*P2* Seviyesinde yapılan ağır eğitim hataları

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 71
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 35 / 0
Pilot Menüsü: 

*P2* Seviyesinde yapılan ağır eğitim hataları

Mesaj #1 gönderen Gurbet Kusu » 2 yıl 9 ay önce (16.06.2021, 10:34)

Türkiyedeki **P2** egitimi kısmen yanlış ve tehlikelidir acilen düzenlenmesi gerekir.

--Alanya ve Mersin Anamurda gördüğüm kadarıyla--

Önce uzunca yer egitimi yaptiriliyor. Bu çok iyi ve Dogru

amma

Yer egitimi düz bir arazide yapıldıgından, Pilot adayı en ufak bir uçus deneyimi yasıyamıyor.
Yer egitimi biter bitmez, bir tandem ucusunun ardından
aday 300 metrenin üzerindeki Takeoff a cıkartılıp ucuruluyor!?
(bu mesafe 60-100 metre arasi oldugu durumlarda da pek farkli sonuc dogurmaz)

Akla zarar bir durum
Cünkü;

Pilot adayı koşu sırasında ayakları yerden kesilir kesilmez oturma egilimine geçiyor, Paraşüt/kanat ister istemez çoküşe geciyor
ve Pilot adayı bedenen ve zihnen hazır olmadıgı tehlikeli bir durumla burun buruna geliyor.

Her ne kadar egitimci – oturma… kosmaya devam et…. desede

Daha egitimin başinda olan Pilot adayi, bunu hakkiyla kavrayip uygulayacak seviyede henuz olmadigindan
saga sola savrulmak ve agir yaralanmalarla sonuclanabilecek düşme gibi tehlikeler yasıyor,

Anamur gibi kalkışın hemen sonu kayalık ve uçurum olan yerde Pilot adayı ölümde dahil olmak üzere gereksiz tehlikelere maruz
BIRAKILIYOR !?

PEKİ DOGRUSU NASIL OLMALI?

Yer egitimi birinci gün düz arazide yapılsa bile, ardından MUTLAKA **hafif bir rampa olan arazide devam edilmeli**,
Pilot adayi yavaş yavaş rampanın üst kademelerine cikartilarak koşu ve yer egitimini yaptırılmalıdır

ÇÜNKÜ;

Bu rampada koşması sırasında illaki ayakları yerden kesilip ilk ucuş tecrubesini yasayacaktır ve mutlaka gene Paraşütü cokme egilimi gosterecektir
Pilot adayı ayakları tekrar yere degdiginde koşmayı unutur yada --bir şekilde beceremez ise--
EN FAZLA kolllarında veya ayaklarında birkac cizikle bu tehlikeyi atlatacak
vede
tekrar eden ucuşlarda kanat cokme egilimi gösterse dahi artık VUCUDU VE BEYNİ kendini neler beklediginin farkındadır
Bir müddet sonra (belki bir iki defa daha düşüş yaşadıktan ufak tefek cizik ve söküklerden sonra) cöküş anında ne yapacagını Reflex olarak yapacak

--Yüksek ve tehlikeli Takeoff lara HAZIR hale gelecektir--

**BU AYNI ZAMANDA KOSUYA BAŞLADIKTAN SONRA UÇUŞ İPTALİNDE DE GECERLİDİR**
Hafif rampalarda yapılan yanlış iptaller ile
60 metere ve üzeri (hele Anamurda 300 metre üzeri) tehlikeli Takeofflardan kalkışlarda yapılacak ucuş iptalleri arasında derin farklar olur

Bunu dikkate alalım

Son beğenen huzzik