Aşağıda linki olan videoya bakıyordum.
2:19 da frenlerini sanki A kolonlarının önünden almış gibi ve freni çekince sanki frontal için uygun zemini hazırlamış gibi geldi. Ben yanlış mı görüyorum... Değilse izah eden olursa sevinirim...
http://www.youtube.com/watch?v=eAVu7P52slQ
Yorum alabilir miyim kaza ile ilgili...
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Misoskian
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 09.12.2012, 10:33
- Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 1
- Pilot Menüsü:
Bu videoyu daha öncede gördüm. şöyle fren çekiyor böyle oluyor onu bilemiyorum ama her ne olursa olsun bu irtifada termiklerin en keskin koptuğu kayalıkların üzerinde irtifa alayım diye böyle ani manevralar yapılmamalı hatta kesinlikle bu irtifada böyle kayalıkların üstünde uçulmamalı termik uçuşlarındaki kazalara dikkat edin %90'ı böyle bölgelerde olmuştur.
- david selcuk
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 21.06.2006, 21:49
- Ad Soyad: David Selcuk Erkek
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 45 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim cikarimlarim:
1. Yamaca yakin termik aramak genel olarak riskli bir harekettir
2. Yamaca veya yere yakin termige girildiginde o termik donulmelidir. Kontrolsuz bicimde icinden cikmak en tehlikelisidir. Pilot 00:17'de keskin bir sola donusle termik icinde kalmaliydi. Bunu yapmadi.
3. Yamaca yakin ucarken agirlik dista tutulmalidir. Agirligin dista olmasi olasi bir kapanmada salinimin yamaca dogru olmasini engeller. Pilot en basindan beri agirligini dogru kullanmadi.
4. Termikten dusme ani en riskli anlardandir. Pilotun bir de salinimli bir donusle termige geri girmeye calismasi onden kapanmaya ortam hazirladi.
Fren tutus seklinin kazaya bir etkisi oldugunu sanmiyorum.
Paylasim icin tesekkurler.
1. Yamaca yakin termik aramak genel olarak riskli bir harekettir
2. Yamaca veya yere yakin termige girildiginde o termik donulmelidir. Kontrolsuz bicimde icinden cikmak en tehlikelisidir. Pilot 00:17'de keskin bir sola donusle termik icinde kalmaliydi. Bunu yapmadi.
3. Yamaca yakin ucarken agirlik dista tutulmalidir. Agirligin dista olmasi olasi bir kapanmada salinimin yamaca dogru olmasini engeller. Pilot en basindan beri agirligini dogru kullanmadi.
4. Termikten dusme ani en riskli anlardandir. Pilotun bir de salinimli bir donusle termige geri girmeye calismasi onden kapanmaya ortam hazirladi.
Fren tutus seklinin kazaya bir etkisi oldugunu sanmiyorum.
Paylasim icin tesekkurler.
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Freni bu şekilde kullanmasının sebebi keskin ama daha stabil dönebilmek ancak teori ve pratik birbirine karışmış ve sadece fren ile keskin dönmüş vücut ağırlığı verip freni o kadar çekmese kanat o enerji ile dalmayacak. Neredeyse kanadın spin noktasını zorlamış dönebilmek için.
Bu arada frenleri bu şekilde kullanma ile alakalı Mesut ve Semih abinin yazıları olacaktı forumda. Mesut Albayrak paylaşımlarından aramak gerek.
Bu arada frenleri bu şekilde kullanma ile alakalı Mesut ve Semih abinin yazıları olacaktı forumda. Mesut Albayrak paylaşımlarından aramak gerek.
- kakalamtahu
- Mesajlar: 174
- Kayıt: 30.10.2012, 17:46
- Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü: