yelken nasıl yapılır

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (26.01.2006, 18:58)

Teşekkürler Ali :)

Karpazda yapmış oldugum bu uçuş DHV 1 U-TURN (BODYGUARD-S-) DHV 1 kanatlarlada yelken uçuşu yapılabilir yeterki kanat uçsun :idea:

DHV 2 ve üstü kanatlarla daha rahat yelken yapabilme şansımız var :D

Video'da anlaşıldıgı gibi Frenleri elime dolamamın nedeni Eğitim kanatlarında biraz frenler uzun tutulur; öğrenci bilincsiz ferenlere gereginden çok basabilecegi düşünülerek istem dışı sipin stol ve bazı emercensiler yaşanmasın diye :!: :!:

Ben kanadı daha iyi hissedebilmek için 1-1,5 tur ellerime doladım sakın haaa her uçan arkadaşımız ferenleri ellerine dolamasın :!:

bilal


kerem
Mesajlar: 21
Kayıt: 25.01.2006, 10:28
Ad Soyad: Kerem Aydın
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen kerem » 1 on yıl 8 yıl önce (04.02.2006, 23:00)

bilal hocam tekrar merhaba....
ben yelken konusunda ORMANLI nın gözde yerlerden birisi olduğunu görüyorum...bu bölge ile ilgili tecrübe ve bizimle paylaşmak istediğiniz önemli hususlar var mı? bölge,rüzgar.... yani dikkat edilmesi gereken noktalar filan...

şimdiden teşekkür ederim... :)

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (05.02.2006, 00:06)

İsatanbul Ormanlı bölgesine hiç gitmedim, daha dogrusu istanbulda motorlu yamaçparaşütü haricinde hiç uçmadım. Hakan akcalar bildigim kadarıyla havanın müsait oldugu günler gidiyor ormanlıya. Hakan bu mesajımızı okurda düşüncelerini yazar inşallah foruma.
Yakında kumtepesinde tabiri caiz ise şoparmanın videosunu ekleyecegim foruma. Ali arkadaşımıza baş vurabilirim bu konuda yine :D

selamlar

bilal

kerem
Mesajlar: 21
Kayıt: 25.01.2006, 10:28
Ad Soyad: Kerem Aydın
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen kerem » 1 on yıl 8 yıl önce (05.02.2006, 10:54)

BİLAL HOCAM teşekkür ederim yinede...ben ormanlı adı altında bir başlık açtım....orada yelken yapan arkadaşların ormanlı yı bize anlatacağını umut ediyorum.... ;)

çalışmalarınızda başarılar dileriz......

Kullanıcı avatarı
sezgin
Mesajlar: 45
Kayıt: 25.01.2006, 19:35
Ad Soyad: Sezgin Yuksel
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen sezgin » 1 on yıl 8 yıl önce (05.02.2006, 22:10)

selamlar
ormanlının cok uzun bır sahıl ve cok uzun bır ucus bandı oldugunu bılıyorum dogrusunu soylersem bende merak edıyorum orasını.... sezgin

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

KIBRIS KUM TEPESİ

Mesaj #26 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (07.03.2006, 19:49)

selam arkadaşlar;
forum yöneticisi Ali arkadaşımız kıbrıs kum tepesinde yaptıgımız uçuşun videosunu foruma yükledi. Tepe çok güzel aynı zamanda tam karşıdan rüzgarı alıyor. Bu tarz emniyetli tepelerde rahat dilediginiz tarzda paraşütünüzle oynayabilir ve frenlerimizi daha etkili birşekilde kullanabilirsiniz. Bu yercalışması ve uçuş yaptıgımız tepeye gelmeden önce kum sırt hattı var fakat tepenin düzenlenmesi ve temizlenmesi gerekiyor videonun linki aşagıda :D
www.ypforum.com/files/video/karpaz.wmv

Not: video yu sağ tıklayıp hedefi farklı kaydet diyerek kaydetip sonrasında istediginiz programda açabilirsiniz
iyi seyirler

bilal kaya


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

yamaça iniş!!!!

Mesaj #27 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (17.03.2006, 16:38)

Bazen kalktıgımız yamaca inmemiz gerekebilir; bunun için ise bol bol her fırsatda uygun olan yamaçlarda pratik yapmak gerekli. Bu video'da seyredecegimiz sert rüzgarda kurs tutarak (yan yan) ucarak yamaça yaklaşma ve yamaça indikyen sonra kubbenin kontrolü :!:

kazasız uçuşlar...

bilal
Dosya ekleri
Yamaça iniş.wmv
sert rüzgarda yamaça iniş
Kanat SOL DYNAMIC AR
(1.58 MiB) 878 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen ORKO » 1 on yıl 8 yıl önce (19.03.2006, 00:25)

bencede harika, adam kimse çok güzel indi, bilal bey sizmisiniz, hımm bayıldım inişe,
RÜYANIZA GİREN İYİ UÇUŞLAR

