Olum ve yaralanmalar Kader Midir..?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Olum ve yaralanmalar Kader Midir..?

Mesaj #1 gönderen Human capital » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 18:38)

Bu kafa ile sizler daha cok arkadaslarinizi / arkadaslarimizi mezara tasir, daha cogunu da sakat edersiniz.
Yillardan beri uzaklardan sizleri izliyorum. Anafora kapilmis ari suruleri ne kadar kendi istedikleri yone gidip
hedeflerine ulasabilirlerse, sizlerin durumu da o. Ne bir sehir ne de bir bolgede,kendi sorunlarini irdeleyip
cozum onerileri getirebilecek bir guc birligi, ne de ulke capinda ayni amaclar altinda birlesebilecek bir
organizasyon olusturabildiniz.

Her seyin baskalari tarafindan hazir hale getirilmesini bekleyen, her seyin en ucuzunu ve en kolayini elde
etmeye eyilimli kisiliklerinizle ne icinde bulundugunuz anaforu tesbit edebilirsiniz ne de ona karsi duracak
bir rota tesbit edebilirsiniz. Dolayisi ile bu boyle devam eder gider. Sizler de Tanridan rahmet olsun,insallah
son olsunlu cumlelerle giden arkadasa karsi gorevinizi iyi yaptiginiz hissi ile teselli olursunuz.

Nedir basarili yamac parasutcusu..? Nedir bu yarismaya katilma cilginligi. Benim yasadigim ulkede 50.000 in
uzerinde pilot var, bunlarin 0,22 sadece yarismalara katiliyorlar. Ve benim cevremdeki bolgesel yarismalara
en cok 80 ile 120 yarismaci katiliyor. Ama bu bolgelerde 8 ila 10 bin pilot yasiyor. bu kadar pilotun arasinda
neden bu kadar az sayida pilot yarismalara katiliyor.? da Turkiye gibi 2 yada 3 bin pilotun oldugu ulkede
ne icin bu kadar sayida yarismalara katilma isteklisi pilot var.. Bu sorularin cevaplarini dusunme kapasitesi olan
ve kendi yolunu tesbit etmeye calisan insanlar bulabilirler. Ama bu tur insanlarin sayisi orada cok az.

Soru sormak, yeni ufuklara acilmak ve kendi dusuncelerini gelistirmeye calismak,oradaki (oradaki bir deyimle
prim vermiyor) insanlarin pek yonelmeyi istemedikleri bir durum. Tam aksine Parlak laflar, Kahramanlik,bayrak
vs vs ile her seyi izah etmek, yonlendirmek temel bir yontem. Bu konu onemli ama cok ayrintili olacagi ve
hazirlopculuga alistirilmis cogunluga agir gelecegi icin kisa kesiyorum. Ama bu isin genlerle degil egitimle
ilgili oldugunu soylemem gerekir.

Sorunlar irdelenirken, bircoklari devletin onlari desteklemedigini, Fdederasyon veya THK nun ihtiyaclarini
gidermediklerini bundan dolayi gelisemediklerini ve olmalari gerektigi noktada olamadiklarini yaziyorlar.
Sayin arkadaslar, benim tanidigim ulkeler arasinda Turkiye Y.P. pilotlarina en cok "yardimi" yapan bir ulke.
ayrica yurt disina yarismalara katilan pilot sayisi da oran olarak hem cok yuksek, hem de bunlara yapilan
yardimlar en ust seviyede. Eski dostlari ile arasi bozulan kisilerden duydugumuz bilgiler belki de bize yansiyan
buz daginin sadece ust kismi idi.(devletten alinan 49 Y.P.nu kastediyorum) Butun bu yardimlara ragmen
neden pilotlar bir turlu gelisme gosteremiyorlar.? Ya da Y.P. dunyasi burada neden bu kadar geri..?

Ayrica Federasyon nedir... Butun pilotlarin aktif katilimi ile olusturulan bir "cati" orgutudur. DHV,nin deyimi ile.
Size lanse edilen ve bazilarinin da beklentisi olan bicimi ile, Spor bakanliginin yamac parasutu isleri ile
ugrasan bir bolumu. Ama boyle bir organizasyon pilot orgutlenmesi olamaz ki.

