Yönlendirilebilir yedek

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
termiksi
Mesajlar: 16
Kayıt: 22.05.2006, 16:28
Ad Soyad: Gokhan Caglayan
Şehir: İstanbul
:
300+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Yönlendirilebilir yedek

Mesaj #1 gönderen termiksi » 1 on yıl 6 yıl önce (03.03.2008, 19:02)

Kubbe yedekler ile yonlendirilebilir yedekler (rogallo type) arasinda bir karsilastirma arastiranlara faydali olabilir diye arastirirken ogrendiklerimi ozetliyorum.

Yonlendirilebilir yedeklerin "artı" ları
-yonlendirilebilir olmalari :) bu sizi elektrik direkleri, agac, bina kayalik gibi yerlere suruklenmekten koruyabilir. Ayrica malzemenizi korumanizida saglar. Denize inmek yerine oludeniz sahile inersiniz.
-Cokus hizlari kubbeye oranla daha az. (yumusak inis imkanı)
-Kubbe yedeklerden daha cabuk acilmaktadirlar
-Kubbe yedeklere oranla katlama hatalarina daha az hassaslar.

"eksi" leri
-Daha agir ve daha cok yer kaplıyorlar
-Kesinlikle daha pahalilar
-Katlama islemi kubbe tipine oranla daha uzun suruyor.
-Yonlendirilebilir olmalari icin quick pin karabinalarla kullanilmalari oneriliyor.

acilista osilasyon veya yunuslama yapabildiklerine dair duyumlarin oldu ancak kullanicilarin yazdiklarindan gayet temiz ve salinimsiz oldugu yaziyor.

-------
asagida paragliding forumdan buldugum bir karsilastirma tablosunu veriyorum. Ancak piyasada en cok kullanilan iki marka var birizi vonblon digeri ise high adventure.


Manufacturer / Model / Area (m2) / Weight range (kg) / Max sink (m/s) / (2) Forward speed (m/s) / (3) Glide ratio / Weigh (kg) / lines / Certification
Vonblon / Papillon / 40 / Max 140 / 3,1 / 5,56 / 1,79 / 2,7 / 34 / DHV
Vonblon / Papillon XL / 52 / Max 180 / 3,5 / 6,67 / 1,9 / 3,2 / - / DHV
High Adventure / Beamer / 38 / Max 120 / 3,5 (100kg) / - / - / 2,9 / 26 / DHV
Sky Paragliders / Sky Drive / 26 / 70-110 / 5,3 (110kg) / 5,5 / 1,02 / 2,4 / 22 / DHV
Airwave (Concepsafety) / E-Vest / 38 / - / 3,1 / 6,1 / 1,97 / - / - / No info
Firebird / Team 5 Orange ST / - / 80-140 / - / - / - / 2,5 / - / DHV planned?
Mac Para (Anex-Cirus) / ZX4 Delta / 32,2 / Max 120 / - / - / - / 2,5 / - / AFNOR
------

Hurmetler,
Gokhan


Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 6 yıl önce (04.03.2008, 02:14)

yönlü yedekler ilk çıktıkları zaman gerçekten yüksek fiyatlara satılıyorlardı... şimdiki fiyatlarını açıkçası merak ediyorum...

Kullanıcı avatarı
termiksi
Mesajlar: 16
Kayıt: 22.05.2006, 16:28
Ad Soyad: Gokhan Caglayan
Şehir: İstanbul
:
300+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen termiksi » 1 on yıl 6 yıl önce (04.03.2008, 10:42)

500-750 € civarlarında degisiyor sanirim. Turkiyede high adventure'u Ugur, Von blon'uda mehmet dursun getiriyor. diger markalari bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ganos » 1 on yıl 6 yıl önce (04.03.2008, 11:33)

(+),(-) lere bakınca (+) larını bastıracak bir (-) göremiyorum. Mesela Uçmakdere'de uçarken, yedek atmak ihtiyacı hasıl olursa, yedekli inişlerin yarıya yakınında yedeksiz düşmüş gibi yaralanma şansınız oldukça yüksek. Burada kumandasız yedek demek; gayet dik ve çıplak yamaçlara inebilmeniz ve inişten sonra o yamaçtan aşağıya yuvarlanmanız demek. Paraşütünüz çalı-çırpıya dolanırsa kurtulabilirsiniz. Denize inmek bunun yanında gül suyu... Ola ki ağaçlık bir yamaca indiniz ve yuvarlanmadınız. Oradan da malzemeyi kurtarmak, kumandalı yedekten pahalıya patlayabilir. Yedek atmak zorunda da kalsam, iniş yerine ulaşmak ne güzel şey. Oyumu kumandalı yedekten yana kullanıyorum.

Kullanıcı avatarı
termiksi
Mesajlar: 16
Kayıt: 22.05.2006, 16:28
Ad Soyad: Gokhan Caglayan
Şehir: İstanbul
:
300+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen termiksi » 1 on yıl 6 yıl önce (04.03.2008, 12:41)

Dogru dusunmussunuz Faik bey. Ozellikle bazi ucmakdere gibi bazi cografyalar da saglik yerindeyse malzemeyi birakmanizi gerektirebilir. Bir arkadasim Kas'ta benzer bir yere patlamisti ve asagidan yardima gitmeleri 6-7 saat surmustu sanirim. Avrupada ormanlarin ve yuksek agaclarin bol bulundugu kesimlerde bu kurtarma islerini para karsiliginda 300-400 euro gibi fiyatlarla yapildigini duymustum. Bu tur yerlerde yasayan pilotlar olayin ekonomik tarafini daha fazla dusunurek bu tur yedekler alabiliyorlar.

Kullanıcı avatarı
termiksi
Mesajlar: 16
Kayıt: 22.05.2006, 16:28
Ad Soyad: Gokhan Caglayan
Şehir: İstanbul
:
300+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen termiksi » 1 on yıl 6 yıl önce (04.03.2008, 12:45)

Ancak diger taraftan beterin beteri var mi diye dusunursek. Twist olarak yada bir diger bir sekilde yedeki kumanda edemediginiz takdirde siddetli ruzgar varsa kubbe yedekten daha hizli bir halde bir yerlere surukleneceksiniz demektir.

Sanssiz bir bedevi olarak bu ihtimalide aklimdan cikartamiyorum :)