Yamaç Paraşütü Pilotlarına Tavsiyeler

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

Yamaç Paraşütü Pilotlarına Tavsiyeler

Mesaj #1 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 7 yıl önce (24.03.2007, 23:48)

Selam arkadaşlar.
Bilgi ve tecrübelerime dayanarak, kazasız ve sorunsuz uçuş yapabilmemiz için aşağıdaki yazıyı hazırladım.Kesinlikle tavsiye niteliğindedir, hata veya eksiklerim varsa lütfen düzeltin.
Güzel bir uşuş sezonu olması dileğiyle.

YAMAÇ PARAŞÜTÜ PİLOTLARINA TAVSİYELER :
A - UÇUŞ ÖNCESİNDE ;
1. En kısa sürede bir yamaç paraşütü klubüne üye olun, asla yanlız uçmayın,
2. Metoroloji bilgini tazele, meterolojik rapor almadan uçuşa çıkmayın,
3. Uçuş öncesi alkol, uyuşturucu vb. ilaç almayın, yağlı ve ağır yemekler yemeyin,
4. Uçacağın bölgenin haritasını edinmeye çalışın, uçuşa elverişli tepeleri seçin,
5. Uçuşa gitmeden önce kolluk kuvvetlerine, klubüne, arkadaşlarına ve ailene nerede, ne zaman, nasıl uçacağını ve tahmini dönüş saatini bildir. Telefon numaranı ver onların telefon numaralarını alın.
6. Hava alanı, hava yolu, askeri alanlar ve şahıs arazilerinde izin almadan uçmayın,
7. Uzun süredir uçmadıysan tüm teorik ve pratik bilgilerinizi gözden geçirin,
8. Muhakkak ilk yardım bilgisi al, uçuş ekibinde ilk yardım çantası bulundur,
9. Mümkünse kendini ve kanadı sigorta yaptır,
10. Yamaç paraşütü sporunun gelişmesi ve kendi güvenliğin için kendine bir federasyon edin,
11. Eğitimlerini destekleyen Yamaç Paraşütü video CD lerini izleyin,
12. Sağlığını korumak ve Yamaç Paraşütü sporunu daha rahat yapabilmek için düzenli olarak spor yapın, özellikle koşu, yüzme, bisiklete binme vb.
13. Senden daha tecrübeli pilotların tavsiyelerine uyun,
14. Herhangi bir hastalığı olan pilotlar uçuş öncesinde ilaçlarını yanına almayı unutmamalı,
15. Uçuş öncesinde yanında su, çukulata, ekmek vb. hafif yiyecekler bulundur,
16. Tüm teçhizatını güvenilir, sertifikalı kişilere veya üretici fabrika servislerine tamir ettir,
17. Her malzemenin bir ömrü vardır.Yorgun malzemelerle uçma özellikle kanadın uçuş kayıtlarını tutun,
18. Şahit olduğun veya yaşadığın bir kaza olayını, ders alınması için rapor edin,
19. Kanat, harnes, yedek paraşüt üzerinde değişiklik yapmayın,
20.Yer çalışmalarında muhakkak eldiven, kask dizlik vb koruyucu teçhizatınınızı giyin,
21.Eğitmenler ögrencilerin psikolojisini iyi tahlil etmeli, öğrencinin uçuş korkularını yenmeden kalkış,uçuş ve inişi kafalarında tam yerleştirmeden uçuşa çıkarmamalı.

B - KALKIŞTA ;
1. Uçuş öncesinde diger pilotlarla uçuş hakkında brifing alın,
2. Tüm teçhizatın kanat, harnes, yedek, telsiz, uçuş tulumu, uçuş botu, eldiven, kask, GPS, vario, yedek pil, ip kesmek için kancası, rüzgar ölçer vb. teçhizatını kontrol et eksiksiz uçuşa çıkma, gerekirse liste yap çek et,
3. Asla kasksız ve yedeksiz uçmayın,
4. Yedek paraşütünü en fazla altı ayda bir havalandır.Katlama işlemini çok iyi bilen eğitmenlerinle beraber yapın,
5. Tüm teçhizatını kontrol et bozuk, yırtık, kırık vb. malzemelerle uçuşa çıkmayın,
6. Kalkış ve iniş pistinde streamer, windsock, T- pano bulundur,
7. Kalkış pisti temiz olmalı koşuya engel olacak, ağaç, kaya, hendek, çukur, kalkmak üzere olan bir pilot olmamalı,
8. Kalkmadan önce yedeğin kulbunu, pimini kontrol edin,
9. Kanadı hemen uçmayacaksan torbasından çıkarma, yere serip dakikalarca güneşe maruz bırakma,
10. Uçmayacaksan kanadı harnese(karabinlere) bağlamayın,
11. Rüzgar uçuş için limit dışı ise, hızı 3-4 saniye içinde 8 km/s ’den fazla değişiyorsa, sürekli yön değiştiriyorsa, bekleyin veya uçuşu iptal edin,

