Güvenlik!
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Güvenlik!
Selam arkadaşlar gecen cumartesi Brezilyada olan enteresan bir haber var ve bunu sizlerle paylaşmak istedim http://www.youtube.com/watch?v=-DS7wES9XXI
kesinlikle seyredilip ders cıkartıması gerekir diye düşünüyorum emniyetli uçuşlar
Bilal KAYA
kesinlikle seyredilip ders cıkartıması gerekir diye düşünüyorum emniyetli uçuşlar
Bilal KAYA
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
sanırsam ki hayatını kaybetmiş pilot. doğrumudur?? enson kalp masajı yapıolardı çünkü sürekli... 1. zaten comp. kanatla uçuyor direk müdahale gerekiyor ki o halde müdahale edemez. 2. kalıkşta da kanat küçük küçük kulaklarla sinyal veriyor( hoş yarışma kanatları çok hassas ama yinede bi işaret termiğin bitişinin yaklaştığına) 3. sü en önemlisi ÇoK GEREKSİZ... özelikle bir YP pilotu için en önemli bölge olan takeoff tan ayrılış sırasında yapılan bu hata gerçekten çok ağır bir bedelle ödeniyor ki aslında gerçek bedeli bu.... Bilal Kaya' nın bu videosu hepimizi sağlam bir örnek olsun, harnesimizin cebinde bi yerde dursun...
kazasız uçuşlar hepinize...
kazasız uçuşlar hepinize...
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bananecilikden daha cok müdahil olmak!
metinmurat yazdı:Bütün y.paraşütü pilotları için çok etkileyici video. Çok etkilendim. Bundan sonra bizzat tanık olduğum anormal hareket ve durumlara kim ve ne düzeyde olursa olsun elimle dilimle müdahil olmak niyetindeyim. Saygılar.
kesinlikle katılıyorum müdale işine
Selam arkadaşlar,
Gecen hafta cumartesi Brezilyada olan enteresan bir haber var ve bunu sizlerle paylaştım.
Kesinlikle seyredilip ders cıkartıması gerekir diye düşünüyorum ve ülkemizde bu sporun daha emniyetli ve bilinçli bir şekilde yaygınlaşabilmesi için bu tarz olaylarda bananeciden daha cok müdahil olmamız gerekir diye düşünüyorum.
Olay:
Kullanılan kanat yarışma kanadı. Pilot kalkış yapan pilotun arkasından kalkış yapıyor. Pilot kalkışda yapmış oldugu hareketden dolayı kanat kontrolü yok ve öndeki kanadın türbülansını yiyor, frenleri tutdugu anda ise yarım tur tivist olmasından dolayı dönüş yönündeki freni cekiyor ve dönüş hızlanıyor O hızla yere vuruyor ve hayatını kaybediyor pilot.
Emniyetli uçuşlar
selamlar
Bilal KAYA
- kazim karabas
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 08.10.2007, 18:15
- Ad Soyad: Kazım Karabaş
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- tuncay
- Mesajlar: 125
- Kayıt: 01.06.2007, 11:25
- Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
pilot termik içine kalkıyor. buna yamac termiği ya da kabaca anabatik diyebiliriz. termiğin girişi ve cıkısında turbulans oldugunu neredeyse butun pilotlar bilir. ancak bu pilot kanadını hafife alarak cok buyuk bir hata yapmış. dhv1 kanatla bile ucsak boyle bir hatayı telafi etmek cok zor.
Kanadınıza hakim olamazsanız o size istediğini yapar. Sonuçta canımızı bir kaç tane ipe baglıyoruz. Lütfen bu işi hafife almayalım.
Eğitim şart...
Saygılar.
Kanadınıza hakim olamazsanız o size istediğini yapar. Sonuçta canımızı bir kaç tane ipe baglıyoruz. Lütfen bu işi hafife almayalım.
Eğitim şart...
Saygılar.
- sancihat
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 22.03.2005, 10:34
- Ad Soyad: Cihat Şan
- Şehir: Tarsus
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bilal hocam gerçekten etkileyici bir video teşekürler.
camia genişliyor aynı zamanda insan faktörü ana tema olunca risklerde doğru orantılı olarak artıyor. ben metin hocamdan farklı düşünüyordumsebep malum çoğumuzun tepelerde yaşadığı ben duygusu
kardeş kasksız uçma -ya bişey olmaz
rüzgar limitlerde istersen kalkma yok bişey olmaz
vs tabi daha ters cevaplar verenmi dersin bağırıp çağıranmı dersin arkandan konuşanmı
velhasıl çözüm zor ama imkansız değil camiamızın eskimez duayenleri
sorulduğunda nekadar yardımsever ve bilgilendirici oldukları 2000 yılların pilotlar olarak yetişmemizdeki emeklerini inkar edemeyiz
biz sorduk karınca kaderince cevap aldık ama sorduk
sormak inceden eksikliği kabul etmek demek buda yapacağımız hatayı azaltabiliyor.