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Bilalk » 1 on yıl 7 yıl önce (05.04.2006, 15:24)

merhaba Orko benim yamaça inen, bütün uçuşlarımız bol bol bilincli calışma ile mükemmele dönüşebilir

selamlar

bilal

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen ORKO » 1 on yıl 7 yıl önce (13.04.2006, 20:25)

merabalar, bi fotoğraf çıktı karşıma sanırım yelken uçuşla ilgili, eğer değilse silecem hemen mesajı
Dosya ekleri
02.jpg

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (15.04.2006, 17:36)

direk olayın göbeği abicim sakın silme :)


Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (06.07.2006, 18:02)

http://www.onerkardesler.com.tr/files/y ... yelken.wmv

Bir tane de benden video arkadaşlar. Yelkenkanatla yelken yapıyorum. Geniş geniş yayıla yayıla :)

Videodaki yer şu bizim meşhuuuur! Miğre dağınını yakınındaki Keltepe.

Haddim olmayarak bir kaç şey ekliyeyim:

Yelkenkanatta dönüşlerden önce çok azcık hız kazanıp dönüşte de trapezi azcık açarsanız çöküşü biraz azaltıp daha etkin bi dönüş sağlayabiliyorsunuz. Bir de ben mümkünse kaldırıcının çoğaldığı anda dönüş yapmayı tercih ediyorum. Aksi halde hem kaldırıcının zayıf olduğu bir yerde irtifa kaybederken bir de dönüşe girerseniz ikisi birleşip pahalıya mal olabiliyor.

Bir de VG sistemi olan kanatlarda performansı artırmak için 1/2 civarında VG olması iyi bir etki yaratıyor. Kanadın kumandaya tepki süresi biraz artıyor ama sürtünme azaldığı için çöküş oranı da azalıyor. Mesela VG off iken 350 metrede sabit durabiliyorsanız VG 1/2 iken 370 metrede sabit durabiliyorsunu. Kaldırıcı bantın yükselme hızı ile kanadın çöküş hızının eşitlendiği yerde sabit durabiliyorsunuz.

Bu arada VG oranı arttıkça kanadı roll ekseninde döndürmek zorlaşıyor yamaca yakın fazla VG uygulamamak lazım.

Kullanıcı avatarı
delidoğu
Mesajlar: 14
Kayıt: 09.12.2007, 01:42
Ad Soyad: H. Oktay Özyiğit
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen delidoğu » 1 on yıl 5 yıl önce (20.05.2008, 01:02)

selamlar
60 ile 70 sorti olmasına rağmen ilk yelken uçuşumu bugun C tepesinden gerçekleştirdim.Size demeliyimki uçmanın gerçek keyfi budur...
türkay biliyor'a sonsuz teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
YAKUP
Mesajlar: 5
Kayıt: 26.04.2006, 00:45
Ad Soyad: Yakup Çavuşgil
Şehir: Lefkoşa / KKTC
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen YAKUP » 1 on yıl 5 yıl önce (14.08.2008, 22:39)

Bilal hocam kıbrıstaki yelken uçuşu çok iyi fakat her zaman senin gibi iyi bir öğretmen bulmak zor .

Yakup Çavuşgil senin eskişehirdeki ikinci kıbrıslı gurubundaki öğrencin...

Kullanıcı avatarı
yppilot35
Mesajlar: 263
Kayıt: 18.08.2007, 18:48
Ad Soyad: Murat Binici
Şehir: İzmir/ Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen yppilot35 » 1 on yıl 2 yıl önce (04.04.2011, 20:45)

benden de ufak bir yelken uçuş videosu

http://www.youtube.com/watch?v=v9SAX-ZeDcs

Kullanıcı avatarı
ismetmelik
Mesajlar: 22
Kayıt: 23.05.2010, 21:54
Ad Soyad: İsmet Melik Turhan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen ismetmelik » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 00:38)



Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 2 yıl önce (16.02.2012, 20:37)

İsmet Bey, Size bundan sonra "Rüzgarla Dans Eden Adam" diyebilir miyiz? Bir de Yelken Uçuşunda İniş alanına gelirken "bir elimizi frenden bırakıp çimlere sürtmemiz" şart mı? Ben yapamıyorum da, o bakımdan :(

Kullanıcı avatarı
ismetmelik
Mesajlar: 22
Kayıt: 23.05.2010, 21:54
Ad Soyad: İsmet Melik Turhan
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen ismetmelik » 1 on yıl 2 yıl önce (16.02.2012, 21:40)

zamanla olur selahattin bey, sizde touch landing yaparsınız. tabi çıktığınız irtifadan inerseniz!!! :)

Kullanıcı avatarı
gunher
Mesajlar: 31
Kayıt: 25.01.2005, 04:02
Ad Soyad: Hasan Gunher
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen gunher » 1 on yıl 2 yıl önce (17.02.2012, 12:30)


Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 1 yıl önce (15.05.2012, 12:45)

Yelken Uçuşu konusunda bir kitap veya kitapta bir bölüm olan bir kaynak var mı? Veya detaylı yazılmış bir makale var mı?