yüksek irtifada güvenlik

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

yüksek irtifada güvenlik

Mesaj #1 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (02.08.2007, 12:16)

jet ,helikopter,yolcu uçağı ve zirai ilaçlama yapan uçaklar'ın biz yamaçparaşütçülere veya yelken kanatçılara çarpma olasılığı nedir :?:
bunun için ne gibi güvenlik önmemleri alabiliriz,karşıki tarafın radarına sinyal gönderen cihaz varmıdır varsa nereden temin edebiliriz.

güvenli uçuşlar


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen onursan » 1 on yıl 6 yıl önce (02.08.2007, 13:59)

selamlar,

uçuş yapmadan önce konu ile ilgili araştırma yapılası gerekli sanırım. yoksa havada bir uçakla karşılaştığımızda, hele de çarpışma olursa, uçak - helikopter pilotunun herhangi bir kanuni yükümlülüğü olduğunu sanmıyorum (normal rotasından çıkmadı ise). Oldu da adam yakın geçti, bizim kanadı patlattı, plakasını alıp şikayet etmek de söz konusu değil.

ayrıca bizi resmi olarak temsil eden bir merci olmadığından ve TC hudutları dahilinde yamaç paraşütü diye bir spor resmen bulunmadığından kime, ne şikayet edeceğimiz da ayrı bir muamma...

daha basit olarak, uçuş yapılan bölgelerde düzenli olarak ağır taşıtlar uçuyor ise önceden bilgi alarak bölgeye gitmek en iyisi.

bu arada, istanbul - ormanlı bölgesinden ara sıra yangın söndürme uçağı geçiyo ve bizi gördüğünde ya denize doğru açılıyor ya da tepenin arkasından geçiyo. bu durumda görülebilmek için janjanlı kanatlarla uçmak daha iyi olabilir. gök mavisi kanadın farkedilmesi daha zor olmalı.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
bigboss.fatih
Mesajlar: 19
Kayıt: 22.08.2006, 19:03
Ad Soyad: Fatih Taşkın
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen bigboss.fatih » 1 on yıl 6 yıl önce (02.08.2007, 20:15)

abi...yp nin federasyonu yok mu? benim bildiğim var.Öyleyse TC hudutlarında yamaç paraşütü diye bi sporda var olmazmı?

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (04.08.2007, 16:50)

YP nin federasyonu yok.. bu yüzden biz 3 yıldır FEDERASYONUMUZU İSTİYORUZ...

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (04.08.2007, 18:13)

arkadaslar dilimin dondugunce bildiklerimi anlatmaya calisayim: cok detay bilmedigimi de beliteyim.
- yolcu ucakları 8000 mt uzerinde ucarlar bizimle seyir esnasinda karsilasma ihtimalleri dusuktur. ancak havaalanlari yakınlarinda karsilasma ihtimalimiz fazladir ki bu cok buyuk bir risk dogurur. yakınlarda ucarken yakalanmaniz halinde iyi bir avukatiniz varsa icerde az yatarsınız. :o

- zirai ucaklarla karsilasma ihtimalimiz elbetteki vardir ancak ulkemizde bunun çok gelismis olmadığını düşünüyorum. sanirim ulkemizde zirai ucak isletmesini sadece thk yapmakta (ya da yapmaya calismakta.)

-jet ucakları yere 100 mtye kadar yaklasabilir. py pilotlarinin korkulu ruyasidir. bir kac kilometre yanınızdan gecerse turbulansını bir miktar hissedebiliriz saniyorum. gecen sene yamasut yarismasinden altimizdan jetler gecmisti. askeriye ile yapilan gorusmelerde jetlerin radarlarinda bizi gorebilecegini soyleseler de biz inanmadik ancak daha sonra radarlarinin kucuk kus surulerini gordugunu duyduk. sanirim bizi gorebiliyorlar. ancak velhasil kelam izinlerinizi (notam)almaniza ragmen bir jet yaninizdan gecti tehlikeli bir durum oldu. bunun tek suclusu vardir; o da sizsiniz. Yapmaniz gereken hayatınızı kurtardiginiza sukur etmek ve hemen oradan uzaklasmak, mumkunse inmektir. Askeriye daima haklidir (Vatan savunmasi kutsaldır.)

- yarısma yapmadan once organizatorler yarısma apılacak bolgeyi notamlayarak bölgeye yarismacilar disinda baska bir hava aracının girmesine engel olmaya calısırlar. Bu oldukca zahmetli bir yazışma trafiği sonunda hazırlanır ki bunun sonunda bile hala askeri ucakların bolgede dolastıgını gorebilirsiniz.