Ilk once biz bu isi zevkimiz icin yasamimiza ayri bir renk kattigi icin yapiyoruz.Ucmayi once ruyalarinda gorduk.
Ve bugun gelisen teknolji bize ruyalarimizi gerceklestirme olanagi sagladigi icin de ayrica cok sansliyiz.
Bu isi ucma zevki icin degil de baskalarindan daha ileride veya yuksekte, olmak amaci ile yaptigimizda
durum cok degisik olur. Yine bazilarinin yazdigi gibi Turkiye,de Y: P. nu ileri goturmek yurt disinda basarilar
kazanip orada bayragimiz astirarak gogsumuzu kabartmak icin yaparsak bu bir Hoby yani zevk icin yapilan
bir is olmaktan cikip, bir is bir goreve donusebilir. Ve bu durum yarismacilar arasindaki bazilari icin ozellikle
disa vurur bir durum.

Ilginc bir mukayese: Benim gozlemledigim Avrupa,daki yarismacilar ve mesafe ucuculari arasindaki en basarililari
ucusu yorumlarken ucustan cok zevk aldigin ozellikle ifade edip esas hedefinin dostluk atmosferinde guzel
ucuslar yapmak oldugunu vs soyleyen kisiler. Hatta sponsor vs sayesinde ucmayi meslek haline getiren
cogunlugu bu egilim icerisindeler.

Yamac parasutunde nasil basarili oluruz ...? sorusuna cevap ararken once motivasyonumuzu belirlememiz gerek.
Basari.. derken neyi kast ediyoruz.??? 5-10 yeterli kanat hakimiyeti olan ve uzun mesafeleri ucabilen pilot
olabilmesi Turkiye icin dogru bir hedef midir. her seyi ona mu yonlendirmek gerekir.?

Yoksa cogunlugun iyi pilotaja sahip olan ve aralarinda dost ve esit iliskilerin oldugu yardimseverlik ve birlikte
hos ve guvenli etkinliklerin yapildigi, her pilotun severek bir ucundan tuttugu etkinlikleri cevremizin bizi buyuk
gipta ile ve ozenerek izledigi bir pilot toplumu olusturmak mi. Boyle bir atmosfer gelecekte bir suru kendi uzmanlik
alanlarinda gelisen cok yeterli pilotlarin da ortaya cikmasini saglayacaktir.

Ucmak cok yonlu bir spordur. Her insanin ucarken alacagi zevkler farkli olabilir. Kimisi yarim saatlik bir doga ucusu,
digeri havada kirlangiclar gibi donerek, bazilari koyunun uzerinde, ve baskalari da bir yerden bir yere giderek
buyuk zevkler alir. Ama en guzeli Alman,larin deyimi ile "Zevkler paylasilinca katlanir, dertler ise paylasilinca azalir"
Onun icin bence bizim ilk once basarmamiz gereken Pilotlar arasinda esit, dostca, seviyeli iliskiler kurabilmek.

Ama bundan daha cok uzagiz. Hala kendilerinin kahraman oldugunu dusunen kimselerin etkinligi, bu isin elit
sporu oldugunu dusunen kisilerin (universite kluplerinin destegi devletin de oyle baktigini gosteriyor.) bunu
gokyuzunde "hoca ve egitmenlerin" etkinliginde olan yigin da kendine ait dusunce olusturmaktan uzak olmasi
yorelerde taban denilen insan yigininin aktif olarak kendi orgutlesmesini engelliyen etkenler.
Biribirlerine "Siz" diye hitab eden doga sporcusu gormedim ben buralarda.Bu bir hakarettir burada.Aranizdaki
bu hitab tarzi ilk bakista kibarlik ve seviyeli yaklasma olarak algilansa bile altini kazidigimiz zaman, Turkiye insaninin
doga sporunu anlamamis olmasi ve kisiliklerdeki alcaklik kompleksinin bir yansimasi ortaya cikar.
Doga gucleri ile bogusan, dag ve gokyuzunde ayni zevki ve zorluklari yasayacagimiz insanlari nasil burodaki
aramiza mesafe koymak istedigimiz kimselerle ayni seviyeye koyabiliriz.?