12. Kalkışta kanadın iç basıncını düşürme, koşu pozisyonunu bozma, büyük adımlarla göğüs basarak koşun,
13. Kanat tam havalanmadan koşu pozisyonunu bozup harnese oturmayın,
14. Kanadın içerisinde taş, toprak, bitki böcek vb. var ise temizlenmeden havalanmayın,
15. Kanadın son kontrolünü yapmadan (ters takılmış kolonları, ip atmalarını, kravatları ve düğümlenmeler vb.) havalanmayın,
16. Size gelmekte olan kötü hava varsa, termikler çok güclü ise, hortum varsa kalkmayın,
17. Uçurum gibi sorunlu kalkış bölgelerinden kalkmayın,
18. Bacak kolonlarını bağlamadan asla kanadı bile torbasından çıkarmayın,
19. Kalkıştan önce tuvalet gibi ihtiyaçlarınızı giderin,
20. Tecrübeniz yetersiz, rüzar fazla ise ise kalkış için etrafınızdan yardım isteyebilirsiniz,
21. Rüzgar sert ise ters kalkın, ters kalkışta dönüş yönünüz hep sabit olsun, kolonlar çapraz şekilde kalkmış iseniz endişelenmeyin vakit varsa düzeltin yoksa yamaçtan ayrıldıktan sonra kolonlardan tutarak düzeltin,
22. En iyi ve rahat kalkış kanadı rüzgarın istikametine oturtarak olur,
23. Kalkış esnasında sürüklenmeye başladıysanız derhal firenlerden birini bırakın digerini çekin,
24. Kalkış esnasında firenli koşmayın, harnese oturmak için frenleri çekmeden yerleşmeye çalışın veya ayaklarınızı karnınıza çekerek yerleşin, en iyisi harnes ayarını kalkmadan yapın,
25. Ne kadar tecrübeli olursan ol yer eğitimlerini tekrarlamaktan çekinme.
26. Diger pilotlar kalksa bile durumu değerlendirmeden guruba katılacam diye uyğun olmayan bir havada kalkmayın,
27.Kalkmadan önce rüzgarın yönü, şiddeti, türbülans ve termik geçişlerini incelemeden kalkmayın,
C - UÇUŞ ESNASINDA ;
1. Kendi seviyene göre sertifikalı kanatla uç, kilo limitlerine kesinlikle uy gerekirse balast kullan, eski kazalı, yırtık, ipleri çekmiş, frenleri kısalmış kanatlarla uçma, gerekirse üretici firmaya tamir ettir.Geçmişini bilmediğin kanadın yanına bile yanaşmayın, satın almayın,
2. Yedek açma eğitimini almadan havalanma, gerektiğinde yedegi açmakta tereddüt etmeyin,
3. Hava trafik kurallarını ögrenin, kesinlikle riayet edin,
4. Ekibinle telsiz kanalını kontrol edin,
5. Mümkünse GPS ve vario kullanın,
6. Havada daha fazla kalabilmek veya daha uzağa gitmek için risklere girmeyin,egolarınızı tatmin etmek veya hava atmak için havalanmayın,
7. Kulaktan dolma bilgilerle kendi başınızla kesinlikle akrobasi ve S.I.V. yapmayın,
8. Rotor yaratabilecek bölgelere kesinlikle yaklaşmayın, Vadi, dere yatağı, boğaz vb dünensiz arazilerde uçmayın,
9. Speet kullanmayı çok iyi ögrenin gerektiginde kullanın,
10. Önünde ve altında uçan pilot sizi görmediğinden dikkatli olun,
11. Deniz veya göl üzerinde uçuyorsan can yelegi giyin gerekirse kurtarıcı bir bot bulundurun,
12. Rüzgar aşırı hızlandı ise, kar, yağmur, dolu var ise uçuşu iptal edin ve hemen inin,
13. Acil iniş tekniklerini kesinlikle bilin gerektiğinde uygulayın,,
14. Yamaç paraşütünün aerodinamik yapısını bozacak hareketler yapmayın, paraşütün staal olmaması için minumum uçuş hızını koruyun,
15. Gece ve görüşün az olduğu zamanlarda uçmayın inişi buna göre planlayın,
16. Sürekli aynı uçuşu tekrarlamayın havada yeni tecrübeler edinmeye çalışın,
17. Havada yabancı pilotlarla birlikte uçuyorsanız iletişim için az da olsa ingilizce ögrenin.
18. Uzun süreli uçuşlarda harnese konulan eşyalar, vario, GPS gibi malzemelerin bağları bacaklarınıza baskı yapıp yeterince kan gitmemesine neden olabilir, uyuşabilir inmeden önce muhakkak bacaklarınızı kontrol edin, en iyisi kokpit kullanın,
19.Yelken uçuşu esnasında asla yamaç tarfına dönüş yapmayın(irtifanız çok yüksek ise duruma göre dönülebilir)
20.İmkanınız var ise harnesin ana karabinalarını beş yılda bir yenileyin veya kılcal çatlak varmı diye rontgenini çektirin, kolay açılıp açılmadığını kontrol edin,
21.Aktif uçuş esnasında kanadın kolay hakimiyeti ve olası kapanmalara engel olmak için frenleri hafif tok tutarak uçun,
22.Uçuş tepelerimizi temiz tutalım çöpleri aşağıya indirelim,
23.İmkan var ise ögrenci pilotlar ilk uçuş deneyimlerini tandem ile yapmalı, uçuş eğitmeni aktif uçuş hakkında ögrencisine bilgi vermeli,
24.Uçuş esnasında asla harnesin bacak ve göğüs kolonlarını söküp ayağa kalkmayın,
25.Termik içerisine girerken ve termik içerisinde yavaş uçun, termik çıkışında hızla uzaklaşın,
26.Tecrübeli pilotlar yeni başlayan pilotlara hoş görülü olmalı,
27.Uçuş esnasında başınıza gelebilecek olayları kafanızda canlandırın ve doğru manevraları nasıl yapacağınızı tasarlayın, her an uygulamaya hazır olun,
28.Dönüş esnasında önce deneceginiz yerin açık olup olmadığına bakın ondan sonra dönüşe başlayın,(dönüşleri irtifa kaybetmeden yapmaya çalışın)
29.Tüm Yamaç Paraşütü kurallarını eksiksiz ögrenin ve kurallara uyğulayın,

