Güvenlik!

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Güvenlik!

Mesaj #1 gönderen Bilalk » 1 on yıl 6 yıl önce (12.11.2007, 23:21)

Selam arkadaşlar gecen cumartesi Brezilyada olan enteresan bir haber var ve bunu sizlerle paylaşmak istedim http://www.youtube.com/watch?v=-DS7wES9XXI
kesinlikle seyredilip ders cıkartıması gerekir diye düşünüyorum emniyetli uçuşlar

Bilal KAYA


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (12.11.2007, 23:53)

anladığım kadarı ile adam sıradışı bir kalkış yapıyor kanat kontrolden çıkıyor,

fakat bedeli çok ağır oluyor.

burdan bir ders çıkartılması lazım

kimse ne oldum delisi olmaması lazım,bu havacılık sporu hiç şakaya gelmez

kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen onursan » 1 on yıl 6 yıl önce (13.11.2007, 00:05)

selamlar,

sanıyorum türbülans içine kalkış yapmış. en çok dikkatimi çeken de kaskının olmaması.

abdullah'ın da dediği gibi, ne oldum delisi olmamak lazım. video için teşekkürler.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen emraq » 1 on yıl 6 yıl önce (13.11.2007, 12:39)

bu kazanın tek sebebi kendine aşırı güven. türbülans havanın karışık olması vs hikaye..dikkatli olmak lazım..

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (13.11.2007, 12:51)

sanırsam ki hayatını kaybetmiş pilot. doğrumudur?? enson kalp masajı yapıolardı çünkü sürekli... 1. zaten comp. kanatla uçuyor direk müdahale gerekiyor ki o halde müdahale edemez. 2. kalıkşta da kanat küçük küçük kulaklarla sinyal veriyor( hoş yarışma kanatları çok hassas ama yinede bi işaret termiğin bitişinin yaklaştığına) 3. sü en önemlisi ÇoK GEREKSİZ... özelikle bir YP pilotu için en önemli bölge olan takeoff tan ayrılış sırasında yapılan bu hata gerçekten çok ağır bir bedelle ödeniyor ki aslında gerçek bedeli bu.... Bilal Kaya' nın bu videosu hepimizi sağlam bir örnek olsun, harnesimizin cebinde bi yerde dursun...

kazasız uçuşlar hepinize...

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen metinmurat » 1 on yıl 6 yıl önce (13.11.2007, 14:08)

Bütün y.paraşütü pilotları için çok etkileyici video. Çok etkilendim. Bundan sonra bizzat tanık olduğum anormal hareket ve durumlara kim ve ne düzeyde olursa olsun elimle dilimle müdahil olmak niyetindeyim. Saygılar.


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

bananecilikden daha cok müdahil olmak!

Mesaj #7 gönderen Bilalk » 1 on yıl 6 yıl önce (13.11.2007, 14:43)

metinmurat yazdı:Bütün y.paraşütü pilotları için çok etkileyici video. Çok etkilendim. Bundan sonra bizzat tanık olduğum anormal hareket ve durumlara kim ve ne düzeyde olursa olsun elimle dilimle müdahil olmak niyetindeyim. Saygılar.


kesinlikle katılıyorum müdale işine

Selam arkadaşlar,
Gecen hafta cumartesi Brezilyada olan enteresan bir haber var ve bunu sizlerle paylaştım.

Kesinlikle seyredilip ders cıkartıması gerekir diye düşünüyorum ve ülkemizde bu sporun daha emniyetli ve bilinçli bir şekilde yaygınlaşabilmesi için bu tarz olaylarda bananeciden daha cok müdahil olmamız gerekir diye düşünüyorum.

Olay:
Kullanılan kanat yarışma kanadı. Pilot kalkış yapan pilotun arkasından kalkış yapıyor. Pilot kalkışda yapmış oldugu hareketden dolayı kanat kontrolü yok ve öndeki kanadın türbülansını yiyor, frenleri tutdugu anda ise yarım tur tivist olmasından dolayı dönüş yönündeki freni cekiyor ve dönüş hızlanıyor O hızla yere vuruyor ve hayatını kaybediyor pilot.

Emniyetli uçuşlar
selamlar

Bilal KAYA

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (17.11.2007, 01:26)

bir şeye dikkat çekmek istiyorum çoğu pilot kalkıştan sonra harnese oturmakiçin ellerini bırakıyor amuda kalkıp dans etme amaçlı olmasa bile bir süre fren kontrolu verilemiyor.bu durumda paraşütteki en tehlikeli pzisyonu alcakta kapanmayı doğuruyor

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 6 yıl önce (18.11.2007, 20:56)

ya bu nasıl bi laubaliliktir. bu spor bu kadar ayağa mı düştü ya. hem de kalkışta.. hayır 1000 metre yüksekliğim olsa belki yaparım bu hareketi ama kalkışta.. bi şey demiyorum artık. haketmiş arkadaş...