Ayrica yaptigi mesafe ucusuna gore rutbe verilen bir sistem,cok geri kalmis bir dusunce sisteminin kalintisidir.
Ben olsa idim bana hicbir sekilde boyle sacma bir rutbe verilmesini kabul etmezdim.

- Hava sporlari tam guvenli yapilamaz ama Hicbir kaza da kader degildir.
- Pilotlar arasindaki iliskilere yoneten ve yonetilenler mantigi degil , ayni amac etrafinda toplanmis dostluklar hakim olmali.
- Mumkun oldugunca yerel etkinlikler duzenlenmeli, gelenler yatak, yemek gibi hizmetler beklemeden ,kendileri de emekleri
ile katilarak o etkinligin kalitesini artirmaya calismalidirlar.
- Yer calismasi bir kultur olarak pilotlarin digerleri ile birlikte hosca yaptiklari bir calisma olarak oturmalidir.
- Her seyi tanri ve kadere yuklemek, isin kolayina kacip ,sorumluluk almak istememektir.
- Basarili yamac parasutcusu aksam sag ve salim evine gidendir.

Dirli mirli cumle sonlarini yeniden okuyunca yazdiklarimdan korktum dogrusu,yazmayi bitirmeye karar verdim.
Selamlar


Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen kellad » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 19:01)

Şimdi kader konusunu burada tartışmayalım da sebepler alemindeyiz. Tedbir her zaman şart.
Biz milletçe emniyet kemerini bile bağlamamak için türlü numaralara başvuran bir milletiz. "Bana birşey olmaaaz..." mantığıyla hareket ederiz. Bizim millete göre güvenlik tedbirleri ya acemiler için ya da zorluk çıkarmak için. O nedenle her konuda bu kadar kazaya karışmamız şaşılacak şey değil bence.

Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen hbayrak » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 19:50)

Yamaç paraşütünde zaman zaman maalesef talihsiz kazalar yaşanıyor ve can kayıpları olabiliyor. Wold Cup'da da oluyor, başka ülkelerde, Almanya'da da olabiliyor. Ülkemizde yaşanan bu acı olaylar İbrahim bey size Türkiye'deki yamaç paraşütü pilotlarını aşağılama, hakaret etme, geri kafalı, eğitimsiz insanlar olarak ilan etme hakkını vermez.
Sömürge valisi edasıyla biz geri kalmış üçüncü dünya ülkesi vatandaşlarına medeniyet öğretme göreviniz yok!
Yazdıklarınızı bir daha okuyun tepkime hak vereceksiniz.
Selamlar.

Hakan Bayrak

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Human capital » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 21:40)

Engin, bence kisilerin ozel mahrem durumlari haricinde her sey tartisilabilir, buna bir engel yok.
Selam
Hakan
Tipik turk usulu tartisma. Kim hangi konuda ne demis ve neden yanlis oldugunu filan hic irdelemeden
(elestiriye aliskanligi olayan, ve elestiriyi saldiri olarak algilayip hemen karsi saldiriya gecen) bu tarz
Turkiye,deki gelismenin onundeki en buyuk engel. Yazilanlar uzerinde dusunup acaba nerede dogrusu
nerede yanlisi var diye zaman ve enerji harcamadan bir suclama yaparsin ve boylece gorevini yapmis
olmanin rahatligi mutluluk verir. Ama kaza ve olum sayisi pilot sayisi mukayesesinde 15 misli cok olan
ulkeler ile esdeger oldugu gercegi konusunda pek kafa yormazsan en hafif deyimle kafani kuma sokmus
olursun.Tabii bu herkesin ozgur secenegi, umud ediyorum orada yeteri sayida pilotun gercegin gozune
bakabilme cesareti oldugu. Yoksa hic bir sey degismeyecek zaten.
selam

Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen hbayrak » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 22:15)

İbrahim bey,
Tabi biz tipik Türk'üz, eleştiri falan bilmeyiz, geriyiz. Birtürlü işte gelişemedik geri kaldık. Bu kafa ile arkadaşlarımızı zırt pırt mezara gömeriz. Hiç bir organizasyon oluşturamayız. İntihar etmek için herkes birden yarışmalara koşar. Oysa Almanlar öyle mi! Türkiye'deki istatistiklere göre bizde yamaç paraşütü kazaları avrupa'dan 15 kat fazla (vay be).
Almanlar'dan aldığınız feyzle biz geri kalmış kulları aydınlatın. Kurtarın bizi. Genlerimizde bir problem yok sadece eğitimimiz eksik...
Selamlar
Hakan Bayrak

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 22:32)

Hakan diline sağlık +1


Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Misoskian » 9 yıl 8 ay önce (06.08.2014, 23:01)

Biz bu kafadayız da sen hangi kafadasın? Bu eleştirilerinizi sizinde bir türkiye vatandaşı olduğunuzu düşünerek kendi adıma kabuledebilirim. Eğer sizde bu ülkenin vatandaşı iseniz ülkenizdeki yamaç paraşütü sporunun gelişmesi adına ne yaptınız? (Uzaktan bizi izlemekten başka)
Eğer yok arkadaş ben bulunduğum ülke hangisiyse onun bayrağına selam veririm diyorsanız bizi böyle eleştirmeniz haddiniz değil.

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen airea » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 10:59)

İbrahim Bey +1

Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar...

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Human capital » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 11:23)

Sayin Arkadaslar,

Bu tartismanin getirildigi nokta, kaza ve olumlere soz konusu olan olgu ve sartlari tartismak degil, kisisel saldiri yontemi
ile isi surtusmeye cevirmek ve tartismayi engellemek. Tartismanin konusu:

1) Neden, pilotlar yarisma pilotu olmaya yonlendiriliyorlar.? Neden pilotlar da bu yonlendirmege aciklar.?
2) Bu iste kimin rolu nedir.? Turkiye,deki kazalarda bu yonlendirilen pilotlarin orani nedir.?
3) Malzeme satisi, egitim ve organizasyonlardan para kazanan kisiler, bu olaylarda tarafsiz olabilirlermi.?
4) Pilot kitlesi neden cok suskun ve edilgen, ve yonlendirilmeye acik.?
4) Neden Turkiye gibi goreceli olarak buyuk bir ulkede hala pilotlarin insiyatifi ile kurulmus orgut yok.?

Benim gordugum ana sorular bunlar. Ama bu sorulari yukarida cevap yazanlardan cok herkese yonlendiriyorum.
Yazimi tam okumadan ya da anlamadan bir saldirilmislik refleksi ile olayi kisisellestirmek, bu noktalarin tartisilmasini
engellemek anlamina gelir. Buna ragmen benim insanlik sorumlulugum kendimce dogru bildigim noktalari yazmayi
ve sizlere iletmemi gerektiriyor. Pilotlarin sessiz cogunlugundan bir reaksiyon gelmese bile ben bu tavrimi surdurmeyi
dogru buluyorum.

Selamlar

Kullanıcı avatarı
ahmetsen
Mesajlar: 160
Kayıt: 04.07.2012, 17:37
Ad Soyad: Ahmet Şen
Şehir: Ankara
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 17 / 0
Yaş: 45
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ahmetsen » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 11:55)

Valla bende İbrahim Beyin yazılanlarını beğendim. İstediğiniz kadar inkar edin arkadaş dobra konuşmuş. Kendini eğitmen sanan, şeş kaza bir kaç saat havada kalıp kendini deneyimli pilot ilan eden, SIV eğitimini gereksiz risk ve lüzumsuz bir iş gibi gören, meteorolojiden bir haber o kadar çok paraşütçü varki etrafımızda. Bunlara her gün yenileride eklenmeye devam ediyor. Federasyon ve THK nın yarattığı boşluğu bu hato poto kamikaze tipler dolduruyor işte. Umarım her kez daha duyarlı ve dikkatli olur da daha fazla üzülmeyiz. Her kaza, her yaralanma hem sporun gelişmesini, hemde bizlerin spora olan ilgilisini muazzam derecede azaltıyor.

