Olum ve yaralanmalar Kader Midir..?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
denisi
Mesajlar: 12
Kayıt: 03.06.2007, 23:51
Ad Soyad: Denis Surroi
Şehir: Kosova - İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen denisi » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 02:56)

Selamlar Ibrahim Beycigim, oncelikle sizi tanimadigim icin girdim forumda bakindim biraz ama degisik perspektifler, senlikler, fotograf konularinda paylasimlariniz disinda bisey bulamadigim icin sizi fazladan tanima serefine nail olamadim. Kinayeli yazayim dedim ilk basta, sonra dedim simdi anlamaz bu, usendim, ve anlayacaginiz dilde yazayim DEDIM:

Avrupaii olma istegiyle yanip tutustugunuzu gorebiliyorum ama herkes ozunde neyse o. Bir kaza sonrasi bir seyleri duzeltmeye calisan bir zihniyetten ziyade, ezik bir kisilik ve kendini gostermeye calisan bir zihniyet goruyorum acikcasi (ben Almanim bak siz avrupai insan nasi olunur ogreteCem). Daha bir suru kisiliginize lafim var ama belki bir gun ozelden yazarim.

Butun Turkiye yamac parasutu camiasini bi cuvala koyup konusuyorsunuz! E sen kimsin be adam ? Yok gercekten soruyorum: Yamac parasutu yapiyor musunuz, yarismaya gidip uctunuz mu/ortami gordunuz mu, Turkiye YP camiasindan kac kisi tanirsiniz, Universite kuluplerinden kimi bilirsiniz?

Verdiginiz istatistikleri nerden bulup okudunuz da yaziosunuz onu da cok merak ediorum (kanyak verin). Bir de 0.22 Alman (ne demek) azmis ya, bari 1 Alman katilsaymis.

49 kanadin 2 tanesi bizim universite kulubumuzde en az 4 universite ogrencisinin yetismesini sagladi. Universite kulubu pilotu dediginiz bir ornek(Yigit) 2013 yili Superfinal 22. oldu mesela, bunun gibi bir suru BIZIM camiyamizdan basari ornekleri bulabilirsiniz > pwca.org

Avrupadaki ucan pilotlar cok mutluymus cok seviolarmis ucmayi, biz hic sevmioz mnkym. Bak Chreagle-in bir videosu var, adam dunyadaki en iyi pilotlardan ve KAZANMAk icin burdayim diyor.

Konunun sonunda duzeltmeye calistiginiz (egonuzu tatmin ettikten sonra yazdiklariniz) guzel bir iki nokta var ama bu noktalari sizinle ve bu baslik altinda tartiscak degilim. Yillardir bu ve benzeri Guzel noktalara deginen ve duzeltmek icin gercekten birseyler yapan cok insan taniyorum bu camiada.

Sen kimsin be adam! (cevabi merak ettigimden degil, yazmak hosuma gittigi icin oyle diyorum:D)


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 13:10)

İbrahim sen Türkleri yönetme ve hitap etme sanatından yoksun bir kişisin.
70 yaşına merdiven dayamışsın ama forumda yazamayacak kadar da cahilsin,
Başımız sağolsun de yeter, ne öyle entel dantel yazıyorsun.
Sen yılda bir kere buraya gelip bizim hakkımızda ahkam kesemezsin
Burada ne düzeyde eğitimler veriliyor biliyor musun?
Senin gibi 10-15 yıllık kanatlar-20 yıllık yedeklerle uçmuyoruz. Biz avrupadan daha ucuza malzeme temin ediyoruz.
Türk pilotlarının kalitesi ne kadar yüksek sen nereden bileceksin

bizim planlamamız siz avrupalı conconlardan daha iyi o yüzden daha fazla arazimiz, daha az hava trafiğimiz varken daha az ve kaliteli uçuş alanımız var.

bizde insana değer verilir,

şimdi sana eski dostluğumuza dayanarak bir kardeş tavsiyesi :

Türklere duymak istediklerini söyle, sonra onlara istediğini yap....

evet ölmek de Türkün kaderi ne var bunda iş kazasında, trafik kazasında.... en iyi biz ölürüz.

karışma bize

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen takyonxxx » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 13:19)

İbrahim çok güzel tespit yapmışsın..yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum...
Ayrıca dediğin gibi en iyi pilot halen yaşayan ve korkan pilottur..umarım hepimiz için bu böyle devam eder...başlangıç noktamız..kendimizi ve çevremizi tarafsız sorgulamak olacaktır...

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 13:36)

Bence bu kişilerle ilgili değil , ülkelerin kurallarini uygulamaları ile ilgili . yönetimle ilgili. Avrupa da Amerika da hiz sinirini geçemeyen kisilerin Türkiye sinirleri içinde uctuklarini görüyoruz. Kurallar uygulanmadigi surece insan her yerde ayni insan. Bir yarisma kanadinin uretim test ve sonrasi uretim safhasinda yasananlar benim ulkemde yasanmadi.

