En iyi ve en güvenli irtifa kaybetme yöntemi hangisi?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- okanbee89
- Mesajlar: 74
- Kayıt: 14.12.2007, 04:15
- Ad Soyad: Okan Yücel
- Şehir: Kıbrıs / Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
sener bey sanırım bır yanlıs anlasılma var.. ben oyle olur demıyorum.. ben 10 m/s de bıle yedek attıgımzda cok buyuk bır kuuvete maruz kalıyoruz dedım kolonu kesınce ccoooook daha buyuk bır etkıyle basetmek zorundayız.. bu dusus mıktarımıza baglı olarak degısır... ornegın sızın verdıgınız ornekte yanı 700 den 200 e dusene kadar hızımız yaklasık 55mt/s yanı 200 km hız olur kı buda hava surtunmesınden dolayı alacagımız maksımım hızdır... ha yedegı attıktan sonra hızımızı ne kadar yavaslatır onu bılemem ama bıldıgım sey o hızda yedegı atarsan............ burda tartısmak ıstedıgım konu da bu.. o hizda yedegı atarsak ne olur?? bence oluruz baska fıkrı olanlar lutfen paylassın...
OKAN YÜCEL
OKAN YÜCEL
-
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 31.05.2008, 18:21
- Ad Soyad: Mustafa Balta
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kolonların her ıkısınıde kesçen.çivileme dalışa geçicen.emniyetli mesafede yedeği açıcan ve kırık iki tibia ile bir süre üçamıyacan.. ''yok ağbi ben ıkı kırık ayakla 6 ay uçmadan yaşıyamam'' dersen,akışına bırakacan herşeyı. girecen cbnımbusa dalganı geçecen o zaman.nasılsa senı biyerde tükürecektır.nasıl tez ama !?................(dikkat! bu bir şakadır.lütfen ciddiye alınmaya.) herkese cbnmbs'suz uçuşlar.
- levo_redkid
- Mesajlar: 163
- Kayıt: 31.01.2005, 20:36
- Ad Soyad: Levent Topcu
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- derajan
- Mesajlar: 408
- Kayıt: 16.11.2005, 19:46
- Ad Soyad: Yusuf Biçer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 2
- Pilot Menüsü:
slm arkadaşlar benim düşüncelerim sunlar:
1.kolonu kestik 150-200 m yedek attık ve acıldı cb hala üzerimizde yedekle daha iyi cekmeye başlayacak kurtulamdık. haa cekmedi... yedek patlar...
2. benim önerecegim irtifa azalta yöntemlerinden biri var cb de işe yarayacagını düşnmüyorum sadece acil iniş gerktiren durumlarda ve deniz üzerinde...
asimetrik kapatma yapıyoruz yani A kolonunu cok fazla olmayacak şekilde çekip yaklaşık kanadı sagdan veya soldan %40 gibi kapatıp ters fernle kanadı düz uçuşa deavm ettiriyoruz ve benim gözlemi sadece etkili bir kulak kapatmanın 3 katı gbi hızla ve ileri gidiş devam ederk irtifa azalta biliyoruz...
teçrübe bu konuda herşey tabiki acemilerin bu hareketi yapmasıda sakıncalı olur...
tavsiyem cb gördün kaç, termik buldun dön
1.kolonu kestik 150-200 m yedek attık ve acıldı cb hala üzerimizde yedekle daha iyi cekmeye başlayacak kurtulamdık. haa cekmedi... yedek patlar...
2. benim önerecegim irtifa azalta yöntemlerinden biri var cb de işe yarayacagını düşnmüyorum sadece acil iniş gerktiren durumlarda ve deniz üzerinde...
asimetrik kapatma yapıyoruz yani A kolonunu cok fazla olmayacak şekilde çekip yaklaşık kanadı sagdan veya soldan %40 gibi kapatıp ters fernle kanadı düz uçuşa deavm ettiriyoruz ve benim gözlemi sadece etkili bir kulak kapatmanın 3 katı gbi hızla ve ileri gidiş devam ederk irtifa azalta biliyoruz...
teçrübe bu konuda herşey tabiki acemilerin bu hareketi yapmasıda sakıncalı olur...
tavsiyem cb gördün kaç, termik buldun dön
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- tangoabi
- Mesajlar: 418
- Kayıt: 30.07.2005, 01:58
- Ad Soyad: Tamer Celik
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
minik bir soru
soruyu dogru anladım mı sener kardesım ama o zaman kanat deep stall a girmez mi ..?
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
SORU ASLINDA ŞU ACİL İNİŞ GEREKTİREN BİR DURUMDA asimetrik kapama ile kanadın metrekaresini düşürerekmi irtifa kaybetmeye çalışırsın, kulak kapayarakmı? Kulak kapamada metre kareyi düşürüyor ve daha güvenli. Asimetrik kapamada spine girebilme ihtimalinde var ama kulak kapamada spine girmez, keskin 360 lar atsan bile spirale girmez, deep stall de olmaz. Hangisini tercih edersin sorusu? Bu arada özelindede bi mesajım var esen kal tamer abi. Bu arada yanlışım varsa lüten düzeltin. Yanlış bilgi bilgi değildir sonuçta...
