Deneyim ve Tecrübe

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Deneyim ve Tecrübe

Mesaj #1 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 4 ay önce (31.10.2014, 22:12)

http://www.youtube.com/watch?v=xIo8ERW7 ... e=youtu.be

Deneyim böle bir şey

3 seçenek var ;

1: mücadele edemeyeceğin havalarda, kontrol edemeyeceğin kanatla uçup kırımlı bir kaza geçirip uzun süre uçamamak veya sporu bırakmak veya ölümle sonuçlanması

2: Mücadele edemeyeceğin havalarda kontrol edemeyeceğin kanatla uçup şansın yardımıyla uçuşu kırımsız veya kırımlı ama ölümsüz bitirmek.

3: Mücadele edemeyeceğin havalarda UÇMAYIP kontrol edebileceğin KANATLA uçup deneyimini yavaş yavaş sindire sindire kazanıp SIV ni yapıp teorik bilgi ve yer çalışmasını bırakmayıp, meteoroloji bilgisini durmadan tazeleyip uçuş hayatına uzun uzun devam etmek.

Bu sporda bilgi değerlidir ama tecrübe herşey den daha değerlidir.

Tecrübe edinmek uğruna bilinçli veya bilinçsiz şekilde alınan her riskin karşılığı ağır olur. Pilotajı yetersiz bir kişinin sınırlarda bir havada uçup şansının yardımıyla sağsağlım yere inmesi bir tecrübedir. Ama bu tecrübeyi doğru değerlendirmek lazım. Aradan kısa bir zaman geçtikten sonra yine tepeye çıkıp sınırlarda olan havayla karşılaştığında " geçen sefer birşey olmamıştı " yargısı tecrübeyi doğru değerlendirmemektir.

Hayatımızı şansa bırakmayalım tecrübe edinmek daha iyi pilot olmak ve daha uzaklara uçup daha fazla akrobasi yapmak uğruna, aldığınız veya alacağınız kararları sorgulayın. Kendinizi ve cevrenizdeki pilotları sorgulayın.

Şans her zaman yanımızda olmaya bilir.

Koray Koş
Turhal Sportif Havacılık Kulübü

Son beğenen bulobey


Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen OmerTR » 8 yıl 7 ay önce (28.07.2015, 21:46)

Koray izninle yazıyı bizim face sayfasında paylaşıyorum

Kullanıcı avatarı
Semih60
Mesajlar: 29
Kayıt: 15.06.2008, 21:59
Ad Soyad: Semih Necli
Şehir: Tokat - Fethiye
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 41
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Semih60 » 8 yıl 7 ay önce (09.08.2015, 11:22)

izin ne demek abi bilgi paylaştıkca güzel

Son beğenen bulobey

Kullanıcı avatarı
Elektronikkurdu
Mesajlar: 5
Kayıt: 29.06.2014, 18:05
Ad Soyad: Alper Erdoğan
Şehir: Erzurum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Elektronikkurdu » 8 yıl 7 ay önce (22.08.2015, 21:39)

Çok güzel yazmışsınız.Bu sonuçta bir spor ve zevk almak içindir ama hırslı davranıp kötü sonuçlara sebep olmamak lazım.Toplumun şuan ki izlenimi çok ulumsuz.

Kullanıcı avatarı
Balık Kartalı
Mesajlar: 17
Kayıt: 14.06.2015, 16:45
Ad Soyad: Kadir Koç
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 34
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Balık Kartalı » 8 yıl 7 ay önce (22.08.2015, 23:00)

Sloganımız: "1 iptal 1000 uçuş" (Alıntı) :)

Kullanıcı avatarı
200570050
Mesajlar: 24
Kayıt: 25.05.2014, 11:51
Ad Soyad: Muhammed Yüce
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen 200570050 » 8 yıl 7 ay önce (23.08.2015, 10:07)

Balık Kartalı alıntı yapma orjinal ol :)


Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen huzzik » 8 yıl 7 ay önce (25.08.2015, 18:32)

birinci maddeyi yeni başlayan her arkadaşa söylüyoruz ama ah o ikarus sendromu yokmu! Yirmi uçuş sonra hepsi bizden usta kesiliyor.
Umarım okuyup sindirilen yazılar arasında olur. Eline sağlık.