Başlangıç eğitimi sonrası kendine güven enbüyük risk
uçuşlara gittiğiniz iyi bir ekip riskleri minimize edebiliyor.üniversite kulupleri bu yönüyle çok iii
evet bu oalyın üstünde durulması ve tepelerde yazılı olamayan kurallar oluşturmalıyız.yeni gelenleride buna göre şekillendirmeliyiz.çünki gerçekten başlangıçta bu risklerin hiçbirini insan yaşamadıktan sonra ciddi olarak kavrayamıyor.
offf of offf konu çok önemli yaşadıklarımızı gördüklerimizi hepsini yazmak istiyorum ama yetersiz kalıyorum küçük oğlanda tepemde
karınca kaderince bu kadar kusur varsa affola
herkese ama herkese selamlar
camia genişliyor aynı zamanda insan faktörü ana tema olunca risklerde doğru orantılı olarak artıyor. ben metin hocamdan farklı düşünüyordumsebep malum çoğumuzun tepelerde yaşadığı ben duygusu
kardeş kasksız uçma -ya bişey olmaz
rüzgar limitlerde istersen kalkma yok bişey olmaz
vs tabi daha ters cevaplar verenmi dersin bağırıp çağıranmı dersin arkandan konuşanmı
velhasıl çözüm zor ama imkansız değil camiamızın eskimez duayenleri
sorulduğunda nekadar yardımsever ve bilgilendirici oldukları 2000 yılların pilotlar olarak yetişmemizdeki emeklerini inkar edemeyiz
biz sorduk karınca kaderince cevap aldık ama sorduk
sormak inceden eksikliği kabul etmek demek buda yapacağımız hatayı azaltabiliyor.
Başlangıç eğitimi sonrası kendine güven enbüyük risk
uçuşlara gittiğiniz iyi bir ekip riskleri minimize edebiliyor.üniversite kulupleri bu yönüyle çok iii
evet bu oalyın üstünde durulması ve tepelerde yazılı olamayan kurallar oluşturmalıyız.yeni gelenleride buna göre şekillendirmeliyiz.çünki gerçekten başlangıçta bu risklerin hiçbirini insan yaşamadıktan sonra ciddi olarak kavrayamıyor.
offf of offf konu çok önemli yaşadıklarımızı gördüklerimizi hepsini yazmak istiyorum ama yetersiz kalıyorum küçük oğlanda tepemde
karınca kaderince bu kadar kusur varsa affola
herkese ama herkese selamlar
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yorumsuz. yourum
http://www.youtube.com/watch?v=jLsfYDlI2oo
http://www.youtube.com/watch?v=jLsfYDlI2oo
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
metinmurat yazdı:yorumsuz. yourum
http://www.youtube.com/watch?v=jLsfYDlI2oo
Aklıma takılır dururdu, buna benzer bir durumla karşılaşsam ne yapardım acaba diye. İsabet oldu. Teşekkürler
Uçuş güvenliği konusunda da tecrübeli arkadaşlar gerekeni zaten söylüyorlar.
Örneğin; üstüne para verseler en kötü ihtimal bot ve kaskım olmadan asla kalkış yapmam.
-
- Mesajlar: 78
- Kayıt: 13.12.2007, 21:26
- Ad Soyad: Yavuz Aslan
- Şehir: Antalya / Fethiye
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kon unun başındaki video ile ilgili olarak
benım gordugum kadarıyla bu videoda yaşanan kazada; plot kazadan önce yanılmıyorsam cockpit'ini düşürüyor bunu farkedıyor hemen düzelmek istiyor ve dogrulunca sağ ayagı sağ tarafın a kolonundan bi ipe takılıyor ve kazanın sebebi yanlış görmedıysem bu ,,, eger yanlış gordumsede affınıza sığınırım
benım gordugum kadarıyla bu videoda yaşanan kazada; plot kazadan önce yanılmıyorsam cockpit'ini düşürüyor bunu farkedıyor hemen düzelmek istiyor ve dogrulunca sağ ayagı sağ tarafın a kolonundan bi ipe takılıyor ve kazanın sebebi yanlış görmedıysem bu ,,, eger yanlış gordumsede affınıza sığınırım