En iyi ve en güvenli irtifa kaybetme yöntemi hangisi?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 11:41)

minik bi soru. kolonu kestikten sonraki çöküş hızı sence 10 m/s mi olur. Diyelimki 700 m de kolonu kestin. Yere 200 m kalada yedek attın. yedekle yere iniş hızın ne olur?


Kullanıcı avatarı
okanbee89
Mesajlar: 74
Kayıt: 14.12.2007, 04:15
Ad Soyad: Okan Yücel
Şehir: Kıbrıs / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen okanbee89 » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 12:17)

sener bey sanırım bır yanlıs anlasılma var.. ben oyle olur demıyorum.. ben 10 m/s de bıle yedek attıgımzda cok buyuk bır kuuvete maruz kalıyoruz dedım kolonu kesınce ccoooook daha buyuk bır etkıyle basetmek zorundayız.. bu dusus mıktarımıza baglı olarak degısır... ornegın sızın verdıgınız ornekte yanı 700 den 200 e dusene kadar hızımız yaklasık 55mt/s yanı 200 km hız olur kı buda hava surtunmesınden dolayı alacagımız maksımım hızdır... ha yedegı attıktan sonra hızımızı ne kadar yavaslatır onu bılemem ama bıldıgım sey o hızda yedegı atarsan............ burda tartısmak ıstedıgım konu da bu.. o hizda yedegı atarsak ne olur?? bence oluruz baska fıkrı olanlar lutfen paylassın...
OKAN YÜCEL

Mustafa balta
Mesajlar: 52
Kayıt: 31.05.2008, 18:21
Ad Soyad: Mustafa Balta
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Mustafa balta » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 13:05)

kolonların her ıkısınıde kesçen.çivileme dalışa geçicen.emniyetli mesafede yedeği açıcan ve kırık iki tibia ile bir süre üçamıyacan.. ''yok ağbi ben ıkı kırık ayakla 6 ay uçmadan yaşıyamam'' dersen,akışına bırakacan herşeyı. girecen cbnımbusa dalganı geçecen o zaman.nasılsa senı biyerde tükürecektır.nasıl tez ama !?................(dikkat! bu bir şakadır.lütfen ciddiye alınmaya.) :) :) herkese cbnmbs'suz uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 14:27)

bizim yedeklerimiz serbest dusus hizinda acilirsa patlar... devaminda yere carpana kadar serbest dususe devam ederiz...

Kullanıcı avatarı
okanbee89
Mesajlar: 74
Kayıt: 14.12.2007, 04:15
Ad Soyad: Okan Yücel
Şehir: Kıbrıs / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen okanbee89 » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 20:47)

işte bekledigim cevabı aldım... tesekkurler levent...

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (26.06.2008, 21:19)

slm arkadaşlar benim düşüncelerim sunlar:
1.kolonu kestik 150-200 m yedek attık ve acıldı cb hala üzerimizde yedekle daha iyi cekmeye başlayacak kurtulamdık. haa cekmedi... yedek patlar...
2. benim önerecegim irtifa azalta yöntemlerinden biri var cb de işe yarayacagını düşnmüyorum sadece acil iniş gerktiren durumlarda ve deniz üzerinde...
asimetrik kapatma yapıyoruz yani A kolonunu cok fazla olmayacak şekilde çekip yaklaşık kanadı sagdan veya soldan %40 gibi kapatıp ters fernle kanadı düz uçuşa deavm ettiriyoruz ve benim gözlemi sadece etkili bir kulak kapatmanın 3 katı gbi hızla ve ileri gidiş devam ederk irtifa azalta biliyoruz...
teçrübe bu konuda herşey tabiki acemilerin bu hareketi yapmasıda sakıncalı olur...
tavsiyem cb gördün kaç, termik buldun dön :)


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 yıl önce (30.06.2008, 21:51)

yine minik bi soru soldan %40 asimetrik kapatma sonrası ağırlık ve ters frenle kanadı düz uçurmaya çalışmak yerine büyük kulak kapamak daha akıllıca olmazmı yine toplamda kanat %40 - 50 metrekareden kaybetcek. ?

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

minik bir soru

Mesaj #28 gönderen tangoabi » 1 on yıl 5 yıl önce (30.06.2008, 23:52)

soruyu dogru anladım mı sener kardesım ama o zaman kanat deep stall a girmez mi ..?

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 11:56)

SORU ASLINDA ŞU ACİL İNİŞ GEREKTİREN BİR DURUMDA asimetrik kapama ile kanadın metrekaresini düşürerekmi irtifa kaybetmeye çalışırsın, kulak kapayarakmı? Kulak kapamada metre kareyi düşürüyor ve daha güvenli. Asimetrik kapamada spine girebilme ihtimalinde var ama kulak kapamada spine girmez, keskin 360 lar atsan bile spirale girmez, deep stall de olmaz. Hangisini tercih edersin sorusu? Bu arada özelindede bi mesajım var esen kal tamer abi. Bu arada yanlışım varsa lüten düzeltin. Yanlış bilgi bilgi değildir sonuçta...

