.

- Bolgelerdeki pilotlar ucus alanlarinin resmilestirilmesi, tamir ve bakimi konularinda butun gucleri ile
birlik olarak kendi ellerine alip yapma yetisine kavusmali. Kendi islerimizi angarya olarak gormek kisa
gorusluluktur. Kendi icinde guzel iliskileri olan bir grup ,disariya karsi da olumlu etki yapar ve cesitli
kurumlarla olan iliskilerde daha basarili olur.

- Mesafe ucusu ve yarismacilik; Zaman , enerji ve ekonomik durumu iyi olan bazilari icin bu tur hedefler
cok cekici olabilir. Ama gunluk yasam sorunlari, ailevi sorumluluklar , ve is sartlari bir coklari icin bu tur
ucuslar yapma imkani yoktur. Digerleri de yapayalniz bulutlarin arasinda saatlerce ucmaktansa ,dogaya
yakin ve bir arkadas grubu ile ucmayi daha cekici bulurlar. Benim dernegimde 180 kisilik pilottan 5-6 si
mesafe ve yarisma pilotu. Bunlardan sadece iki tanesi duzenli olarak yarismalara katilabiliyorlar.

Turkiye,de bazi gruplarin butun enerji ve olanaklari yarisma pilotluguna yonlendirmesi, Turkiye,deki
Y.P. nun gelismesinin onunde bir engel bence. Hicbir yerde tescillenmis ve resmi olarak ucusa ayrilmis
bir ucus alani yok. (en azindan ben duymadim daha) 20 yila yakin uculan Bozdag bile yasal bir ucus
alani degil. Dunyanin en buyuk metropollerinden bir olan Istanbul pilotlari, bir araya gelip cevrelerindeki
ucus alanlarini resmilestirip guven altina alamiyorlar. Bu isler yerel pilotlarin yapmasi gereken seyler.

Ama insanlarda bir araya gelmeye, elini tasin altina sokmaya karsi bir isteksizlik-bilincsizlik var.
Bu duruma ilaveten, bazi cevreler , ucarak vatan gorevi yapildigi gibi bir dusuncesini ve dolayisi ile
kamudan yardim alarak sorunlari cozme umudunu esas gidis yonu olarak tesbit etmeleri sonunda
insanlarin kendi sorunlarini cozme yonune yonlendirmeleri engelleniyor.

Burada benim pilotlara cagrim; Herkes kendi ucus bolgesi icinde kendini azami sorumluluk altinda hissetmeli.
Bizler yapmazsak baskalari bizim icin hic yapmaz. Burada ilk yazimda unuttugum olumlu oneklerden
bazilarini arkadaslarin emeklerinin degerini vermek acisindan soylemem gerek, Mugla,dan Kadir ve arkadaslari,
Oren,den Y.P. dunyasi icin ornek olabilecek pilot grubunu, Aydin,dan kendi ucus alanlarini kendi gucleri ile
yapan misafirperver arkadaslar bence bu alanda Turkiye Y. P.culeri icin en iyi orneklerden bazilari.
Birlikte olabilmek icin Aranizdaki bazi sorunlari parantez icine alip sonra cozulmeye erteleyerek
hep beraber onunuzdeki sorunlara guc verin.
Misafirim geldigi icin bitirmek zorundayim. Buraya kadar okuyabilene askolsun.
Selamlar,Tatli inisler



Valla burada yazılanlara da tamamen katılıyorum. ++++++1

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen hsiray@ttnet » 9 yıl 7 ay önce (12.08.2014, 19:21)

Arkadaşlar çok güzel yazı yazmıştım ama bilgisayarın azizliğine uğradım.Tek kelime söylerim ben.Bizler gibi Maliye bakanı(yumurtacu bakan)Sivil havacılık,ulaştırma bakanlığı ile mahkemelik olan kişi galiba yoktur(ŞİRAY KARDEŞLER VE YUSUF KAHVECİOĞLU)Bu otoriteler değişmediği müddetçe sportif havacılık,sivil havacılık,Yelkenkanat,planör,yamaç paraşütcülüğü v.s.v.s. bir adım dahi ileri gidemeyiz.Adamlar THK nın uçağını dahi uçurmuyorlar istedikleri zaman.Ayrıca federasyona dahi karşı çıkabiliyorlar.At gözlüler gitsin, bu işlerden anlayan adamlar gelsin istiyoruz artık.Bir uçağı kule görevlisi benim iznim olmadan motor çalışıtırıp taksi yapamazsın diyorsa yamaç paraşütün de bu disiplin gelmesi lazım diyorum nacizane isteğim.Ayrıva 6 ay önce eğittiğim bir talebem kendini dev aynasın da görerek dolduruşa gelerek aynı P 2 kategorisindeki arkadaşını yamaçtan indirip eğitmeye kalkarsa çoook kazalar olur çooook ağlarız.Ayrıca tecrübe kazanmadan xc ye gitmeye kalkarsa çok acılar yaşarız.Bu yüzden ibrahime çok teşekkürler ederim.Ayrıca Ahmet ŞEN+1 Levent TOPÇU+1 eNGİN YEĞNİDEMİR+1 Cemal TIĞLI+1 İdris ÇINAR+1 Eneder İNAL+1 Cem AYDIN+1 Hepinize tatlı güzel uçuşlar dilerim