Uçarken Güneş Gözlüğü Ne KAdar Sağlıklı

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Uçarken Güneş Gözlüğü Ne KAdar Sağlıklı

Mesaj #1 gönderen Endurocu » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 17:57)

arkadaişar uçarken güneş gözlüğü kullanmak sizce ne kadar güvenli yada değil polarize camllı gözlükler yansımayı kırdığı için elektrik tellerini görmemeye etken bence???


Kullanıcı avatarı
manınsky
Mesajlar: 81
Kayıt: 09.06.2006, 22:33
Ad Soyad: Tunahan Demirci
Şehir: Isparta
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen manınsky » 1 on yıl 5 yıl önce (01.07.2008, 22:20)

benim düşüncem güneş gözlüğü takmak uzun süreli uçuşlarda (yelken gibi) ve xc uçuş larında pilotun göz sağlığı için vede uçuş sırasında güneş ışınlarının gözü yoracağı için pilotların kullanması gereken önemli bi aksesuar fakat kullanacağımız gözlüğü alırken gözlüğün tüm özelliklerine dikkaet etmemiz gerekiyor yani polarize gözlük alıyosak aynı zamanda gözlüğün ışınları tamamen absorbe edip telleri görmememizi sağlayacak bi gözlük olmadığını bizzat deneyerek kendinizi garantiye alabilirsiniz genelde tellerden gelen ışık ışınları tamamen geri yansıtılırsa teller görünmez isimlerine hatırlayamadığım bir sürü özellik war sizin kast ettiğiniz sorunları ortadan kaldıran yani rast gele gözlük alıp kullanmak sakıncalı uçuşta kullanıcağımız gözlüğü çok iyi araştırıp almamız gerekio

Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen muraks » 1 on yıl 5 yıl önce (02.07.2008, 14:18)

Gözlüğüm gözümü termik içindeki toz ve böceklerden birkaç defa korudu. çarpmanın şiddetini camda net olarak hissedebiliyorsunuz. Denizli'de sırf gözüne çarpan bir böcek yüzünden erken inmek zorunda kalan bir yarışmacıya da şahit oldum.Gözlük kesinlikle gerekli.
Murat

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen skydiver » 1 on yıl 5 yıl önce (02.07.2008, 15:14)

sanıldığı gibi UV filtresi iyi güneş gözlüğü demek, koyu camlı gözlük demek değildir. UV ışınlarını %100 oranında kırıp aynı zamanda saydam olan gözlüklerden tutun da, bulutlu havalarda çıplak göze göre daha aydınlık gösteren iridium kaplı camlara kadar bir sürü seçenek var.

bu yazdığım özelliklere sahip gözlükleri şöyle de tanımlayabiliriz: "o kadar para bi gözlüğe verilir mi, hayatta vermem". --> tanıdık gelmesi muhtemel slogan.

ama zaten bu özelliklerdeki gözlükler ortalama 100-200 USD arasında fiyatlara sahip. minimum 2 yıl garantili ve göz sağlığı düşünülerek aerodinamik olarak da gayet kullanışlı. (örnek: Oakley)

UV filtreli diyerek simsiyah gözlükler alırsanız, elektrik telleri sizi çok sevecektir. tavsiyem binlerce ytl paraya kıyıp aldığınız ekipmanların yanına, o binlerce ytl'lik ekipmanı ve paha biçilmesi imkansız canınızı kollayacak kalitede bir gözlük alın...

son olarak, eğer havacılık yapıyorsanız gözlüksüz yapmaktır esas sağlıksız olan. hava trafiğini güneşin parladığı bölümde kontrol edememek ciddi kazalara neden olur....

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Endurocu » 1 on yıl 5 yıl önce (09.11.2008, 19:06)

yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar yeterince bilgi sahibi olduk. Herkese kazasız belasız uçuşlar

Kullanıcı avatarı
tuncay
Mesajlar: 125
Kayıt: 01.06.2007, 11:25
Ad Soyad: Tuncay Tahtakın
Şehir: Antalya
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen tuncay » 1 on yıl 5 yıl önce (11.11.2008, 01:15)

Son Yamasutteki bir taskta gozluksuz ucmak zorunda kalmıştım. kanada veya etrafa bakarken yanlışlıkla gunese bakmak oldukca rahatsız ediyor. ogle saatinde kanada bakmak gercekten zor. yuksek irtifada toz oranı az oldugundan güneş biraz daha parlak görünüyor. İndikten sonra surekli ruzgara maruz kalmaktan goz kuruluguna baglı agrı ve batma olmustu. gece yatana kadar agrıyı cekmiştim.