D - İNİŞTE ;
1. 30 mt. nin altında iniş haricinde hiçbir manevra yapmayın,(360, wingover, spiral, vb.)
2. 5 takla hareketini ögrenin alışkanlık edinin, her yöne atlamayı deneyin
3. İniş bölgesinde de telsizli birini, streamer, windsock, T- pano bulundurun, bunlar mevcut değil ise; rüzgarın yön ve şiddetini anlamak için; bitkilerin, ağaçların, dalgaların, baca dumanlarının salınımı, yerdeki tozların esiş yönü en önemlisi paraşütün yer hızını kontrol ederek rüzgara karşı inmeye çalışın,
4. İniş bölgesinin açık ve temiz olduğundan emin olun,
5. Güzel bir uçuş sonrasında inişten sonra arkadaşlarınızla birbirinizi kutlayın, uçuşta yaptıklarınızı birlikte tartışın, videolarınız varsa inceleyin hatalarınızı görün,
6. Kanadına deniz suyu değdiyse derhal tatlı su ile yıkayın iplerin çekmesine enğel olun, gölgede kurutun,
7. İniş bölgesinde özellikle elektrik tellerinden uzak durun,
8. İnişi daima rüzgarı karşınıza alarak yapın, iniş bölgesi temiz değil ise paraşütünüzü söndürmeden temiz bir yere kadar götürün,
9. Ters rüzgarda ineceksen hızlı bir depara hazırlanın,
10. Yere inerken paraşüte tam stall yaptırmamaya dikkat edin,
11. İniş anında paraşütünüzün hızını, frenler yardımı ile pompalayarak düşürmeye çalışmayın,
12. Yere indikten sonra paraşütü derhal toplayıp torbasına koyun.İmkanınız var ise kanadınızı evde fazla katlamadan saklayın, sel ağızlarını ve duvarlarını buruşturmayın,
13. Uçuş esnasında oluşmuş bir hasar var mı yok mu diye tüm malzemelerinizi incelemeden toplamayın,
14. Yorğun veya aç iseniz tekrar uçuşa çıkmayın,
En son BALKİRAZ tarafından 11.07.2007, 23:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Bulut
Mesajlar: 16
Kayıt: 15.03.2007, 10:52
Ad Soyad: Bulut Bilir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Bulut » 1 on yıl 7 yıl önce (25.03.2007, 16:01)

Elinize sağlık, ama bu liste zaten bir çok yerde var sanırım. Bir benzerini bende vardı. Güzel derlemişsiniz.

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen emraq » 1 on yıl 7 yıl önce (25.03.2007, 19:32)

:) evet hatırlıyorum bende bunlar teorik eğitim dökümanlarında yazıyordu ama burdaki gibi emir verir gibi yapma etme uy ! igibisinden değil .burada yazılanlar tavsiyeden daha çok emir gibi olmuş :D uçuştan önce alkol alma! demek yerine uçuştan önce alkol almamalıyız şeklinde yazılsa bence daha hoş olurdu.herneyse neticede bilgi bilgidir.teşekkürler paylaşım için ;)

Kullanıcı avatarı
KAYAKIN
Mesajlar: 144
Kayıt: 07.01.2006, 08:48
Ad Soyad: Cihan Kın
Şehir: istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen KAYAKIN » 1 on yıl 7 yıl önce (26.03.2007, 09:36)

ELİNİZE SAĞLIK !
Umarım yamaç paraşütü sporunu yapan arkadaşlar iyi niyetinizi anlar ....
Olmazsa olmaz listesi için teşekkürler....

Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 6 yıl önce (29.03.2007, 11:23)

Bulut kardeşim hepimizin amacı aynı kendimiz ve arkadaşlarımızın güvenli ve zevkli uçuşlar yapması, ben uzaydan gelmedim aynı eğitimleri bende aldım havacılıkta kurallar aynı, aynı dili konuşmamız normal.Tekrar yayınla da bilgilerimizi tazeleyelim.

Emrah kardeşim uslubum için kusura bakma, Biz rus pilotu değiliz.Y :?: edi yılda en az sekiz arkadaşım gözümün önünde kaza geçirdi üçü sakat kaldı, pilotlar kolay yetişmiyor bu spora gönül verenler kolay bulunmuyor başka arkadaşlarımın başına gelmemesi için yayınladım.

Kullanıcı avatarı
makbulut
Mesajlar: 24
Kayıt: 20.02.2007, 16:55
Ad Soyad: Muammer Akbulut
Şehir: Erzurum / Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen makbulut » 1 on yıl 6 yıl önce (29.03.2007, 19:39)

Hocam eline sağlık, çok güzel hazırlamışsın. Bu bilgilerin her yerde dağanık durmasındansa hep göz önünde durması daha hoş olur. Bende bunların ve bunun gibi önerilerin birer çıktısını alıp hep el altında tutacağım. Teşekkürler.