İbrahim Bey +1

Salih beyin dediği gibi doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar....

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen levo_redkid » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 12:01)

İbrahim'in bazı düşüncelerine katılmasam da, yarışmalar hakkında uzun süredir ben de böyle düşünüyorum. Benim hatırlayabildiğim yedek vakalarını ve ciddi yaralanmalı/ölümlü kazaları düşününce çoğunun yarışmalar sırasında olduklarını görüyorum. Bazı pilotları başedebileceklerinin üzerinde risk almaya iten bir psikolojiye sokarak tehlikeye ittiği çok bariz.

Ibrahim'in Türkler ve Almanlar karşılaştırmasından ve genellemelerden yola çıkmadan eleştirmesi bence daha iyi olurdu. Yapıcı eleştiri sınırlarını biraz aşıyor. Ama bazıları hariç çoğu dediklerin de sonuna kadar doğru bence, bu böyle.

Prof. Ersin Kalaycıoğlu daha çok yeni bir araştırma yayınladı; buna göre Türkler kendileri ile çok gurur duyuyorlarmış ama bu gururun nedenleri sorulduğunda açıklayamıyorlarmış. Bunu doğru kabul edersek zaten çok şey kendini açıklıyor.


Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen kellad » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 13:56)

Neler yapılabilir?
Biz eğitimi bile almaya başlamadan önce tanışma toplantısında bize ilk söylenen şey şuydu: "Birinci kural: Ölmek yasak!". Bunu duyan işin ciddiyetini anladı ona göre vazgeçti ya da devam etti. Eğitim grubununda en ufak bir kuralı ihmal etsen hemen 1-2 gün uçuşun kesilirdi. Diğerlerine de ibret olurdu. Ama maalesef bu eğitimden sonra tepelerde ya da organizasyonlarda devam etmiyor. Bence insanları yüzüne karşı uyaracak olabilirse sembolik de olsa ceza kesecek bir otorite olmalı. Ne bileyim mesela termik uçuşunda kalkışta freni bırakmak 10 ceza puanı, olası rotor bölgesine girmek 20 ceza puanı gibi...
Kişisel olarak da insanları yüzüne karşı uyarmalıyız. "Bak şunu yanlış yaptın" diye. Adam bizi terslerse terslesin ne yapalım bize düşen en azından ikaz etmek.

Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen hbayrak » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 14:49)

Human capital yazdı:Sayin Arkadaslar,

Bu tartismanin getirildigi nokta, kaza ve olumlere soz konusu olan olgu ve sartlari tartismak degil, kisisel saldiri yontemi
ile isi surtusmeye cevirmek ve tartismayi engellemek. Tartismanin konusu:

1) Neden, pilotlar yarisma pilotu olmaya yonlendiriliyorlar.? Neden pilotlar da bu yonlendirmege aciklar.?
2) Bu iste kimin rolu nedir.? Turkiye,deki kazalarda bu yonlendirilen pilotlarin orani nedir.?
3) Malzeme satisi, egitim ve organizasyonlardan para kazanan kisiler, bu olaylarda tarafsiz olabilirlermi.?
4) Pilot kitlesi neden cok suskun ve edilgen, ve yonlendirilmeye acik.?
4) Neden Turkiye gibi goreceli olarak buyuk bir ulkede hala pilotlarin insiyatifi ile kurulmus orgut yok.?

Benim gordugum ana sorular bunlar. Ama bu sorulari yukarida cevap yazanlardan cok herkese yonlendiriyorum.
Yazimi tam okumadan ya da anlamadan bir saldirilmislik refleksi ile olayi kisisellestirmek, bu noktalarin tartisilmasini
engellemek anlamina gelir. Buna ragmen benim insanlik sorumlulugum kendimce dogru bildigim noktalari yazmayi
ve sizlere iletmemi gerektiriyor. Pilotlarin sessiz cogunlugundan bir reaksiyon gelmese bile ben bu tavrimi surdurmeyi
dogru buluyorum.

