Çift yedek

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Çift yedek

Mesaj #1 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (02.03.2008, 00:56)

Bir ara Serhatla konusmustuk çift yedek olayini. cift yedek ise yarar mı gerksiz mi diye? Aşağıdaki videoda çift yedek atan bir pilot gözüküyor. video biraz uzun, son uçuşunda açıyor yedekleri.

http://www.youtube.com/watch?v=ykpCWM5DUBY&NR=1

Kendi yorumlarım şöyle:

* Videodaki gibi sat manevrası gibi kanat etrafinizda surekli dönüyorsa yedeğin açılma ihtimali sıfıra yakındır.

* İlk yedek takılıyorsa ikinci yedeğin de takılma ihtimali yüksektir.

* Yedek takıldığında zaman kaybetmeden el ile çekip tekrar atmak (sağmak ya da şişirmek) gerekiyor. nitekim pilot ikinci yedeğe de böyle yapmış.

* Çift yedekle uçmak denklanşör takılması, navlaka sıkışması, bağlantı hatası gibi katlama hataları nedeniyle işe yarayabilir.

2002 yılında cekilen videoda da el ile açılan bir yedek görülüyor.:
http://www.youtube.com/watch?v=pzzQVl4cw9I
Saygılar...


Tuncay Tahtakın - Antalya
Niviuk Anatolian Team üyesi
www.niviukturkiye.com
Do you speak Niviuk? Yes, Icepeak-Niviuk.


Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ziya » 1 on yıl 6 yıl önce (02.03.2008, 11:41)

tuncay selam

surekli akro yapiyor,ucusumu deniz kum gunes
ucgenine sigdiriyor olsam,cift yedegi kullanirim

ama bizim gibi pilotlar icin pek kullanilabilir oldugunu
dusunmuyorum.Pek cok dezavantaji yaninda getirecektir.

!! agirlik,dag basina patlayinca yedegi bi yere gomesin gelir
!! kalkista kontrol,
!! ucusta konforun kacabilir

ben bu sene yedegimi kumandali yedekle degistirdim
suzulebilen bu model yedeklerin daha avantajli oldugunu
dusunuyorum.


Niviuk Anatolian Team
Team Pilot
ziya..

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Champion » 1 on yıl 6 yıl önce (02.03.2008, 12:02)

Test pilotlari haricinde bir ihtiyac oldugunu dusunmuyorum. World cuptaki pilotlarin kac tanesi cift yedek kullaniyordur..(bir arastirin bakalim)
Bir sonraki asama nedir.., 3 yedek, 4 yedek...?
Kendimizi ve teknigimizi biraz daha gelistirsek daha iyi olmazmi..?

deyorum.... :)

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen serhat » 1 on yıl 6 yıl önce (02.03.2008, 23:13)

dünya sıralamasında iyi bir yerde olan paul ve gabor tek ve kumandalı yedek kullanıyor. çünkü yedeğin hangi pozisyonda açılıp açılmayacağını nasıl kullanılacağını iyi biliyor.

benim kendi tercihim acro harnesimde biri kumandalu biri delta olamk üzere iki yedek kullanmak.

hem yedek açmada tecrübeli olamdığım için hemde malzememi gereksiz yere ıslatmadan kuma inebilmek için.

dez avantajları tahmin ettiğinizden çok daha ağır oluyor ve popo korumasından mahrum kalıyorsunuz yedekler alt kısmı kapladığı için sadece sırtta sünger bulunuyor sert inince can yakıyor.

xc harnesimde tek yedek bulunuyor 2. ye pek ihtiyac olacağını düşünmüyorum

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen tuncay » 1 on yıl 6 yıl önce (03.03.2008, 03:20)

Zaten xc ucuslari icin boyle bir sey dusunmemistik. Konu sadece hafta sonu ve akrobasi ucuslariyla ilgiliydi. Yazıda belirtmemişim; kusura bakmayın.

kumandalı yedek konusuna değinirsek; bir ara ben de kumandalı yedek almayı düşünmüştüm ama bunun da ayrıca tecrübe ve bilgi gerektirdiğini düşündüm. Kilo aralığımı da o zamanlar denk getiremediğim için almaktan vazgeçmiştim. Açıkcası bilmediğim şeyden korktum.
Kumandalı yedekte kanat ve yedeğin ayrı taraflara uçmak istemesinden sonra oluşacak durumda daha hızlı bir şekilde yere vurma riski var mıdır acaba?(Durumu anlatabildim mi bilemiyorum!) bilgisi ve tecrübesi olanlar aydınlatabilir mi? Tahminler yerine gerçek bilgi ve araştırmalar hakkında konuşursak daha akılcı olur, yoksa bu iş uzar gider sanırsam..

Tuncay Tahtakın - Antalya
Niviuk Anatolian Team üyesi
www.niviukturkiye.com

Kullanıcı avatarı
levo_redkid
Mesajlar: 163
Kayıt: 31.01.2005, 20:36
Ad Soyad: Levent Topcu
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen levo_redkid » 1 on yıl 6 yıl önce (03.03.2008, 14:49)

Ben de kumandali yedek konusunda bilgi eksigimden dolayi hep suphe ile baktim acikcasi.. Bilgili biri bizi aydinlatabilirse cok sevinirim.

Aklima gelen sorular:
- Nasil atilir, neye dikkat etmeli, normal yedekten farki var mi?
- Normal yedek iplere dolasirsa toplayip tekrar atabilyoruz, bu da oylemi acaba?
- Acilma suresi daha mi uzun?
- Tuncay'in dedigi gibi "downplane" durumu olursa ne yapicaz? Ana kanopiyi sokmek mi gerekiyor?
- Katlamasi nasil yapilir, bilen var mi Turkiye'de?

Bi de enteresan seyler okumustum bi yerlerde. Derler ki serbest parasut yedegi mekanizmasini uyarlamislar bizim parasutlere. Basincli gaz ile acilan bir sistem varmis gavurda. Duyan var mi acep?

-lev.