En güvenli kanat

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ibrahim.karadeniz
Mesajlar: 4
Kayıt: 13.07.2007, 06:45
Ad Soyad: İbrahim Karadeniz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

En güvenli kanat

Mesaj #1 gönderen ibrahim.karadeniz » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 06:50)

Merhabalar..
Piyasada bulabileceğim en güvenli uçuş takımı hangisi.Bu spora başlamak istiyorum ancak internetteki paylaşım sitelerinden izlediğim kaza videoları beni korkutuyor.Kasktan farklı kullanmamız gereken koruma giysileri bulunuyor mu?


Kullanıcı avatarı
save_kisses4me
Mesajlar: 191
Kayıt: 30.08.2006, 10:13
Ad Soyad: Hüseyin Durmuş
Şehir: Manisa / Demirci
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen save_kisses4me » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 13:32)

selam
genelde kazalar pilot ihmallerinden oluyor. tıpkı otoyollardaki dikkatsiz suruculerde oldugu gibi. bence herseyi yerinde ve zamanında yaptıktan sonra otomobilden daha guvenli. koruyucu kıyafet olarak olmazsa olmazlardan kask, bot ve eldiven derim tabi daha bircok giyisi sayılabilir. bence en kısa zamanda egitimini alarak baslayın bu spora derim.
hoşçakalın...
Hüseyin...

Kullanıcı avatarı
ibrahim.karadeniz
Mesajlar: 4
Kayıt: 13.07.2007, 06:45
Ad Soyad: İbrahim Karadeniz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ibrahim.karadeniz » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 14:17)

selam..
İzlediğim videolarda ki kazalar genelde ilk kalkış esnasında pilot 20 metre kadar havalandıktan sonra rüzgarin pilotu yamaca çarpmasıyla olmuş.Bu kazalarda pilotun ne hatası olabilir ki.Belki en büyük hataları rüzgarlı bir havada uçmaya çalışmaları .Ancak en tecrübeli pilotların bile kaza geçirmeleri beni endişelendiriyor.
Ya da pilot uçarken kanat katlanıyor ( sanırım asimetrik kapanma diyorsunuz).Bunda da mı pilotun suçu var?
Ne olursa olsun bu sporu yapacağım.Ama yelkenkanat ile Yp arasında karar veremedim.Artılarını eksilerini biliyorum.Merak ettiğim istatistiksel verilere göre hangisinin daha güvenli olduğu.
Kask ,bot ve eldiven fix korumalıklar anladığım kadarıyla.Omurgayı korumak içinde özel kıyafetler var mı?

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 14:38)

selam ibrahim. yamaç paraşütü sporuna başlamayı düşünüyorsan başlangıçla ilgili forumda bir çok konu var öncelikle onları okumalısın.
sana bir kaç tavsiyem olucak. öncelikle bu spora başlama isteğinin sebebini bul. sevdiğin bir hobi özlem hava atmak vs vs vs .. sebebi bulduktan sonra kararını iyi bir eğitim almaktan yana kullan. herşeyin başı iyi bir eğitim. kask bot hernes koruması bunlar belli bir ölçüde korur. sen inmeyi bilmiyorsan inişte yaşayacağın sorunda botun suçu olamaz. alacağın eğitimde sana öğretilenlere uyduktan sonra bu spor ile bisiklet sporu arasında pek fark yok. limitlerini bilicen uçmayacağın havada uçmayacaksın iniş prosedürünü ve tekniklerini iyi bilcen kalkış prosüdürlerini iyi bilicen meteroloji ve hava tahmin bilgilerini geliştiricen ve 10 yıl uçsanda kaza yapmayabilirsin. asimetrik yaşanabilecek bir şey frontak stop vs bunlar olabilecek şey sen bunlarla başa çıkma yollarını biliyorsan heyecan vermekten başka bi şey olmayacaktır. herşey iyi bir eğitim le ilgili....

Kullanıcı avatarı
ibrahim.karadeniz
Mesajlar: 4
Kayıt: 13.07.2007, 06:45
Ad Soyad: İbrahim Karadeniz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ibrahim.karadeniz » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 14:53)

Anladım...Beni üzen diğer bir konuda kurs veren yerleri denetleyen bir mekanizmanın olmayışı.Muhtemelen THK ya kurs için müracaat edeceğim.
Saygılar...