- helikopter yavas uctugu icin sizi gorme ihtimali yuksektir. ancak bir kilometre yanına yaklasmak da tehlikelidir. 2004 te Kayseri'de yamacın onune dusen yarismacıyı almaya askeri bir helikopter gelmisti. bize de dagın onunden hemen ayrılmamız soylendi. organizator helikopterin gelis yonunu bildigi icin bizi diger tarafa yonlendirdi ve sorunsuz bir sekilde kazazedeyi alıp uzaklastı. organizasyon acil durum sovu yaptı diyebiliriz. (helikopteri asagıda Akcalar Kardeslerin objektifinden gorebilirsiniz.)

sonuc olarak:
* uctugunuz bölgeyi iyi taniyin. bölgede ucus yapan pilotlara danisin. hava araclarının ucus guzergahı olan yerlerden, askeri egitim sahalarından(Etimesgut, Kayseri hava indirme vb..) uzak durun. bolgede herhangi bir tatbikatın yapılmadıgından emin olurn. Ucmadan once gerekirse gerekli makamlardan izin alın.

*Bizi gosterecek bir alet varmidir bilmiyorum. illaki vardir ama buyuk bir alet olsa gerek. yp ve yk bir hava aracı oldugu icin normal olarak nerede ucarsa ucsun ozellikle havaalanı cevresinde ucarken kule ile telsiz irtibatında olması gerekiyor ancak bunun pratikte uygulanabilirligi yoktur. sivil havacılık kurallarını tekrar gozden gecirmek gerekiyor. Daha detayli bilgisi olan arkadaslar bizi bilgilendirebilir sanıyorum.
saygılarımla..

Tuncay TAHTAKIN - ANTALYA
Dosya ekleri
helikopter - Kayseri.jpg

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (04.08.2007, 22:03)

selamlar...
Onur ve Tuncay arkadaşımın engin bilgi ve göstermiş olduğu emeklerinden dolayı teşekkür ederim, diğer arkadaşların yorum bilgi ve düşüncelerini aktarmalarını bekliyoruz, "bilgi paylaştıkça anlam kazanır"


Kullanıcı avatarı
cino
Mesajlar: 46
Kayıt: 04.04.2006, 12:26
Ad Soyad: Cihan Yavuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen cino » 1 on yıl 6 yıl önce (05.08.2007, 14:42)

bu kadar tesadüf olabilir geçen gün bi askeri pilotla küçük bi sohbetimiz olmuştu bu konu üzerine. Bana uçuşlarınızdan önce uçuş yaptıgınız bölgede uçuş yapıcagınızı yakınlarınızdaki uçuş yapıcak olan askeri birimlere yada varsa yakınlarınızda hava limanlarına uçuş yaptıgınız konusunda bi bilgi verip vermediğimizi sormuştu? Çünkü pilotlar uçuş öncesinde adı aklıma gelmiyo bişey varmış uçuş yollarında neler oldugu nelerle karşılaşabilecekleri şeylerin yazdıgı bi not varmış ve her pilot uçuş yapmadan önce buna kesinlikle bakıyormuş. ve kendiside helikopter kullanıyordu çok fazla irtifada uçmadığı için havada karşılaşabileceğimizden konuşmuştuk. :D özellikle şenliklerde yada fethiye gibi bütün bir yaz yoğun uçuşların yapıldıgı yerlerde böyle bi drum var mı :?:
:arrow: cino :!:

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (06.08.2007, 10:31)

Pilotların baktığı o not NOTAM dır. o tarihte hangi bolgelerin kimlerin kullanımına ayrıldığı yazar. koordinatlar ve kullanıma ayrılan yukseklik belirtilir. Ancak kendiside belirtmis zaten; asker kimseyi dinlemez, gerekli gorurse bolgeye girer.

Fethiye oludeniz NOTAMlandı mı bilmiyorum. Bu gibi yerlerde yamacparasutu yapıldıgını herkez bilir. bu yuzden askeri ucaklar o bolgeye pek girmezler. Surekli uculan yerlerde senlikler organize ediliyor genelde. organizatorlerin notam adiklarını zannetmiyorum. ancak yarısmalarda ve hava alanları cevresinde yapılan organizsyonlarda mutlaka alınması gerekiyor.

Tuncay TAHTAKIN- ANTALYA