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 14:39)

havada denizde karada dağda tasta burkmadigim ayagimi düz yolda burktum gecen pazar. Daha öncede 20 ki yaslarda top oynarken burktugum ayagima kutur kutur ses gelmesine rağmen bisey olmamisti. Bu sefer catlatmisiz. Sanirim yaşla ilgili. Tamda izine ayrilmisken . Antalya da yatarak izin yapitorum.bana sağlam bi düz yolda yürüme eğitimi lazim. ;)

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen ender » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 14:59)

Almanya da olsaydın burkmazdın... :)


Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen ugurci » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 15:16)

İbrahim bey ben de Kanyak alabilir miyim?

Kullanıcı avatarı
mtemiz99
Mesajlar: 48
Kayıt: 26.09.2006, 23:02
Ad Soyad: Mustafa Temiz
Şehir: Manisa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen mtemiz99 » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 16:55)

takyonxxx yazdı:İbrahim çok güzel tespit yapmışsın..yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum...
Ayrıca dediğin gibi en iyi pilot halen yaşayan ve korkan pilottur..umarım hepimiz için bu böyle devam eder...başlangıç noktamız..kendimizi ve çevremizi tarafsız sorgulamak olacaktır...


+++1

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 17:41)

üç kaza var ikisi ölümlü, yaralanan yabancı pilot" babadağ da ters rüzgar nedeniyle çakılan" arkadaş

ortak noktalar
1-pilotların tecrübeleri
2-kanat tipleri B sınıfı
3-yere yakın termik arama çalışmaları
4-yedek atmaya fırsat bulamama veya yedeğin dolma fırsatı bulamaması
5-sporun niteliği gereği dağlık arazide kurtarma çalışmaları

1-tecrübe ile az tecrübe arasında en tehlikeli durumları yaşıyoruz. Arkadaşlar ölmemiş olsalardı ciddi tecrübe kazanmış olacaklardı yere yakın "kazıma" yapmayacaklardı

2-B sınıfı bir kanat çok aşırı zorlamadığı ve yeterli mesafesi olduğu sürece belirtilen durumdan rahatlıkla çıkar

3-bu durumda üç kazanın ortak neden olan yere yakın termik arama-kazıma
kesinlikle tehlikeli aranızda kaç kişi bundan ders alacak
şahsım adına ben ders almayacağım
tepedekiler benim nasıl güzel uçtuğumu görecek
yere ayağım değinceye kadar kazırım damarlarımda asil bir kan var ve ben ölmem

ben şahin arabamın helezonlarını kesip yere 5 cm yüksekte şehir içinde ralli yapan
bir milletin çocuğuyum :)

Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen hbayrak » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 17:56)

Arkadaşlar,
İbrahim bir sayfa yazı döşendi. Hepinizi, hepimizi itin kıçına soktu çıkardı. Ne geriliğimiz, ne gelişmemişliğimiz ne kafasızlığımız kaldı. Size bize "kişiliklerinizde alçaklık kompleksi var" dedi. Aşağıladı. Ben de doğal olarak tepki gösterdim.
Bu yazılanlara birkaç kişi hariç epeyce kişi haklı dedi. Doğru dedi. 3 artı bile aldı.
Tepki göstermekte acele etmişim.
Adam haklıymış.

Arkadaşlar o ilk mesajdaki yazılanları idrak edemediler herhalde diyeceğim, arkadaş yine haklı çıkacak!

Hakan Bayrak

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 18:16)

Hakan uc kazanın nedeni de aynı son 5 yıldaki kazalarin nedeni ayni
ibrahim haklı trafik kazaları ve is kazalarinin nedeni de aynı
kompleks yapacagimiza yasam seklimize çeki duzen vermemiz lazim


Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 18:46)

TIRMAN-UÇ ne kadar güvenli? Genel olarak hafifletilmiş belki de ggüvenlikseviyesi azaltilmis malzeme, genelde 1 veya 2 kişinin birgun önceki veya sabah ki meteo verilerine dayanarak ciddi bir efor kaybi, uculmadigi takdirde ayni malzeme ile yeniden yurunecek olmanin verdiği baski, bilinmeyen bir kalkis bölgesi bbölgesel veya tepeye özgü micro meteorolojik şartlar. Belki de bu tirman- uç yasaklanmali. Daha kazasi olmadan.(bu arada kilo problemin olmasa en çok yapmak isteyecegim şey tirman-uc)
Eskiden beri üniversitelerin verdiği eğitimin mükemmel olmasa bile içsel kurallarini disiplinli bir şekilde uygulandigi çok iyi bir eğitim olduğunu düşünürdüm. Ve halen de düşünüyorum. Kulüplerinde son donemde eğitim isini daha düzenli yaptiklarini , pilotlarini baslangic eğitiminden sonra basibos birakmadiklarini değerlendiriyorum.
Bence egitimle ilgili sanildigi kadar bir sorun yok. Sorun sonrasinda kisisel gelisim. Okuma, izleme, gozlem, tartisma, antreman, zihinsel egitim vs.

Gelelim ana konuya yine içeriği ne kadar doğru olursa olsun, üslup yönünden bunyemin kabul etmedigi bir yazinin, bilmediğim bir dilde yazilmis bir yazidan farki yok benim için.