Kullanıcı avatarı
sfedakarturk
Mesajlar: 37
Kayıt: 19.03.2007, 22:31
Ad Soyad: Selcuk Fedakarturk
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen sfedakarturk » 1 on yıl 6 yıl önce (07.04.2007, 22:44)

elinize sağlık
En son sfedakarturk tarafından 16.07.2007, 20:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ktezel
Mesajlar: 6
Kayıt: 09.06.2007, 21:53
Ad Soyad: Kudret Tezel
Şehir: MERSİN
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ktezel » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 08:30)

Ben amatör olarak bu işe merak saldım bu bilgilerden çok faydalandım doğrusu.. :)

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 14:59)

slm

yazı için teşekkür elinize sağlık yalnız olmazsa olmaz olarak yazılan bu tavsiyeler içinde değişkenlik gösterilebilecek bir takım şeylerde var mutlaka. küçük dar bir iniş alanına iniş yaparken 30 metre kala manevra yapmamaya kalkarsanız inerken sorunda yaşayabilirsiniz. bir kaç şey gördüm haricindekiler olmazsa olmaz olarak nitelendirilebilir tekrar yazınız için teşekkür emrahın söylediği gibi bilgi bilgidir aklımızda bulunsun.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Yamaç Paraşütü Pilotlarına Tavsiyeler

Mesaj #10 gönderen ORKO » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 18:38)

çok güzel... bu kadar maddeyi yp kitabında bile görmemiştim... genelde uymaya çalıştığımız, ara sıra uymadığımız şeyler... mesela bazen öğle yemeği yemeden uçuşa gittiğimiz oluyor, ve hatta aç karına 2. uçuşa çıktığımızda oluyor...

ama gözüme bi cümle takıldı...

BALKİRAZ yazdı: kendine bir federasyon edin,,


çek bibuçuk federasyon... acılı olsun... :D

Kullanıcı avatarı
KANT
Mesajlar: 167
Kayıt: 09.07.2007, 19:37
Ad Soyad: Mehmet Budak
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen KANT » 1 on yıl 6 yıl önce (11.07.2007, 18:51)

tşkler ben bu spora yeni başlayan biriyim bu gibi bilgilere ihtiyacımız var sag olasın.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ORKO » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 18:43)

mehmet bey maddeler güzelde hepsinede uyamıyoruzki... :) kesin bir yerden eksiğimiz çıkıyor... ama önemli olan uymaya çalışmak sanırım...

bu arada aramıza hoşgeldiniz...

günün sözü: yamaşüt; ilacı olmayan bir hastalıktır... ;) ilerki zamanlarda ne demek istediğimi anlarsınız mehmet bey...

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen onursan » 1 on yıl 6 yıl önce (31.07.2007, 22:24)

selamlar,

sık sık güncellenen ve çok uzun zamandan beri derlenen bir sayfa: Baba pilot Jérôme Daoust tarafından hazırlanan "Tips for Paraglider Pilots". Türkçe'ye çeviriyi Kağan Akçalar yapıyor ama zaman bulup bitiremedi henüz.

http://www.expandingknowledge.com/Jerom ... nglish.htm

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
raikkonen
Mesajlar: 10
Kayıt: 24.12.2006, 00:37
Ad Soyad: Hasbi Tanju Yılmaz
Şehir: Giresun / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen raikkonen » 1 on yıl 6 yıl önce (18.03.2008, 14:11)

abiii eline sağlık güzel olmuş.yazı stilide iyi.cünkü bu sporun kuralları kanla yazılmış kaza ile yazılmış hata ile yazılmıştır.ağzına sağlık allaha emnaet olasın hayırlı uçuşlar hepimize...

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (18.03.2008, 14:50)

yedi yılda en az sekiz arkadaşım gözümün önünde kaza geçirdi üçü sakat kaldı,


Yedi yıl aslında uzun bir sure sayılır ama cevrenizde surekli kaza geciren bir grup ve sakatlanan 3 kişi varsa bulundugunuz ortama dikkat etmenizi tavsiye ederim. Siz ne kadar iyi bir pilot olursanız olun cevrenizdekiler de sizin için tehlike olusturur. hic bir şey olmazsa bile gelişiminizi yavaşlatırlar.

Sizi ve çevrenizi tanımıyorum. umarım yapıcı bir eleştiri olarak algılarsınız. Bilgiler için de ayrıca tesekkur ederim.
Saygılar..

Tuncay Tahtakın - Antalya
Niviuk Anatolian Team
www.niviukturkiye.com

Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 5 yıl önce (18.11.2008, 11:25)

Tuncay bey sakatlıklar konusunda biraz abarttım özür dilerim tüm arkadaşlarım şükürler olsun sağlam sadece iki kol kırığı ve bir kalça kırığı hebside sağlıklı normal hayatlarına devam ediyorlar.Tüm arkadaşlarım THK tarafından eğitim almış kişilerdir ve olaylar eğitimden sonraki ilk yanlız uçuşlar sırasında pilot hatalarından kaynaklanmıştır.


