yelken nasıl yapılır
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Teşekkürler Ali
Karpazda yapmış oldugum bu uçuş DHV 1 U-TURN (BODYGUARD-S-) DHV 1 kanatlarlada yelken uçuşu yapılabilir yeterki kanat uçsun
DHV 2 ve üstü kanatlarla daha rahat yelken yapabilme şansımız var
Video'da anlaşıldıgı gibi Frenleri elime dolamamın nedeni Eğitim kanatlarında biraz frenler uzun tutulur; öğrenci bilincsiz ferenlere gereginden çok basabilecegi düşünülerek istem dışı sipin stol ve bazı emercensiler yaşanmasın diye
Ben kanadı daha iyi hissedebilmek için 1-1,5 tur ellerime doladım sakın haaa her uçan arkadaşımız ferenleri ellerine dolamasın
bilal
Karpazda yapmış oldugum bu uçuş DHV 1 U-TURN (BODYGUARD-S-) DHV 1 kanatlarlada yelken uçuşu yapılabilir yeterki kanat uçsun
DHV 2 ve üstü kanatlarla daha rahat yelken yapabilme şansımız var
Video'da anlaşıldıgı gibi Frenleri elime dolamamın nedeni Eğitim kanatlarında biraz frenler uzun tutulur; öğrenci bilincsiz ferenlere gereginden çok basabilecegi düşünülerek istem dışı sipin stol ve bazı emercensiler yaşanmasın diye
Ben kanadı daha iyi hissedebilmek için 1-1,5 tur ellerime doladım sakın haaa her uçan arkadaşımız ferenleri ellerine dolamasın
bilal
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İsatanbul Ormanlı bölgesine hiç gitmedim, daha dogrusu istanbulda motorlu yamaçparaşütü haricinde hiç uçmadım. Hakan akcalar bildigim kadarıyla havanın müsait oldugu günler gidiyor ormanlıya. Hakan bu mesajımızı okurda düşüncelerini yazar inşallah foruma.
Yakında kumtepesinde tabiri caiz ise şoparmanın videosunu ekleyecegim foruma. Ali arkadaşımıza baş vurabilirim bu konuda yine
selamlar
bilal
Yakında kumtepesinde tabiri caiz ise şoparmanın videosunu ekleyecegim foruma. Ali arkadaşımıza baş vurabilirim bu konuda yine
selamlar
bilal
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
KIBRIS KUM TEPESİ
selam arkadaşlar;
forum yöneticisi Ali arkadaşımız kıbrıs kum tepesinde yaptıgımız uçuşun videosunu foruma yükledi. Tepe çok güzel aynı zamanda tam karşıdan rüzgarı alıyor. Bu tarz emniyetli tepelerde rahat dilediginiz tarzda paraşütünüzle oynayabilir ve frenlerimizi daha etkili birşekilde kullanabilirsiniz. Bu yercalışması ve uçuş yaptıgımız tepeye gelmeden önce kum sırt hattı var fakat tepenin düzenlenmesi ve temizlenmesi gerekiyor videonun linki aşagıda
www.ypforum.com/files/video/karpaz.wmv
Not: video yu sağ tıklayıp hedefi farklı kaydet diyerek kaydetip sonrasında istediginiz programda açabilirsiniz
iyi seyirler
bilal kaya
forum yöneticisi Ali arkadaşımız kıbrıs kum tepesinde yaptıgımız uçuşun videosunu foruma yükledi. Tepe çok güzel aynı zamanda tam karşıdan rüzgarı alıyor. Bu tarz emniyetli tepelerde rahat dilediginiz tarzda paraşütünüzle oynayabilir ve frenlerimizi daha etkili birşekilde kullanabilirsiniz. Bu yercalışması ve uçuş yaptıgımız tepeye gelmeden önce kum sırt hattı var fakat tepenin düzenlenmesi ve temizlenmesi gerekiyor videonun linki aşagıda
www.ypforum.com/files/video/karpaz.wmv
Not: video yu sağ tıklayıp hedefi farklı kaydet diyerek kaydetip sonrasında istediginiz programda açabilirsiniz
iyi seyirler
bilal kaya
- Bilalk
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 21.11.2005, 22:01
- Ad Soyad: Bilal Kaya
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yamaça iniş!!!!
