Kanadımın Max Ağırlık Kapasitesini Aşmak
Moderatör: Moderatör Ekibi
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kanadımın Max Ağırlık Kapasitesini Aşmak
Herkese merhaba.Kanadımın max taşıma ağırlığı 107kg.
Benim kilom+uçuş takımımın ağırlığı=109 kg.Uçuş anında ip kopması veya kanat parçalanması gibi bir durum söz konusu olur mu?
Uçuş takımımı yeni aldım daha uçmadım o yüzden size danışmak istedim.
İyi günler, iyi uçuşlar.
Benim kilom+uçuş takımımın ağırlığı=109 kg.Uçuş anında ip kopması veya kanat parçalanması gibi bir durum söz konusu olur mu?
Uçuş takımımı yeni aldım daha uçmadım o yüzden size danışmak istedim.
İyi günler, iyi uçuşlar.
- dnzerdal
- Mesajlar: 154
- Kayıt: 08.05.2010, 14:12
- Ad Soyad: Ömür Deniz Erdal
- Şehir: Konya
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu dediklerinin olmasi nerdeyse imkansiz endiselenme. Ust limitin ustunde ucmanin dez avantajlari: zayif termikde ve ruzgarda zor tutunursun. Kapanmalarda acilmasi birazcik daha guclesir ama alt limite gore daha zor kapanir. Cokusun artar ama hizin artar. Ust limitte ucman sert ruzgar ve termiklerde faydali bile olur hatta. Tabi standartlara uymanda fayda var.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
kanadın üst limitinin üstünde uçtuğumuzdan kanat çok daha aktif olacaktır dönüşlerde ve emercensi durumlarda. Kanadın hızı artacaktır süzülme oranı dahada düşecektir. kanadınız yılını doldurmamış veya kumaş ve ipler olarak iyi muhafaza edildi ise herhangi bir kopma veya yırtılma olmayacaktır ama kanadın ip ve kumaşa daha fazla yük bineceğinden ömrü dahada kısalacaktır bu kısalma çok kayda değermidir bence değildir.
107 max limite olan kanada 109 la binmek 2 kg ın farkını pilotajı iyi uzun yıllar uçmuş bir pilot anca farkeder. siz bence bir spor salonuna yazılın 2-3 kilo verin hem kafanız rahatlasın hemde bu bahaneyle kilo vermiş olursunuz.
107 max limite olan kanada 109 la binmek 2 kg ın farkını pilotajı iyi uzun yıllar uçmuş bir pilot anca farkeder. siz bence bir spor salonuna yazılın 2-3 kilo verin hem kafanız rahatlasın hemde bu bahaneyle kilo vermiş olursunuz.
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- SERVET
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 15.07.2006, 15:49
- Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 68 / 3
- Pilot Menüsü:
Üst limitde kanadın süzülme oranı değişmez. Aynı süzülme açısında daha hızlı ilerler sadece. ayrıca alt limitde kolay kapanır geç açılır üst limitde ise zor kapanır çabuk açılır ama daha agresifdir. Kanadın ağırlık limitleri dışında kullandığnızda en b bir kanat en c gibi davranabilir bunu aklınızda tutmanızda fayda var.
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Kanadın üzerinde istersen 1000kg ile uç süzülme oranı asla değişmez...
Hızlı gidip hızlı çöküp rüzgarsız havada yine aynı noktaya varırısın..
Sadece zayıf havalarda millet çatılardan oradan buradan ufacık termikle kendini kurtarırken, sen aşağıdan patlamış olarak aval aval bakarsın.. Faydası türbülanstan çok daha az etkilenir, daha az kapnma yaşarsın..kapanırsa daha sen olayı anlamadan şak diye bir ses gelir..açılmıştır orada bi ipleri kontrol etmekte fayda var..
Facebooktaki dosya paylaşım sayfamdaki dökümanları okumanı öneririm
https://www.facebook.com/groups/869139369769602/
Ağırlıkla ilgili bir excel dosyam var..inceleyebilirsin
https://www.facebook.com/download/29324 ... 3/lift.xls
Hızlı gidip hızlı çöküp rüzgarsız havada yine aynı noktaya varırısın..
Sadece zayıf havalarda millet çatılardan oradan buradan ufacık termikle kendini kurtarırken, sen aşağıdan patlamış olarak aval aval bakarsın.. Faydası türbülanstan çok daha az etkilenir, daha az kapnma yaşarsın..kapanırsa daha sen olayı anlamadan şak diye bir ses gelir..açılmıştır orada bi ipleri kontrol etmekte fayda var..
Facebooktaki dosya paylaşım sayfamdaki dökümanları okumanı öneririm
https://www.facebook.com/groups/869139369769602/
Ağırlıkla ilgili bir excel dosyam var..inceleyebilirsin
https://www.facebook.com/download/29324 ... 3/lift.xls
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Hiç bir hava aracı belirlenen limitlerle kısıtlı değildir. Belirlenen limit güvenli uçuş sınırlarıdır. Tüm hava araçları limitlerinin çok altında sınırlanmıştır. Çünkü can taşımaktadır. Bu yüzden limitleri çok çok üstünü zorlamadığınız ve malzeme yorgunluğu olmayan uçan şeylerden korkmayınız. verilen değerler performans değerleridir. Sadece kul yapısı olduğu unutulmamalıdır.
Baran;
kanat dahil tüm uçuş ekipmanların 20-25 kg gelir.
Burada önemli olan senin nasıl uçmak istediğin uçuş tarzın.
Hızlı mı uçmak istiyorsun? Mümkün olduğunca en küçük termikten yararlanmak mı istiyorsun? vs... bir sürü soru var onu belirleyip öyle uçacaksın.
Basit bir yarışma taktiği bazı yarışmacılar balast denen ağırlıklar alırlar sert rüzgar, hız vs... şeyler için yükseldikçe yada planlarını uygulama başarısı sağladıkça bu balastları havada bırakır. Bu şekilde kanatlarını hem ağır hemde kanatlarından hafif olarak kullanmış olurlar. İlk etapda aklıma gelenler bunlar.
Bir kaç satır yukarıda Türkay'ın linklerine göz gezdir faydalı olur.
Baran;
kanat dahil tüm uçuş ekipmanların 20-25 kg gelir.
Burada önemli olan senin nasıl uçmak istediğin uçuş tarzın.
Hızlı mı uçmak istiyorsun? Mümkün olduğunca en küçük termikten yararlanmak mı istiyorsun? vs... bir sürü soru var onu belirleyip öyle uçacaksın.
Basit bir yarışma taktiği bazı yarışmacılar balast denen ağırlıklar alırlar sert rüzgar, hız vs... şeyler için yükseldikçe yada planlarını uygulama başarısı sağladıkça bu balastları havada bırakır. Bu şekilde kanatlarını hem ağır hemde kanatlarından hafif olarak kullanmış olurlar. İlk etapda aklıma gelenler bunlar.
Bir kaç satır yukarıda Türkay'ın linklerine göz gezdir faydalı olur.
- kartaltoprak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.01.2015, 09:53
- Ad Soyad: Toprak Rumelli
- Şehir: Hatay/İskenderun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: