1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Ormanlı pilotları için hava trafik kuralları...

Gönderilme zamanı: 8 yıl 6 ay önce (04.10.2015, 14:20)
gönderen merk
Merhaba arkadaşlar,

Ormanlı da yaptığım uçuşlarda termik uçuşlarımdan daha çok korkulu anlar yaşıyorum. Aşağıdaki hava kuralarının tepe önünde uçan herkes tarafından bilinmesinde fayda var.

http://paragliding.mihanblog.com/post/9

Kazasız uçuşlar,
Eren...

Re: Ormanlı pilotları için hava trafik kuralları...

Gönderilme zamanı: 8 yıl 6 ay önce (04.10.2015, 19:44)
gönderen Misoskian
Merhaba

Düşündüğüm kanatla uçan sizseniz Cumartesi akşam saatlerindeki durum benide rahatsız etti sizin iniş alanının boşalmasını beklediğinizin farkındaydım. Bir öğrenci arkadaş tepe önünde uçuyordu ben zaman zaman açılıp iniş yapmanızı bekledim birdefa inmek için geldiniz geri döndünüz bende uçuşa devam edeceğinizi düşündüm.
Adam kanadı çekiyor tepesinde 5 - 10 dk. bekliyor. inen kanadı söndürmüyor zaten iniş alanı kısıtlı anlayacağınız kimse ormanlıda kural tanımıyor bende hatalıyım tepe önünde normalde uçmuyrum ama son 2 - 3 kanat kaldık diye eğlencesine oralarda takılıyordum.

Rahatsızlıkdan dolayı kendi adıma özür diliyorum, normalde trafik kurallarına dikkat ederim.

Re: Ormanlı pilotları için hava trafik kuralları...

Gönderilme zamanı: 8 yıl 6 ay önce (05.10.2015, 15:27)
gönderen Mamboo
Eren'in belirttiği gibi Ormanlı'da Cumartesi günü tam bir kaos ortamı hakimdi.
Arkadaşlar takeoff her geçen gün yağışlar nedeniyle bozulmaktadır.Kalkış yapılan alana sadece 1 kanat serebiliyoruz.Genellikle iniş için kullanılan bölgeye'de aynı anda 2 kanat inmesi imkansız. Bazı arkadaşlar o alanda yer çalışması yapar gibi dakikalarca kanadı kafasının üzerinde tutuyor.kanat kontrolü yapıldıktan hemen sonra uçuşun başlaması ve irtifa alındktan sonra soldaki tepe ve takeoff'un bir an önce terk edilmesi gerekmektedir.Aynı şekilde iniş yapan kanadın derhal o alanı boşaltması gerekmektedir.Bende Eren gibi aynı nedenlerden dolayı her uçuşumda bir kaç kez pas geçmek zorunda kaldım.Havadak kural ise son derece basittir. Tepe hangi pilot'un sağında kalmış ise ,Tepe tarafı seyir istikameti onundur.Yani sağ tarafa giderken tepe'ye yakın Sola giderken ise tepeden uzaklaşarak seyir irtifamızı kullanmalıyız geçmişte bu nedenle hoş olmayan müessir kazalar yaşandı.

Herkese kazasız uçuşlar dilerim.