Yedek seçme problemi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Yedek seçme problemi

Mesaj #1 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (06.12.2005, 23:25)

selamlar,

tango abi bi soru sordu bana da, benim de bu konuda pek bilgim yok. nette aramak yerine sizlere danışmak kolayıma geldi :)

yedek alacaksınız ve toplam uçuş ağırlığınız 100 kg. üreticinin değerleri de, medium boy için max 100 kg, large boy için min. 100 kg.

soru da bariz işte: hangisini seçmek gerek?

sevgiler...


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (07.12.2005, 00:57)

toplam agırlıgı cok önemli yani pilot ve ekipman kubbe dahil kilo ve opsiyonel alınabilecek malzemeler cok önemli ve kullanım süreniz sık kilo alıp veririyorsanız biraz daha düşünün sayzınızı derim :D

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (09.12.2005, 22:04)

yedek!

ben yedegi cok önemli görüyorum acıkcası yedegin büyüklügü veya küçüklügü biraz problem olabiliyor.

* yedeginizin kilo limitleri içerisinde olması cok önemli
* kaç kilosunuz ve ekipmanınızın kilosu kaç kubbe- harnes- 2,5-3 kilo yedek ekleyin-kask-bot
* alacagınız yedegin kilo limit aralıgı kaç örnegin 75-100

1-bunları sormamın nedeni yedek size cok büyük olursa açılışta gec acılma olabilir? ve havada cöküş hızınız az olacagı için daha cok havada kalmanız demek olacak. buda sizin başka bir bölgeye ineceginiz anlamına gelir rüzgardan sürüklenmenizden dolayı

2-yedeginiz kilo limitlerinizden küçük olursa açılış hızlı olur dolayısıyla dahacabuk açılır fakat cöküş oranı fazla olacaktır buda iniş esnasında sakatlanmanıza neden olabilir

ben uçuş malzemelerim dahil ful 95 kilo ile uçuyorum pilot agırlıgım 68 Kg
yedegimin limitleri ise 33 PDA (Pulled Down APEX) 33 Mkare cöküş oranı 4,91m/s taşıma limiti ise minumum 60 maxsimum 110 ben ise 95 deyim
altdaki siteye yedeklere bakabilirsiniz veya limitlerinizi gönderebilirseniz yardımcı olmaya calışırım bende
selamlar
bilal

http://www.solparagliders.com.br/en/ind ... &Itemid=47

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (09.12.2005, 22:42)

selam,

sorumun cevabını alabilmiş değilim. soruyu tekrar ediyorum: uçuş ağırlığım 100 (yüz)kg. diyelim. alacağım yedek modellerinde orta boy yedek için verilen azami değer 100kg ve büyük boy için asgari değer 100kg. hangisini seçmek gerekir?

bu soruyu matematik sorusu gibi düşünün arkadaşlar. şu olsa - bu olsa yok. veriler bunlar sadece. ayrıca genel kültür sorusudur. tangoabi'nin de benim de yedeklerimiz vardır. benim yorumuma gelince:

yedeği büyük seçmenin daha akıllıca olacağını düşünüyorum. sebeplerini kısaca yazayım. yedeğin aynı şekilde katlanmış daha küçük yedekten geç açılacağını sanmam. yedek atacaksam, yüksek bir hızda dönüyorumdur. hızım varsa yedek yeteri kadar hızlı açılacaktır. büyük yedekle de yere nispeten daha yavaş ineceğimden sakatlanma ihtimalimi azaltmış olurum. tek sorun, eğer yedeği yüksek irtifada açtıysam, yavaş ineceğimden kelli, rüzgarla beraber daha fazla sürüklenmek durumunda kalırım. bu da büyük bi sorun sayılmaz. rüzgarın beni küçük yedeğin indireceğinden daha kötü yere sürükleme ihtimali olduğu kadar, daha iyi yere sürükleme ihtimali de var. kısacası bence büyük daha iyidir.

