Mükemmel yer çalışması nasıl olmalıdır?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
200570050
Mesajlar: 24
Kayıt: 25.05.2014, 11:51
Ad Soyad: Muhammed Yüce
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mükemmel yer çalışması nasıl olmalıdır?

Mesaj #1 gönderen 200570050 » 9 yıl 1 ay önce (02.02.2015, 22:37)

Cümleten herkese selamlar... bu sporun olmazsa olmazlarından olan yer çalışmasını yeterince yapıyor muyuz? başlangıç seviyesi pilotu olmama rağmen(10 sorti) kanadı tepede çok rahat tutabiliyorum.(stabil veya az darbeli rüzgarda dakikalarca) fakat yer çalışması bundan mı ibaret? yerde SIV alıştırması olarak neler yapılabilir? Tecrübeli pilot arkadaşlardan görüş öneri bekliyorum. yerde iken kulak kapama, asimetrik yeme ve düzeltme, deep stal yeri belirleme, D kolonları kullanımı, önden kapama ve kurtulma vs vs çalışılabilir mi? çalışan var mı? nasıl çalışılır? öğrencilerine çalıştıran var mı? başka neler tecrübe edilebilir? Amacım her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır hesabı bilgi paylaşımı... Sevgi saygı çerçevesinde bilginin yoğunlukta olduğu mesajlar almak temennisiyle...


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 01:50)

slm...ne gerekli ve ne harika bir soru,soruyu çok başarılı buluyorum,bende çok soruyorum kendime ve tüm arkadaşlara..tşkr ediyorum...kib

Kullanıcı avatarı
ozkan1001
Mesajlar: 26
Kayıt: 18.11.2012, 14:18
Ad Soyad: Özkan Çiftçi
Şehir: Şanlıurfa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ozkan1001 » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 08:58)

Sayın Muharrem Kılıç'ın çevirisini yaptığı eğitim videosu var. Belki biliyorsunuzdur ama yinede linkini vereyim. Faydalı bilgiler var.

https://www.youtube.com/watch?v=94WeTGjZEHQ

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ayhankocaman » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 09:38)

bence yer çalışmasına gerek yok.hem kanadı yıpratır sın. boşa zaman da harcarsın. hava uçuşa müsait değilse belki vakit geçirmek için kanatla oynarsın.zaten her uçuş öncesi küçük bir yer çalışması ile başlıyorsun uçmaya. bu da benim fikrim.doğruluğu tartışılır.kalın sağlıcakla.

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SilverCloud » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 14:49)

Selamlar,

Yerde kanadınızla SIV benzeri çalışmalar yapmak güzel bir pratiktir. Aslına bakarsanız kanadınıza bağlı olarak yaptığınız her şeyin, harcadığınız vaktin mutlaka karşılığını alırsınız. Yerde kapanma vs. çalışmak için kanat kafanızda olduğunuz yerde sabit durabileceğiniz kadar kuvvetli rüzgar olması daha iyi olur. Bu sırada ister kendiniz ister yanınızdaki bir arkadaşınız önce ön iplerden en dıştakini, sonra ikisini derken tüm kolonu tutup indirebilir. Havadakine tam olarak benzer olmasa da dediğim gibi kanatla haşır neşir olduğunuz her çalışmanın faydasını havada görürsünüz.

Yapabileceğiniz ikinci bir çalışma yerde kendinize belirli noktalar belirleyip kafanızda kanatla o noktalar arasında gezinmek olabilir. Arazide kendinize taşlardan vs noktalar oluşturun ve kafanızda o taşlar arasında oluşturduğunuz bir rotayı kanatla tamamlamaya çalışın.

İki kişi olarak yapabileceğiniz diğer bir çalışma ise yerde it dalaşı yapmaktır. Birlikte kanatları kafanıza çekin ve kendi kanadınızı düşürmeden arkadaşınızın kanadını yere indirmeye çalışın. Arkadaşınızın önünde geçip kanadı onun kanadının üzerine devirerek ve kontrolü kaybettiğinde kendi kanadınızı tekrar kafaya çekerek yapabilirsiniz.

Bizim toplulukta uçuştan kesilen kanatlar yer çalışması kanadı olarak ayrıldığından kanatlara acımandan her tür maymunluğu yapabiliyorduk ama siz kanatlarınıza çok sert davranmayın. İmkanınız varsa bi yerlerden uçuştan kesilmiş kanat bulun yer çalışması için...

İyi eğlenceler...

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 20:14)

bir EN B kanadın yarı ömrünü yer calışmasında bitirmiş biri olarak yer çalışmasındaki geçen her zaman değerlidir düşüncesindeyim.

yer çalışması yaparken ( ortalamanın üstü 20-25 km rüzgarlarda )

yerden slayt gelen kanadı düzeltme
kravat olmuş kanadı çözme
kanatla belirlediğin alanlara ulaşma
önden kapanan kanadı yere düşürmeden kaldırma
asimetrik çalışmalar
hoplama zıpla bunların hepsi kanat hakimiyetini yükseltir.

birde kendime has bir çalışma şeklim var oda tartışmaya açıktır doğrumudur yanlışmıdır bilmiyorum ama benim hoşuma gidiyor :) stadyum gibi etrafı duvarlarla çevrili bir alanda 20 km nin üzerinde rüzgarlarda çalışmak stadyumun içerisi tam manasıyla rotor alanı oluyor ölesi bir ortamda kanadı tepede tutmaya çalışmak.