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen paramedic » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 15:56)

kanatların güvenlik seviyelerini belirleyen bir kaç etmen var. ama kanadın güvenli olması asıl amaç olan uçuşun güvenli olması idealinin bir parçası sadece.

Gerçekten güvenli bir uçuş için şu etkenler aynı anda bir arada olmalı:

1. Güvenli malzeme: Malzemenin güvenli olması demek uçuşa ve seviyemize uygun malzeme olması demektir. Bunu da 2 alt başlığa ayırabiliriz.

1.a. Seviyemize uygun malzeme: Seviyemize uygun malzeme için nispeten şanslıyız. Çünkü kanatları pilot beceri sevilerine göre derecelendiren bir takım kuruluşlar var. Bunların en bilineni ve en çok kullanılanı DHV denen Alman kuruluş. DHV 1 seviyesindeki bir kanat bu spora başlamak için uygun seviye olarak nitelendirilir. Bu kanatlar pilot tarafından yapılan bir çok hatayı tolere eder, çeşitli dizayn özelliklerinden dolayı zor kapanır ve kolay açılır. Kanat seviyesi ilerledikçe kanatla uçmak için gereken bilgi, tecrübe ve beceri artar. Kendi özelliklerimize uygun olmayan seçimler bizim için her zaman potansiyel bir kaza tehlikesi ile uçmamızı sağlar.

1.b. Uçuşa uygun malzeme: Yamaç paraşütleri diğer her şeyde olduğu gibi kullanıldıkça eskimekte ve bir takım özelliklerini kaybetmektedirler. Yavaş yavaş kumaş ve ipler zayıflarlar. Geçmişte yukarıda bahsedilen sertifikaları almış olması o kanadın sonsuza dek uçmak için güvenli olduğu anlamına gelmez. Her malzemenin bir uçuş ömrü vardır, bu ömrü doldurmuş malzeme ile uçmak uçuş güvenliğini ciddi anlamda riske atar.

2. Bilgi ve tecrübe: Yamaç paraşütü yaparken güvenliği arttırıcı en önemli etken malzemeden ziyade bilgidir. Aslında ayrıntılı incelendiğinde kazaların temelinde yatan en önemli etkenin bilgisizlik ve tecrüebsizlik olduğu görülür. Bir çok insan uçuşa uygun olmayan havalarda ya da kendilerinin uçmasına uygun olmayan havalarda, kendilerine uygun olmayan ya da uçuşa hiç uygun olmayan mazleme ile uçarken olmamaları gereken bir yerde oldukları için kaza yaparlar. Ve bu kazalardan önce genelde insanlar kendilerini süpermen sanmakta ve bana bir şey olmaz mantığı ile yaklaşmaktadırlar. Halbuki uçtuğumuz bölgenin, uçtuğumuz malzemenin özelliklerini ve kendi özelliklerimizi çok iyi bildiğimiz ve o anki şartları objektif biçimde değerlendirdiğimiz taktirde kaza için oluşabilecek bir çok riski önceden öngörebiliriz. Gerekirse uçuş planımızda değişiklikler yaparak, gerekirse o havada hiç uçmayarak her zaman sporun güvenli tarafında kalmayı başarabiliriz.

Kısaca özetlemek gerekirse uçuşta güvenlik olayına sadece tek bir parametreden bakmak yerine toplam uçuş güvenliği olarak bakmak en doğrusudur. Bu toplam uçuş güvenliği bakış açısının kazanıldığı noktaya gelinceye kadar çok tecrübeli, becerileri belli bir seviyenin üstünde ve güncel gelişmeleri gerek yurtiçinde gerek yurtdışında çok iyi takip edebilen bir insan tarafından yönlendirilmeli ve karar alma süreci yavaş yavaş kendisine bırakılmalıdır.

Yani iyi bir eğitim kurumundan eğitim alarak uçuşa sağlam temeller üstünde başlamak malzemeden çok daha fazla günvenlik sağlar.