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
derajan yazdı:1.kolonu kestik [/b][/u]
ben komple bir tarafın karabinadan bağlantısını kesmekten söz etmiştim... (ölmek yerine kesmek hipotezi kurmuştum ama yanlış anlaşıldı...)
bu konuya bu cevaptan başka cevap yazmayacam...
benim neden söz ettiğim yanlış anlaşılıyor heralde...
abi uçuyorsunuz, tepenizde cb oluşuyor ve siz ısrarla uçuşa devam ediyorsunuz, sonra buluta girip +20 +25 le yükseliyorsunuz... yapacağınız hiç birşey bu şekilde yükselmeye engel olamaz...
bende acizane ademoğlu olarak, ^^BEN OLSAM NE YAPARIM^^ dedim... ve ilk aklıma gelen hipotezi, düşünceyi, fikri, farazayı, yadım... 10000 metreye çıkıp öleceğim kesinse, hemde donaraktan... sadece aklıma şu gelmişti... saçma ama sonuçta bir fikir, hipotez...
oda şu; yedeği sağdan atacağım için sağ kolonlardan harnes bağlantısını kes... sol tarafıda bi şekilde b line yap, irtifan 500 metrelere falan düşünce yedeği fırlat, yada fıcıt... sonra mutlu mesut bir şekilde eve dön...
umarım şimdi anlaşılmıştır...
saygılar efendim...
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
bende son kez yazıyorum.
şimdi faraza böle bi durum oldu. ve faraza senin bu tezi uyguladık ne olur.
1- kolonu kestikten sonra kesik olmayan kolona b line yapamazsın. Böyle bi şansın yok. Yani olumsuz.
2- kolonu kesip aşağı düşerken 8000 m den düşmeye başlayıp yedek atma donarak ölmekten beteri var yedek açılmaz açılınca zaten patlayacak ve kalan 500 m yide düşerek geçirip yere iyi bir çukur açarsın. Yani buda olumsuz.
3- + 25 çekimine girdikten sonra spiralde wingower de b line asimetrik falan işe yaramayacaktır. çünkü saniyede 25 metre yukarı çeken gücün vücuduna uygulayacağı g basıncı seni kitleyecektir. Bu nedenle buda olumsuz.
yani +25 e girmişsen olay acık bitmiştir.
bu saatten sonra yapılacak tek şey dua edip af dilemek bide cu nun kısa bi süre içinde seni bi yere tükürmesini beklemektir. Yada hollandalı pilot gibi kafayı kullanıp cu nun içinde yedek atıp ana kanadı toplayıp vücuduna sarıp beklemek.
bu arada polemik yok. fikirleri paylaştık. yanlış düşüncelerimiz olabilir. düşünceleri paylaşıp yanlışları düzeltmek bu formun genel amacı. Yararlı hale getircez paylaşımlarımızı. söylediklerimin tamamı yanlış olabilir. aksi tez ıspatlanana kadar. esen kalın.
en güzel çözüm cu yu önceden sezip o çekim gücünü hissetmemek.
ha konu başlığına bakıpta en güvenli irtifa kaybetme yöntemine cevap ta yazmalı.
İRTİFA KAYBETME YÖNTEMLERİ zaten belli başlı hareketlerden oluşuyor. Kulak kapama, wingower, spiral, b line, keskin 360 lar, kulak kapalı iken keskin 360 lar falan. Kişisel irtifa kaybetme yöntemleri geliştirmiş olanlarda var. mesela bi arkadaş spirale girmeye yakın dönüşü durdurup tekrar aynısını yapıyordu.
fakat her hareketin bi seviyesi var. başlangıç pilotu spiral wingower b line ile irtifa düşüremez. bi akrocuda kulak kapayarak irtifa düşürmez. gibi...
şimdi faraza böle bi durum oldu. ve faraza senin bu tezi uyguladık ne olur.
1- kolonu kestikten sonra kesik olmayan kolona b line yapamazsın. Böyle bi şansın yok. Yani olumsuz.
2- kolonu kesip aşağı düşerken 8000 m den düşmeye başlayıp yedek atma donarak ölmekten beteri var yedek açılmaz açılınca zaten patlayacak ve kalan 500 m yide düşerek geçirip yere iyi bir çukur açarsın. Yani buda olumsuz.
