SIV ye ne Zaman Başlanmalı
Moderatör: Moderatör Ekibi
- acrox
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 17.04.2007, 21:03
- Ad Soyad: Cem Karakaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
SIV ye ne Zaman Başlanmalı
Bu genel bir sorudur arkadaşlar.
SIV kursunu bir pilot kaçıncı uçuşundan itibaren almaya başlamalıdır.? Türkiye'de Gerçekten SIV kursları detaylı ve Güvenli Olarak veriliyormu?
Acrox Team.
SIV kursunu bir pilot kaçıncı uçuşundan itibaren almaya başlamalıdır.? Türkiye'de Gerçekten SIV kursları detaylı ve Güvenli Olarak veriliyormu?
Acrox Team.
- onursan
- Mesajlar: 202
- Kayıt: 14.07.2005, 15:59
- Ad Soyad: Onur San
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
SIV için uçuş sayısı değil, uçuş saati göz önünde bulundurulur. Genelde SIV'ye başlamak* için 20 uçuş saati diye bi tabir geçer. Ancak o zamana kadar bir grupla beraber uçulacağı ve öyle ya da böyle birilerinin gözetiminde olunacağı için, o kişiden onay alınması da gerekir. Siz de takdir edersiniz ki, 20 saatlik uçuş sonunda herkes aynı seviyede olmaz.
*SIV'ye başlamak: SIV, her zaman bir faaliyette bitirilmeyebilir (eğitmen insiyatifi). Misal, asimetrik kapamada pilot kanada iyice hakim olana kadar, eğitmen diğer manevraları görev olarak vermeyebilir ve eğitimi uzatabilir.
Türkiye'de SIV kurslarının detaylı ve güvenli verilmesi, ucu açık bir soru. Dernekler, şirketler, hatta bireyler üzerinde bir kontrol mekanizması olmadığı için, sorunun cevabı maalesef "SIV'yi aldığınız kişi / dernek / şirkete göre değişir" olacaktır. Federasyon istememizin önemli sebeplerinden biri de bu kontrol mekanizmasının noksanlığıdır.
Umarım açık olarak ifade edebilmişimdir.
Sevgiler.
SIV için uçuş sayısı değil, uçuş saati göz önünde bulundurulur. Genelde SIV'ye başlamak* için 20 uçuş saati diye bi tabir geçer. Ancak o zamana kadar bir grupla beraber uçulacağı ve öyle ya da böyle birilerinin gözetiminde olunacağı için, o kişiden onay alınması da gerekir. Siz de takdir edersiniz ki, 20 saatlik uçuş sonunda herkes aynı seviyede olmaz.
*SIV'ye başlamak: SIV, her zaman bir faaliyette bitirilmeyebilir (eğitmen insiyatifi). Misal, asimetrik kapamada pilot kanada iyice hakim olana kadar, eğitmen diğer manevraları görev olarak vermeyebilir ve eğitimi uzatabilir.
Türkiye'de SIV kurslarının detaylı ve güvenli verilmesi, ucu açık bir soru. Dernekler, şirketler, hatta bireyler üzerinde bir kontrol mekanizması olmadığı için, sorunun cevabı maalesef "SIV'yi aldığınız kişi / dernek / şirkete göre değişir" olacaktır. Federasyon istememizin önemli sebeplerinden biri de bu kontrol mekanizmasının noksanlığıdır.
Umarım açık olarak ifade edebilmişimdir.
Sevgiler.
- yilmaz
- Mesajlar: 204
- Kayıt: 18.03.2005, 00:28
- Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
SIV egitimi bir cok manevra icerir.
kulak kapama, hız çubuğu kullanımı, asimetrik kapanmalar vb. gibi manevralar DHV 1 kanatlarla yapıldığı sürece, ciddi tecrube gerektirmeyen manevralardır. min 30 ucus bu manevralar icin yeterli bir sınırdır.
Ama Full stall, spin gibi manevralar ise bir çok orta seviye pilot için gerekli/zorunlu olmayan, ama denenecekse de kabaca min 100-150 ucus olmalıdır.
Benim dusuncem bu sekilde ve bu sistemi 3-4 yıldır uyguluyoruz.
Herkese iyi ucuslar
SIV egitimi bir cok manevra icerir.
kulak kapama, hız çubuğu kullanımı, asimetrik kapanmalar vb. gibi manevralar DHV 1 kanatlarla yapıldığı sürece, ciddi tecrube gerektirmeyen manevralardır. min 30 ucus bu manevralar icin yeterli bir sınırdır.
Ama Full stall, spin gibi manevralar ise bir çok orta seviye pilot için gerekli/zorunlu olmayan, ama denenecekse de kabaca min 100-150 ucus olmalıdır.
Benim dusuncem bu sekilde ve bu sistemi 3-4 yıldır uyguluyoruz.
Herkese iyi ucuslar
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.youtube.com/watch?v=W0WRpk6vdIQ&NR=1
şu videoyu sonuna kadar bir izleyin... (video sivle ilgili... ) videonun sonuna doğru koltuklara sıkı tutunun...
şu videoyu sonuna kadar bir izleyin... (video sivle ilgili... ) videonun sonuna doğru koltuklara sıkı tutunun...
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
daha sağlam videolar... bu video paylaşımları gerçekten insana güzel bilgiler veriyor... hele birde yapılan yorumlar, ne biliyim... çok çok güzel...
bizde şöyle tecrübeli bir pilot olsakta bildiğimiz herşeyi yeni başlayanlara en ince ayrıntısına kadar paylaşsak...
siv uçuşlarına yeni başlayanlara kazasız belasız uçuşlar diliyorum...
bizde şöyle tecrübeli bir pilot olsakta bildiğimiz herşeyi yeni başlayanlara en ince ayrıntısına kadar paylaşsak...
siv uçuşlarına yeni başlayanlara kazasız belasız uçuşlar diliyorum...
bu konu'nun önemli olduğunu ve daha çok yorum beklediğimizi Özellikle SIV eğitimi veren ve uçuş tecrübesi fazla olan arkadaşların yorumlarını ve bildiklerini burada yazmalarını istiyoruz.
Ve En Son Türkiye'de S.I.V. gerçeğini bizler, "Acrox Team" olarak anlatacağız.
Tüm Uçarcalara Sevgi ve Saygılarımızla.
Acrox Team.
Ve En Son Türkiye'de S.I.V. gerçeğini bizler, "Acrox Team" olarak anlatacağız.
Tüm Uçarcalara Sevgi ve Saygılarımızla.
Acrox Team.
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaş, milletin gözünü korkutur gibi, yazın ha yazın biz en son darbeyi bak nasıl ... diye diş soker gibi forum olmamalı. bildiğini yaz en tecrübeli kim muhabbetinden vazgeç. bizde bildiğimizi tenkit etmeden yazalım bildiğimizi herzaman yaptığımız gibi. Avşar vergisi verecek vatandaş hissettiğikorkuyu samayın üzerimize.
Yazdığınız yazının üslubu da, Anlamıda yanlış.
Eğer Bu konuda bilgi sahibi değilseniz sadece pilotların youmlarını okuyarak birşeyler elde etmeye çalışınız.
Niyetimiz Kimseyi korkutmak, İçine Kuşku Sokmak veya incitmek değildir. Bu şekilde algınaıyorsa Kusura Bakmayın.
Fakat Türkiye'de Yamaç Paraşütü'nün hangi eğitim düzeyde olduğunu araştırmak, ve elimizden gelen Yerli ve yabancı kaynak ve kişilerden sizlere bu konuyu anlatmak niyetindeyiz. Biz Bir Otorite veya bilir kişi değil, Türkiye'de Malesef Bu spora gönül vermiş, ve Türkiye'de bu spor Doğmadan önce yani 87 lerden beri yapan kişilerdeniz. Eğer Bilgiye saygınız varsa eleştirmeyi değil Beklemeyi ve öğrenmeyi hedef seçmelisiniz.
Saygılarımla.
Acrox Organizasyon Takımı Adına
Cem KARAKAŞ............
Eğer Bu konuda bilgi sahibi değilseniz sadece pilotların youmlarını okuyarak birşeyler elde etmeye çalışınız.
Niyetimiz Kimseyi korkutmak, İçine Kuşku Sokmak veya incitmek değildir. Bu şekilde algınaıyorsa Kusura Bakmayın.
Fakat Türkiye'de Yamaç Paraşütü'nün hangi eğitim düzeyde olduğunu araştırmak, ve elimizden gelen Yerli ve yabancı kaynak ve kişilerden sizlere bu konuyu anlatmak niyetindeyiz. Biz Bir Otorite veya bilir kişi değil, Türkiye'de Malesef Bu spora gönül vermiş, ve Türkiye'de bu spor Doğmadan önce yani 87 lerden beri yapan kişilerdeniz. Eğer Bilgiye saygınız varsa eleştirmeyi değil Beklemeyi ve öğrenmeyi hedef seçmelisiniz.
Saygılarımla.
Acrox Organizasyon Takımı Adına
Cem KARAKAŞ............
- paramedic
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 02.04.2007, 18:33
- Ad Soyad: Serdar Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yurtdışındaki uygulamaları merak edenler için, örneğin isviçredeki SHV sisteminde başlangıç, klüp pilotluğu vs. gibi bir ayrım yok tek bir kursta bütün konular işleniyor. Ve daha sonra bizdeki ehliyet sınavı benzeri resmi bir kuruluşta sınava giriyor kursiyer, uçuş okulunda aldığı eğitim 40-60 uçuş civarı sürüyor ve SIV de bu kursun içeriğine dahil. Eğitim sisteminin geçerliliği tabiki tartışılır ama İsviçrenin yamaç paraşütünde dünyadaki yeri de gözönünde bulundurulmalıdır bu tartışmalarda.
