yelken nasıl yapılır

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

yelken nasıl yapılır

Mesaj #1 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (01.11.2005, 13:50)

arkadaslar merhaba
yelken tam anlamıyle teorık olarak nasıl yapılır burdan yazabılecek varmı puf noktaları nelerdır bununla ılgılı lınk yada kaynak bu konuda tecrubelı pılotlardan yardımlarınızı beklıyorum.... :idea:


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (03.11.2005, 11:16)

selam,

hocam,çoook uzun cevabı olan bi soru. sana gönderebileceğim linkler ve yazabileceğim şeyler var ancak şu anda istanbul dışındayım. eve döner dönmez adam akıllı şeyler gönderirim.

ÖNEMLİ: Bu konu başlığı devamında yazılacaklar hiçbir şekilde ders verici ve öğretici nitelikte değildir. yamaç uçuşu - dinamik kaldırıcıda uçmak - soaring diye tabir edilebilecek tarzda uçuş için bilgili bir eğitmenden / okuldan teorik dersle beraber pratik de alınmalı. soaring uçuşları bazı bölgelerde çok güvenli görünmesine rağmen sert rüzgarda uçulacağı için istenmeyen olaylar çok hızlı gelişebilmektedir!!!

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 13:20)

selam,

ya tangoabi kusura bakma, ben sana hala doküman - bilgi gönderecem. bi türlü olmadı. aklımda merak etme. düzgün bişeyler bulursam buraya da çevirisini vs. koyacağım. aklımdaki düşünce biraz büyük de, onun için eriniyorum ve başlayamıyorum.

sevgiler.

Son beğenen bulobey

Kullanıcı avatarı
tangoabi
Mesajlar: 418
Kayıt: 30.07.2005, 01:58
Ad Soyad: Tamer Celik
Şehir: Denizli
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen tangoabi » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 13:23)

selam
ıyı olur dıger arkadaslar ıcınde ben de bu arada meterolojı ıle ılgılı guzel bılgıler hazırlıyorum buraya koyacagım hem arkadaslar bılgılerını tazelemıs olurlar yalnız nerden baslayacagımı bılemıyorum bıraaz daha zamana ıhtıyacım var... tesekkureler ...

soarıng ıcın guzel bır kaynak olacak onursan ımzalı :))) saygılar

Son beğenen bulobey

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

yeryüzü şekilleri ve yelken uçuşu

Mesaj #5 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 16:03)

yeryüzü şekillerine bağlı meteorolojik durumları öncelikle cok iyi bilmemiz ve tepelerde analiz yapabilmemiz gerekir
bilal
Dosya ekleri
YELKEN UÇUŞU TEMEL DERS.pdf
BİLGİ MAHİYETİNDEDİR
(778.52 KiB) 4280 kere indirildi
En son Bilalk tarafından 29.10.2006, 11:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
aktugrul
Mesajlar: 30
Kayıt: 18.11.2005, 14:37
Ad Soyad: Kazim Karabulut
Şehir: MustafaKemalPaşa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen aktugrul » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 17:50)

Soaring cok zevkli fakat bir o kadar da dikkat, egitim ve tecrube isteyen bir ucus sekli. Eger hata ederseniz asagida ekledigim yazimda ifade ettigim benim durumuma kolayca dusebilirsiniz. Ben olayi hafif bir siyrikla atlatmistim. Ama her zaman bu kadar sansli olunur mu bilmem. :)
http://www.yamacparasutu.net/makale/det ... 1&iType=21


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YAMAÇLARDA VE iRTİFAYA GÖRE RÜZGAR HIZI!!!

Mesaj #7 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 19:36)

Yelken uçuşuna başlamadan önce arazinin incelenmesi gerekir. Yamaçlarda Rüzgar sıkışmalarından dolayı zor anlar yaşanabiliyor :!: bu durumlarda ise tecrübe ve kontrollü hız sistemi kullanımı gerekebilir. Bu durumlara düşmemek için ise mutlaka tecrübeli pilotlar kontrolünde uçmak gerekir.
Deneme yanılma söz konusu olmaz yelken uçuşunda

Mutlaka anlatım ve uygulamalı ders alınması gerekir

selamlar
bilal

Alttaki ekte iRTİFAYA GÖRE RÜZGAR HIZI bakabilirsiniz
Dosya ekleri
iRTİFAYA GÖRE RÜZGAR HIZI.pdf
YANLIZCA BİLGİ MAHİYETİNDEDİR!!!
(270.54 KiB) 3239 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YELKEN UÇUŞU NASIL YAPILIR?

Mesaj #8 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (21.12.2005, 23:08)

YELKEN UÇUŞU NASIL YAPILIR :idea:
AŞAGIDA EKLEDİGİM DERS NOTUMDA MEVCUT ARKADAŞLAR
:arrow:
NOT:DERS NOTLARI BANA AİTDİR ARKADAŞLAR :!:

SELAMLAR
BİLAL
Dosya ekleri
YELKEN UÇUŞU4.pdf
YANLIZCA BİLGİ MAHİYETİNDEDİR
(282.94 KiB) 3338 kere indirildi

MR.ANDERSON
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen MR.ANDERSON » 1 on yıl 8 yıl önce (22.12.2005, 01:17)

Bilal Hocam ders notların gayet güzel de yine de bu işi havada da göstermelisiniz ihtiyaç duyan arkadaşlara. Hatta gerekirse yelken bandı kullanan bir pilot video linki de eklenebilir.

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Yamaç Paraşütü Yelken Uçuşu videosu

Mesaj #10 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (21.01.2006, 19:18)

Selamlar

Dosya büyüklügünden veya türünden midir foruma eklemeye başaramadık Bilal in gönderdiği video yu.
Siteye direk yüklüyorum.

Adres : http://www.ypforum.com/files/video/yelken.wmv
(Kaydetmek için linke sağ tıklayıp " Save target as / Hedefi Farklı kaydet " e basınız )

Yer olarak Ormanlı ya benziyo gibiydi .

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kıbrıs

Mesaj #11 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (21.01.2006, 19:30)

Bu konuyu yelken nasil yapilir konusuna eklemeye calistim ama gerceklestiremedim. Ali yetişti imdadima ve ekledi saol ali :D . Yer Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Karpaz. Çok güzel tepeler mevcut bölgede yakında Kıbrısla ilgili görüntüler eklemeye devam edecegim. Yelken uçuşundan sonra Fransadaki meşhur kumtepesi gibi bir kumtepesinde yaptıgım fan uçuşu (kumda oynamak için uzaklara gitmeye gerek yok) :D , yamaça iniş ve ters kalkış videolarınıda ekleyecegim
selamlar
bilal


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yelken Uçuşu Dikkat!!!

Mesaj #12 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (22.01.2006, 22:08)

Arkadaşlar yelken uçuşuyla ilgili sorusu olan arkadaşımız varmı?

Not: Ekde olan video görüntüsündeki gibi!! yelken uçuşu eğitimi almamış arkadaşlarımız lütfen kendi kendilerine uygulama yapmasınlar. Mutlaka tecrübeli bir pilot kontrolünde yelken uçuşu calışması yapılması gerekir!!!!
selamlar
bilal

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (22.01.2006, 22:50)

Ben şöyle birşey sormak istiyorum herkese faydalı olacağına inanıyorum.

Videoda da izlediğimiz gibi arkadaş bant tan çıkınca çökmeye başladı.
Bantı kaçırmamak için ,yamaçtan uzaklaşmamak için dönüşler nasıl olmalı.
İster istemez dönüş yaparken banttan çıkıyoruz ve bantı kaçırmamak için yamaca yaklaşmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken yamaca nasıl yaklaşmalıyız.
Yamaca çok dönersek rüzgarın şiddeti ile kanadımızın diğer tarafında kapanmalar olabilir mi.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (23.01.2006, 00:05)

Yelken uçuşu yapan bayan arkadaşımızın toplam uçuşu 18 di Tekamül eğitimi alıyordu. Yelken uçuşuna çıkmadan önce rüzgar hızı ve buna bağlı olarak sırt hattını çok iyi tahmin etmek gerek aynı zamanda bu konuyla ilgili formda (yelken nasıl yapılır) konusu içindeki yeryüzü şekillerine bağlı meteorolojinin de iyi değerlendirilmesi gerekir. Zira yamaça vuran rüzgarın yükselmesiyle taşıyıcı bant oluşuyor!! Yamaçın bazı yerleri dik bazı yerleri’de yayvan olabilir!! bizlerin irtifa alması için dik olan bölgeyi, havayı çok iyi değerlendirmesi gerekir.