3- + 25 çekimine girdikten sonra spiralde wingower de b line asimetrik falan işe yaramayacaktır. çünkü saniyede 25 metre yukarı çeken gücün vücuduna uygulayacağı g basıncı seni kitleyecektir. Bu nedenle buda olumsuz.
yani +25 e girmişsen olay acık bitmiştir.
bu saatten sonra yapılacak tek şey dua edip af dilemek bide cu nun kısa bi süre içinde seni bi yere tükürmesini beklemektir. Yada hollandalı pilot gibi kafayı kullanıp cu nun içinde yedek atıp ana kanadı toplayıp vücuduna sarıp beklemek.
bu arada polemik yok. fikirleri paylaştık. yanlış düşüncelerimiz olabilir. düşünceleri paylaşıp yanlışları düzeltmek bu formun genel amacı. Yararlı hale getircez paylaşımlarımızı. söylediklerimin tamamı yanlış olabilir. aksi tez ıspatlanana kadar. esen kalın.
en güzel çözüm cu yu önceden sezip o çekim gücünü hissetmemek.
ha konu başlığına bakıpta en güvenli irtifa kaybetme yöntemine cevap ta yazmalı.
İRTİFA KAYBETME YÖNTEMLERİ zaten belli başlı hareketlerden oluşuyor. Kulak kapama, wingower, spiral, b line, keskin 360 lar, kulak kapalı iken keskin 360 lar falan. Kişisel irtifa kaybetme yöntemleri geliştirmiş olanlarda var. mesela bi arkadaş spirale girmeye yakın dönüşü durdurup tekrar aynısını yapıyordu.
fakat her hareketin bi seviyesi var. başlangıç pilotu spiral wingower b line ile irtifa düşüremez. bi akrocuda kulak kapayarak irtifa düşürmez. gibi...
- derajan
- Mesajlar: 408
- Kayıt: 16.11.2005, 19:46
- Ad Soyad: Yusuf Biçer
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 2 / 2
- Pilot Menüsü:
slm arkadaşlar polimik yok neden bazı arkadaşlar heyacanlanmış anlamadım sadece yaptıgımız bir degişik tecrübeyi sizinle paylaştım kimseye yapmasını önermedim, kimseyi eleştirmedim, görülerimi belirttim...
gelelim yanıtıma arkadaşlar % 40 kapattık sipne girme ihtimali var tabiki zaten böyle bir irtifa kaybetme yöntemini yapabilecek olan pilot usta olması gerekyor (ustalık görecelidir)
ben sadece cbde demiyorum bazen hızlı bir şekilde inmemiz gerekiyo deniz üzerindeyiz sarsıntı istemiyoruz yolcu kusuyor olabilyo...
kendimizi iyi hisettimiyor olabiliiriz...
kulak kapama stabilite saglayacagı gibi bu yöntemde stabilite saglar... digerlerinde saglam migde gerekecekdir...
ben yapılan bireyi anlattım ayrıntılı ögrenmek isteyen olursa yardımcı olurum iyi uçuşlar...
gelelim yanıtıma arkadaşlar % 40 kapattık sipne girme ihtimali var tabiki zaten böyle bir irtifa kaybetme yöntemini yapabilecek olan pilot usta olması gerekyor (ustalık görecelidir)
ben sadece cbde demiyorum bazen hızlı bir şekilde inmemiz gerekiyo deniz üzerindeyiz sarsıntı istemiyoruz yolcu kusuyor olabilyo...
kendimizi iyi hisettimiyor olabiliiriz...
kulak kapama stabilite saglayacagı gibi bu yöntemde stabilite saglar... digerlerinde saglam migde gerekecekdir...
ben yapılan bireyi anlattım ayrıntılı ögrenmek isteyen olursa yardımcı olurum iyi uçuşlar...
- uçankral
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 20.11.2007, 22:34
- Ad Soyad: Ahmet Şengel
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bulutun çekme gücünü gösteren videolardan biri
video/1227/isk ... -off-1200m
video/1227/isk ... -off-1200m
- sancihat
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 22.03.2005, 10:34
- Ad Soyad: Cihat Şan
- Şehir: Tarsus
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
AHMET BEY
uçan arkadaş kim bilmiyorum ama acizane fikrim çok riskli bir havada riski yüksek bir kalkış yapmış özellikle o bölgede bulut içinde gps pusula olmadan uçuş inanılmaz tehlike arz ediyor .önceki yıllarda böyle bir durumla karşılaşıldı .bulutiçine girdi ve vertigo(yön duygusunu kaybetti)bizde onu ararken karada kaybolduk inanılmaz kötü birşey .allahtan pilota bir şey olmadı.
aman dikkat hiç bir şey hayatınızdan önemli değil (çocuklar hariç)
lütfen yanlış anlamayınız.teşekürler.
uçan arkadaş kim bilmiyorum ama acizane fikrim çok riskli bir havada riski yüksek bir kalkış yapmış özellikle o bölgede bulut içinde gps pusula olmadan uçuş inanılmaz tehlike arz ediyor .önceki yıllarda böyle bir durumla karşılaşıldı .bulutiçine girdi ve vertigo(yön duygusunu kaybetti)bizde onu ararken karada kaybolduk inanılmaz kötü birşey .allahtan pilota bir şey olmadı.
aman dikkat hiç bir şey hayatınızdan önemli değil (çocuklar hariç)
lütfen yanlış anlamayınız.teşekürler.