Bazen kalktıgımız yamaca inmemiz gerekebilir; bunun için ise bol bol her fırsatda uygun olan yamaçlarda pratik yapmak gerekli. Bu video'da seyredecegimiz sert rüzgarda kurs tutarak (yan yan) ucarak yamaça yaklaşma ve yamaça indikyen sonra kubbenin kontrolü
kazasız uçuşlar...
bilal
kazasız uçuşlar...
bilal
- Dosya ekleri
-
- Yamaça iniş.wmv
- sert rüzgarda yamaça iniş
Kanat SOL DYNAMIC AR - (1.58 MiB) 878 kere indirildi
- mahomedia
- Mesajlar: 173
- Kayıt: 31.08.2004, 23:57
- Ad Soyad: M. Emin Öner
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.onerkardesler.com.tr/files/y ... yelken.wmv
Bir tane de benden video arkadaşlar. Yelkenkanatla yelken yapıyorum. Geniş geniş yayıla yayıla
Videodaki yer şu bizim meşhuuuur! Miğre dağınını yakınındaki Keltepe.
Haddim olmayarak bir kaç şey ekliyeyim:
Yelkenkanatta dönüşlerden önce çok azcık hız kazanıp dönüşte de trapezi azcık açarsanız çöküşü biraz azaltıp daha etkin bi dönüş sağlayabiliyorsunuz. Bir de ben mümkünse kaldırıcının çoğaldığı anda dönüş yapmayı tercih ediyorum. Aksi halde hem kaldırıcının zayıf olduğu bir yerde irtifa kaybederken bir de dönüşe girerseniz ikisi birleşip pahalıya mal olabiliyor.
Bir de VG sistemi olan kanatlarda performansı artırmak için 1/2 civarında VG olması iyi bir etki yaratıyor. Kanadın kumandaya tepki süresi biraz artıyor ama sürtünme azaldığı için çöküş oranı da azalıyor. Mesela VG off iken 350 metrede sabit durabiliyorsanız VG 1/2 iken 370 metrede sabit durabiliyorsunu. Kaldırıcı bantın yükselme hızı ile kanadın çöküş hızının eşitlendiği yerde sabit durabiliyorsunuz.
Bu arada VG oranı arttıkça kanadı roll ekseninde döndürmek zorlaşıyor yamaca yakın fazla VG uygulamamak lazım.
Bir tane de benden video arkadaşlar. Yelkenkanatla yelken yapıyorum. Geniş geniş yayıla yayıla
Videodaki yer şu bizim meşhuuuur! Miğre dağınını yakınındaki Keltepe.
Haddim olmayarak bir kaç şey ekliyeyim:
Yelkenkanatta dönüşlerden önce çok azcık hız kazanıp dönüşte de trapezi azcık açarsanız çöküşü biraz azaltıp daha etkin bi dönüş sağlayabiliyorsunuz. Bir de ben mümkünse kaldırıcının çoğaldığı anda dönüş yapmayı tercih ediyorum. Aksi halde hem kaldırıcının zayıf olduğu bir yerde irtifa kaybederken bir de dönüşe girerseniz ikisi birleşip pahalıya mal olabiliyor.
Bir de VG sistemi olan kanatlarda performansı artırmak için 1/2 civarında VG olması iyi bir etki yaratıyor. Kanadın kumandaya tepki süresi biraz artıyor ama sürtünme azaldığı için çöküş oranı da azalıyor. Mesela VG off iken 350 metrede sabit durabiliyorsanız VG 1/2 iken 370 metrede sabit durabiliyorsunu. Kaldırıcı bantın yükselme hızı ile kanadın çöküş hızının eşitlendiği yerde sabit durabiliyorsunuz.
Bu arada VG oranı arttıkça kanadı roll ekseninde döndürmek zorlaşıyor yamaca yakın fazla VG uygulamamak lazım.
- ismetmelik
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 23.05.2010, 21:54
- Ad Soyad: İsmet Melik Turhan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- ismetmelik
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 23.05.2010, 21:54
- Ad Soyad: İsmet Melik Turhan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü: