HERKESE SELAM.
Deniz motoruna bağlanıp sahilden çekilerek yükselen yp videolarını seyretmişsinizdir. Çok iyi çekimler olmadığından ayrıntılarını göremedim. Deniz motoru ile çekilerek yükselen kanatların kanat yapısı ip kalınlığı farklımı? Ve bu şekilde çekilerek yükselmenin tehlikeleri hakkında yorumları olan arkadaşlar varmı?
deniz motoru ve yp
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- sfedakarturk
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 19.03.2007, 22:31
- Ad Soyad: Selcuk Fedakarturk
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- AKUHAVK-EMRE
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 29.01.2006, 17:00
- Ad Soyad: Emre Yıldırım
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
gerçek hayatta hiç görmedim,yapmadım ama bu konuda çok video izledim ve araştırdım...
selçuk arkadaşın dediği parasailing o bizim olayın dışında kalıyor.
su üzerinde botla kalkışa marinegliding deniliyor youtube ta bunla ilgili videolar mevcut.paraşütler bizim kendi yamaç paraşütlerimiz...
işin içine girince botun içinde bi botu yönlendiren kişi birde paraşüte bağlı halatla ilgilenen bilinçli ve bilgili kişiler olmalı.havadaki pilot ta sürekli temkinli olmalı.
en büyük risk botu aşırı hızlandırıp o an halatı boşaltmayınca kanat stola giriyor...birde kanatın doğrultusunu mümkün olduğunca hareket doğrultusuna paralel getirmek lazım.yani botun gidiş yönü-bot-halat ve kanat aynı doğru üzerinde olmalı.eğer yana kayma olursa en kısa zamanda vücut ağırlığıyla yönlendirme yapılmalı.bir başka bildiğim şey de kolonlara çok fazla kuvvet bindiğinden normalden çok daha kısa zaman içinde yıpranıyor.
halatın bağlı olduğu vinç mekanızması da farklılık gösterebiliyor.benim bildiğim 2 tane var.birincisinde kumanda tamamen botta bulunan kişide.o anki duruma göre halatı boşaltıyor...diğer mekanizma ise halata etkiyen kuvvete göre otomatikman halatı salıveriyor ve sabit bir gerginlikte kalmasını sağlıyor.
benim bildiklerim bundan ibaret
selçuk arkadaşın dediği parasailing o bizim olayın dışında kalıyor.
su üzerinde botla kalkışa marinegliding deniliyor youtube ta bunla ilgili videolar mevcut.paraşütler bizim kendi yamaç paraşütlerimiz...
işin içine girince botun içinde bi botu yönlendiren kişi birde paraşüte bağlı halatla ilgilenen bilinçli ve bilgili kişiler olmalı.havadaki pilot ta sürekli temkinli olmalı.
en büyük risk botu aşırı hızlandırıp o an halatı boşaltmayınca kanat stola giriyor...birde kanatın doğrultusunu mümkün olduğunca hareket doğrultusuna paralel getirmek lazım.yani botun gidiş yönü-bot-halat ve kanat aynı doğru üzerinde olmalı.eğer yana kayma olursa en kısa zamanda vücut ağırlığıyla yönlendirme yapılmalı.bir başka bildiğim şey de kolonlara çok fazla kuvvet bindiğinden normalden çok daha kısa zaman içinde yıpranıyor.
halatın bağlı olduğu vinç mekanızması da farklılık gösterebiliyor.benim bildiğim 2 tane var.birincisinde kumanda tamamen botta bulunan kişide.o anki duruma göre halatı boşaltıyor...diğer mekanizma ise halata etkiyen kuvvete göre otomatikman halatı salıveriyor ve sabit bir gerginlikte kalmasını sağlıyor.
benim bildiklerim bundan ibaret
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Konuyla ilgili olarak araştırmalarım devam ediyor bu konuda daha önce Antalyada paraşüt çeken bir tekneci ile tanıştım. Daha önce yamaç paraşütü hiç çekmemiş böyle bir talepte kimse bulunmadı diyor onunla konuyla ilgili bir analiz yapıp belki minik bir deneme yapabiliriz. Olursa sizlere haber vericem.