Kullanıcı avatarı
kazim karabas
Mesajlar: 85
Kayıt: 08.10.2007, 18:15
Ad Soyad: Kazım Karabaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen kazim karabas » 1 on yıl 6 yıl önce (06.02.2008, 19:03)

Yanlış görmediysem,kask kalkıştan hemen sonra çözülüp düşüyor,
Bu da laubaliliğin daha uçuşa hazırlık aşamasında başladığını gösteren bir ayrıntı sanırım.

Yaşayarak öğrenmek en pahalı ders ücreti sözünü dogrulayan goruntuler

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (08.02.2008, 18:42)

pilot termik içine kalkıyor. buna yamac termiği ya da kabaca anabatik diyebiliriz. termiğin girişi ve cıkısında turbulans oldugunu neredeyse butun pilotlar bilir. ancak bu pilot kanadını hafife alarak cok buyuk bir hata yapmış. dhv1 kanatla bile ucsak boyle bir hatayı telafi etmek cok zor.

Kanadınıza hakim olamazsanız o size istediğini yapar. Sonuçta canımızı bir kaç tane ipe baglıyoruz. Lütfen bu işi hafife almayalım.
Eğitim şart...
Saygılar.


Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen sancihat » 1 on yıl 6 yıl önce (08.02.2008, 22:27)

bilal hocam gerçekten etkileyici bir video teşekürler.
camia genişliyor aynı zamanda insan faktörü ana tema olunca risklerde doğru orantılı olarak artıyor. ben metin hocamdan farklı düşünüyordumsebep malum çoğumuzun tepelerde yaşadığı ben duygusu
kardeş kasksız uçma -ya bişey olmaz
rüzgar limitlerde istersen kalkma yok bişey olmaz
vs tabi daha ters cevaplar verenmi dersin bağırıp çağıranmı dersin arkandan konuşanmı
velhasıl çözüm zor ama imkansız değil camiamızın eskimez duayenleri
sorulduğunda nekadar yardımsever ve bilgilendirici oldukları 2000 yılların pilotlar olarak yetişmemizdeki emeklerini inkar edemeyiz
biz sorduk karınca kaderince cevap aldık ama sorduk
sormak inceden eksikliği kabul etmek demek buda yapacağımız hatayı azaltabiliyor.
Başlangıç eğitimi sonrası kendine güven enbüyük risk
uçuşlara gittiğiniz iyi bir ekip riskleri minimize edebiliyor.üniversite kulupleri bu yönüyle çok iii
evet bu oalyın üstünde durulması ve tepelerde yazılı olamayan kurallar oluşturmalıyız.yeni gelenleride buna göre şekillendirmeliyiz.çünki gerçekten başlangıçta bu risklerin hiçbirini insan yaşamadıktan sonra ciddi olarak kavrayamıyor.
offf of offf konu çok önemli yaşadıklarımızı gördüklerimizi hepsini yazmak istiyorum ama yetersiz kalıyorum küçük oğlanda tepemde
karınca kaderince bu kadar kusur varsa affola
herkese ama herkese selamlar

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen metinmurat » 1 on yıl 6 yıl önce (12.02.2008, 13:33)


Kullanıcı avatarı
Seher25
Mesajlar: 150
Kayıt: 01.11.2006, 18:22
Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Seher25 » 1 on yıl 6 yıl önce (12.02.2008, 19:37)

Malesef güzel Türkiyemde en önemli hususlar hice alinip insanlarin güvenligi yok oluyor. Onun basindaki ne bicim biriki öyle egitime imkan veriliyor. Ama bir gün daha sIkI kurallarla karsilastigimizda da hic sasmayalim.

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 4 yıl önce (03.02.2010, 19:16)

metinmurat yazdı:yorumsuz. yourum
http://www.youtube.com/watch?v=jLsfYDlI2oo


Aklıma takılır dururdu, buna benzer bir durumla karşılaşsam ne yapardım acaba diye. :) İsabet oldu. Teşekkürler

Uçuş güvenliği konusunda da tecrübeli arkadaşlar gerekeni zaten söylüyorlar.
Örneğin; üstüne para verseler en kötü ihtimal bot ve kaskım olmadan asla kalkış yapmam.

hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 4 yıl önce (04.02.2010, 17:54)

kon unun başındaki video ile ilgili olarak

benım gordugum kadarıyla bu videoda yaşanan kazada; plot kazadan önce yanılmıyorsam cockpit'ini düşürüyor bunu farkedıyor hemen düzelmek istiyor ve dogrulunca sağ ayagı sağ tarafın a kolonundan bi ipe takılıyor ve kazanın sebebi yanlış görmedıysem bu ,,, eger yanlış gordumsede affınıza sığınırım :)


Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen sancihat » 1 on yıl 4 yıl önce (04.02.2010, 21:27)

yok kardeş yok direk artistik bir kalkış
aşırı güven hava atma
,frenler bırakılmış yazık
aman dikkat dikkat