Kullanıcı avatarı
BALKİRAZ
Mesajlar: 188
Kayıt: 10.08.2006, 18:26
Ad Soyad: Ertan Balkiraz
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 26 / 1
Pilot Menüsü: 

yp pilotlarına tavsiyeler

Mesaj #17 gönderen BALKİRAZ » 1 on yıl 5 yıl önce (18.11.2008, 11:33)

YAMAÇ PARAŞÜTÜ PİLOTLARINA TAVSİYELER :
A - UÇUŞ ÖNCESİNDE ;
1. En kısa sürede bir yamaç paraşütü klubüne üye olun,
2. Metoroloji bilgini tazele, meterolojik rapor almadan uçuşa çıkmayın,
3. Uçuş öncesi alkol, uyuşturucu vb. ilaç almayın, yağlı ve ağır yemekler yemeyin,
4. Uçacağın bölgenin haritasını edinmeye çalışın, veya GPS de yüklü olup olmadığını kontrol edin, uçuşa elverişli tepeleri seçin,
5. Uçuşa gitmeden önce kolluk kuvvetlerine, klubüne, arkadaşlarına ve ailene nerede, ne zaman, nasıl uçacağını ve tahmini dönüş saatini bildir. Telefon numaranı ver onların telefon numaralarını alın.
6. Hava alanı, hava yolu, askeri alanlar ve şahıs arazilerinde izin almadan uçmayın,
7. Uzun süredir uçmadıysan tüm teorik ve pratik bilgilerinizi gözden geçirin,
8. Muhakkak ilk yardım bilgisi alın, uçuş ekibinde ilk yardım çantası bulundurun,
9. Mümkünse kendini ve kanadını sigorta yaptırın,
10. Yamaç paraşütü sporunun gelişmesi ve kendi güvenliğin için kendine bir federasyon edin,
11. Eğitimlerini destekleyen Yamaç Paraşütü video CD lerini izleyin,
12. Sağlığını korumak ve Yamaç Paraşütü sporunu daha rahat yapabilmek için düzenli olarak spor yapın, özellikle koşu, yüzme, bisiklet, dağcılık vb.
13. Sizden daha tecrübeli pilotların tavsiyelerine uyun,
14. Herhangi bir hastalığı olan pilotlar uçuş öncesinde ilaçlarını yanına almayı unutmamalı,
15. Uçuş öncesinde yanında su, çukulata, ekmek vb. hafif yiyecekler bulundur,
16. Her malzemenin bir ömrü vardır.Yorgun malzemelerle uçma özellikle kanadın uçuş kayıtlarını tutun,
17. Şahit olduğun veya yaşadığın bir kaza olayını, ders alınması için rapor edin,
18.Yer çalışmalarında muhakkak eldiven, kask dizlik vb koruyucu teçhizatınınızı giyin,
19.Eğitmenler ögrencilerin psikolojisini iyi tahlil etmeli, öğrencinin uçuş korkularını yenmeden kalkış,uçuş ve inişi kafalarında tam yerleştirmeden uçuşa çıkarmamalı.İmkan var ise birlikte tandem uçulmalı,
20.Uçuş tepelerimizi temiz tutalım çöpleri aşağıya indirelim, özellikle sigara içmeyelim,
21. Yamaç paraşütünün Türkiye de sevilmesi ve yayğınlaşması için çevrenize örnek olun doğru bilgiler aktarın hobinizi yapar iken aile ve arkadaşlarınızı kırmayın.
22. Dehidrasyona uğramamak için bol bol su için, mineralli sıvılar tüketin.
23. Asla yanlız uçuşa gitmeyin,