yorumları bekliyorum.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (10.12.2005, 00:06)

selam;

yedek paraşüt adı üstünde yedek yani son şans :!: üretici firmalar bir cok yedek üretmiş ve bunları sınıflar halinde ayırmış. Ayrılan bu sınıflar ise yamaçparaşütünde oldugu gibi pilot agırlıgına göre S M L Tandem. Her birinin limitleri farklı, birde fiyat olarak ayrılan yedekler var.Bu yedeklerin kumaşları haha iyi ve diger yedeklerle taşıma kapasiteleri aynı olmasına ragmen daha az cöküş yapmaktadırlar :!: :!:
bakalım bir örnege
http://www.solparagliders.com.br/en/index.php?option=com_content&task=view&id=160&Itemid=47

Yedeklerden birisi 33 metre kare 4,91 m/s cöküşü, digeri ise 34 metre kare 5,5 m/s cöküş oranı. fark ikisinin fiyat farkı :idea: tercih size kalmış :!: :!: :!:
Alaçagımız yedek kilo limitlerinin içinde olmalı çok hafif olmamız veya limitde olmamız degil mümkün oldugu kadar orta kilolarda olmak gerekir.
Burda uçtugumuz paraşütümüzü örnek vereyim. Paraşütümüzün minumum limitlerinde birde maksimum limitlerde uçalım cöküş hız degerlerini aldıkdan sonra orta limitde uçalım bir kezde :!: burda karşılaşacagımız farklar nelerse yedekde karşılaşacagımız farklarda onlar olur. Yedegimizin hızlı açılması veya yavaş acılması katlama sitiline aynı zamanda ağırlıgımıza göre degişir. Benim için önemli olan enkısa zamanda yedegin acılması 2 ci olarakda yere indirmesi hızlı inecegimi biliyorum ama gec acılan bir yedekde gec acılabilecegini bilmiyorum. Ölüdenizde yedek açanları görüyoruz sürekli ufak yedekle inenleride görüyoruz 100 metre ileriden yere inen insandan cıkan vurma sesini duyabiliyoruz ufak yada limitde olan yedeklerde :!: :!: ben diyorumki sozun kısası yedek paraşütümüz ornegin 60-110 limitlerimiz aradaki kilo farkı 50 kilo yarı limiti 25 60 + 25= 85 kilo yapar ben 85=110 kilo ortasında olmaya calışırım oda benim icin 90-100 arası olur pilot tercihine göre degişebilir tabiki bu secim :?: NOT: Bir önceki yedegim 75-125 di büyük oldugu için degiştirdim
Nedenine geldigimde alçak irtifada maksimum riski almamız gerekebilir gerekiyorda. Bu güne kadar katladıgım 3 yedek acıldı (digerleri henüz atılmadı) cekimlerini seyrettim acılış zamanları 1,5-3 saniye arasında pilot limitleri ise birinde limit üstü ikisinde orta kiloda limit üstü acılan yedekde yedegin doluş esnasında plof diye ses cıkarttıgını duydum, buda yedegin zorlandıgı anlamına gelir up profil 20 roket yedegiydi bu yedek manuel elle atıldı yanlışlıkla

Onur arkadaşımızın sorusu
alacağım yedek modellerinde orta boy yedek için verilen azami değer 100kg ve büyük boy için asgari değer 100kg. hangisini seçmek gerekir?

Sonucta Onur arkadaşımızın secmesi gereken yedek asgari 60 a:zami 110 yada asgari 75 a:zami 125 olur derim alacagın yedek modellerini birazdaha araştırman gerek Onur kardeş :D
selamlar
rajonda görüşmek üzere
Bilal




onursan yazdı:selam,

sorumun cevabını alabilmiş değilim. soruyu tekrar ediyorum: uçuş ağırlığım 100 (yüz)kg. diyelim. alacağım yedek modellerinde orta boy yedek için verilen azami değer 100kg ve büyük boy için asgari değer 100kg. hangisini seçmek gerekir?