Yeni başlayan pilotlara kesinlikle tavsiye etmiyorum. uzun ucuslara baslayınca kullanmalı ve rahat ucuslarla gözlüğe alışılmalıdır. gozluge alısmak 5-6 saatlik ucus gerektirebilir. Cok koyu olursa cok bulutlu havalarda (yazın bile) zorluk çekilebilir. Cercevenin alt kısmının olmaması kokpite bakmayı kolaylaştırıyor. ince cerceveler ise kenardan giren havanın hızını daha da artırabilir. Bu yuzden yuze iyi oturmalı.

Uçarken her zaman polarize cam kullandım, bir gun bile zararını gormedim. Faydası oldumu onu da bilmiyorum; ancak gunluk hayatta oldukca kullanışlı.

Tuncay Tahtakın- Antalya


Kullanıcı avatarı
nevin
Mesajlar: 4
Kayıt: 21.12.2006, 09:56
Ad Soyad: Nevin Şahinbeyoğlu
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

gözlük alırken nelere dikkat etmek gerek

Mesaj #7 gönderen nevin » 1 on yıl 5 yıl önce (15.12.2008, 16:25)

Araştırma yaparken bulduğum bir yazının çevirisini aşağıda bulabilirsiniz.

Yamaçparaşütü için Güneş Gözlüğü alırken nelere dikkat etmek gerek
http://www.paragliding-tales-and-review ... asses.html

Yamaçparaşütü güneş gözlüğü ihtiyacının en çok duyulduğu alanlardan biri. Aşağıdaki faktörlere bakıp, kendiniz için uygun olanlara karar verebilirsiniz.

Hava Akımından Koruma
Bazı insanlar göz kuruması sorununu sıklıkla ve kolaylıkla yaşamaktadır. Bu kişilerin, gözlüklere monte edilmiş olan sünger ve lastik gibi göz çevresini tümüyle saran gözlüklere ihtiyaçları vardır. Aksi takdirde uçuş sırasında başlarının etrafındaki akım kısa zamanda tahrişe yol açacak ve dikkatlerinin dağılmasına yol açabilecektir. Bunun yanı sıra rüzgarlı bir alanda bulunduklarında gözü sarma özelliği olan bu gözlüklerle çok rahat edeceklerdir.

Ultraviyole Radyasyondan Koruma
Bugünlerde herkes bu sorunun farkında. Artık pek çok ucuz gözlüğün de UV koruma özelliği bulunmakta. Ancak, güneş ışınlarının gözlük çerçevesinin kenarlarından da gözlerinizin içine girebileceğini unutmayın. Çoğunlukla, gözlükler az miktarda ışının gözlere girmesine neden olmaktadır. Birkaç saat sonra, bu durum rahatsız edici bir noktaya gelebilir.

Aynı sorunu ben yaşamaktayım, UV ışınlarına ve parlaklığa karşı aşırı hassasım. Korunmadığında, UV ışınlarının kapalı havalarda dahi gözlerimin arka tarafına sızdığını hissediyorum. Bulutların UV ışınlarını geçirdiğini unutmayın.

Bu nedenle en iyi koruma gözü saran tarzdaki gözlüklerle sağlanabilir. Önemli olan çerçeve kenarından sızabilecek ışınları engelleyen bir mekanizmanın bulunması. Küçük camlı gözlükler, yamaçparaşütü için kötü bir seçim olur.

Az ışıkta detayları görebilmek
Buradaki en önemli nokta, yamaçparaşütü gözlüklerinin çok koyu renkteki camlara sahip olmaması gerekliliğidir. UV spektrumundaki doğru dalgadaki ışınlardan korunduğunuz sürece, ne kadar açık o kadar iyidir. Lensleriniz ne kadar koyu olursa, özellikle az ışıklı ortamlarda, görüşünüzün keskinliği azalacaktır. Diğer bir deyişle, sizin için önemli olan bazı detayları göremeyebilirsiniz.