Kullanıcı avatarı
VBaran
Mesajlar: 157
Kayıt: 22.03.2015, 21:58
Ad Soyad: Volkan Baran Düzenli
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 37
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen VBaran » 8 yıl 6 ay önce (05.09.2015, 01:16)

Merhaba.
Biliyorum YPForum'a üye olduğum andan itibaren beni pek sevmediniz :mrgreen:
Henüz bu spora başlamamıştım, heyecanlıydım, içim kıpır kıpırdı, her yeri, her şeyi okuyup kendi fikrimi de sunuyordum (doğru ya da yanlış, ama çok az yanlış)

Derken THK'da eğitim aldım, oradaki uçuşlarımı tamamladım. Bu sporun teorisini, zartını/zurtunu deliler gibi günler geceler boyunca okuduğum için bütün risklerin farkında olarak başladım. Dolayısıyla ikarus sendromu falan yaşamadım. Tehlike her zaman tehlikedir ve ben henüz deneyimin D'sine sahip değilim diye düşünerek hareket ettim. Eğitimim bitince Milas Ören'e gittim ve orada 12 uçuş yaptım. Son 2 uçuşumda yelken uçuşa da yeltendim. Örende kaldığım süre tam 2 ay, Takeoffa her gün en az 1 kez, bazı günler 4 kez çıktım ama sadece 12 kez uçtum. Dur bakalım daha acele etmeyeyim dedim indim. Ören biraz değişik bir bölge. Orada deneyimsiz pilotların başına her şey gelebilir. Mutlaka yerel ya da bölgeyi iyi bilen pilotlarla irtibatta olmak yararınıza olur. Elimde imkan varken bile benden çok daha deneyimli pilotların gözetimi olmadan uçmadım. Üstelik Ören zor bir bölge ve oradaki 1 uçuşu tecrübe ve kontrol açısından 3'le çarpmam gerektiği de söylendi. 10 kez uçtum ve 30 uçuş yapmış bir pilot seviyesinde miyim? Hayır.

Bunu yeni başlayan, başlamak isteyen pilotlara tavsiye olsun diye söylüyorum;
Kaç uçuş yaptığınızın hiç bir önemi yok. Bu sporun şakası, hırsı da yok. Her uçuşunuzu ilk uçuşunuzmuş gibi bütün etkenleri değerlendirerek yapın. Seviyenizi bilin ve seviyenizi aşacak şeylerin sıralamasını göz önünde bulundurarak sıra atlamayın vs, vs..

Bu sporda deneyim denen şey sadece sizinle ve becerinizle ilgili olan bir şey değil. Gözden kaçırmamanız gereken bir sürü şey var. Lütfen dikkatli olun ve önce can güvenliğinizi düşünün.

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen SULUMANDELTA » 8 yıl 6 ay önce (05.09.2015, 19:01)

seni sevmeyen ölsün, VBaran sevilmezmi. birtanedir VBaran,.Acik yurekli, sevgi dolu insan. birgun Volkan Baran Konseri verirsen, ben de duyarsam kosa kosa gelirim bak haberin olsun
seni gormezden gelenler ve horgorenler birgun senin farkini anlayacak ve bilecekler ki; Volkan Baran birtanedir.
asagidaki dediklerine de sonuna kadar katiliyorum
VBaran yazdı:Bu sporda deneyim denen olay sadece sizinle ve becerilerinizle ilgili olandan ibaret değil, gözden kaçırmamanız gereken bir sürü mesele ve detay var.. Lütfen dikkatli olun ve önce CAN Güvenliğinizi düşünün.

ucuslarin daim olsun

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen H_E_L_P_55 » 8 yıl 6 ay önce (06.09.2015, 22:43)

VBaran yazdı: Derken THK'da eğitim aldım, oradaki uçuşlarımı tamamladım. Bu sporun teorisini, zartını/zurtunu deliler gibi günler geceler boyunca okuduğum için bütün risklerin farkında olarak başladım. Dolayısıyla ikarus sendromu falan yaşamadım.


ikarus sendromunun en kötü örnekleri: uçuş sayısını 100 - 150 lere taşımış teorik bilgisi olabildiğince iyi, gelişme hırsı fazla olan ve kendi sınır çizgisini arayan pilotların aşırı özgüven le daha fazla mesafe, daha fazla akro arayışı içine girip İKARUS a kapıldığının farkında olmayan hatta kabullenemeyen pilot profili. ( uçuş sayısı 150 lerdeyken tamda böleydim :) )

kısacası daha fazla bilgi daha fazla tecrübe edindiğinde ikarus a kapılma riski sanırım daha fazla benim düşüncem tabi...