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

slm

Mesaj #30 gönderen tangoabi » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 14:32)

asımetrık kapama agırlık kaydırma ve ters fren dengeleme spın yada stall gırme ıhtımalı yuksek gelıyor kendı adıma kulak kapamayı secerdım dıyorum ... saygılar

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen ORKO » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 16:49)

derajan yazdı:1.kolonu kestik [/b][/u]


ben komple bir tarafın karabinadan bağlantısını kesmekten söz etmiştim... :) (ölmek yerine kesmek hipotezi kurmuştum ama yanlış anlaşıldı...)

bu konuya bu cevaptan başka cevap yazmayacam...

benim neden söz ettiğim yanlış anlaşılıyor heralde...

abi uçuyorsunuz, tepenizde cb oluşuyor ve siz ısrarla uçuşa devam ediyorsunuz, sonra buluta girip +20 +25 le yükseliyorsunuz... yapacağınız hiç birşey bu şekilde yükselmeye engel olamaz...

bende acizane ademoğlu olarak, ^^BEN OLSAM NE YAPARIM^^ dedim... ve ilk aklıma gelen hipotezi, düşünceyi, fikri, farazayı, yadım... 10000 metreye çıkıp öleceğim kesinse, hemde donaraktan... sadece aklıma şu gelmişti... saçma ama sonuçta bir fikir, hipotez...

oda şu; yedeği sağdan atacağım için sağ kolonlardan harnes bağlantısını kes... sol tarafıda bi şekilde b line yap, irtifan 500 metrelere falan düşünce yedeği fırlat, yada fıcıt... :) sonra mutlu mesut bir şekilde eve dön...

umarım şimdi anlaşılmıştır... ;)

saygılar efendim...


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 17:34)

bende son kez yazıyorum.

şimdi faraza böle bi durum oldu. ve faraza senin bu tezi uyguladık ne olur.

1- kolonu kestikten sonra kesik olmayan kolona b line yapamazsın. Böyle bi şansın yok. Yani olumsuz.
2- kolonu kesip aşağı düşerken 8000 m den düşmeye başlayıp yedek atma donarak ölmekten beteri var yedek açılmaz açılınca zaten patlayacak ve kalan 500 m yide düşerek geçirip yere iyi bir çukur açarsın. Yani buda olumsuz.
3- + 25 çekimine girdikten sonra spiralde wingower de b line asimetrik falan işe yaramayacaktır. çünkü saniyede 25 metre yukarı çeken gücün vücuduna uygulayacağı g basıncı seni kitleyecektir. Bu nedenle buda olumsuz.

yani +25 e girmişsen olay acık bitmiştir.
bu saatten sonra yapılacak tek şey dua edip af dilemek bide cu nun kısa bi süre içinde seni bi yere tükürmesini beklemektir. Yada hollandalı pilot gibi kafayı kullanıp cu nun içinde yedek atıp ana kanadı toplayıp vücuduna sarıp beklemek.

bu arada polemik yok. fikirleri paylaştık. yanlış düşüncelerimiz olabilir. düşünceleri paylaşıp yanlışları düzeltmek bu formun genel amacı. Yararlı hale getircez paylaşımlarımızı. söylediklerimin tamamı yanlış olabilir. aksi tez ıspatlanana kadar. esen kalın.

en güzel çözüm cu yu önceden sezip o çekim gücünü hissetmemek.

ha konu başlığına bakıpta en güvenli irtifa kaybetme yöntemine cevap ta yazmalı.

İRTİFA KAYBETME YÖNTEMLERİ zaten belli başlı hareketlerden oluşuyor. Kulak kapama, wingower, spiral, b line, keskin 360 lar, kulak kapalı iken keskin 360 lar falan. Kişisel irtifa kaybetme yöntemleri geliştirmiş olanlarda var. mesela bi arkadaş spirale girmeye yakın dönüşü durdurup tekrar aynısını yapıyordu.

fakat her hareketin bi seviyesi var. başlangıç pilotu spiral wingower b line ile irtifa düşüremez. bi akrocuda kulak kapayarak irtifa düşürmez. gibi...

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 21:54)

slm arkadaşlar polimik yok neden bazı arkadaşlar heyacanlanmış anlamadım sadece yaptıgımız bir degişik tecrübeyi sizinle paylaştım kimseye yapmasını önermedim, kimseyi eleştirmedim, görülerimi belirttim...

gelelim yanıtıma arkadaşlar % 40 kapattık sipne girme ihtimali var tabiki zaten böyle bir irtifa kaybetme yöntemini yapabilecek olan pilot usta olması gerekyor (ustalık görecelidir)

ben sadece cbde demiyorum bazen hızlı bir şekilde inmemiz gerekiyo deniz üzerindeyiz sarsıntı istemiyoruz yolcu kusuyor olabilyo...
kendimizi iyi hisettimiyor olabiliiriz...
kulak kapama stabilite saglayacagı gibi bu yöntemde stabilite saglar... digerlerinde saglam migde gerekecekdir...
ben yapılan bireyi anlattım ayrıntılı ögrenmek isteyen olursa yardımcı olurum iyi uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
uçankral
Mesajlar: 9
Kayıt: 20.11.2007, 22:34
Ad Soyad: Ahmet Şengel
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen uçankral » 1 on yıl 5 yıl önce (02.09.2008, 11:16)

bulutun çekme gücünü gösteren videolardan biri
video/1227/isk ... -off-1200m

Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen sancihat » 1 on yıl 5 yıl önce (02.09.2008, 13:22)

AHMET BEY
uçan arkadaş kim bilmiyorum ama acizane fikrim çok riskli bir havada riski yüksek bir kalkış yapmış özellikle o bölgede bulut içinde gps pusula olmadan uçuş inanılmaz tehlike arz ediyor .önceki yıllarda böyle bir durumla karşılaşıldı .bulutiçine girdi ve vertigo(yön duygusunu kaybetti)bizde onu ararken karada kaybolduk inanılmaz kötü birşey .allahtan pilota bir şey olmadı.
aman dikkat hiç bir şey hayatınızdan önemli değil (çocuklar hariç)
lütfen yanlış anlamayınız.teşekürler.