yamaç paraşütü için yapılması gereken antrenmanın niteliği..
Moderatör: Moderatör Ekibi
- filizey
- Mesajlar: 200
- Kayıt: 26.03.2005, 00:26
- Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yamaç paraşütü için yapılması gereken antrenmanın niteliği..
herkese merhaba,
öncelikle başlığın ne olması gerektiği konusunda çok zorlandığımı belirtmek istiyorum. idare edin artık:)
asıl meseleye gelirsek... akuhavk çağlar sormuş:"kaçımız bu sporu yaparken düzenli antreman düzenli spor yapıyor?? yapmamız gereken spor biçimi nedir?? kondüsyon arttırmak mı?? ağırlığa girmek mi ?? esneklik kazanmak mı ?? nedir??" diye. (ayrı bir başlığa taşınmasını istemiş. ahan da! )
sevgiler, saygılar
filiz
öncelikle başlığın ne olması gerektiği konusunda çok zorlandığımı belirtmek istiyorum. idare edin artık:)
asıl meseleye gelirsek... akuhavk çağlar sormuş:"kaçımız bu sporu yaparken düzenli antreman düzenli spor yapıyor?? yapmamız gereken spor biçimi nedir?? kondüsyon arttırmak mı?? ağırlığa girmek mi ?? esneklik kazanmak mı ?? nedir??" diye. (ayrı bir başlığa taşınmasını istemiş. ahan da! )
sevgiler, saygılar
filiz
En son filizey tarafından 08.11.2007, 01:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Kutsal
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 04.04.2005, 00:31
- Ad Soyad: Kutsal Zafer Şahin
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yararlı olabileceğine inadığım bir kaç link ve dosya eki:
http://www.sporbilim.com/index.php?s=icerik&katid=86
http://www.7metre.com/AntrenmanBilgisi.htm
http://www.sporbilim.com/index.php?s=icerik&katid=86
http://www.7metre.com/AntrenmanBilgisi.htm
- Dosya ekleri
-
- ANTRENMANBILGISIVEILKELERI.ppt
- (2.75 MiB) 6907 kere indirildi
- serhat
- Mesajlar: 242
- Kayıt: 03.01.2006, 20:18
- Ad Soyad: Serhat Kocaerol
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 5 / 2
- Pilot Menüsü:
en başta arazide olmanın gerektirdiği kondüsyon düzeyi şehir hayatı yaşayan birininkinden fazladır.
fiziksel güçümüz, zihinsel gücümüz ve reflekslerimiz her zaman iyi durumda olmalıdır. Neden?
havada başımıza gelen bir acil durumu çabuk algılayıp cevap verebilmek, daha iyi risk yönetimi yapmak, acil inişlerde en az zararla inmek , en yakın yerleşim yerine yürümek, herhangi bi kaza durumunda yardım getirmek-yaralı taşımak için.bunları tabiki uzatabiliriz.
kas gücümüzü ve ciğer kapasitemizi arttırmak için bisiklet, dağ koşusu, yüzme
hareketlerimiz hızlandırmak çabuk karar almak için masa tenisi önerebilirim
yamaç paraşütü genellikle dağda yapıldığı için temel ve basit dağcılık kurallarını da bilmemiz gerek diye düşünüyorum nede olsa kardeş spor:)
fiziksel güçümüz, zihinsel gücümüz ve reflekslerimiz her zaman iyi durumda olmalıdır. Neden?
havada başımıza gelen bir acil durumu çabuk algılayıp cevap verebilmek, daha iyi risk yönetimi yapmak, acil inişlerde en az zararla inmek , en yakın yerleşim yerine yürümek, herhangi bi kaza durumunda yardım getirmek-yaralı taşımak için.bunları tabiki uzatabiliriz.
kas gücümüzü ve ciğer kapasitemizi arttırmak için bisiklet, dağ koşusu, yüzme
hareketlerimiz hızlandırmak çabuk karar almak için masa tenisi önerebilirim
yamaç paraşütü genellikle dağda yapıldığı için temel ve basit dağcılık kurallarını da bilmemiz gerek diye düşünüyorum nede olsa kardeş spor:)
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
serhat yazdı:yüzme
diğer başlıktaki, artı kondüsyon için yer çalışması, cümlemi değiştiriyorum...
yüzmek... mükemmel bir spor, ideal bir spor... vücut kaslarını yerinde tutan bir spor... artı vücuttaki negatif yükü atmanızı sağlar... bayanların genelde yaptığı fitnesten kat kat daha iyi olmasıda ayrı bir konu...
ama siz genede yer çalışmalarını ihmal etmeyin... (bu sözüm yeni başlayanlaraydı... )
not: kutsal beyin linklerine bakma fırsatım yok şu an ama, en kısa zamanda teker teker inceleriz... eminim çok faydalı bilgiler vardır...