bu soruyu matematik sorusu gibi düşünün arkadaşlar. şu olsa - bu olsa yok. veriler bunlar sadece. ayrıca genel kültür sorusudur. tangoabi'nin de benim de yedeklerimiz vardır. benim yorumuma gelince:

yedeği büyük seçmenin daha akıllıca olacağını düşünüyorum. sebeplerini kısaca yazayım. yedeğin aynı şekilde katlanmış daha küçük yedekten geç açılacağını sanmam. yedek atacaksam, yüksek bir hızda dönüyorumdur. hızım varsa yedek yeteri kadar hızlı açılacaktır. büyük yedekle de yere nispeten daha yavaş ineceğimden sakatlanma ihtimalimi azaltmış olurum. tek sorun, eğer yedeği yüksek irtifada açtıysam, yavaş ineceğimden kelli, rüzgarla beraber daha fazla sürüklenmek durumunda kalırım. bu da büyük bi sorun sayılmaz. rüzgarın beni küçük yedeğin indireceğinden daha kötü yere sürükleme ihtimali olduğu kadar, daha iyi yere sürükleme ihtimali de var. kısacası bence büyük daha iyidir.

yorumları bekliyorum.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YEDEK PARAŞÜT!!!! GENEL BİLGİ

Mesaj #6 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (10.12.2005, 00:11)

linkde vermiş oldugum yazım www.yamacparasutu.net makaleler güvenlik konusunun içinde yayınlandı

http://www.yamacparasutu.net/makale/det ... 8&iType=22

Konu: Eklenme Tarihi: 04.03.2005
Yazan: Bilal kaya
Kategori: Güvenlik Okunma Sayısı: 449
Puan: (5,0) Puanlayan: 9 kişi

