1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kung fu stili ağırlık aktarımı:)

Gönderilme zamanı: 8 yıl 10 ay önce (22.05.2015, 00:04)
gönderen SERVET
Yamaç paraşütünde ölümle sonuçlanan kazaların % 80 i asimetrik kapanma sonucu gerçekleşiyor. Asimetriğin boyutuna ve kanadınızın sınıfına göre tepkinin şiddeti ve hızı farklı olsada müdahale edilmezse senaryo hep aynı. Kanat dalarak dönüşe geçip spirale veya sata oturup kontrolden çıkabiliyor. En son mathiue ile yaptığım siv de öğrenmiş olduğum ağırlık aktarmayla ilgili tekniği can güvenliğimizi doğrudan etkilediği için ve türkiyede parasını verip eğitim alsanız dahi öğrenemeyeceğnizi düşündüğüm için paylaşmak istiyorum.
Bildiğiniz gibi % 50 lik bir asimetrik kapanmada dahi sadece ağırlık kaydırarak kanadın uçuş doğrultusunu korumasına yardımcı olabiliriz. Ağırlık aktarmanın asimetrik kapanmalarda ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz fakat en son Appi master eğitmeni mathiue nun asimetrik kapanmalarda en etkin şekilde nasıl ağırlıklık aktarılcağı ile ilgili bize öğrettiği tekniği anlatmak istiyorum. Kendi deyişiyle kungfu stili:) ile ağırlık aktarma. Tıpkı bruce lee nin kungfu tahta adamının hamlelerini ön kollarıyla blok alıp önlemesi gibi gelen asimetrikleri açık olan tarafın kolonuna ön kolumuzla sertçe temas edip kolondan kuvvet alarak ağırlığı aktarmayı gösterdi. Gerçekten çok etkili öyleki kravat simülasyonunda sata girmiş olan kanadı bu teknikle rotasyondan çıkarmayı başardım. Gerçekten mucize gibi birşeydi daha önce olsa böyle bir durumdan yedeksiz çıkılamayacağnı düşünürdüm. Yerdeyken harnessinizi yedek perlonlarını kullanarak yüksek bir yere asarak deneyebilirsiniz. Harnessinize oturun uçuş pozisyonu alın elleriniz yukarda olacak şekilde soldan bir kapanma yaşadığnızı düşünün ve sağ ön kolunuzun iç tarafını sağ kolona sertçe yaslayıp destek alarak sol dizinizi ve kalçanızı sağ tarafa doğru kaldırıp ağırlığnızı aktarın. Eğer doğru bir şekilde ağırlık aktardıysanız sol taraftaki perlon üzerindeki yük azalacağı için gevşeyip sallanacaktır eğer doğru aktarma yapmıyorsanız gerginliğini muhafaza edecektir. Ne kadar etkili bir teknik olduğunu denediğnizde sizde görüp hak vereceksiniz.
Şimdi bedavaya öğrendiğmiz bilginin diyetini ödeyelim ve işin reklam kısmına geçelim:) Mathiue yılın 8-9 ayını nepalde geçiriyor ve orda s.i.v, acro ve xc dersleri veriyor. Nepale eğer yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim. Birçoğumuz için nepale gitmek uzak bir hayal. Yeterli talep olduğunda davet edilirse buraya da gelip eğitim verir sanırım. Dilerim yakın zamanda böyle birşey olur ve Mathieu nun tecrübe ve bilgi birikiminden faydalanabiliriz.

Gönderilme zamanı: 8 yıl 10 ay önce (22.05.2015, 10:03)
gönderen ozgur.k
Bilgilendirme için teşekkürler. SIV'de speed'li veya yunus çıkışı büyük asimetriklerde harnesin içinde devrilmiş gibi bir pozisyonda kalıp ağırlık kaydırmayı yeterince etkin yapamamak bir problem veya eksikti benim için. Bir sonraki çalışmada mutlaka deneyeceğim.

Güzel paylaşımlarınızın devam etmesi temennisiyle, iyi uçuşlar.