Kullanıcı avatarı
Barış Tura
Mesajlar: 63
Kayıt: 06.12.2005, 18:03
Ad Soyad: Barış Tura
Şehir: Denizli
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen Barış Tura » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 19:37)

Hakan abi yanlız değilsin.

su akar yolunu bulur yazan kadar yazmayan da var.

Bu konunun açılması için yazılan yazıda bahsedilen haklı haksız konular zaten hali hazırda bilinmeyen bir bakış açısı değil. Yani Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok. Uzun zamandır da tartışıla gelir. Bende dillim döndüğünce kendimi sorumlu hissettiğim için ulaşabileceğim arkadaşlarımla paylaşımlarda bulunur konuşurum. Ha bir çoğumuz yeni duymuştur bir aydınlanma yaşıyordur ona da saygım var.

Ama sen bu yazdıklarına bu ülkedeki bütün Yamaç Paraşütü yapan bir topluluğu dahil edersen bu başka bir şey oluyor. Alınganlık gösterdiğimden değil , ama belli bir zamandır gerek yaptığımız bu spordan gerek tanık olduğumuz olaylardan insanlara Ego denen olgunun neler yaptırabileceğini fazlasıyla anlayabilecek seviyedeyiz.

Bu şekilde bir konu açarak bunu yazacak kadar bir enerji varsa içinizde gelin burada bir işin ucundan tutun. Oradan nasıl görünüyor bilinmez ama bu ülkede işler biraz farklı yürüyor ve iyi kötü kusuruyla bir şeyler katmaya çabalayan insanlar adım adım da olsa bir şeylere çabalıyor.

Yazdığınız konuştuğunuz savunduğunuz hiç bir şey önemli değil herşeyden önce temelde özünde bu ülkedeki insanları sevin , iyisi kötüsü , kusuru güzelliğiyle kabul edin ve bir şeyler yapmaya çalışın , birazda egonuzu törpüleyin.

Burda konuşulan konudan bişi çıkar diyorsanız bence başka bir başlığa taşıyın tartışın. İbrahim beyin tezi olmaktan da çıkarın.

Eziklenmeyin arkadaşım.

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 20:24)

Hakan aklın yolu birdir,sonuna kadar tepkinde haklısın yanındayım ...
Güner

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 22:33)

Anlamak istemeyenler ve dedi kodu egilimli yazanlar icin yapabilecegim bir sey yok maalesef.
Onlar devam edebilirler istedikleri gibi. Burada taslanmaya hazir olmadan bazi seyleri soyleyebilmek
de zor ise, bu oradaki egilimi ifade ediyor. Bu egilim insanin gelisimini engelleyen bir durum.

Dusunme ozgurlugunu tam anlayip, bunun ulke ve insanlarimiz icin olumlu gelisme sartlarini
olusturacagini bilmedigimizden, her degisik seyler soyleyene hemen yukleniyoruz. Bunu yapanlarin
eski sistemden nemalanan kisiler - gruplar mi yoksa , yeniligi ve baskaligi hazmedemiyen kisilikler mi
oldugu da ayri ve ilginc sorular . Kendi ile yuzlesemiyen insan yonetilmeye ve kullanilmaya hazirdir.

Slovenya, Cek cumhuriyeti, Slovakya, , ve Hirvatistan bu 4 ulkenin toplam nufusu Turkiye nufusunun
ancak 1/4 yani Turkiye nufus acisindan bu dort ulke toplamindan 4 kat fazla. Tahmin edin bakalim
bu ulkelerde butun dunyaya Y.P. Paramotor Mikrolite vs. ihrac eden kac firma var. Ve neden boyle.
Ben soylelyeyim; 20 den fazla Firma en kaliteli marka ve techizatlari uretip her ulkeye satiyorlar.
Ulkesini ve insanlarini seven bir insan, bu durumu soyleyen insana ofkelenip sinkaf etmez.

Acaba hangi tarihsel,sosyal veriler onlara o imkani-yetenegi verdi de, biz neden kendimize guvenip
bu gelismeyi yapamadik?. Bu soruyu sormali yurtsever bir insan. Boyle sorulari soranlari kotulemeye
calismak isin kolayina kacmak olur. Boylece ne kendin icin ne de toplumun icin bir seyler yapabilirsin.

Isin daha da kotusu, kara calmak ve yildirma yontemleri,yeni bir seyler yapmak isteyenler icin de
ideal bir atmosfer degil. Bundan dolayi buraya "yazi" yazanlarin dusunerek yazmalarini oneririm.
Ayrica yaziyi komple okuyup ozunu anlayarak yazarsak, her yazida benim bir ozet cikarmam gerekmez.

Yeniden yazalim ,Peki sorun nedir ; En onemlisi bence kurumlasma sorunu.
- Bolge ve sehirlerde sorunlari cozebilmek icin gucbirligi bilinci ve motivasyonu yok. Degisik cikar
gruplarinin rakip olarak gordukleri diger grup ve kisilerle biraraya gelmemeleri gucbirligini engelliyor.

