Doğru yamaçparaşütünü nasıl seçerim ?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Doğru yamaçparaşütünü nasıl seçerim ?

Mesaj #1 gönderen SERVET » 9 yıl 1 ay önce (25.02.2015, 02:13)

Doğru yamaçparaşütünü nasıl seçerim ? Bölüm 1 Hangi sınıf ?

(altta linki verilen videonun çevirsidir)

Merhaba ben flybubble dan Greg. Daha çok seçme şansına sahip olmanız gerektiğni düşündüğmüz için elimizde birçok demo kanat var ve bu bize tüm kanatları yanyana karşılaştırmak gibi eşsiz bir fırsat verdi.

Supair en son çıkardığı başlangıç kanadı eona dost canlısı profili geniş hücre ağzı açıklığı ile kolayca şişiyor. Kullanıcı verilerine göre toplam uçuş ağırlığı 90 kg civarında.

Gelişme (progression) sınıfına adım attığmızda hala hoş olabilir fakat aspect ratio nun ve ip uzunluğnun biraz arttığı dikkatinizi çekecektir.
Xc sınıfa geçtiğnizde ip uzunluğnun daha fazla olduğu ve hücre agzı sayısının arttığı ve genişliğnin daha da daraldığı dikkatinizi çekecektir ki bu performansı arttırır.

Performans sınıfı Artic 4 e adım attığınızda kanat alanındaki büyük düşüş birim m2 deki kanat yükünü arttırıp daha hızlı gitmenizi sağlar aspect rasyo(en-boy oranı) ve hücre sayısı artar ve daha az ip vardır.

Üst sınıf (advanced)kanata atladığnızda bir kanatdan 3.5 m2 daha küçük kanat alanına sahip bir kanatla başedeceksiniz. Fakat bu eksilen alan kaldırıcı üreten alanı küçültmemesi için kanat açıklığı (projected span) arttırılmışdır ki kaldırıcının büyük kısmı hucum kenarında oluştuğunu da göz önüne alın.

Kolonlar

Kaplamalı ipler başlangıç ve gelişme kanatlarında vardır diğerlerinde kaplamasız iplerde vardır.
Kolonlar tüm sınıflarda benzerdir 3 ana kolon vardır. Başlangıç ve gelişme kanatlarında ek olarak kulak kapama için ayrık A kolonu ve manyetik fren çıtçıtları vardır.

Düz kalkış

Farklılıkları göstermek için burada mükemmel bir kalkış tekniği hiçbirinde uygulamıycaz. Başlangıç kanadı çabuk ve kolayca başının üstüne geliyor. Gelişme kanadı da düzgün bir yol izleyerek geliyor. Xc kanadı kısa bir gecikme ve dönüş ile gelirken hafif yanlı hızlanıp pilotu geçmemesi için kontrol fren gerekiyor. Performans kanadı daha az affedici çok fazla dönüyor ve öne saldırıyor daha hassas pilot müdahalesine ihtiyaç var. Üst sınıf kanat oh yazık.. phil kanatı nerdeyse zor çekiyor ilk denemesinde kanat yığılıp kalıyor.

Yer çalışması

Yer çalışmasıyla çok daha fazla şey öğrenebilirsiniz. Başlangıç kanadında çabuk tepki verip uçuşta tutabiliriz. Gelişme kanadını kontrol etmek zahmetsizdir xc kanadı kendini çabuk toparlar belli bir pozisyonda tutmaya izin verir. Performans kanadı da kolaydır kendi ekseninde dönmeye başladığında sizin sınırlarınızı zorlamaya başlar.üst sınıf kanatlarda kulak uçları daha dardır kolayca yıkılır ve stall olur. Yetenekleriniz ile kanadınızın seviyesini eşitlemek için yerde fazla vakit kaybetmeyip daha çok uçmalısınız.

Ters kalkış

Başlangıç kanadı eona nın kısa ipleri ve büyük hücre ağızları fazla enerji harcamadan düzgün bir şekilde gelmesini sağlar. Gelişme(progrssion) kanadı tequila 4 kolonları hafifçe çektiğinizde kendiliğinden tepeye gelicektir. Xc kanadı iota da seriliş küçük hücre ağızlarından dolayı daha önemlidir. Performans kanadı artik 4 de hızlanmayı düşürmek için kanada doğru yürümek gerekir. Performans kanadı gto doğru bir zamanlana yapamazsanız asimetrik bi şekilde ok gibi saldırcaktır.

Stall noktası

Başlangıç kanadı burda tamamen frenlenmesine rağmen iniş yaklaşmasında uçuyor büyük olasılıkla aniden vuran bir termiktede benzer şekilde davrancaktır. Bu kanadın ne kadar hata tolere ettiğini bilmeniz açısından iyidir. xc kanatlarıda genellikle toleranslıdır bu kalkışta ve inişte yapılcak yanlışlarda hata payı bırakmanıza yardımcı olur. Performans sınıfda dikkatli olun çok az uyarı vererek aniden stall olabilir. Üst sınıf kanatlar yavaş uçmayı sevmez. Kalkışlar ve inişler çok kritikdir.