Makale:
YEDEK PARAŞÜT!!!! Her yamacparasutu uretici firmasi artik kendi yedegini kendi uretiyor. Bu uretilen yedeklerin dunya genelinde kullanilabilmesi icin DHV veya Afnor tesleri almalari gerekir. Bu tesler yedegin acilis zamani, kumas dayanikliligi, cokus bilgilerini vs bilgiler icerir. Ayni zaman da her ureticinin urettigi yedege uluslar arasi gecerli olan katlama kulavuzu olusturur ve kullanicilarina bu sekilde katlamalarini tavsiye ederler. insanlarin yillar once 1995 yilinda benim gibi bir hataya dusmemeleri icin (BENIM HATAM YEDEK MONTAJIYLA ILGILIYDI) THK DA VEYA DISARDA vermiş OLDUGUM EGİTİMLERDE BU VE BENZERİ KONULARLA ILGILI SOHBETLERIMDE VE DERSLERIMDE BUNU ORNEK OLARAK ANLATTIM. Simdi ise guruba baktigimda simdiden bir cok arkadasimizin bazi hatalara dusebilecegini dusunuyorum. Gelelim yedek katlamalara; Bir cok yedek modeli ve navlakasi vardir. Zarf seklinde 4 yaprakli navlaka 3 yaprakli navlakalar her bir yedegin navlakanin kendine has katlama sekli olabilir Apco ya baktigimizda Farkli Sup AIR navlakaya baktigimizda ayri, zarf seklinde olan yedeklerden ise carley baktigimizda ayri UP Profil 20 baktigimizda ise ayri olabiliyor. Bu sonucta navlakanin cesidine gore yedegimizi katlamamiz gerekir bunu unutmamaliyiz. Apco, carliy, sup air, up, sol hic farketmiyor uretici firma bir dip nut dusmediyse mantar yedeklerinin ozel katlama metoduyla katlanmasi konusunda. Kumas katlamasini nasil biliyorsak oyle katlayabiliriz AMA Navlaka turune gore yedek katlamamiz gerekir kumas degil aski iplerin dizilisini kasdediyorum burda!!!! Yedek katlamaya baslamadan once genel kontrollerimizi iyi yapmamiz gerekir. -Bu kontrollerimiz katlayacagimiz yedegin iyi bir şekilde havalandirilip havalandirimadigina? -kubbe veya aski iplerinde hasarli olup olmadigina? -navlaka uzerinde yirtik olup olmadigina? -hendilin uzerinde bulunan cirt cirtin saglam olup olmadigina? -hendil arabaginin saglam olup olmadigina baktikdan sonra; -navlaka uzerindeki lastiklerin deforme olup olmadiklarina elastik olup olmadiklarina cok dikkat etmeliyiz!!! ornek videodakiki olmamasi icin!!! bukadar sansli olamayabiliriz Yedegimizin kubbe kisminin katlanmasi bittikden sonra burayi hizli geciyorum aski iplerimizi kullandigimiz navlaka genisliginde lastiklere dizerek takriben 4-5 cm lastikden burda kullanilan lastikler PAKET LASTIGIDIR gecirerek duzgun bir sekilde iplerimizi istif yapariz yedegimizin uzerine duzgun bir sekilde iplerimizi yerlesrirdikden sonra ise sira navlaka kapaklarini kapatmaya gelir. Asagidaki linke bakalim Ornek: http://www.solparagliders.com.br/en/ind ... 61&Itemid= navlaka kapaklarini kapatirken sona biraktigimiz kapagi kapatmadan once lastiklemedigimiz 50-60 cm civarindaki aski iplerimizin bir kismini duzgun bir sekilde navlakamizin icine serbest diger ip gurubunun uzerine gelmiyecek karismayacak sekilde yerlestirerek son kapagimizida kapatiriz. Disarda kalan aski iplerimizin cikis yaptigi kapagin ustunden duzgun bir sekilde alarak navlakamizi kapatmamizi saglayan lastigin icinden takriben 5-6 cm gecirerek (burda ipleri ikiye katliyoruz) lastigin oldugu yere geldigi kisimdan yedek navlakamizi kapatiyoruz. Bosda kalan aski iplerimizi lastikden gecirdikden sonra 40 cm civarinda bosta ip kalmasi gerekir!!! BILGI: Navlakamizin uzerinde olan ayni zamanda navlakamizin kapaklarini kapatmamiza yarayan lastigin (yuvarlak)lastigin boyu takriben -2.5 inctir yani 5-6 cm dir Yedegimizin aski iplerini bu lastik icinden gecirdigimiz taktirde ise 2-2.5 yani 3-4 parmak genisliginde ip lastikden gecmis olmasi gerekir ve lastigin siki-lik orani olarak takriben 200 ile 400 gr arasinda ceki gucuyle iplerin bosalmamasi gerekir. asagidaki linke bakalim simdide Ornek: http://www.apcoaviation.com/ bu siteden MANUAL tikladikdan sonra APCO AVIATION USER MANUAL Mayday katlama resimlerine gidiniz en atda ki resim Ayni zamanda Pilotun kol boyuna ve arabag uzunluguna gore 40-50 cm (navlakanin uzerindeki lastikden gecirdikden sonra katlamamiz bittikden sonra) aski iplerinde mesafe birakmamiz gerekir. -Kolonla harnesimiz uzerine yedegimizi monte ettikden sonra takriben 1.5-2 kol boyu mesafe birakmamiz gerekir. Yedegi cektikden sonra ana parasutle karismamasi icin yedegi savurup atabilmemiz icindir!!!. -Bu ara mesafe kisa olursa yedegi atmak icin savururken yedek parasutumuzun bizim kontrolumuz disinda acilip ve altimiza assagiya dusmesi sonucunda asagidan siserek bize dolanmasi ana parasutumuzle karismasi kacinilmaz olabilir!!!! Yedek katlamamiz bittikden sonra harnesimiz uzerine montaj ederken harnesimizin uzerinde bulunan cep kisminin buyuk olmamasi gerekir yanlizca belli bir sikilikda olmasi tavsiye edilir yedek kapaklarini kapattikdan sonra. Nedeni ise yedegimizi yerlestirdigimiz bolme buyuk olursa yedek kapaklarini kapattikdan sonra ucuslarimizda kosu esnasinda canta kapaklarini tutan pimin yerinden cikmasi ve yedegimizin kontrol haricinde kalkisdan hemen sonra orneklerini yasadik tandem ve singillarda acilmasi kacinilmaz olabilir. Bu problemi asabilmek icin ise bildigimiz tek parcadan olusan elastik sungerler kullanabiliriz. Her ucus oncesinde harnesimizi kontrol ederken -hendilin cirt cirt larinin saglam bir sekilde tutup tutmadigini -hendil uzerindeki pimin kapak liplarindan duzgun birsekilde gecip gecmedigini pimin cok rahat bir sekilde oynamamssina dikkat etmeliyiz. Yedek acmak icin takriben hendili cekebilmek icin 3-5 kg arasinda ceki gucune ihtiyacimiz oldugu soylenmektedir. 10 yillik ucus hayatimda Ben bu gune kadar yedek acmadim bilemiyorum o yuzden. Ama bos oldugum zamanlarda kendi yedegimi katlayacagim gunlerde harnesimi asip yedegimi cekiyorum gayet normal ve rahat geliyor yedegim..... Dikkat: yedegi cekerken vucudunuza dogru degil!! kol boyu vucudunuza 45 derece aciyla yana dogru cekmeniz gerekiyor!!! Gelelim meshur videodaki yedege: http://www.dhost.info/Paragliding/Pages ... co2005.htm Yedek parasutun bu kadar erken acilmasinin ve navlakanin pilotun elinde kalmasinin nedeni ise; - Gerekli ara mesafe cok kisa oldugundan yedegi cektikden sonra savururken yedek acilmis ve sismis olabilir. Disari atbilmek icin gerekli savurma icin ara mesafenin olması gerkir her iki parasutun karismamasi icindir bu mesafe. Yedek parasutumuzun saglikli bir sekilde sisebilmesi icindir. Ana kubbemiz ile mantar yedek karismasi nadirdir fakat yedek ana kubbenin icine girebilir ornegini gorduk bunun - Navlaka kapaklarini ve yedegimizin iplerinin gectigi lastik cok buyuk veya ozelligini kaybetmis deforme olmus olabilir bu nedenlerden dolayi yedegimizin iplerinin bosalmasi kacinilmaz olur yani yedek acilir. sonuc olarak herne olursa olsun yedek parasutun atilmasi gerekir. Yedek paraşütümüzü atmadigimiz takdirde yedegimiz acilmaz. Genel bir kural haline gelmesi gerekir ve bir cogumuzun bilmedigi genel bir kuraldir bu konu YEDEK PARASUT ATILIR!!!!! atilmazsa acilmaz
selamlar
bilal kaya


