Top Landing

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Top Landing

Mesaj #1 gönderen metinmurat » 1 on yıl 8 yıl önce (28.12.2005, 15:55)

- Tepeye iniş yaparken, türbülansta daha stabil olduğu ve daha fazla çöküş sağladığı için kulak kapatma alışkanlığınız var.
Fakat bu durumda kanadınız öne saldırdığı zaman frenleyebilecek kadar kontrolünüz olduğuna emin misiniz ?
Önden kapamalara hazır mısınız?

Peki bu sırada hızlandırıcıları kullandığınızda önden kapatmalara karşı ne kadar stabiliteniz var.

- Son yaklaşmada çok yüksek kaldığınızı fark ettiniz. Aşırı fren alıp, stol noktasına çok yakın uçmayın. Pas geçip tekrar kaldırıcıya girin ve yükselip tekrar deneyin. Rotorda kalma riski olduğundan arkadan yaklaşmalardan kaçının. Bunun yerine yaklaşmanızı yandan yapın ve yere inerken rüzgara doğru dönün. Yerel pilotlara en iyi iniş rotalarını sorun.

- Süzülüş oranını azaltıp inişi kolaylaştırmak için bir teknik. Yaklaşmayı yandan yapın (Varsayalım rüzgarda sağınızdan geliyor ) ve sağ tarafa ağırlık basarken, sol frenle normal iniş rotanızda kalmaya çalışın. Bu süzülüş oranınızı azaltacaktır. İnişten hemen önce sol freni bıraktığınızda kanat rüzgara karşı dönecektir

- Eğer etrafta güçlü termikler veya türbülans varsa tepeye inişi iki defa düşünün. Bunu yapmak diğerlerinin tepeye indiğini gördüğünüzde daha da zordur, diğerlerinin gazına gelmeyin.

- Tepeye iniş yaparken etraftakileri uyarın. Onlar sizin inişi zevkle izlerken sizde birinin iniş rotanızda kanadını havalandırıp sorun çıkmasını önlersiniz.

- Süzülüş oranınızı azaltmak için dik bir şekilde oturabilirsiniz .

- Bazı pilotlar inişte Lift/drag performansını azaltmak için frenleriyle küçük pompalar yaparlar. Bu teknikte kısa aralıklarla ( saniyede 1+) iki fren birden çekilir. Bu hareketi kuşların inişinden kopyalayarak yapacaksanız unutmayınki biz kanatlarımızın hücüm kenarını onların yaptığı, havaya göre aldığı yolu arttırmak için, gibi yukarı aşağı hareket ettirirken ileri geri de hareket ettiremeyiz.
Önemli olan stola girmemektir. Bu teknik eğer frenleri bıraktığımızda kanadın üstündeki havanın düzgün akışı, frenleri çekerken ki zamandan daha kısa bir zamanda gerçekleşiyorsa, sabit frenle gitmekten daha iyi olabilir. Ama bu şu ana kadar cevapsız kalmıştır. Alternative metodlar ise ; S’ler çizmek veya kulak kapatmak.

yazının kaynağı: Tips for pg pilots; 1998 by Jerome Doust' tan türkçeye çevirisi Sn. Kaan Akçalar'dır. Saygılar.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ORKO » 1 on yıl 8 yıl önce (28.12.2005, 16:07)

ders mahiyetinde değildir, bilgi amaçlıdır cümlesini iliştirseniz bence daha güzel ve sorunsuz bir yazı olur, hasan bey, mesela hemen yarın deneyecem ben, şaka ;)

oo kimleri görüyom, metin abey, hakkınızda espirisi bol bir kişi diye duydum, yoksa yanılıyormuyum, iyi akşamlar abey, termiğiniz ve espiriniz bol olsun...

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen metinmurat » 1 on yıl 8 yıl önce (28.12.2005, 16:28)

Sevgili Orko sen bizim için çok değerlisin her zaman sağlıklı kal.

Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 8 yıl önce (29.12.2005, 11:08)

Selamlar arkadaşlar

Konu başlığı Top Landing , ama konu dağılmış , lütfen konu dışı yazıları yazmazsak yukarıda verilen bilgi arada kaybolmamış olur.

hoşçakalın