Havalanmak

Kanadınızın sınıfı başarılı bir kalkışta çok büyük fark yaratabilir. Kalkış alanları burdaki kadar mükemmel olmayabilir. fakat daha kolay bir kanat seçerek herzaman için kalkış yapabilirsiniz affedici bir kanatla. Gelişme sınıfı kanatlarında dalış sınırlandırılmıştır. Telaşlanmadan darbeli havalarda kalkış yapabilirsiniz. Xc kanatları beceri gerektirir ve en az 50 saat uçuş saatinden sonra kullanılmalıdır. Bir performans kanadını yalnızca 100 saatin üzerinde uçuş saati ve birkaç sivden sonra kullanmayı değerlendirin. Üst sınıf bir kanadı minumum 200 saatlik termik uçuşundan sonra tavsiye ederiz. Haydi uçalım !
Performanslarını karşılaştırmayı arzulasakta aynı kanat yükünde ve tamamen sakin havada olmaksızın anlamsız. Burda önemli olan bu karede yer alan herkes aynı uçuş alanında eğleniyor. Farklılıklar o kadar ufak ki görmek için kendinizi zorlamanız lazım.
Başlangıç kanadı eona çok güvenli bir kanat. Pilotu hiç rahatsız etmeden turistik bir geziye çıkartır. O kadar kolay dönerki dönüşle birlikte hiçbir düzeltme hareketi yapmanıza neden olacak enerji açığa çıkmaz. Çoğunlukla havada manzaranın keyfine varmayı seven pilotlara hitap eder ve bir başlangıc kanadı iona harika bir şekilde bu işi yapar. Bir gelişme kanadı olarak tequila 4 mükemmel bir pasif güvenliğe sahip olacak şekilde dizayn edilmiştir. Eğer kapanırsa çok sakin tepkiler verir. Çok geniş hareket özgürlüğüne sahip ve bir başlangıçın elinde hızla tepki vermeyede izin verilmiştir. Fakat tepeden ayrılıp keşfe çıkmayı isteyen pilotlar içinde sonderece güvenli ve tatmin edicidir.

Xc kanadı iota bir başlangıç kanadı değildir. Pürüzsüz airfoil yapısı heycan verici ve etkilidir fakat yükselen hava akımları ile karşılaştığında fazla kabarıp dalabilir ve hızı yüksekliğe çevirir. Bi şey söylemem gerekirse kesinlikle harika görünüyor. Hassas dönüşüyle termik için dizayn edildi. Performans kanadı artik 4 yüksek hızda biraz daha geniş döner ve zayıf hava şartlarında kanadı yatırmadan düz dönmek için daha iyidir. Üst sınıf gto daki saklı enerjiyi görebilirsiniz. Eğer bunla başedebileceksiniz kullanışlıdır.

Tekrar başlangıc kanadı eona ya dönersek pilot için uçmayı nasıl basitleştirdiğini görebilirsiniz. Alçalmak için kulak kapadığnızda kanat çok stabildir başlangıç ve gelişme sınıfında.

Xc sınıfı iota daha büyük çöküş oranı verir ve hala basitçe yönetilebilir. Performans sınıfı artik 4 biraz daha fazla kulak kapatılabilir fakat kulak uçları iplerin arasına girdi ve bunu temizlemek gerekti. Üst sınıf kanatda gto da çırpınan kulak uçlarına dikkat edin. Birkez yaptın mı manevra güzel ve stabildir.
Benim için carloyu takip etme zamanı ve filmi biraz ona bırakalım.

Artik 4 affedici bir doğaya sahip yüksek performans kanadıdır. Kamera asılı bi halde çok memnun kaldım ve kanadın kendini göstermesine izin verdim. Kendinden düşük sınıftakilerden biraz daha hızlı xc için dizayn edilmişti. Termikleri daha iyi merkezkeyeceksiniz bulut tabanından uzun süzülüşler yapacak ve tüm kademelerde yumuşak speed barı kullanacaksınız.

Gto 2 herzaman zarifce akarak hareket eder. Bizim karşılaştırmamız boyunca herzaman bizden biraz daha yukardaydı. Daha iyi uçuyor daha uzağa süzülüyor her küçük sarsıntıyı kaldırıcıya dönüştürüyor. Herşeyde daha etkili. Dikatli olmasına rağmen türbülansla karşılaştığında bile zarifce akıyor. Bu artıları için tüm extrem manevralarda ustalaşmadan ve gökyüzünde uzunca bir süre geçirmeden bunlardan birini kullanmak çok aptalca olur. Doğru pilotlar için gto 2 kusursuz handling tam feedback ve harika bir özgürlük duygusu sunuyor.

Sup air skywalk advance gin ve niviuk a Teşekkürler harika kanatlar dizayn ettiği için. hangisiyle uçarsanız uçun tüm hava şartlarında güvenle uçabileceğiniz bir kanat olsun böylece gökyüzünde daha fazla zaman geçirebilirsiniz arkadaşlarınızla.

Çeviri Servet Yalçınkaya

https://www.youtube.com/watch?v=SArARhm47-M

Son beğenen PaRaDoX