Selamlar


Merhaba İbrahim bey,
Alıntıladığım mesajınızdaki konuları ilk mesajınızda bu şekilde tartışmaya açmış olsanız. Bunları tartışabilirdik.
Bu konuları tartışmak için ilk mesajınızda:
Human capital yazdı:
"Bu kafa ile sizler daha cok arkadaslarinizi / arkadaslarimizi mezara tasir, daha cogunu da sakat edersiniz. "

yazmanıza ya da
"Anafora kapilmis ari suruleri ne kadar kendi istedikleri yone gidip
hedeflerine ulasabilirlerse, sizlerin durumu da o."

şuursuz arı sürüleri olduğumuzu yazmanıza gerek yoktu.
" Bu sorularin cevaplarini dusunme kapasitesi olan
ve kendi yolunu tesbit etmeye calisan insanlar bulabilirler. Ama bu tur insanlarin sayisi orada cok az..."

Çoğumuzun düşünme kapasitesinin olmadığını yazmanıza gerek var mıydı?
"hazirlopculuga alistirilmis cogunluga agir gelecegi icin kisa kesiyorum. Ama bu isin genlerle degil egitimle
ilgili oldugunu soylemem gerekir. "

Ülkemizdeki uçuculara hazırlopculuğa alıştırılmış, hadi genleri idare eder de eğitimsiz topluluk olduğunu yazmanız gerekli miydi?
Butun bu yardimlara ragmen
neden pilotlar bir turlu gelisme gosteremiyorlar.? Ya da Y.P. dunyasi burada neden bu kadar geri..?

Biz burada geri kaldık siz alamanyalara gidip çok ileri mi gittiniz?
Ayrica yaptigi mesafe ucusuna gore rutbe verilen bir sistem,cok geri kalmis bir dusunce sisteminin kalintisidir.
Ben olsa idim bana hicbir sekilde boyle sacma bir rutbe verilmesini kabul etmezdim.

Çok geri kaldık çook!
Siz" diye hitab eden doga sporcusu gormedim ben buralarda.Bu bir hakarettir burada.Aranizdaki
bu hitab tarzi ilk bakista kibarlik ve seviyeli yaklasma olarak algilansa bile altini kazidigimiz zaman, Turkiye insaninin
doga sporunu anlamamis olmasi ve kisiliklerdeki alcaklik kompleksinin bir yansimasi ortaya cikar.

Biz Türk pilotları, işte alçaklık kompleksi içinde birbirimize "siz" "siz" diye hitap ediyoruz. Kişiliklerimiz aşağılık kompleksine batmış!

İbrahim bey asıl önemlisi kullandığınız üsttenci dildir.
Ben konuyu kişisel almıyorum. Genel alıyorum. İlk mesajınızda bütün Türkiye YP camiası aşağılanmaktadır.
Bizler sizin eğitmeniz gereken geri kalmış köylüler değiliz.
YP sporu ile ilgili konuları tartışacaksanız ilk alıntıladığım mesajınız gibi mesajlar atarsanız beraber tartışabiliriz.

Konumuza gelirsek. Özellikle Levent'e de cevap vereyim.
Yarışma ortamları hiç de güvensiz değildir. Hatta serbest uçuş faaliyetlerine göre çok daha güvenlidir. Tepede her zaman ambulans bulunur. Meteoroloji brifingi muhakkak yapılır. Yerel pilotlar bölge hakkında brifing verir. Her zaman tecrübesi ileri pilotlarla birlikte uçulur. Telsiz acil kanalını herkes dinlemek zorundadır.
Yarışmalarda çok kaza olmasının nedeni yarışma dışında insanlar az uçuyorlar. Birçok kişi yarışma dışında sert termikli havalarda uçmuyor.
Ayrıca yarışma ortamları insanların tecrübe, bilgi ve görgülerini geliştirmesi için çok verimli ortamlardır.
Selamlar
Hakan Bayrak

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen levo_redkid » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 15:27)

Valla ben aynı fikirde değilim. Insanların yarışma dışında kaç km/kaç saat/kaç adet uçtuğunu görmek için ypforum'da veritabanı var. Bence insanlar yarışma dışında da kat kat uçuyorlar...