Bu gruplarin etkisindeki pilot cevreleri kendilerini (bagimsizlastiramayanlar ) hocalarinin, egitmenlerinin
yorungesinde , bir futbol taraftari gibi tavirlari ile gucbirligine karsit en onemli etkeni oluyorlar.
Oysa bir yoredeki sorunlar herkesi ilgilendirir ve ancak herkes bir araya gelirse cozume yaklasilabilir.
Kitlenin genis ve guclu sivil bir kurumlasmasi olmadigindan, belli gruplar Devletin bazi kurumlarindan
Federasyon gibi bir organizasyonu onlara bahsedecekleri umudu ile butun enerjiyi oraya topluyorlar.

Oysa devletin yada herhangi bir kurumun bize bahsettigi herhangi bir kurumsallasma ve olanaklar
bizi ileri goturmez. Ayrica onlar istedikleri zaman da bunlari geri alabilirler.
Ama her bolgede canli, dirli ve kendi sorunlari ile ilgilenen, tum ulkede olusan degisik gruplarin olusturacagi
bir orgutlenme ve bu orgutlenmelerin ozgur tartismalar sonunda serbestce secebilecegi bir yurutme
kurulu cogunlugun destegini alarak adim atmada guclu ve degisik bolgelerin sorunlarini kavramada
yeterli olur.

- Cok onemli (belki de en onemlisi) pilotlar arasindaki davranis tarzi. Eski pilotlarin ,yeni baslayanlara
arkadasligin ve dostlugun hakim oldugu bir iliskiler bicimi sunmali. Gecmiste herkes acemi idi,bunu
unutmadan, ve kendini yuceltmeden, yeni baslayanlarla ilgilenmeli. Bu ozellikle cok onemli bir konu,
cunki Turkiye,de 8 ve 10 ucusla "pilot" yapilan kisiler var. Bu arkadaslarin uzun ve dikkatle gozlenmesi
gereken bir baslangic suresi olmasi gerekiyor. Bu surede kaza yapip ucmayi birakan cok sayida eski
pilot arkadasim oldu oralarda.

Iyi iliskileri sadece kendi klubu ya kendi grubu degil butun pilotlarla kurmak gerek. ( biliyorum bu bir hayal)
Ama hicbir olgu once hayalini kurmadan gerceklesemez.
Bir pilot tanimadigi bir pilotla hemen her konuda cekinmeden bilgi alisverisinde bulunabilmelidir.
Bu atmosfer hem ucus guvenligini artirir hem de ucus zevkini yukseltir.

- Bolgelerdeki pilotlar ucus alanlarinin resmilestirilmesi, tamir ve bakimi konularinda butun gucleri ile
birlik olarak kendi ellerine alip yapma yetisine kavusmali. Kendi islerimizi angarya olarak gormek kisa
gorusluluktur. Kendi icinde guzel iliskileri olan bir grup ,disariya karsi da olumlu etki yapar ve cesitli
kurumlarla olan iliskilerde daha basarili olur.

- Mesafe ucusu ve yarismacilik; Zaman , enerji ve ekonomik durumu iyi olan bazilari icin bu tur hedefler
cok cekici olabilir. Ama gunluk yasam sorunlari, ailevi sorumluluklar , ve is sartlari bir coklari icin bu tur
ucuslar yapma imkani yoktur. Digerleri de yapayalniz bulutlarin arasinda saatlerce ucmaktansa ,dogaya
yakin ve bir arkadas grubu ile ucmayi daha cekici bulurlar. Benim dernegimde 180 kisilik pilottan 5-6 si
mesafe ve yarisma pilotu. Bunlardan sadece iki tanesi duzenli olarak yarismalara katilabiliyorlar.

Turkiye,de bazi gruplarin butun enerji ve olanaklari yarisma pilotluguna yonlendirmesi, Turkiye,deki
Y.P. nun gelismesinin onunde bir engel bence. Hicbir yerde tescillenmis ve resmi olarak ucusa ayrilmis
bir ucus alani yok. (en azindan ben duymadim daha) 20 yila yakin uculan Bozdag bile yasal bir ucus
alani degil. Dunyanin en buyuk metropollerinden bir olan Istanbul pilotlari, bir araya gelip cevrelerindeki
ucus alanlarini resmilestirip guven altina alamiyorlar. Bu isler yerel pilotlarin yapmasi gereken seyler.

Ama insanlarda bir araya gelmeye, elini tasin altina sokmaya karsi bir isteksizlik-bilincsizlik var.
Bu duruma ilaveten, bazi cevreler , ucarak vatan gorevi yapildigi gibi bir dusuncesini ve dolayisi ile
kamudan yardim alarak sorunlari cozme umudunu esas gidis yonu olarak tesbit etmeleri sonunda
insanlarin kendi sorunlarini cozme yonune yonlendirmeleri engelleniyor.