Yansımalardan Koruma
Yaş ilerledikçe kişiler, parlak ışıklara karşı daha hassas olabilir ve baş ağrısı gibi bazı semptomlar geliştirebilir. Toplumun %20sinin bu durumdan etkilendiğini okumuştum.

Düzenli olarak uçtuğunuz bölgelerde parlaklık çoksa, ideal gözlükleriniz polarize olmalıdır. Bazı koşullarda çok önemli etkiler yaratabilmektedir. Örneğin, belli bir mesafedeki toz bulutları görünebilir hale gelebilmektedir. Ancak polarize lenslerin dezavantajları da vardır.

Polarize Lenslerden kaynaklanabilecek sorunlar
koşullarınıza ve malzemelerinize bağlı olarak, polarize gözlük kullanmanın bazı dezavantajları vardır. Öncelikle, uçarken, görüşünüzün koyuluğu, hücum açınıza göre değişecektir. Bunun sebebi dağınık güneş ışığının da polarize edilmesidir. Bu durum etrafta başınız dik yaptığınız yürüyüşlerde sorun olmaz.

Ek olarak, bazı ekipmanların yüzleri de ışığı polarize eder. Bazı durumlarda polarize gözlüklerden baktığınızda, ekipman üzerindeki hiçbir şeyi göremeyebilirsiniz. Kendinize yeni bir gözlük almadan önce uçuş malzemelerinizi test edin.

Kaskla Uyum

Bazı kask gözlük kombinasyonları uygun olmuyor. Çoğunluk gözlük için yeterince yer olmuyor.

Görüşün Kısıtlanması
İdeal koşullarda, gözlük takarken çerçevelerinin farkına varmamanız gerekmektedir. Farkındaysanız, o zaman görüşünüz kısıtlanıyor demektir.

Kırılmalara Karşı Dayanıklılık
Diğer bir deyişle ne kadar sağlam oldukları. Kolay kırılan camları olan bir gözlükle uçmak istemezsiniz.

Yeterince Cool Mu?
bu tümüyle size kalmış. Kim olduğunuza bağlı olarak çok önemli olabilirken, hiç anlamı olmayabilir de. En koruyucu gözlükleri yapanlar daha güzel görünmeleri için çalışmaktalar en azından.

Alınabilirlik

Çok önemli bir konu değil, çünkü son dönem gözlükleri, harnes ya da kanat bedellerinin yakınına bir uğramaz. Gözleriniz, korumak önemlidir, bu nedenle de biraz para harcamaya değer. En düşük fiyatları internet üzerinden araştırabilirsiniz.

Spor Güneş Gözlükleri
Havacılık, özellikle de yamaçparaşütü için tasarlanmış gözlükler bulmak konusunda çok fazla seçeneğiniz yok. Ancak pek çok spor gözlük uygun olabilir. Bazıları outdoor sporları için hazırlanan gözlükler sizin ihtiyaçlarınızla benzer özellikler taşımaktadır.
Örneğin, balıkçılık yapanlar suyun yansımalarından korunmak durumundadır. Golfçüler, küçük beyaz topların gökyüzünde izlediği yolu apaçık bir şekilde izlemek ister. Sonuçta, yamaçparaşütü gözlüğünüzü pek çok spor gözlük modelleri arasından bulabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen serhat » 1 on yıl 5 yıl önce (17.12.2008, 15:22)

yazın her gün neredeyse gün boyu uçan biri olarak söyleyeyim güneş gözlüğü olmadan uçmak bir eziyet.
en önemli faydaları ilk önce hava trafiğini ve kanadı rahat rahat kontrol etmek ikinci faydası ise tozdan korumak. gözlüksüz uçulan bir gün sonunda gözü kısmaktan dolayı kaş ve alın hatta baş ağrısı oluyor. hiç tavsiye etmem

ölüdenizde çalışan bir çok pilot ofiste yedek bir gözlük bulundurur. gün boyunca gözlük takmanın kötü tarafı ise gözlük izinin yüze çıkması:)

Kullanıcı avatarı
alida
Mesajlar: 35
Kayıt: 29.01.2008, 13:42
Ad Soyad: Fahri Dönmez
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen alida » 1 on yıl 3 yıl önce (31.07.2010, 16:24)

Pardon ..!!
Gözlükmü ? ..Nedenmi takalım ?
O gün Her şeyimiz vardı , kamera dahil...
Tek gözlüğümüz yoktu..

video/2640/Ned ... amız-Gerek