Güvenliği sağlayan telsiz/ambülans/brifing vs. değil ki. Adam patlama korkusuyla türbulansa girerse, hatta bu adam girdi çıktı ben de girebilirim diye düşünürse ne olacak? Yarışma psikolojisi işleri bozuyor bence. Telsizden dinlesen ne olur dinlemesen ne olur. Coğu pilot dikkati dağılmasın diye sesini kapatıyor zaten...

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 15:56)

slm..İbrahim arkadaşın yazdığı,ilk bakışda belki okuyanın hoşuna gitmeyen,tüm alıntıları başarılı buluyorum onları yazmak zorunda hissetmek yazmış olmak çok güzel bir gerekliliktir.bunu her insan bu cesaretle bu dürüstlükde yazamaz,yazmaz..bunu görmüş ve bu boşluğu doldurmuşdur..İbrahim beyi kutluyor,yanlış düşünce içinde olan arkadaşlara katılmıyorum.bütün dünyada gerçek tekdir,seversin sevmezsin,hoşuna gider gitmez ama gerçeği bütün çıplaklığıyla kabul edersen çözüme ulaşırsın..doğru algılarsak hakaret yokdur,eleştiri vardır,empati vardır bravo kendisine..süslü kısır cümlelerle hiç bir sorunu konuşamaz aşamazsın..ne oldu federasyonumuza hani nerde,yaşatabildik mi ? sahip çıkdık,çıkabildik mi ? ne umutlarla kurulmuşdu oysa..neden yok oldu peki ? arkadaş bunları anlatmaya çalışıyor sagolsun,camianın içindeyiz yıllardır,inkar edilemez gerçek bir tespit yapılmışdır.cidden dikkate alınmalıdır bence ama muhatdap bile yokdur ne yazık ki...İbrahim beyi ve yazısını dolayısiyle gerçekleri hazmetdiğimiz kadar insan olarak toplum olarak başarılıyız...İbrahim arkadaş alışılmışın dışında ileri gitmişmidir,gitmişdir.ileri gitdiği düşünülen her kelime ve cümle için kendisine çok teşekkür ediyorum,dost acı söyler...kib

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen MAGNETO » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 18:40)

Merhaba konuyu çok gerekli ve bilgilendirici buluyorum , ancak konuyu kitlemiyelim derim kisel algilama veya baska yonlere cekmiyelim sonuc itibari ile buyuk umutlar ile kurulan federasyonun bugunku hali ortadadir uzuntu vericidir, ben kendi şahsima bu konu basligi hakkinda kendime dersler cikartmak niyetindeyim ve bu isi tutku ile yapmak isteyen biri ve taze olarak , bu camia icerisinde cok deyer verdiyim bilgisi ve tecrubesi ile isim yapmis organize ve yarismalarda öncu olmus federasyon catisi altinda iyi seyler yapmis butun hocalarimin katkida bulunacagina inaniyorum her kelimenizi cumlenizi 2 defa okuyorum cikarsamalar yapiyorum + - oz elestiri bekliyorum sorunu tespit ve nedenleri, ne yapila biliri tartismanizi bekliyorum, bu çok ciddi ele alinmasi gereken bir tespit gibi duruyor ibrahim coban beyfendinin vurguladigi
( yazim hatalari icin özurdiliyorum ) Saygilarimla :arrow: :?


ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen ender » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 21:29)

Ben konuya şöyle bakıyorum;

işin doğrusunu bilmemekle, bilip te uygulamamak birbirinden farklı şeyler.

biz millet olarak işin 'doğru' sunu bilsekte farklı tercihlerde bulunabiliriz.

mesela tüpteki gaz kaçağını (ben de dahil) çakmakla kontrol edebiliriz. ve bana göre nasıl yapılacağını biliyorsan edilebilir de.

bir almana bunu kolayca yaptıramazsınız.