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:21)

selam,

galiba yine anlaşılamadım. sorduğum sorunun cevapları yazılanlar içerisinde yok. bu durumda sorumu şu şekilde değiştirerek tekrar soruyorum:

uçuş ağırlığım 92.5 kg olsun. 60 - 110 kg. arası olan yedek paraşütü mü, yoksa 75 - 125 kg arasında olan yedek paraşütü mü almam gerekir?

yinelenen not: yedeğim var, bu sadece genel kültür sorusudur! soruda geçen pilot da ben değilim, herhangi bi pilottur.

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen skydiver » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:30)

gömlek harnesle uçsun o pilot onurcum... çünkü eer bu soru devam ederse geçmişte bana olduğu gibi, döküman yağmuruna tabii tutulacaksın...

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:33)

60-110 Kg

onursan yazdı:selam,

galiba yine anlaşılamadım. sorduğum sorunun cevapları yazılanlar içerisinde yok. bu durumda sorumu şu şekilde değiştirerek tekrar soruyorum:

uçuş ağırlığım 92.5 kg olsun. 60 - 110 kg. arası olan yedek paraşütü mü, yoksa 75 - 125 kg arasında olan yedek paraşütü mü almam gerekir?

yinelenen not: yedeğim var, bu sadece genel kültür sorusudur! soruda geçen pilot da ben değilim, herhangi bi pilottur.

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:34)

selam,

sebebini de yazar mısın bilal?