Aynı şekilde yurtdışında bi SIV kursu araştırdığım zaman farkı kursların belli bir uçuş tecrübesi önşartı yok. Ben belki yanlış anlamış olabilirim benden başka araştıranlar beni düzeltebilir tabii ki.
Tartışmanın akıcı olması açısında Temmuz ayında AcroX ekibinin açacağı SIV kursunda ne kadarlık bir uçuş tecrübesi istediğini de belirtirse tabii ki biz de çok mutlu oluruz
Aynı şekilde yurtdışında bi SIV kursu araştırdığım zaman farkı kursların belli bir uçuş tecrübesi önşartı yok. Ben belki yanlış anlamış olabilirim benden başka araştıranlar beni düzeltebilir tabii ki.
Tartışmanın akıcı olması açısında Temmuz ayında AcroX ekibinin açacağı SIV kursunda ne kadarlık bir uçuş tecrübesi istediğini de belirtirse tabii ki biz de çok mutlu oluruz
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
20 yıldan beri bu sporun içinde olan herkes ülkede bu sporun ne durumsa olduğunu hemen hemen biliyor olmalı.Kaldıki federasyonlaşma çalışmaları (gayreti ) bu ve benzeri sorunların çözümü içinde önemli.bekle ve gör anlayışıyla sadece kuru tartışmalarla vakit geçirilebilir sanırım BİLGİYE SAYGIM VAR AMA BELEYEREK ALMAK NİYETİNDE OLAMAM. Özgürlüğün ve bireyselliğin hakim olduğu bu sporda herkese niyetiyle başarılar dilerim. ( tecrube düzeyim ve kimin ne tecrübede olduğu konusunu dışarıda tutuyorum)
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kimin ne zaman SİV yaptığı veya yaptırdığı, kimin ne vakit Siv yapacağı na fazla önem arzetmez. Kişi aldığı eğitiminde hocası tarafından objektif degerlendirilerek Siv e alınabilir. Bana göre 3yıl ve100- 150 tamamen hoca kontrollü eğitim ve irtifa uçuşlarından sonra basit hareketler (dönüşler, kulak kapamalar, frontal kapanmalar, Blıne,ağırlıklı dönüşler, kanat vücut ekseninin altına inmeyen wingover, inişteki noktaya yaklaşım sorunlarını aşmış olmak) tamamlandıktan sonra SİV eğitimine geçilmelidir. SİV ÖNEMLİ GEREKLİ VE HER YIL EN AZ 1 KEZ veya sezon başında yapılmalıdır. Tekrarlayan siv çalışmaları gereklidir.Kanat olarak DHV 1-2 veya üstü kanat SİV iyi olur.
Sevgili arkadaşım yazman gereken Sadece bu şekilde kendi fikrini veya bildiklerini yazmandır. Bu konuyu bu kadar problem haline dönüştürmene gerek yok. Zaten bizimde yazacaklarımız seninkinden çok farklı değil. Ama Dedik ya Knuyu açan grup olarak kendi fikrimizi de en sona sakladık. Bu da bizim en doğal hakkımız. Sen genede fazla heyecanlı olma.
En iyi bilgiye sakin olarak daha iyi ukaşırsın.
İyi Uçuşlar.
En iyi bilgiye sakin olarak daha iyi ukaşırsın.
İyi Uçuşlar.
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ilk başta çok güzel giden bir konu bu kadar mı karşılıklı atışmaya çevrilir...
ben bu foruma sürekli bilgilerimi tazelemek, yeni bilgiler öğrenmek, bildiğim şeyleri payleşmek için giriyorum. açılan bu konuda aslına bakarsanız çok güzel bir konuydu fakat karşılıklı birbirine cewap ve atışma şeklinde yazılan yazılar konuyu aldı bambaşka yerlere götürdü... lütfen sadece düşünceleri fikirleri yazalım, yazılan fikirlere karşı çıkılıcak farklı birşey söyleneceksede sebepleri, neden yanlış olduğunu karşınızdakine laf atarak onu ezmeye çalışarak değil insanları bilgilendirerek yapın. bilgi kişileri ezmek için değil paylaşılmak için kazanılır... istediğimiz sadece birşeyler öğrenmek, yanlış bilinenleri düzeltmek veya yeni bilgileri aktarmak...
ben bu foruma sürekli bilgilerimi tazelemek, yeni bilgiler öğrenmek, bildiğim şeyleri payleşmek için giriyorum. açılan bu konuda aslına bakarsanız çok güzel bir konuydu fakat karşılıklı birbirine cewap ve atışma şeklinde yazılan yazılar konuyu aldı bambaşka yerlere götürdü... lütfen sadece düşünceleri fikirleri yazalım, yazılan fikirlere karşı çıkılıcak farklı birşey söyleneceksede sebepleri, neden yanlış olduğunu karşınızdakine laf atarak onu ezmeye çalışarak değil insanları bilgilendirerek yapın. bilgi kişileri ezmek için değil paylaşılmak için kazanılır... istediğimiz sadece birşeyler öğrenmek, yanlış bilinenleri düzeltmek veya yeni bilgileri aktarmak...