No_Fear
Mesajlar: 69
Kayıt: 18.04.2007, 20:57
Ad Soyad: İrfan Canliturk
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen No_Fear » 1 on yıl 6 yıl önce (13.07.2007, 19:42)

Selam İbrahim Bey,
Uçmak bi hastalık ve bu içinizde varsa kimse sizi tutamaz zaten su yolunu bulur.
İnsanların neyin içine girdiklerini bilmeleri hakkı.Bir sporu teşvik etmek geliştirmek adına sadece parlak yanını göstermek adil değil.O yüzden yazıyorum.Bi çok kişi özellikle bu işten para kazananlar size bunlardan bahsetmez.
Bu spordaki bazı riskleri kontrol eder ve minumuma indirebiliriz/yada max yapabiliriz)Serdar bey kontrol edilebilen riskleri ve en aza indirgeme konusunu güzel açıklamış.(malzeme,eğitim,bilgi...)
Bir de kontrol edilemeyen bir durum varki o da hava...
Çok güzel gözlemlemişsin kaza videolarını hep kalkışta yada inişte olması...
Kalkıştaki havayıda kalmadan ewwel 20 30 dk gözlemleyip huyunu suyunu anlayabilir ve ona göre hareket edebiliriz. Pekiya iniş???
Bence uçuşun en krıtik anı son 25-50m.Herşeyden ewwel burdaki havayı durbi 10 dk gözlemliyim gibi bir şansınız yok direk içine giriyorsunuz.Ve bu hava kalkıştan farklı karakteristiğe sahip olabiliyor.Bastırıcı bir hava akımı ile karşılaşabiliyorsunuz.Bu tehlike yk içinde var ama özellikle sert yapısı olmayan yp için cok daha vahim..İşte rus ruleti burda başlıyor.Müdahale edecek zaman yada irtifa olmaya biliyor.Fakat bu risk oldukça az az ama yinede örnekleri görülüyor...
Tercih burda başlıyor;ya hayatı televizyondan izliyeceksiniz insanlar nası uçuyo kaçıyo nası eğleniyo dolu dolu yaşıyor ya da içine dalıp kendiniz birebir tadacaksınız.
En yakın örnek Tr.deki son iki yıldaki ölümlü ve sakatlanmalı kazaların çogunlugu bu anda meydana geliyor.Ve bu kazalardaki insanlar hep yp tecrübeleri ile ön plana çıkmış insanlar aceme pilotlar değil.
İyi bir eğitim alın ve tecrübeli ,sorumluluk sahibi, bilen insanlarla uçmanız dileğiyle hoş geldiniz..

Kullanıcı avatarı
ibrahim.karadeniz
Mesajlar: 4
Kayıt: 13.07.2007, 06:45
Ad Soyad: İbrahim Karadeniz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ibrahim.karadeniz » 1 on yıl 6 yıl önce (15.07.2007, 21:16)

Cevaplar için teşekkür ederim.Herkese kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
save_kisses4me
Mesajlar: 191
Kayıt: 30.08.2006, 10:13
Ad Soyad: Hüseyin Durmuş
Şehir: Manisa / Demirci
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen save_kisses4me » 1 on yıl 6 yıl önce (15.07.2007, 23:26)

ibrahim bey thk nın agustos basında ucretli bir kursu baslayacak isterseniz arayıp bir gorusun ben 30 haziran -12 temmuz arasında yapılan kurstaydım. o kursa basvururken sormustum kurs tarihine kadar kontenjan dolu degılse basvuru alınabılıyor gibi birsey duymustum bence bir sorun derim.
herkese ıyı ucuslar...
hüseyin...

Kullanıcı avatarı
bigboss.fatih
Mesajlar: 19
Kayıt: 22.08.2006, 19:03
Ad Soyad: Fatih Taşkın
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen bigboss.fatih » 1 on yıl 6 yıl önce (19.07.2007, 13:35)

kardeş.......Hiç düşünme.Eğer paran varsa yelkenkanat en iyisi......

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (20.07.2007, 16:25)

en iyisi derken sebep açıklasaydınız hoş olurdu... kişiden kişiye değişir ' en iyi ' ...
göreceli bi kawramdır... bana görede en iyisi YP dir... naapcas şimdi??


Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen paramedic » 1 on yıl 6 yıl önce (20.07.2007, 17:04)

Yamaç paraşütü ile yelkenkanat arasindaki farklar:

Yelken kanadı yamaç paraşütünden ayıran özellikler şunlardır:

* Yamaç paraşütünün iskeleti yoktur. Havadaki türbülanstan etkilenir. Yelkenkanatın sert bir iskeleti vardır ve ciddi türbülanslara dayanıklıdır. 6 G'lik manevralar yapabilir ki bu 600 kiloluk yük demektir.
* Aynı yükseklikten yanyana kalkış yapan yamaç paraşütü ve yelkenkanat süzüldüklerinde yelkenkanat yamaç paraşütünün iki katı mesafeyi iki kat hızlı alır. Mesela 100 metre yükseklikteki bir tepeden yamaç paraşütü ile en fazla 700-800 metre ileri gidilebilirken yelkenkanatla 1.600 (bazı modellerde 2.000) metre ileri gitmek ileri gitmek mümkündür.
* Yamaç paraşütü azami 50 km/sa civarında hızlanabilirken yelkenkanat ile 140 km/sa hıza ulaşmak mümkündür.[kaynak belirtilmeli]
* Bir yamaç paraşütünü sırt çantası gibi alıp taşımak mümkündür. Yelkenkanat ise en az 4-5 metre uzunluğunda bir paket halinde taşınır ve bir yamaç paraşütü kadar daha ekipman gerektirir.
* Yamaç paraşütü yavaş uçabildiği için küçük ve dar alanlara iniş yapabilir. Yelkenkanat daha hızlı olduğu için dar alanlara iniş yapması zordur. Hızlandığında yere paralel 70-80 metre gitmesi mümkündür.
* Yamaç paraşütü yine yavaş uçabildiği için küçük sıcak hava akımlarını (termik veya termal de denir) kullanarak yükselebilir, yelken kanat ise küçük hava akımlarının içinde kalmak için dar dönüşler yapamaz.
* Yamaç paraşütünu uçuşa hazırlamak ve uçuş sonrasında toplamak yaklaşık 10 dakika sürer. Yelkenkanatı kurmak 15 ila 30 dakika, toplamak ise 10 ila 20 dk alır.
* Yamaç paraşütü, yelken kanata göre daha ucuz temin edilebilir ve eğitimi daha kolaydır.


referans: http://tr.wikipedia.org/wiki/Yelken_kanat

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (21.07.2007, 11:46)

güzel bi yazı olmuş bence.. insanlar şimdi kendileri için 'en iyi' sini bu kriterler göre belirleyip seçim yapabilirler... karar uçuşa başlıyacak olanın ;)

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (21.07.2007, 15:19)

yelken kanat için : take off farkları, kalkış için gerekli olan rüzgar hızlarının farkı, Türkiyede yelken kanat la uçuş yapabilecek take off a sahip kaç bölgenin olduğu, aralarındaki fiyat farklılıkları, eğitim süreleri, eğitim veren kurum ve eğitmen sayısı ve nerelerde bulunduğu gibi konularıda eklemekte yarar var bence. Yelken kanat evet çok güzel ancak çağlar ın dediği gibi güzel göreceli kavram ve güzeli belirleyen etkenler var.

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen onursan » 1 on yıl 6 yıl önce (31.07.2007, 22:37)

Selamlar,

Lütfen konu başlığı dışında yazmaktan kaçınalım. Farklı bir konuda yazacaksanız yeni başlık açınız.

Her zaman kanat almadan önce eğitim alınmalıdır. Başlangıç eğitimi bittikten sonra bu sporun size uygun olup olmadığına karar verirsiniz ve devam edecekseniz kanat alırsınız.

Başlangıç eğitimi sırasında edindiğiniz teorik ve pratik bilgiler, kanat seçimi konusunda size ham bir fikir verecektir. Ancak ne olursa olsun, eğitmeninizden ve sizin uçuşa yatkınlığınızı bilen tecrübeli arkadaşlarınızdan öneri almadan kanat satın almayınız.

Şu aşamada kanat aramaktan daha önemlisi güvenilir bir eğitim kurumu bulmaktır ve konu ile ilgili forumda birkaç tane başlık bulunmaktadır.

Sevgiler.