Alman için kurallar esastır. bizim için ise TERCİHLER esastır.

bu nedenle Avrupalı ile Türkiyeliyi, eğitim noktasında kıyaslarsanız hataya düşersiniz.




bizde bir tabir vardır:

SONUNU DÜŞÜNEN KAHRAMAN OLAMAZ! :)


Şaka bir yana;

bir insan veya millet, ölümden korktuğu nisbette ona karşı tedbir alır. ve hatta bazen çok aşırıya kaçar.

Mesela ben 1/7 yani %14 ten daha küçük risklere girmeyi tercih edebilirim. yani buna cesaret edebilirim. bu benim tercihimdir. ve eğitimimle hiç bir alakası yoktur.

Tamamen Dünyaya bakış açımla ilgilidir.

bu oran bazı insanlar veya milletler için 1/1.000 hatta 1/1.000.000 bile olabilir. bu tamamen tercih meselesidir.


biraz felsefi gibi oldu ama aslında değil...

her neyse... ufku geniş olanlar bu açıdan da baksınlar. ufku dar olanlara bir sözüm yok.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen Human capital » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 21:44)

Kullandigim ifade tarzinin oldukca sartlara uygun oldugunu dusunuyorum. Kiskirtildiklari dusuncesinde olan
pilotlar kendi dusuncelerini yazmadiklari icin cikis noktalarinin ne oldugunu bilmiyorum. Acaba anafor olarak
adlandirdigim sistemin icindeler de kendilerine saldirildiklari icin mi reaksiyon gosterdiler, yoksa kisisel bir
hassasliktan mi dolayi .? Ama her ne ise ben yazimi onlar icin yazmadim . Sadece kendime olan saygimi
kaybetmemek icin yazdim.Dusundugum ve aklima geldigi gibi yazmayip Efendimli filan yazsa idim, benim
icin doyurucu olmazdi.

Dusunmeye acik,yaptigi ise ve icinde bulundugu duruma sorgulayabilen pilotlarin bu sporu uzun sure yapabilmelerini
saglamak amacim. Benim sorunum, gorebildigim dikenli kuyulari buradan arkadaslari sarsarak isaret etmek.
Herkes icin en azindan yapilmasi gerekenin bu olugunu dusunuyorum.

Burada yarismalara katilmis olan birkac arkadasimiz da dusuncelerini yazdilar. Ben ayni dusuncelerde olan
daha bir suru pilot oldugunu dusunuyorum. Buradan bu cabamla onlar icin en az bir soru isareti olusturabildi
isem verdigim enerji ve zaman cok iyi bir yatirim olmustur. Bu arada herkes bana adimla hitab edebilir hatta
etmelidir diyorum. Benim beylige ihtiyacim yok.
Selamlar

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen 3333feet » 9 yıl 8 ay önce (07.08.2014, 22:51)

Selamlar,
İbrahim Bey ( sizi birazcik tanisam hocam , abi, kardeşim gibi ifadeler kullanirdim.daha da iyi tanisaydim isminizle hitap ederdim. Bir aliskanlik veya yetişme meselesi)
İlk yazdiklarinizdan eğer kendimce doğru anladiysam, anladiklarimin bir kismina katiliyorum. Ama okuduklarima değil.
Bence sizin, benim veya bir baskasinin ne anlattigindan ziyade insanların ne algiladiklari veya ne anladiklari önemli.
Siz Belli ki pilotlara faydali olmak ve ikaz etmek konusunda bir yazi yazmissiniz ama konu basligi altında tartisilanlar, anlatmak istediğiniz degil kullandiginiz üslup ve ifadeleriniz.
Yine bence içinizden geldiği gibi kendinizi doyurmak rahatlatmak icin değilde, biraz düşünerek yazsaydiniz yine bence ulaşmak istediğiniz kitle çok daha fazla olurdu.
Ayrıca burada yazdiklarimizi yüz yüze konusuyormus gibi yazmamiz gerektiğini düşünüyorum.

Görüşmek üzere.

Cem Aydın

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 8 ay önce (08.08.2014, 01:24)

slm..yazımın bir kaç yerinde İbrahim bey kullanmışım oraları çıkarıyor ve İbrahim diye düzeltiyorum..kib.