ben başlardayken hep şunu hedefledim nekadar sert rüzgara kanat çekebilirim. Tabi güvenliği gözardı etmeden yoksa benim gibi 100 metre sürüklendikten sonra yerde kıpırdamadan yatarken, harnesin oturak tahtasının kırılma sesini acaba kalcam mı kırıldı diye düşünürken bulursun :)


Kullanıcı avatarı
200570050
Mesajlar: 24
Kayıt: 25.05.2014, 11:51
Ad Soyad: Muhammed Yüce
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen 200570050 » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 21:37)

Muharrem hocam cevap için teşekkürler...türkçeye cevirdiğiniz video ve diğer it dalaşı+ A kolonları fikri hoşuma gitti... arazide gezinmek kolay... Ozone videoda D kolonları ile yer çalışması da hoşuma gitti... rüzgar penceresi zannedersem başlangıç pilotu için imkansıza yakın...

koray hocam sanada cevaplar için teşekkürler... rotor bölgesi yer çalışması bence muhteşem bi fikir. zaten stabil havada patates çuvalı bağla sıkıntı olmaz esprisi her yerde...maksat emercensi durumlarda paniklememek... öyle ha deyincede SIV yapılmıyor, gerçi yapılsada ne kadar gerçekçi? (gerçek emercensi durumu kıyaslamasında)... Ayrıca çalıştığın kravat, slayt ve asimetrikleri nasıl çalıştığını detaylı anlatırsan memnun olurum....


cevap yazan diğer arkadaşlarada teşekkürler....

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 1 ay önce (03.02.2015, 23:01)

kıravat çözme :
hususi gidip kanadı kravat haline sokmuyorum ama kanadı birkez havalandırıp yere yan şekilde akordiyon gibi bırakıp birdaha kaldırmaya çalışınca muhtemel olarak kravatlı geliyo. bunu yapamazken :) kanadın başına geçip kendim kravat yapmışlığımda var :P

slayt gelen kanadı düzeltme :
kanadı sererken biçimiz bir şekilde seriyorsun yada indirirken biçimsiz indiriyorsun yada rüzgara yan seriyorsun kanat tek taraftan veya abuk şekilde kalkıyor.

asimetrik kapama :
yanımda duran kişi kolonları benden habersizce çekerek kapanma yapar.

önden kapama :

kanat tam dolu dolu seni çekmeye başlayınca firenleri maksimumdan minimum a indirip olabildiğince hızlı koşup yeterli seviyede firenleri yeniden çekerek havaya zıplıyorum yere temas ettiğimde kanat iç basıncı boşalıyor ya onden kapanma yada asimetrik kapanma yaşıyor kanat yere değmeden durumu düzeltmeye çalışıyorum

https://www.facebook.com/video.php?v=21 ... 518&type=3

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen BUBİANKA » 9 yıl 1 ay önce (04.02.2015, 12:32)

SLM.....

ayhankocaman yazdı:bence yer çalışmasına gerek yok.hem kanadı yıpratır sın. boşa zaman da harcarsın.


hahaha son zamanlarda hiç bu kadar gülmemişdim..

sanırım ayhan arkadaş espirili yorumuyla,bişiye dikkat çekmeye çalışıyor..

yada sevgili arkadaşımın sağlıklı düşünemediği çok açık..
düşünsenize ayhan beyin yazdığı yorumu okuyan bir arkadaşımız o fikri ciddiye alsa ve bunun sonucunda yer çalışması yapmayıp,yetersiz ve eğitimsiz uçmaya çalışırken vefat etse ne kadar kötü olurdu.. lütfen ayhan beyin yorumu silinmesin...çünki böyle düşünen ve yapan o kadar çok arkadaşımız var ki ,ayhan beyin yorumunun çok güzel bir yanlış örnek olarak kalması herkes tarafından okunması çok faydalı olacakdır...

bu sporla ilgilendiğimiz sürece yer eğitimini sürdürmeliyiz bu hayati önem taşır ,bir o kadar da gerekli ve eğlencelidir....sonuşları hepimizi çok kötü etkileyen bir sorumsuzluğu hiç kimsenin yapmaya hakkı yokdur..buda benim düşüncem,,tşkr ederim..
herkese bol yer eğitimli en güvenli güzel uçuşler dilerim...kib

Kullanıcı avatarı
sozguner
Mesajlar: 14
Kayıt: 06.07.2013, 19:22
Ad Soyad: Sait Özgüner
Şehir: Ordu
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen sozguner » 9 yıl 1 ay önce (11.02.2015, 22:01)

Burada paylaşılan yöntemlerin bazılarını bende uyguluyordum ama bazılarıda aklıma hiç gelmemişti. Özellikle Korayın türbülansta çalışma fikrini bu başlık açıldığı için öğrenmiş oldum. Diğer yandan yer çalışması kanatlarımızı her ne kadar yıpratıyor olsa da uçtuğumuz yada yeni aldığımız ve uçacağımız kanatlarla yer çalışılmasının daha faydalı olacağı fikrindeyim.

Kullanıcı avatarı
200570050
Mesajlar: 24
Kayıt: 25.05.2014, 11:51
Ad Soyad: Muhammed Yüce
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen 200570050 » 9 yıl 1 ay önce (12.02.2015, 17:17)

sait hocam selamlar... yer çalışması yerde sürüklenmek debelenmek olarak mı görülüyor toplumda acaba? kanadı yerden kaldırır oynarsın bence kanat uçmaktan daha az yıpranıyor(iplere basınç vs vs)