- daglar72
- Mesajlar: 343
- Kayıt: 25.05.2005, 00:39
- Ad Soyad: Abdullah Acar
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kondiksiyon
Selamlar...
thk eğitim aldığım zamanlarda, hocalarımın en çok üzerinde durduğu havacılık sporunda en baştan kondiksiyon şart derlerde ve bizi sabah 6:00 kaldırır , kahvaltıdan önce 3-5 km koşturur ve egzersiz hareketler yaptırırlardı
diyeceğim bende bunu kendime ilke edindim,2002 yılından beri ufak çaplı ağırlık çalışıyorum,kültür fizik anlamında.
thk eğitim aldığım zamanlarda, hocalarımın en çok üzerinde durduğu havacılık sporunda en baştan kondiksiyon şart derlerde ve bizi sabah 6:00 kaldırır , kahvaltıdan önce 3-5 km koşturur ve egzersiz hareketler yaptırırlardı
diyeceğim bende bunu kendime ilke edindim,2002 yılından beri ufak çaplı ağırlık çalışıyorum,kültür fizik anlamında.
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
body building... oggalı bir spor... her bünye kaldırmayabilir... yani bir çok kişi için yanlış spor olalbilir.... mesela ben... denedim ama olmuyor...
body building in esası; kasları ilk etapta yerine getirip sonrada büyütüp toplamaktır, en son parçalayıp... güzel bir vücuda sahip olmaktır...
bildiğiniz üzere veya bilmediğiniz üzere toplu kas daha çabuk yorulur uzun kas daha geç yorulur... body yapan birisi çok fazla enerji gereksinimi duyar... buda ne demek oluyor, mutfak harcamaları birazcık kabarık olur... birde body yapan birisi çok fazla su tüketimi yapmak zorundadır... atıyorum ; bir öğünde yarım kilodan aşağı beyaz et veya bir tencereye yakın makarna yada en az dört yumurta yemek zorundalar, yoksa haybiye salona gidip gelinir...
eleştiri yapmak gerekirse body ile yamaç paraşütü tam olarak örtüşmüyor desem yeridir... ama yp ile body sporunu birlikte götüren insanlar varsa başarılılar demektir abi.... mesela abdullah bey... bravo...
not: abdullah bey; merabalar abi... eleştirilmekten hoşlanırmısınız... abi vücut iyi ama, aması var... alt göğüs ve kollar fena değil... üst göğüs ve trapez, biraz eksik... trizepsler büyük ama toplu duruyor... italyan trizepsi basarsanız bol bol, oda hallolur... öcükte omuza yüklenirseniz....
umarım yanlış anlamazsınız.... acayip eleştiririm abi...
body building in esası; kasları ilk etapta yerine getirip sonrada büyütüp toplamaktır, en son parçalayıp... güzel bir vücuda sahip olmaktır...
bildiğiniz üzere veya bilmediğiniz üzere toplu kas daha çabuk yorulur uzun kas daha geç yorulur... body yapan birisi çok fazla enerji gereksinimi duyar... buda ne demek oluyor, mutfak harcamaları birazcık kabarık olur... birde body yapan birisi çok fazla su tüketimi yapmak zorundadır... atıyorum ; bir öğünde yarım kilodan aşağı beyaz et veya bir tencereye yakın makarna yada en az dört yumurta yemek zorundalar, yoksa haybiye salona gidip gelinir...
eleştiri yapmak gerekirse body ile yamaç paraşütü tam olarak örtüşmüyor desem yeridir... ama yp ile body sporunu birlikte götüren insanlar varsa başarılılar demektir abi.... mesela abdullah bey... bravo...
not: abdullah bey; merabalar abi... eleştirilmekten hoşlanırmısınız... abi vücut iyi ama, aması var... alt göğüs ve kollar fena değil... üst göğüs ve trapez, biraz eksik... trizepsler büyük ama toplu duruyor... italyan trizepsi basarsanız bol bol, oda hallolur... öcükte omuza yüklenirseniz....
umarım yanlış anlamazsınız.... acayip eleştiririm abi...
-
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 06.08.2008, 16:20
- Ad Soyad: Mert Azok
- Şehir: İzmir-Manisa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kalkışlarda kolların geriye doğru alınması ve kafanın öne eyilmesinin doğru bir kalkış biçimi olmadığı söyleniyor.Sadece sert rüzgarda,ileriye hareketin zorlaştığı hallerde hedef küçültüp güç toplamak için yapılması gerektiği de söyleniyor.
Seyrettiğimiz video larda usta pilotların bu şekil kalkmadıkları açıkca görünüyor.Yan rüzgarla böyle bir kalkış sürüklenme de firen uygulamaya da mani olur herhalde.