Sert rüzgarlı havalarda; Yamaça yaklaşırken özellikle limite yakın rüzgarlı havalarda sel ağızları rüzgarın içine doğru hafif 15-20 derece açıyla yan yan (yengeç yürüyüşü gibi) yaklaşma yapılmalı. Her zaman tepenin önünde pozisyon alınarak rüzgar arttığında öne doğru çıkılmalı!! Rüzgar arttığında tepenin tam tepe noktasındaysak sıkışan hava çok daha şiddetli olacağından öne doğru değilde geri geri uçmamız kaçınılmaz olabilir. Böyle bir durumda bizi türbülans ve uygun olmayan iniş alanları nedeniyle zora sokar.

Sakin havalarda yelken uçuşlarında ise tepeye paralel uçularak kapalı sekiz 8 çizerek veya esler çizerek, maksimum süratde uçularak taşıyıcı bandı kullanmaya çalışmalıyız. Yamaçlarda dik olan bölgeye girdiğimizde az fren ve vücut kumandası ile dönüşe girdiğimiz takdirde kaldırıcı bandı daha çok verimli kullanabiliriz. Bu çalışma sürekli yapılarak pratik kazanılması gerekir.

yelken uçuşlarında rüzgarı iyi takip etmeli ve her an emercensi bir durumda açığa doğru kaçacak şekilde! Hazırda beklenmeli ve Yamaça hiçbir zaman dönülmemeli!!

Termikli ve türbülanslı havalarda yamaçlarda yelken uçuşu esnasında kapanmalar yaşayabiliriz. Vücut kumandasını verirken bilinçli ve kontrollü olmamız gerekir; zira vücut kumandası verdiğimiz tarafta kapanma olursa birde biz vücut kumandası vermişiz kanadımız kapanması sonucunda daha sert, hızlı tepki verir!!! Kapanma esnasında vücudumuzu yatırarak verdiğimiz kumandadan dolayı toparlanıp düzelmemiz biraz zaman alacağından kapanmaya karşı vereceğimiz kumandada gecikecektir bunun göz önünde bulundurulması gerekir.

Şiddetli rüzgarlarda yamaça döndüğümüzde kanatta kapanmalar meydana gelmez!!!. Fakat; karşı rüzgarla 10-15 km süratle giderken yamaça döndüğümüzde arka rüzgarı aldığımızda 10-15 km olan süratimiz 50-60 km hıza 1-2 saniye içinde çıkacağından daha ne olduğunu anlamadan yamaça vurabiliriz!! yelken uçuşunda tepenin yeterli irtifada üstünde değilsek kesinlikle YAMAÇA dönüş yapılmaz.

Devam edecek!
selamlar
bilal
En son Bilalk tarafından 29.10.2006, 11:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (23.01.2006, 15:42)

2005 yılında kuzey Kıbrıs Türk Hava Kurumunda Yamaçparaşütü Okulu sorumlusu ve Yöneticisi olarak Mayıs -Ağustos ayları arasında personel olarak görev aldım (K.K.T.H.K nın yeniden yapılandırılmasında).
Kuzey Kıbrıs THK kapatılınca görevimiz malum sona erdi ve tekrar Türkiyeye dönüş oldu.
Öğrenci Kuzey Kıbrıs T.H.K na başvuru yapan bir öğrencimdi. Kıbrısta 1 dönem Başlanğıç kursu ve başarılı olan öğrencler arasından secerek 10 kişilik bir Tekamül kursu düzenledim. Tekamül kursunun 1 aşamasında 20-30 uçuş arasında malesef öğrenciler kaldılar.Umarım yakın bir tarihde devam ederler kurslarına.
ypforum üzerinden yapmış oldugum cagrıya şuana kadar herhangi bir talep Sözkonusu olmadı. Arkadaşlarımızın hepsinin gerekli eğitimleri aldıklarına veya yeterince tecrübeli olduklarına kanaat getirdim bende :)
selamlar
bilal

