harika bir yazı

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #1 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 4 yıl önce (03.02.2010, 13:50)

Okumak için düzenlemek durumunda kaldım. Düzenledikten sonra da sizinle paylaşmak istedim.

Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.




Acele davranmak, sabırsız davranmak sizi hedeflerinize ulaştırmaz aksine
uzaklaştırır.
Uçuşa yönelik bu ve bunun benzeri tecrübeleri yaşayarak öğrenmiş kişiler
olarak eğitmenlik kimliğimizde en büyük idealimiz bu tecrübeleri
öğrencilere aktarabilmektir.

Aceleci olan pilotlar bir an önce istedikleri arzuladıkları anlara kavuşmak
isterler, çünkü burunlarının ucundadır o , aha işte adam yapıyor , aha işte
tepe paraşütüm de var ve risk alır. Bakar bi şey olmaz , tamam o zaman demek
biraz riskin bi mahsuru yokmuş der. Bir daha alır , sonra iyice inanır bir
şey olmayacağına . Etrafında bu konuda kendisine uyarılar yapan kişiler
sadece dış ses haline gelir. O bildiğini yapmaya devam eder. Eee sonra kaza
% 95 gelir. Ve o istediği noktaya ulaşması ne yazık ki artık çok kolay
değildir. şimdi bir de kazadan sonraki psikolojik travma ile uğraşacaktır.
Halbuki biraz daha sabırlı davransa zaten o noktadaydı. Biraz daha uzun
sürecekti ama oraya bu istekle ve azimle illaki gelecekti .

Bu DHV1 mi DHV 1/2 ile uçn pilotların gelişiminde de rahatlıkla gözükür
aslında . DHV 1 ile uçan pilotlar genelde daha hızlı ilerler. Çünkü onların
kanatla ilgili bir tedirginlikleri yoktur. Kendilerini yaptıkları işe veya
göreve rahatça verirler, her hava koşulunda rahat uçarlar. Eğitim
ilerledikçe sertleşen koşullara daha çabuk adapte olurlar. Ama DVH 1/2 ile
uçan yeni pilot da kafasında bir soru işareti hep vardır. Yahu bir mi
alsaydım diye. Yahu bu sert havada bu kanat nasıl davranacak acep diyecek, o
hava koşulundaki kanada iyice alışıncaya kadar ki süreç onun kendi
gelişimini yavaşlatacaktır.

Güvenliği pilota bağlı bıçak sırtı bir spor olan yamaç paraşütü eğitiminiz
boyunca prensipleri mümkün olduğunca konserve şekilde sizlere aktarmaya
çalııyoruz. Uçuşlarınız boyunca da mümkün olduğunca yanınızda olmaya ve sizi
gözlemeye devam ediyoruz. Sık sık uyarılar ile sizlere konverse yoğunluğunda
verilen prensipleri hayatınızın bir parçası haline getirmenize yardımcı
olmaya çalışıyoruz. Ama ne yazık ki bu prensipler çok hızlı verildikleri
halde pilotların mentalitelerinde çok hızlı tepkimeye giremiyor.

Bazı prensipler yaşamadan , gözlemleyrek etraftaki budalılıkları seyrederek
de öğrenebilmek mümkün. Ama bazen hiç tahmin etmediğiniz pilotlar hiç tahmin
etmediğiniz tutumlar içine girebiliyor. Bazıları ise daha önceden
öngörülebiliyor ve biz o zaman dua ediyoruz "umarım yaşaması muhtemel olayı
hafif atlatır" diye.

Peki risk alınmaz mı , evet alınır. Risk alınır . Ama risk alanları ikiye
ayırmayı tercih ederim , bir budala olanlar , iki risk almayı bir yaşam
tarzı edinenler.

Eğer bir pilot yamaç paraşütünün tüm safhalarını hakkıyla geçmiş, yüksek
tecrübeler edinmiş, kullandığı malzemeye ve uçulabilecek tüm hava
koşullarına hakim bir pilot ve bu pilot risk almak istiyorsa bu pilot BENCE
risk alabilir. Çünkü bu onun hayata bir bakışıdır, yaptığı olay ise onun
hayata bir cevabıdır.Bu adam tabiki kendini zorlayacak, malzemeyi
zorlayacak, koşulları zorlayacak, en büyük kişisel kazanımı damarlarında
hızla akan kanın vücudun verdiği tatlı uyuşukluk ve gururdur. Çevresel
kazanım ise bu pilotun risk alarak açtığı ufukturBu adamlar olmasaydı şu
anda bu kadar güvenli uçuşlar gerçekleştiremezdik, bunlar birer efsane
olmaya aday kişilerdir.

Bir de budalalar vardır . Bu adam henüz bir şey değildir , ama kendini bi
şey sanır , kendini bir başkasının yansıması gibi görür aynı kostümü giyer,
aynı malzemeyi kullanır ama malzemesine hakim değildir , uçuş koşulları ise
takdir-i Allah'ın bu kişiye ne kadar hayat baaş ettiği ile alakalıdır. Adam
muhtemelen kadercidir ve bana bi şey olmaz veya olacaksa olurcudur. Bu adam
kimseye ben riski seviyorum demesin.Çünkü aslında o kendisini kandıran,
etrafındakilerini de kandırdığını sanan bir budaladır.


Lütfen korkmamaktan korkun. Güvenli uçmak , risk almamak sizi
yavaşlatmayacak aksine hızlandıracak. Bu sene değil seneye ....


Kullanıcı avatarı
sancihat
Mesajlar: 291
Kayıt: 22.03.2005, 10:34
Ad Soyad: Cihat Şan
Şehir: Tarsus
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen sancihat » 1 on yıl 4 yıl önce (03.02.2010, 14:38)

teşekürler önder kardeşim ben vakit bulamadım klavyene sağlık.

Kullanıcı avatarı
ta4eu
Mesajlar: 20
Kayıt: 25.10.2008, 12:52
Ad Soyad: Fatih Seyhan
Şehir: Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ta4eu » 1 on yıl 4 yıl önce (03.02.2010, 16:19)

önderim eline sağlık.

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen kubibjk » 1 on yıl 4 yıl önce (04.02.2010, 02:48)

Güzel bir yazı.Teşekkürler

Kullanıcı avatarı
BAHA_
Mesajlar: 125
Kayıt: 26.04.2011, 20:06
Ad Soyad: Bahadır Özşekerci
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen BAHA_ » 1 on yıl 2 yıl önce (31.01.2012, 10:35)

Harika bir yazı.. paylaşımınız için teşekkür ederim.. :)

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 2 yıl önce (31.01.2012, 12:52)

Tebrikler, teşekkürler. Güzel yazı....


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen daglar72 » 1 on yıl 2 yıl önce (31.01.2012, 18:24)

Önder kardeş emeğine sağlık..