B - KALKIŞTA ;
1. Uçuş öncesinde diger pilotlarla uçuş hakkında brifing alın,
2. Tüm teçhizatın kanat, harnes, yedek, telsiz, uçuş tulumu, uçuş botu, eldiven, kask, GPS, vario, yedek pil, ip kesmek için kancası, rüzgar ölçer vb. teçhizatını kontrol et eksiksiz uçuşa çıkma, gerekirse liste yapıp çek edin,
3. Asla kasksız ve yedeksiz uçmayın,
4. Kalkış ve iniş pistinde streamer, windsock, T- pano bulundur,
5. Kalkış pisti temiz olmalı koşuya engel olacak, ağaç, kaya, hendek, çukur, kalkmak üzere olan bir pilot olmamalı,
6. Kalkmadan önce sped barın çaılışıp çalışmadığını ve yedeğin kulbunu, pimini kontrol edin,
7. Kanadı hemen uçmayacaksan torbasından çıkarma, yere serip dakikalarca güneşe maruz bırakma,
8. Uçmayacaksan kanadı harnese(karabinlere) bağlamayın,
9. Rüzgar uçuş için limit dışı ise, hızı 3-4 saniye içinde 8 km/s ’den fazla değişiyorsa, sürekli yön değiştiriyorsa, bekleyin veya uçuşu iptal edin,
10. Kalkışta kanadın iç basıncını düşürme, koşu pozisyonunu bozma, büyük adımlarla göğüs basarak koşun,
11. Kanat tam havalanmadan koşu pozisyonunu bozup harnese oturmayın,
12. Kanadın içerisinde taş, toprak, bitki böcek vb. var ise temizlenmeden havalanmayın, katlamayın,
13. Kanadın son kontrolünü yapmadan (ters takılmış kolonları, ip atmalarını, kravatları ve düğümlenmeler vb.) havalanmayın,
14. Size gelmekte olan kötü hava varsa, termikler çok güclü ise, hortum varsa kalkmayın, kalkışta beklerken bir dast devil’i geldiğini veya oluştuğunu görürseniz kanadı kuşamdan sökün veya kanadın uçamayacağı şekilde katlayın ve üzerine kapanın, frenlerin çok miktarda çekili olması kanadın havalanıp sizi sürüklemeyeceği anlamına gelmez.
15. Uçurum gibi sorunlu kalkış bölgelerinden kalkmayın,
16. Bacak kolonlarını bağlamadan asla kanadı bile torbasından çıkarmayın,
17. Kalkıştan önce tuvalet gibi ihtiyaçlarınızı giderin,
18. Tecrübeniz yetersiz, rüzar fazla ise ise kalkış için etrafınızdan yardım isteyebilirsiniz,
19. Rüzgar sert ise muhakkak ters kalkın, ters kalkışta dönüş yönünüz hep sabit olsun, kendinizi rahat hissettiğiniz ve hata yapmayacağının bir ters kalkış yöntemi belirleyin ve hep o şekilde kalkın, kolonlar çapraz şekilde kalkmış iseniz endişelenmeyin vakit varsa düzeltin yoksa yamaçtan ayrıldıktan sonra kolonlardan tutarak düzeltin,
20. En iyi ve rahat kalkış kanadı rüzgarın istikametine oturtarak olur, böylelikle kalkış esnasında asimetrik, drift olma, vb. olasılığınız azalır.
21. Kalkış esnasında sürüklenmeye başladıysanız derhal firenlerden birini bırakın digerini çekin, var ise quick karabini kullanın,
22. Kalkış esnasında firenli koşmayın, harnese oturmak için frenleri çekmeden yerleşmeye çalışın veya ayaklarınızı karnınıza çekerek yerleşin, en iyisi harnes ayarını kalkmadan yapın, veya relax bar kullanın.
23. Ne kadar tecrübeli olursan ol yer eğitimlerini tekrarlamaktan çekinmeyin,
24. Diger pilotlar kalksa bile durumu değerlendirmeden guruba katılacağım diye uyğun olmayan bir havada kalkmayın, seviyenizi ve kanadın performansını iyi değerlendirin.
25.Kalkmadan önce rüzgarın yönü, şiddeti, türbülans ve termik geçişlerini incelemeden kalkmayın,
26.Kalmak için birkaç denemeniz oldu fakat kalkamadınız(uyğun olmayan hava şartları, diğer kalkan pilotlar veya sizin hatanız) ve strese girmeye başladınız kalkışı iptal edip biraz dinlenin farklı bir şeyler yapın daha sonra durumu değerlendirerek tekrar kalkış deneyin asla ısrarcı olmayın.
27. Rüzgar tace off’a yan geliyor ya uçuşu iptal edeceksiniz yada riske girip kalkış deneyeceksiniz.Sakatlanmaya değer mi bir daha düşünün ya kalkamaz iseniz.
28. Size doğru gelmekte olan aşırı dikine büyümüş kümülüs bulutları varsa, gri bulutlar fazlalaşmaya başlamış ise havalanmayın,
29. Asla izin almadan kalkmayı bekleyen başka birinin önüne kanat sermeyin
30. Kanatların yanında sigara içmeyin ateş yakmayın.



C - UÇUŞ ESNASINDA ;
1. Kendi seviyene göre sertifikalı kanatla uçun, kilo limitlerine kesinlikle uyun gerekirse balast kullanın, eski, kazalı, yırtık, ipleri çekmiş, frenleri kısalmış kanatlarla uçma, gerekirse üretici firmaya tamir ettirin.Geçmişini bilmediğin kanadın yanına bile yanaşmayın, satın almayın,
2. Yedek açma eğitimini almadan havalanmayın, gerektiğinde yedegi açmakta tereddüt etmeyin, Uçarken beyniniz, gözünüz ve elinizle arada bir kulbun orada olduğunu hatırlayın ki acil durumdan çıkamadığınız da heyecanla yedeğin orada olduğunu unutmayın.
3. Hava trafik kurallarını ögrenin, kesinlikle riayet edin,
4. Ekibinle telsiz kanalını kontrol edin,
5. Mümkünse GPS ve vario kullanın, yarışmaya katılıyor iseniz GPS’ e doğru Track log girdiğinizi kontrol edin.
6. Havada daha fazla kalabilmek veya daha uzağa gitmek için risklere girmeyin,egolarınızı tatmin etmek veya hava atmak için havalanmayın,
7. Kulaktan dolma bilgilerle kendi başınızla kesinlikle akrobasi ve S.I.V. yapmayın,
8. Rotor yaratabilecek bölgelere kesinlikle yaklaşmayın, vadi, dere yatağı, yüksek ağaçlar, boğaz vb dünensiz arazilerde uçmayın,
9. Speet kullanmayı çok iyi ögrenin gerektiginde kullanın,
10. Önünde ve altında uçan pilot sizi görmediğinden dikkatli olun, önceliğin alttaki pilotta olduğunu unutmayın,
11. Deniz veya göl üzerinde uçuyorsan can yelegi giyin gerekirse kurtarıcı bir bot bulundurun,
12. Rüzgar aşırı hızlandı ise, kar, yağmur, dolu var ise uçuşu iptal edin ve hemen inin,
13. Acil iniş tekniklerini kesinlikle bilin gerektiğinde uygulayın,,
14. Yamaç paraşütünün aerodinamik yapısını bozacak hareketler yapmayın, paraşütün staal olmaması için minumum uçuş hızını koruyun, akrobasi amacınız yok ise kanadı daima başınızın üzerinizde tutmaya çalışın,
15. Gece ve görüşün az olduğu zamanlarda uçmayın inişi buna göre planlayın,
16. Sürekli aynı uçuşu tekrarlamayın havada yeni tecrübeler edinmeye çalışın,
17. Havada yabancı pilotlarla birlikte uçuyorsanız iletişim için az da olsa ingilizce ögrenin.
18. Uzun süreli uçuşlarda harnese konulan eşyalar, vario, GPS gibi malzemelerin bağları bacaklarınıza baskı yapıp yeterince kan gitmemesine neden olabilir, uyuşabilir inmeden önce muhakkak bacaklarınızı kontrol edin, en iyisi kokpit kullanın,
19.Yelken uçuşu esnasında asla yamaç tarfına dönüş yapmayın(irtifanız çok yüksek ise duruma göre dönülebilir)
20.Aktif uçuş esnasında kanadın kolay hakimiyeti ve olası kapanmalara engel olmak için frenleri hafif tok tutarak uçun, öne saldırdığında yeteri kadar frenleyin geride kaldığında frenleri yeteri kadarbırakın,
21. GPS’ ve vario’ nuz yok ise bulut içerisine girmeyin yön ve derinlik kaybı yaşayabilirsiniz,
22.İmkan var ise ögrenci pilotlar ilk uçuş deneyimlerini tandem ile yapmalı, uçuş eğitmeni aktif uçuş hakkında ögrencisine bilgi vermeli,
23.Uçuş esnasında asla harnesin bacak ve göğüs kolonlarını söküp ayağa kalkmayın,
24.Termik içerisine girerken ve termik içerisinde yavaş uçun, termik çıkışında hızla uzaklaşın,
25.Tecrübeli pilotlar yeni başlayan pilotlara hoş görülü olmalı,
26.Uçuş esnasında başınıza gelebilecek olayları kafanızda canlandırın ve doğru manevraları nasıl yapacağınızı tasarlayın, her an uygulamaya hazır olun,
27.Dönüş esnasında önce döneceginiz yerin açık olup olmadığına bakın ondan sonra dönüşe başlayın,(dönüşleri irtifa kaybetmeden yapmaya çalışın)
28.Tüm Yamaç Paraşütü kurallarını eksiksiz ögrenin ve kurallara uyğulayın,
29. Termiklerin türbülans kaynağı olduğunu unutmayın sarsıntılı bir uçuşa hazır olun.
30. Uçuş malzemelerinizin ağırlık limitlerine uyun, test pilotu veya tecrübeli bir pilot değil iseniz başkasının malzemesi ile uçmayın.
31. Her pilot havada çarpışmaya engel olacak azami dikkati serğilemelidir.
32. Islak veya nemli kanadın her zamanki uçuş tepkisini vermesini beklemeyin, herhangi bir acil durumdan çıkamayabilirsiniz.
33. XC uçmayı planlıyor iseniz muhakkak sıkı giyinin yanınız da yiyecek, içecek ve para muhakkak olsun.



D - İNİŞTE ;
1. 30 mt. nin altında iniş haricinde hiçbir manevra yapmayın,(360, wingover, spiral, vb.)
2. 5 nokta taklası(paraşütçü taklası) hareketini ögrenin alışkanlık edinin, her yöne atlamayı deneyin,
3. İniş bölgesinde de telsizli birini, streamer, windsock, T- pano bulundurun, bunlar mevcut değil ise; rüzgarın yön ve şiddetini anlamak için; bitkilerin, ağaçların, dalgaların, baca dumanlarının salınımı, yerdeki tozların esiş yönü en önemlisi paraşütün yer hızını kontrol ederek rüzgara karşı inmeye çalışın,
4. İniş bölgesinin açık ve temiz olduğundan emin olun,
5. Güzel bir uçuş sonrasında inişten sonra arkadaşlarınızla birbirinizi kutlayın, uçuşta yaptıklarınızı birlikte tartışın, videolarınız varsa inceleyin hatalarınızı görün,
6. Kanadına deniz suyu değdiyse derhal tatlı su ile yıkayın iplerin çekmesine enğel olun, gölgede kurutun,
7. İniş bölgesinde özellikle elektrik tellerinden uzak durun, kurtarırım diye asla riske girmeyin,
8. İnişi daima rüzgarı karşınıza alarak yapın, iniş bölgesi temiz değil ise paraşütünüzü söndürmeden temiz bir yere kadar götürün,
9. Arka rüzgarda ineceksen hızlı bir depara hazırlanın,
10. Yere inerken paraşüte tam stall yaptırmamaya dikkat edin,
11. İniş anında paraşütünüzün hızını, frenler yardımı ile aşırı pompalayarak düşürmeye çalışmayın,
12. Yere indikten sonra paraşütü derhal toplayıp torbasına koyun.İmkanınız var ise kanadınızı evde fazla katlamadan saklayın, sel ağızlarını ve duvarlarını buruşturmayın,
13. Uçuş esnasında oluşmuş bir hasar var mı yok mu diye tüm malzemelerinizi incelemeden toplamayın,
14. İniş alanın da rüzgar çok sert, darbeli veya aşağıda dast deviller oluşuyor irtifanız var ise durumun düzelmesini bekleyin veya alternatif iniş alanına yönelin.
15. Sert rüzgarda iner inmez ters dönüp bazı paraşütlerde C bazılarında D kolonlarını çekerek paraşütü derhal söndürün, B line yaparak ta paraşütü hızlı söndürebilirsiniz.
16. Yorğun veya aç iseniz tekrar uçuşa çıkmayın,
17. Zararlı böcek ve haşerelere karşı ilaç, sprey vb. Kullanın paçalarınızı bağlayın.Eve döndüğünüzde vücudunuzun her yerini haşere varmı diye kontrol edin.