Seyrettiğimiz video larda usta pilotların bu şekil kalkmadıkları açıkca görünüyor.Yan rüzgarla böyle bir kalkış sürüklenme de firen uygulamaya da mani olur herhalde.
- manınsky
- Mesajlar: 81
- Kayıt: 09.06.2006, 22:33
- Ad Soyad: Tunahan Demirci
- Şehir: Isparta
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
gögüs basmak yani kafa önde kollar arkada koşmak kalkışlarda aceleci davralınmadığı sürece kanada dengeli bir biçimde hız kazandırmayı ve daha kolay ve çabuk kalkmayı sağlar dik bi konumdakollar yanlarda koşmak hem kanadı arkada çekerken zorlanmaya hemde kanadı tepemize dengeziz getirmeye neden olur
bizim paraşütlerimizin uçuş mantığı ağırlık,ileri hızve drençten dolayı oluşan kaldırma kuvveti sonucunda uçuşa geçme olduğu için gögüs basmadan yapılan kalkışlarda kanadıa aşagıya doğru (ağırlıkla aynı doğrultuda) uyğulanan kuvvet az olacagından kanada ileri hız kazandırmak buna bağlı olarakta kolay kalkış yapmak zor olacaktır
yine gögüs basmadan yapılan kalkışlarda meydana gelebilecek slayt durumunlarında iplerde daha az gerilme kanattada daha az yükleme olacağından slayta verdiğimiz müdahaleyi kanat daha geç algılar buda az önce dediğim gibi kalkışı zorlaştırır.
gögüs basarak yapılan kalkışlarda rahat ve kolay kalkışlar yapa bilmek için kol ve omuz daki kasların esnek olması büyük bir avantajdır kolları arkaya tam ve dümdüz uzatarak fren müdahalelerini çok rahat verebilmeyi sağlar.
asıl konuya gelince bir yamaç paraşütcüsü yada havacılıkla ilgilenen bir insanın uzun uçuşlara, yüksek irtifadaki soğuk havaya, su kaybına açlığa, beldeki sırtdaki ve kollardaki uzun uçuşlar sonrasında oluşacak yorgunluğa ve yanmalara , havada oluşa bilecek performans kaybı sonucu denge kaybı bayılmak kusmak gibi fena durumlara dayanıklı olması gerekmektedir. bunun icinde benıim görüşüm düzenli olarak hafif tempoda uzun koşular ve kollardaki omuzlardaki beldeki sırtdaki ve karındaki kasların uzaması yani esnek olmasını sağlamak için basit açma germe hareketleri yada moda olan adıyla plates yapılması mükemmele yakın olacaktır
eksikler yanlışlaer varsa burda paylaşalım
bol termikli yüksek irtifalı az soğuk çok mesafeli uçuşlar
bizim paraşütlerimizin uçuş mantığı ağırlık,ileri hızve drençten dolayı oluşan kaldırma kuvveti sonucunda uçuşa geçme olduğu için gögüs basmadan yapılan kalkışlarda kanadıa aşagıya doğru (ağırlıkla aynı doğrultuda) uyğulanan kuvvet az olacagından kanada ileri hız kazandırmak buna bağlı olarakta kolay kalkış yapmak zor olacaktır
yine gögüs basmadan yapılan kalkışlarda meydana gelebilecek slayt durumunlarında iplerde daha az gerilme kanattada daha az yükleme olacağından slayta verdiğimiz müdahaleyi kanat daha geç algılar buda az önce dediğim gibi kalkışı zorlaştırır.
gögüs basarak yapılan kalkışlarda rahat ve kolay kalkışlar yapa bilmek için kol ve omuz daki kasların esnek olması büyük bir avantajdır kolları arkaya tam ve dümdüz uzatarak fren müdahalelerini çok rahat verebilmeyi sağlar.
asıl konuya gelince bir yamaç paraşütcüsü yada havacılıkla ilgilenen bir insanın uzun uçuşlara, yüksek irtifadaki soğuk havaya, su kaybına açlığa, beldeki sırtdaki ve kollardaki uzun uçuşlar sonrasında oluşacak yorgunluğa ve yanmalara , havada oluşa bilecek performans kaybı sonucu denge kaybı bayılmak kusmak gibi fena durumlara dayanıklı olması gerekmektedir. bunun icinde benıim görüşüm düzenli olarak hafif tempoda uzun koşular ve kollardaki omuzlardaki beldeki sırtdaki ve karındaki kasların uzaması yani esnek olmasını sağlamak için basit açma germe hareketleri yada moda olan adıyla plates yapılması mükemmele yakın olacaktır
eksikler yanlışlaer varsa burda paylaşalım
bol termikli yüksek irtifalı az soğuk çok mesafeli uçuşlar