Kullanıcı avatarı
ibramçavuş
Mesajlar: 172
Kayıt: 17.01.2006, 17:37
Ad Soyad: İbrahim Dinçer
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ibramçavuş » 1 on yıl 8 yıl önce (23.01.2006, 20:23)

Bilal hocam ellerinize sağlık ,video ve üstteki sunumunuz çok güzel bilgilerinizin devamı dileğiyle BAŞARILAR.


kerem
Mesajlar: 21
Kayıt: 25.01.2006, 10:28
Ad Soyad: Kerem Aydın
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen kerem » 1 on yıl 8 yıl önce (25.01.2006, 10:38)

BİLAL HOCAM MERHABA VE VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ....

ben aklıma takılan bir soruyu size sormak istiyorum....iyi ve zevkli bir yelken uçuşu yapmak için sizce kanat dhv1 mi yoksa dhv1-2 mi olmalı?

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yelken Uçuşu İçin Kanat Secimi!!!

Mesaj #18 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (25.01.2006, 14:34)

İyi ve zevkli bir yelken uçuşu için öncelikle yeterli tecrübenin olmasıyla beraber eğitim durumuna göre hızlı bir kanat olması gerekir.
Hızlı bir kanat derken kanadın performansı çok önemli hız arttıkça yelken şansımızda artıyor şöyle ki; sakin olan havalarda kanadın hızını kullanarak dalışlar yaparak kanadımızın dalış sonrasında kabarmasıyla irtifamızı muhafaza edebilir.
Örnegin; Benim uçtugum hızlı kanatdan daha yavaş olan kanatlar inişe giderken ben sırt hattında biraz daha tutunabilir yelkene devam edebilirim!!!!
Yakında Kıbrıs da DHV 1 kanatla benim yapmış olduğum yelken uçuşunun videosunu ekleyeceğim :idea: .
DHV1 kanada göre DHV 1-2 kanat ile yelken uçuşu tabiki daha rahat ve zevkli olur. Bütün kanatlarla yelken uçuşu yapabilme şansımız var. Hızlı bir kanatla 15 km esen bir rüzgarda rahatbir yelken uçuşu yapıyorsak DHV 1 ve 1-2 kanatla rahat bir yelken uçuşu yapabilmek icin 20-25 km rüzgara ihtiyacım olacaktır.
Zevkli bir yelken uçuşu yapmak istiyorsak süratli bir kanada ihtiyacımız var süratten kastımız burda en önemli konu kanadımızın süzülüş oranlarıdır yani DHV 1 kanat değerleri 1,2 çökerken 8,0 süzülüş yapıyorsa zor bir yelken uçuşu DHV 1-2 bir kanatla 1,1 kanadımız çökerken 8,5 metre ileriye doğru gidiyorsa rahat bir yelken uçuşu yapabilme şansımız vardır.
selamlar
bilal

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (26.01.2006, 10:42)

Bilal in gönderdiği 2. video yu ekliyorum

http://www.ypforum.com/files/video/Dhv1 ... a_inis.wmv

Bu video da kapalı 8 gayet iyi anlaşılıyor. Ayrıca " yengeçleme" yamaca yaklaşma ( diğer adıyla " kurs tutmak " ) da daha iyi izlenmekte.

Kullanıcı avatarı
ibramçavuş
Mesajlar: 172
Kayıt: 17.01.2006, 17:37
Ad Soyad: İbrahim Dinçer
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen ibramçavuş » 1 on yıl 8 yıl önce (26.01.2006, 11:46)

hocam yine ellerine sağlık tepe iniş falan süper.bi organizasyon düzenlensede şu kıbrıs ı da siftahlasak .Organizatör arkadaşlar bi kıbrıs şenliği iyi olmazmı.Hem yerli yabancı basının da ilgisi olur yavru vatanı bi şenlendirelim. KKTC ye katkımız olsun. SAYGILAR