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:42)

Alaçagımız yedek kilo limitlerinin içinde olmalı çok hafif olmamız veya limitde olmamız degil mümkün oldugu kadar orta kilolarda olmak gerekir.
Burda uçtugumuz paraşütümüzü örnek vereyim. Paraşütümüzün minumum limitlerinde birde maksimum limitlerde uçalım cöküş hız degerlerini aldıkdan sonra orta limitde uçalım bir kezde burda karşılaşacagımız farklar nelerse yedekde karşılaşacagımız farklarda onlar olur. Yedegimizin hızlı açılması veya yavaş acılması katlama sitiline aynı zamanda ağırlıgımıza göre degişir. Benim için önemli olan enkısa zamanda yedegin acılması 2 ci olarakda yere indirmesi hızlı inecegimi biliyorum ama gec acılan bir yedekde gec acılabilecegini bilmiyorum. Ölüdenizde yedek açanları görüyoruz sürekli ufak yedekle inenleride görüyoruz 100 metre ileriden yere inen insandan cıkan vurma sesini duyabiliyoruz ufak yada limitde olan yedeklerde ben diyorumki sozun kısası yedek paraşütümüz ornegin 60-110 limitlerimiz aradaki kilo farkı 50 kilo yarı limiti 25 60 + 25= 85 kilo yapar ben 85=110 kilo ortasında olmaya calışırım oda benim icin 90-100 arası olur pilot tercihine göre degişebilir tabiki bu secim
NOT: Bir önceki yedegim 75-125 di büyük oldugu için degiştirmiştim.
alçak irtifada maksimum riski almamız gerekebilir gerekiyorda hızlı yedegin acılabilmesi önemli.


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (11.12.2005, 23:56)

selam,

sevgili bilal, yukarıda daha önce yazdığını aynen kopyalamışsın, okuduğum ve bildiğim şeyi tekrar okudum, sağol. ancak cevap (daha önce de olduğu gibi) net değil.
60 - 110 arası yedek ile 75 - 125 arası yedekte 110-60=125-75=50kg'lik bir aralık var. benim verdiğim 92.5 kg uçuş ağırlığı da, küçük olan yedeğin azami değerinden 17.5kg aşağıda, büyük olan yedeğin asgari değerinden de 17.5kg yukarıda. bu durumda ben her iki yedeğin de sınırında kalıyorum ve aynı zamanda her iki yedeğin de orta kilolarına eşit derecede mesafedeyim.

tekrar, tekrar ve tekrar soruyorum: hangisi seçilmeli, neden?

not: arkadaşlar, lütfen noktalama işaretlerine dikkat edelim. okurken çok zor oluyor ve yanlış anlamlar çıkabiliyor.

sevgiler.

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (12.12.2005, 00:17)

onurcugum senin bildigini yaz :D
Hangi yedegin maksimumunu minumum balastla tamamlayabiliyorsan O yedek. Uzun zamandır tırmanıp koşturmuyoruz :idea: bu gün rajon biraz yordu baya bir yürüdük!!! birde paraşütümün makro ipi kopunca bende koptum yorgunluk moral bazuklugu anlayacagın :)


selamlar.

Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen filizey » 1 on yıl 8 yıl önce (23.12.2005, 02:03)

onursan yazdı:
tekrar, tekrar ve tekrar soruyorum: hangisi seçilmeli, neden?



bu sorunun cevabı yok mu :?

Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen Bilalk » 1 on yıl 8 yıl önce (23.12.2005, 04:19)

ortanın üstü maksimumun altı taşıma kapasitesi 70-110 olan yedeğin 90-100 kilo arasında pilot ağırlığı olması gerekir. Yapılan testler orta kilolarda yapılır!! maksimum kiloda çöküş fazla olur çok büyük yedekler geç açılır ve rüzgarla sürüklenirsin :idea:

örnegin: AVA-Sport AR 18 yedegin testleri Max. weight in flight 84 Kg da yapılmış DHV de ve dhv 84 kg test vermiş gözüken bu

AVA-Sport degerlerinde ise

Technical specification AR 18
Area (mІ) 27
Number of panels 18
Weight (kg) 1.750
Max. allowed load kg 100
Certification 02-0093-03


degerleri verilmektedir dhv test degerlerinin 16 kg üstünde
bizler 4/4 olan taşıma degerlerinin 4/3 lük kısmında olmamız gerekir

dosya aşagıda eklerde
selamlar
bilal
Dosya ekleri
yedek.pdf
DHV ve AVA-SPORT DEGERLERİ
(190.65 KiB) 434 kere indirildi