Gönderilme zamanı: 8 yıl 10 ay önce (22.05.2015, 13:00)
gönderen ender
böyle yapana kadar neden kolona direk asılmıyorsunuz? bir yelkenkanatçı oarak soruyorum :)

Gönderilme zamanı: 8 yıl 10 ay önce (22.05.2015, 18:54)
gönderen SERVET
Destek aldığmız elimizde hala freni tutuyoruz ve gerektiği kadar fren uyguluyor ya da azaltıyoruz.

Kung fu stili ağırlık aktarımı:)

Gönderilme zamanı: 7 yıl 6 ay önce (10.10.2016, 23:59)
gönderen SERVET


Yaklaşık 1,5 sene önce yazdığım yazıdan alıntı ve Yp forumda ağırlık aktarımı hakkında yazdığım yazı ile çok daha anlamlı olacak bu video. Çünkü tam olarak bu videodaki çalışmayı yapmıştık. Keşke Fransızcaya hakim biri Türkçeye çevirse bu videoyu.

"Bildiğiniz gibi eğitmenlerimiz APPI master eğitmeni Mathieu ve eşi acro pilotu sabrina idi. Acro ve tandem pilotu Seçkin özatmaca da APPI yardımcı eğitmen adayı olarak Mathieu ve sabrinaya yardımcı oldu. Siv başlamadan önce katılımcılara doldurmaları için dağıtılan bilgi formunda yaşadığnız en kötü deneyim ile ilgili bir bölüm vardı. Full speed de asimetrik yiyip sat'a girmek diye yazdım. Geçen sene Hasan dağında hem en iyi uçuşumu yapmış hem de beni en çok korkutan anı orda yaşamıştım. Full speed de asimetrik yediğimde direkt kanat sat'a oturmuştu. Ve çok fena dağılmıştım. Resmen nakavt olmuştum. Sersemlemiş ve oryantasyonumu kaybetmiştim. Hakemin yedek için geri sayıma başladığı anlardı 10...9...8...7...6.... :) ilk defa bu kadar büyük ve şiddetli bir kapanma yaşayıp sat'a girmiştim. Yedek atmadım ama çok temiz de bi çıkış olmadı. Kanatı stalla düşürdüm falan filan. Bu meseleyi çözmeliydim. Sat daki rotasyona zihnim ve bedenim alışmalı mathieu nun dediği gibi kaybolmamalıydım ya da benim tabirimle ayık kalmalıydım. Esasında siv lerde amaçlanan yaşanabilecek acil durumlarda doğru tepkiyi vermeyi bilmek kadar o anda yaşayacağnız kaosda oryantasyonunuzu kaybetmemek yani kanat nerde ben nerdeyim eller nerde gibi. Eğer ayık kalmaz kaybolur kafanız karışırsa bilseniz dahi doğru tepkiyi veremezsiniz.
Mathieu ile bir daha başıma gelmesinden korktuğum asimetrik ile sat a girme durumunu aştım. Kravat simülasyonunda kanatı sat a sokmamı ve asimetriği bırakmadan tekrar sat tan çıkıp kanadı düz uçuşa geçirmemi istedi. Çıldırdın mı sen dedim :) Öyle yüzüne karşı dümdük demedim tabi misafirdir sonuçta:) ve üstelik bunu tekirdağ da yapıyoruz:) Anlattığı
manevrayı başarılı bir şekilde yaptık sadece ağırlık ve biraz fren ile kanatı sat tan çıkarıp düz uçuşa geçirdim fakat sat ta 1 turda çıkmam gerekirken fazladan 3 tur attım o da harness iyi ayarlanmadığı için öne doğru kaydığımdan dolayı ağırlığı tam efektif aktaramadım. Yani biraz geciktim denizin 50-60 mt üstünde çıktım ve hemen sahile yöneldim. Kolonu bırakmış ve inişe odaklanmıştım fakat hala % 30 asimetrik varmış geç fark ettim temizledim ama süzülüşü daha da kötüleştirmişti bu durum ve 7-8 mt kala suya indim sahile yetişemedim. Kanat suya girdi fakat görev tamamlanmıştı sat dan çıkıp kanadı tekrar düz uçurmayı başarmıştım. "