E – MALZEME BİLGİSİ;
1. Her canlının olduğu gibi malzemelerinde bir ömrü vardır bunu asla unutmayın,
2. Harnesinizi uçuş sonrası evde elektrikli süpürhge ve nemli bir bezle toz ve toprağını temizleyebilsiniz (yedek paraşütün nemlenmesine veya ıslanmamasına dikkat edin)
3. Uçuş malzemeleriniz üzerine malzeme koymayın,
4. Kanadı eve gelmeden önce katlarken hasar ve ip kopmalarına karşı kontrol edin, hasar var ise tekniğine uyğun olarak tamir etmeden/ettirmeden idare eder diye başka bir uçuşa gitmeyin.
5. Extrem hareketlerde yedeğin kendiliğinden açılmaması için hendıla emniyet ipi takabilirsiniz(bilmiyor iseniz denemeyin)
6. Tüm teçhizatını güvenilir, sertifikalı kişilere veya üretici fabrika servislerine tamir ettir,
7. Kanat, harnes, yedek paraşüt üzerinde değişiklik yapmayın,
8. Yedek paraşütünü en fazla altı ayda bir havalandır.Katlama işlemini çok iyi bilen eğitmenlerinle beraber yapın,
9. Tüm teçhizatını kontrol et bozuk, yırtık, kırık vb. malzemelerle uçuşa çıkmayın,
10.İmkanınız var ise harnesin ana karabinalarını beş yılda bir yenileyin veya kılcal çatlak varmı diye rontgenini çektirin, kolay açılıp açılmadığını kontrol edin,
11. Uçarken muhakkak kaliteli bir güneş gözlüğü kullanın, Güneşten korunmak için arazide güneş kremi,ensenizi kapatan bandana vb.kullanın,


F- SIV;
1. SIV’ ehil kişilerden teorik eğitim almadan uyğulamayın,
2. SIV mutlaka su üzerinde ve can yelekli uyğulanmalı,
3. SIV eğitimini kendi başınıza değil tecrübeli en az iki eğitmen gözetimin de topluca almaya çalışın.
4. Hep aynı yöne spiral atmayın, kanadın ve iplerin hep aynı yönde uzaması veya yıpranmasına sebep olursunuz, aerodinamik yapısını koruyun.
5. Deniz veya gölde sizi bekleyen ve aynı telsiz frekansını kullanan, az da olsa yamaç paraşütünden anlayan bir kaptan ve hızlı bir kurtarma botu olsun,
6. Akrobasi hareketleri denemeyin, akrobasi işi deneyimli pilot ve hızlı kanatların yapacağı bir olaydır.
7. Teknik imkanınız var ise video çekimi yaptırabilirsiniz.



NOT: Tüm yazılanlar yanlış olabilir, durum veya şartlar farklı gelişebilir, kanat veya malzemeniz uyğun olmayabilir, tecrübeniz yetersiz olabilir yukarıdakiler adı üstün de birer tavsiyedir.Sorumluluk size aittir.Kazasız zevkli, uçuşlar.


Ertan BALKİRAZ
Pilot Adayı.

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (18.11.2008, 11:49)

9. Ters rüzgarda ineceksen hızlı bir depara hazırlanın


Selam,

Dikkatimi fazlasıyla çekti: "Ters rüzgar"...

Haber bültenlerinde geçtiği zaman yadırgıyoruz, söylenmedik cümle bırakmıyoruz. Ama...

Lütfen bu gibi küçük ayrıntıların, doğru bilgilendirmede son derece önemli olduğunu unutmayarak doğrusunu kullanın: "Arka rüzgar".

Kullanıcı avatarı
ekremcvs
Mesajlar: 153
Kayıt: 04.08.2007, 17:12
Ad Soyad: Ekrem Çavuş
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

...

Mesaj #19 gönderen ekremcvs » 1 on yıl 5 yıl önce (19.11.2008, 02:25)

volkan kardeşimmmm bu notuuda arkadaşımıza özelden at yahuuu
doğru demişsin de özelden atsa idin beeee
her şeye müdahil olmayı pek seviyorsunnnn bir seferde faydalı bi konu açsan daa bizde katkıda bulunsak senin katkıların gibiii
Tüm saygılarımla

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

re: ...

Mesaj #20 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (19.11.2008, 04:01)

ekremcvs yazdı:volkan kardeşimmmm bu notuuda arkadaşımıza özelden at yahuuu
doğru demişsin de özelden atsa idin beeee
her şeye müdahil olmayı pek seviyorsunnnn bir seferde faydalı bi konu açsan daa bizde katkıda bulunsak senin katkıların gibiii
Tüm saygılarımla


Forum içerisinde bir çok pilot benzer yanlış terminoloji hatalarını (istemeden ve sadece bilgi almak isteyen ilgili insanların yanlış şeyler öğrenmesine vesile olacak şekilde) yapıyor. Dolayısıyla yaptığım bu hatırlatma kişiye özel değil, gene atfen bir hatırlatma niteliğinde.

"Faydalı" girişimlerimi basılı yayında makalelerle zaten sürdürüyorum, müsaade ederseniz bu gibi konularda da eleştirilerin işe yaradığının bilinciyle foruma katkım olsun :)

iyi uçuşlar.