Kullanıcı avatarı
VBaran
Mesajlar: 157
Kayıt: 22.03.2015, 21:58
Ad Soyad: Volkan Baran Düzenli
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 37
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen VBaran » 8 yıl 6 ay önce (06.09.2015, 23:46)

Vallahi Koray dostum, uçuş sayım henüz THK'daki eğitimde alçak tepeden havalanmadan 8 kez koşuş, 230 metrelik C Tepesi'nden 6 uçuş ve Ören Alatepe'den 12 uçuş kadar, yani toplamda ayaklarımın yerden kesilmişliği 18 sortidir. Bunların 8 sortisini kaydedip Leonardo'ya yükledim. Ören'in yerel pilotlarından Cemal abi bana Swing Arcus kanadını verdi ve bununla istediğin gibi uç dedi. 1 sorti, 2 sorti derken Ören'in biraz zor bir takeoff ve iniş alanına sahip olduğunu anladım. İlk uçuşlarımda onların telsizlerini kullanıyordum. Yamaç Paraşütü sporu adına kendime satın aldığım ilk edevat telsiz oldu. Anladım ki orada telsizsiz ve tecrübeli pilot kontrolü olmadan uçmak neredeyse (abartmıyorum) ölüme davetiye. Uçmakdere'de yıllarca uçan tecrübeli bir pilot abimiz gelip ilk uçuşunda denize indi. Orayı hesaplamak zor gerçekten.

İlk uçuşlarını orada yapıp bunları gözlemleyen bir pilot olarak ben Türkiye'nin hangi takeoffuna gitsem yalnız başımaysam uçmam. Benim için bu iş keyif alma işi, zevk işi. Riskleri en aza indirdiğim zaman daha fazla keyif alacağımı biliyorum. Hiç risk yaşamadan, bunu pilotajımla atlatmadan iyi bir pilotum da demeyeceğim hiç bir zaman. Mutlaka bir gün başıma bir şey gelecektir. Bu kaçınılmaz bir durum.

Biliyorsunuz ki ben müzisyen bir insanım. Bir çok konserde, albüm kaydında, film ve dizi müziklerinde adım geçiyor. Ben seviyemi ve haddimi bilmeyi hayatımı müzikten kazanmaya başladığım dönemlerde öğrendim. Haddim olmayan bir kayıtta sırf para var diye yer almadım. Benden daha iyisi var ve o icra etsin dedim. Daha az kazandım ama kendi seviyeme göre doğru projelerde yer aldım. Bu sporda da aynısını düşünüyorum. Uçuş sayım artınca, uçtuğum kanada biraz daha hakim olduğumu hissedince daha fazla şey yapacağımı düşünmüyorum. Bana havada olmak yetiyor. Bu spora başlamadan önce de ne istediğimin farkındaydım.

Ayrıca belki de 150 uçuştan sonra edindiğin pilotaj yeteneği sana sadece cesaret veriyordur. Yaşadığın aksi bir durumda kanadını nasıl kontrol edebileceğinin hissiyatı içgüdüsel olarak seni yeni şeyler yapmak konusunda sınırlandırmıyordur. Buna İkarus sendromu demesekte olur. Bütün Acrocular ya da yeni hareket deneyenler aynı şeyi düşünmüyordur sanırım.

Neyse dediğim gibi az uçalım, güvenli uçalım, 70 yaşımıza geldiğimizde de uçalım. Durumun özeti bu :)


Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Airbender » 8 yıl 6 ay önce (07.09.2015, 09:35)

Başlar başlamaz İkarus senduromuna girmişsin :)

****THK'daki eğitimde alçak tepeden havalanmadan 8 kez koşuş, 230 metrelik C Tepesi'nden 6 uçuş ve Ören Alatepe'den 12 uçuş kadar, yani toplamda ayaklarımın yerden kesilmişliği 18 sortidir.
**** Anladım ki orada telsizsiz ve tecrübeli pilot kontrolü olmadan uçmak neredeyse (abartmıyorum) ölüme davetiye. Uçmakdere'de yıllarca uçan tecrübeli bir pilot abimiz gelip ilk uçuşunda denize indi. Orayı hesaplamak zor gerçekten.

1 uçtun anlamadın, hadi ikiyi zorladın, olmadı dedin 3 yaptın diğer 9 u niye zorladın. Olayı anladığını kavradığını söylediğin halde :D

Hayatlarını elleriyle kazanan ve müzik zekasına sahip olan birinin yapmaması gereken hareketler. Örende kalkış da tepenin hemen önünde yaşayacak (örendeki diğer riskleri saymıyorum)olduğun kötü durumda seni ne telsiz ne deneyimli biri kimse kurtaramaz. ;)

Koray' ın bahsettiği gibi bu iş meleke ve tecrübe yoğunluğu ile birebir alakalıdır. Motorsuz ve çok hafif hava aracı olduğumuz için hiç bir uçuşumuz bir diğerine benzemez benzemesi de mümkün değil.