Burada benim pilotlara cagrim; Herkes kendi ucus bolgesi icinde kendini azami sorumluluk altinda hissetmeli.
Bizler yapmazsak baskalari bizim icin hic yapmaz. Burada ilk yazimda unuttugum olumlu oneklerden
bazilarini arkadaslarin emeklerinin degerini vermek acisindan soylemem gerek, Mugla,dan Kadir ve arkadaslari,
Oren,den Y.P. dunyasi icin ornek olabilecek pilot grubunu, Aydin,dan kendi ucus alanlarini kendi gucleri ile
yapan misafirperver arkadaslar bence bu alanda Turkiye Y. P.culeri icin en iyi orneklerden bazilari.
Birlikte olabilmek icin Aranizdaki bazi sorunlari parantez icine alip sonra cozulmeye erteleyerek
hep beraber onunuzdeki sorunlara guc verin.
Misafirim geldigi icin bitirmek zorundayim. Buraya kadar okuyabilene askolsun.
Selamlar,Tatli inisler

Kullanıcı avatarı
hbayrak
Mesajlar: 61
Kayıt: 23.02.2006, 14:53
Ad Soyad: Hakan Bayrak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen hbayrak » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 00:30)

Human capital yazdı:Anlamak istemeyenler ve dedi kodu egilimli yazanlar icin yapabilecegim bir sey yok maalesef.
Onlar devam edebilirler istedikleri gibi. Burada taslanmaya hazir olmadan bazi seyleri soyleyebilmek
de zor ise, bu oradaki egilimi ifade ediyor. Bu egilim insanin gelisimini engelleyen bir durum.

Dusunme ozgurlugunu tam anlayip, bunun ulke ve insanlarimiz icin olumlu gelisme sartlarini
olusturacagini bilmedigimizden, her degisik seyler soyleyene hemen yukleniyoruz. Bunu yapanlarin
eski sistemden nemalanan kisiler - gruplar mi yoksa , yeniligi ve baskaligi hazmedemiyen kisilikler mi
oldugu da ayri ve ilginc sorular . Kendi ile yuzlesemiyen insan yonetilmeye ve kullanilmaya hazirdir.

Slovenya, Cek cumhuriyeti, Slovakya, , ve Hirvatistan bu 4 ulkenin toplam nufusu Turkiye nufusunun
ancak 1/4 yani Turkiye nufus acisindan bu dort ulke toplamindan 4 kat fazla. Tahmin edin bakalim
bu ulkelerde butun dunyaya Y.P. Paramotor Mikrolite vs. ihrac eden kac firma var. Ve neden boyle.
Ben soylelyeyim; 20 den fazla Firma en kaliteli marka ve techizatlari uretip her ulkeye satiyorlar.
Ulkesini ve insanlarini seven bir insan, bu durumu soyleyen insana ofkelenip sinkaf etmez.

Acaba hangi tarihsel,sosyal veriler onlara o imkani-yetenegi verdi de, biz neden kendimize guvenip
bu gelismeyi yapamadik?. Bu soruyu sormali yurtsever bir insan. Boyle sorulari soranlari kotulemeye
calismak isin kolayina kacmak olur. Boylece ne kendin icin ne de toplumun icin bir seyler yapabilirsin.

Isin daha da kotusu, kara calmak ve yildirma yontemleri,yeni bir seyler yapmak isteyenler icin de
ideal bir atmosfer degil. Bundan dolayi buraya "yazi" yazanlarin dusunerek yazmalarini oneririm.
Ayrica yaziyi komple okuyup ozunu anlayarak yazarsak, her yazida benim bir ozet cikarmam gerekmez.

Yeniden yazalim ,Peki sorun nedir ; En onemlisi bence kurumlasma sorunu.
- Bolge ve sehirlerde sorunlari cozebilmek icin gucbirligi bilinci ve motivasyonu yok. Degisik cikar
gruplarinin rakip olarak gordukleri diger grup ve kisilerle biraraya gelmemeleri gucbirligini engelliyor.

Bu gruplarin etkisindeki pilot cevreleri kendilerini (bagimsizlastiramayanlar ) hocalarinin, egitmenlerinin
yorungesinde , bir futbol taraftari gibi tavirlari ile gucbirligine karsit en onemli etkeni oluyorlar.
Oysa bir yoredeki sorunlar herkesi ilgilendirir ve ancak herkes bir araya gelirse cozume yaklasilabilir.
Kitlenin genis ve guclu sivil bir kurumlasmasi olmadigindan, belli gruplar Devletin bazi kurumlarindan
Federasyon gibi bir organizasyonu onlara bahsedecekleri umudu ile butun enerjiyi oraya topluyorlar.

Oysa devletin yada herhangi bir kurumun bize bahsettigi herhangi bir kurumsallasma ve olanaklar
bizi ileri goturmez. Ayrica onlar istedikleri zaman da bunlari geri alabilirler.
Ama her bolgede canli, dirli ve kendi sorunlari ile ilgilenen, tum ulkede olusan degisik gruplarin olusturacagi
bir orgutlenme ve bu orgutlenmelerin ozgur tartismalar sonunda serbestce secebilecegi bir yurutme
kurulu cogunlugun destegini alarak adim atmada guclu ve degisik bolgelerin sorunlarini kavramada
yeterli olur.

- Cok onemli (belki de en onemlisi) pilotlar arasindaki davranis tarzi. Eski pilotlarin ,yeni baslayanlara
arkadasligin ve dostlugun hakim oldugu bir iliskiler bicimi sunmali. Gecmiste herkes acemi idi,bunu
unutmadan, ve kendini yuceltmeden, yeni baslayanlarla ilgilenmeli. Bu ozellikle cok onemli bir konu,
cunki Turkiye,de 8 ve 10 ucusla "pilot" yapilan kisiler var. Bu arkadaslarin uzun ve dikkatle gozlenmesi
gereken bir baslangic suresi olmasi gerekiyor. Bu surede kaza yapip ucmayi birakan cok sayida eski
pilot arkadasim oldu oralarda.

Iyi iliskileri sadece kendi klubu ya kendi grubu degil butun pilotlarla kurmak gerek. ( biliyorum bu bir hayal)
Ama hicbir olgu once hayalini kurmadan gerceklesemez.
Bir pilot tanimadigi bir pilotla hemen her konuda cekinmeden bilgi alisverisinde bulunabilmelidir.
Bu atmosfer hem ucus guvenligini artirir hem de ucus zevkini yukseltir.

- Bolgelerdeki pilotlar ucus alanlarinin resmilestirilmesi, tamir ve bakimi konularinda butun gucleri ile
birlik olarak kendi ellerine alip yapma yetisine kavusmali. Kendi islerimizi angarya olarak gormek kisa
gorusluluktur. Kendi icinde guzel iliskileri olan bir grup ,disariya karsi da olumlu etki yapar ve cesitli
kurumlarla olan iliskilerde daha basarili olur.

- Mesafe ucusu ve yarismacilik; Zaman , enerji ve ekonomik durumu iyi olan bazilari icin bu tur hedefler
cok cekici olabilir. Ama gunluk yasam sorunlari, ailevi sorumluluklar , ve is sartlari bir coklari icin bu tur
ucuslar yapma imkani yoktur. Digerleri de yapayalniz bulutlarin arasinda saatlerce ucmaktansa ,dogaya
yakin ve bir arkadas grubu ile ucmayi daha cekici bulurlar. Benim dernegimde 180 kisilik pilottan 5-6 si
mesafe ve yarisma pilotu. Bunlardan sadece iki tanesi duzenli olarak yarismalara katilabiliyorlar.

Turkiye,de bazi gruplarin butun enerji ve olanaklari yarisma pilotluguna yonlendirmesi, Turkiye,deki
Y.P. nun gelismesinin onunde bir engel bence. Hicbir yerde tescillenmis ve resmi olarak ucusa ayrilmis
bir ucus alani yok. (en azindan ben duymadim daha) 20 yila yakin uculan Bozdag bile yasal bir ucus
alani degil. Dunyanin en buyuk metropollerinden bir olan Istanbul pilotlari, bir araya gelip cevrelerindeki
ucus alanlarini resmilestirip guven altina alamiyorlar. Bu isler yerel pilotlarin yapmasi gereken seyler.

Ama insanlarda bir araya gelmeye, elini tasin altina sokmaya karsi bir isteksizlik-bilincsizlik var.
Bu duruma ilaveten, bazi cevreler , ucarak vatan gorevi yapildigi gibi bir dusuncesini ve dolayisi ile
kamudan yardim alarak sorunlari cozme umudunu esas gidis yonu olarak tesbit etmeleri sonunda
insanlarin kendi sorunlarini cozme yonune yonlendirmeleri engelleniyor.

Burada benim pilotlara cagrim; Herkes kendi ucus bolgesi icinde kendini azami sorumluluk altinda hissetmeli.
Bizler yapmazsak baskalari bizim icin hic yapmaz. Burada ilk yazimda unuttugum olumlu oneklerden
bazilarini arkadaslarin emeklerinin degerini vermek acisindan soylemem gerek, Mugla,dan Kadir ve arkadaslari,
Oren,den Y.P. dunyasi icin ornek olabilecek pilot grubunu, Aydin,dan kendi ucus alanlarini kendi gucleri ile
yapan misafirperver arkadaslar bence bu alanda Turkiye Y. P.culeri icin en iyi orneklerden bazilari.
Birlikte olabilmek icin Aranizdaki bazi sorunlari parantez icine alip sonra cozulmeye erteleyerek
hep beraber onunuzdeki sorunlara guc verin.
Misafirim geldigi icin bitirmek zorundayim. Buraya kadar okuyabilene askolsun.
Selamlar,Tatli inisler


İbrahim bu anlattıkların süper fikirler!
Ülkemizde bunlardan faydalanacak epey arkadaş bulunur tahmin ediyorum.
Senin fikirlerini takdir eden Albatros klubünden, Çanhavk'tan arkadaşlar oldu. Türkiye'ye geldiğinde bence bu fikirlerini bu arkadaşlara bir konuşma şeklinde falan anlatabilirsin.
Mesela Albatros'un bir sonraki rekor sohbetinde konuşmacı olarak bulunabilirsin. Böylece bu arkadaşlar 300 km'nin üzerinde uçup Avrupa, Türkiye rekoru falan kırmaktan vazgeçerler. Bulutların arasında yapayalnız tekbaşlarına uçmazlar. Bu klüplerin 20 25 uçucusu var, yarıdan fazlası yarışmalara katılıyor, sporumuzun gelişmesine engel oluyorlar. Faydalansınlar.
Muğla'dan Kadir Yaraşlı, Aydın grubundan falan örnekler faydalı olur.
Sporumuzun gelişimine belki bir ivme kazandırabilirsin.
Selamlar
Hakan Bayrak

Not: AHAS klübün'den de sana hak veren oldu ama Güner seni oraya sokmaz.
Not2: Sondan ikinci paragrafı bizler anlayamadık.Fikirlerin derinliği zihnimizi bulandırdı herhalde.


Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen Misoskian » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 09:30)

:) hakan abi güzeldi +

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 13:29)

Forum herkese ait ve herkesin fikir belirtebilecegi bir kurum olarak dusundugum ve dogru bulmadigim fikirlerin
bile engellenmeden aciklanabilme taraftari oldugum icin , sacmalama hakkini da bu ozgurlukler icinde goruyorum.
Buraya konuyu saptirmak amaci ile yazan pilot arkadaslar bile iyi bir sey yapiyorlar. Cunki onlar sayesinde
benim yazma motivasyonum da artiyor.Ve diger forum uyeleri de aramizdaki farki goruyorlar.

Sozu gelmisken soyleyeyim, burada fikir beyan etmek icin pilot olmaya, herhangi bir klube, gruba uye olmaya
ya da belli ucus menevralarini basarmaya , belli bir uzunlukta mesafe ucusu, belli bir Akro manevrasi, vs. vs.
gerek yok.Herkes dusundugunu yazabilir. Ve herkes ama herkes burada esit haklara sahiptir. Kimse bir digerine
senin bu konuda fikir beyan etmeye hakkin yok kac ucusun var..? filan diyemez. Bu noktada kendi haklarini
korumak esas olarak tabii ki fikir sahibine duser. Ama demokratik bir toplumda diger insanlar da medeni cesaret
sahibi olup toplumdaki yanlis uygulamalara karsi durmalari gerek.

Ucmak gibi bence dunyanin en guzel duygularini gelistiren bu sporu sadece birbirinden ,yuksege cikmak,uzaga
gitmek fazla havada kalmak vs. gibi dar cercevelere sikistiranlar bence bu spordan gerekli zevki de alamazlar.
Hedef olarak, dogayi yukaridan ve degisik perspektiflerden diger arkadaslari ile yudumlamayi ve kirlangiclar gibi
ucmayi alanla. sadece kendini gostermek hedefi ile ucan insanin alabilecegi zevk ve ucustan cikardiklari bir olamaz.

Bundan dolayi pilot arkadaslara benim onerim, ucus zevkine en iyi varabilecegi , ucus felsefesini kendilerinin
baska etkilerden bagimsiz olarak tesbit etmege calismalaridir. Sicak, durust ve guvenilir pilot arkadaslarin birlikte
olusturacaklari gruplarla birlikte yapilacak ucus etkinlikleri , herkesin aksam evine mutlu gitmesini saglar.
Anafora gelmeyin, dunyanin hic bir sampiyonlugu, kupasi sizlerin sagligi ve hayatiniz kadar degerli degildir.

Ama bazilari icin yeniden; Bu kafa ile sizler daha cok arkadaslarinizi / arkadaslarimizi mezara tasir, daha cogunu da sakat edersiniz.
diyorum. Iki uc sene sonra bu yazimi forumdan ( sayet kaybolmazsa) cikarip yeniden bir hesap cikarma
sahifesi yapmayi dusunuyorum. Umud ederim beni yaniltirsiniz, ama buna hic inanmiyorum dogrusu.
Selamlar

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen 3333feet » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 14:00)

İbrahim bey teşekkürler. Katiliriz katilmayiz fikirlerinize o ayri.bugune. kadar gördüğüm hic bir ssorunun suçlayarak cozulmedigidir.
Neyse...
Konunun bir kismiyla ilgili fikrimi belirtmek istiyorum.
Bence herkes yarismaci olmak isteyebilir. Herkes sadece akrobasi de yapmak isteye bilir. Hic kimse yarismaci da olmak istemeyebilir. Bu içinde yasanilan ülkenin sosyo- kültürel yapisindan meteorolojik -cografi şartlarına vb etkenlere gore degisebilir. Herkes ticari-ozel tandem pilotluguda yapmak isteyebilir.
Önemli olan bir kontrol ve siniflandirma mekanizmasinin saglikli olarak teşkil edilmesi. Bu da bir süreç. Ne yazikki bu süreçte tyyf nun bitirilmesiyle yarim kaldi.

Görüşmek üzere...

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen Human capital » 9 yıl 7 ay önce (09.08.2014, 21:36)

Merhaba Cem,
Samimi olarak soyleyeyim, fikirlerime katilmasini en yakin arkadaslarimdan bile beklemiyorum. Herkes kendisi
karar verebilmeli. Ben yasamimda bazen "karsi tarafta" olan fikirlerin daha dogru (epey gec te olsa) olabilecegini
gordugum icin, bunun bazi insanlarda (bende de oldugu gibi) zamana ihtiyac oldugunu dusunuyorum. Ayrica
hic kimseden tipatip benim gibi dusunmesini istemek gibi bir beklentim yok. Tam aksine benim inancima gore
insanlar, dogduklari cevre, aile egitimi, ve yasadiklari ozel olaylar dolayisi ile asla tam olarak ayni dusunemezler.

Senin dusunceni ortaya koydugun bicimi ile tamamiyle paylasiyorum. Insanlar farkli zevk ve hedeflere yonelirler.
Ve degisik seyler , yarisma pilotu ,akro, serbest, tandem vs. yapmak isteyebilirler. Ve bu cok iyi bir seydir. Cunki
insanlar ancak gercekten cok hoslanarak yaptiklari islerde guzel basari gosterebilirler. Ama bunun icin yurekten
istemeleri ve dolayisi ile yeteri kadar caba gostermeleri gerekir. Ama cok hoslandiklari zaman bu caba onlar icin
zaten agir gelmez.

Ama bu durum Turkiye,de gonulluluk ve egilim , yeterlilik temelinde degil, bir yonlendirme , kanalizasyon yontemi
ile oluyor. Bir ornek; federasyon dedikleri organizasyon kurma calismalarinda , dernek/ federasyon yonetiminde
soz ve secme hakki ancak yarismacisi olan dernek ve gruplara taninacagini yazili olarak forumda okudum.
bu bence bu organizasyonu kurmaya calisan kisilerin neyi hedeflediklerini acikca gosteriyor. Amac her seyi
yaristirmaci yetistirmeye yonelik bir organizasyon. Turkiye,de bir yigin onemli sorunlar var, Egitim, Guvenlik,
ucus alanlarinin resmilestirilmesi vs. vs. Bunlar yarismaci yetistirerek her seyi kurtaracaklarini dusunuyorlar.

Dun aksam OWF derneginde eski pilot arkadasim (ege ve karadeniz pilotlarinin bazilari onu taniyor) Pedro ile
konustum. Pedro son iki yilda yarismaciliga yoneldi. ( Alman liginde 22. ci olmus) ona Almanya,da bu islerin
nasil organize edildigini sordum. Lig,i yoneten kim, hukuki durumu ne , nasil calisiyor. ? vs. Pedro Alman Lig,inin
tamamiyle pilotlarin inisiyatifi ile kurulup, ve pilotlar tarafindan secilen timler tarafindan yonetildigini soyledi.
Pilotlar kendi aralarinda bir Task grubu seciyor, yarismalarda bu Task grubu bir Task onerisi getiriyor. Bu oneri
yine pilotlardan secilen bir guvenlik grubu tarafindan inceleniyor, sayet meteoroloji ve arazi acisindan bir sorun
gormuyorsa guvenlik grubu Taski onaylaniyor ve yarismaya sunuluyor. Peki DHV size herhangi bir yardim ediyor mu.?
soruma , DHV yarismalarin onlarin esas gorevleri arasinda olmadigini, esas gorevlerinin pilot egitim kalitesini
yuksek tutmak, ve pilotlarin guvenligi oldugu gerekcesi ile yarismalara 1 Cent bile katkida bulunmuyor dedi.

Beni ilgilendiren bir soru da Liga sorumlularinin yarismalar icin herhangi bir yerden maddi olarak destek alip almadiklari
idi. Cevap, hayir bunlar hepsi gonullu kisiler. Yarismalarda saglik ekibi, helikopter vs, bulundurma zorunlulugu varmi
diye sordugumda , hayir hicbir zaman bizim yarismalarimizda saglik ekibi ve helikopter olmadi. Cunki zaten yarismaya
katilan pilotlar kendilerini korumasini bilirler. Daha cok ayrintili bilgi alabilmem icin bana yarismalari organize eden
Ulrich Prinz,in Mail adresini verdi, onun kesinlikle butun sorularima ayrintili cevaplar verecek biri oldugunu ilave etti.

Simdi bu carpik resmi gorebiliyormusunuz arkadaslar. Herkesi, hatta dogru durust guvenli kalkisi bile tam olarak
ogrenmemis pilotlari yarismalara yonlendiriyorsun, bu cok sayida guvenli ucma yeterliligi olmayan pilot tabii ki
bir guvenlik sorunu olusturur. Sonra saglik ekibi hazir mi.? helikopter hazir mi..? yaralanma oldugunda, saglik
ekibine yuklenmeler. Bunlar hep bu carpik dusunce tarzi ve hedefler yuzunden ortaya cikan durumlar.

Benim dusuncem yarismacilarin, cok zamani olan ve cok pilotaj yeterliligi olan kisilerden olmasi gerektigi. Buraya
harcayacagimiz enerji , zaman ve imkani Egitim, guvenlik, ve kurumlasma calismalari icin harcamamiz gerektigi.
Tabani saglam yaparsak binanin ustu de saglam olur, oradan yetismesi saglam olan pilottan iyi yarismaci da olur ve
iyi akrocu vs. de .

Yazmak istedigim iki nokta daha var ama zamanim kalmadigi icin olmuyor. Pedro 15 Eylul,den itibaren Goller
bolgesi etkinligimizde , sayet onu taniyip ona direk sorular sormak istersen, buyur gel.
Iyi ucus ve guzel inisler
Ibrahim